Is die wel ambachtelijk dan?quote:Op maandag 14 november 2016 18:47 schreef kibo het volgende:
Naar mijn mening zijn zowel de K als de vD kroket zwaar overhyped.
En van dat ambachtelijke imago blijft ook weinig over wanneer je die ingredientlijst ziet.
Doe mij maar een Febo kroket.
Febo kroketquote:Op maandag 14 november 2016 18:47 schreef kibo het volgende:
En van dat ambachtelijke imago blijft ook weinig over wanneer je die ingredientlijst ziet.
Zelfs Johannes van Dam was dol op de Febo-kroket.quote:Op maandag 14 november 2016 20:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Febo kroket
Want die staan ze achter de klep wel vers te rollen
Niet wetenquote:Op maandag 14 november 2016 20:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Febo kroket
Nee. Die gaf de voorkeur aan die van Holtkamp.quote:Op maandag 14 november 2016 20:34 schreef k_man het volgende:
Zelfs Johannes van Dam was dol op de Febo-kroket.
Worden dacht ik vers aangeleverd vanuit de fabriek, ipv diepgevroren.quote:Op maandag 14 november 2016 20:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Febo kroket
Inderdaad, Febo-kroketten worden niet ingevroren. En zijn de lekkerste.quote:Op maandag 14 november 2016 20:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Worden dacht ik vers aangeleverd vanuit de fabriek, ipv diepgevroren.
Het één sluit het ander niet uit. Er zijn diverse artikelen en filmpjes waarin hij bij de Febo smikkelt.quote:Op maandag 14 november 2016 20:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee. Die gaf de voorkeur aan die van Holtkamp.
Precies, voor machinaal gemaakte kroketten moeten veel hulpstoffen worden toegevoegd om het rollen mogelijk te maken. Tenminste, dat is wat de lokale cafetaria-eigenaar hier zegt (die zelf zijn kroketten draait, zo'n 10 verschillende soorten)quote:Op maandag 14 november 2016 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Het blijven fabriekskroketten, de vulling is een pasta met teveel bloem, nodig voor de machinale verwerking. Een mooie handgemaakte kroket is een ragout met een korstje.
Één van de moeilijkste dingen om te maken in de NL keuken.quote:Op maandag 14 november 2016 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Het blijven fabriekskroketten, de vulling is een pasta met teveel bloem, nodig voor de machinale verwerking. Een mooie handgemaakte kroket is een ragout met een korstje.
Valt op zich wel mee als je je netjes aan het recept van Holtkamp houdt.quote:Op dinsdag 15 november 2016 14:04 schreef sirdanilot het volgende:
Één van de moeilijkste dingen om te maken in de NL keuken.
Maar ik wil het wel een keertje proberen nog.
De kalfsvleeskroket van de FEBOquote:Op maandag 14 november 2016 12:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik vind de FEBO-kroketten veel lekkerder, vooral kalfs.
Doen!quote:Op dinsdag 15 november 2016 15:03 schreef fathank het volgende:
[..]
De kalfsvleeskroket van de FEBO![]()
![]()
denk alleen niet dat ik er ooit één nuchter heb gegeten, dus helemaal objectief ben ik niet
Ik vind dit niet meevallen, eerlijk gezegd. Wat een werk zeg !quote:Op dinsdag 15 november 2016 14:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Valt op zich wel mee als je je netjes aan het recept van Holtkamp houdt.
Hier is zijn recept voor overheerlijke garnalen-croquetten:
Maar natuurlijk kan je de garnalen vervangen door sudderrundvlees, draadjesvlees of kalfsvlees.
De basis van de salpicon en de omhulling blijft hetzelfde.
V&D is dicht.quote:Op maandag 14 november 2016 18:47 schreef kibo het volgende:
Zou toch echt een bouillon trekken van garnalenschalen voor de salpicon van garnalenkroketten en een rundvleesbouillon voor je draadjesvlees kroket.quote:Op dinsdag 15 november 2016 14:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Valt op zich wel mee als je je netjes aan het recept van Holtkamp houdt.
Hier is zijn recept voor overheerlijke garnalen-croquetten:
Maar natuurlijk kan je de garnalen vervangen door sudderrundvlees, draadjesvlees of kalfsvlees.
De basis van de salpicon en de omhulling blijft hetzelfde.
Is niet moeilijk, wel wat werk en precies het recept volgen, zoals trouwens bij alle banketbakkersrecepten,quote:Op dinsdag 15 november 2016 14:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Één van de moeilijkste dingen om te maken in de NL keuken.
Maar ik wil het wel een keertje proberen nog.
De snackbar hier maakt ze zelfs van bloedworstquote:Op donderdag 17 november 2016 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou toch echt een bouillon trekken van garnalenschalen voor de salpicon van garnalenkroketten en een rundvleesbouillon voor je draadjesvlees kroket.
Maar voor de rest is het hetzelfde.
Kroketten kan je idd verder overal van maken, of het nu een kaasragout of kippenragout is. Mossels of garnalen. Ooit eens zuurkoolstampot kroket gegeten, heerlijke variatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |