abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166633982
Ik heb 2 weken geleden een Chevy Van G20 gekocht met een 5.7 liter v8 motor.
De camper heeft heel veel achterstallig onderhoud zowel motorisch als elektrisch.
Uiterlijk zit er ook wel roest maar dat maakt voor de APK niet uit dus dat komt later wel.
Eerst de motor en het interieur.
Geen project zonder foto's dus ik zal er een paar posten :)

De camper op transport:



De buitenkant:







Het interieur:




De elektra die ik helemaal uit moet gaan pluizen:


Geen idee waar deze dingen voor zijn.




ik heb al een paar topics geopend met vragen.
PTA / compressietest gedaan, wat denken jullie?
PTA / tablet als autoradio gebruiken
misschien dat een gemotiveerde moderator ze kan koppelen.
pi_166634565
Je plaatjes doen het niet?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_166634748
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:37 schreef dimmak het volgende:
Je plaatjes doen het niet?
Niet?
Bij mij wel, ik heb ze gedeeld via dropbox.
Ik weet niet wat ik dan verkeerd doe.
Is er geen afbeelding zichtbaar?
pi_166634794
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 19:41 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Niet?
Bij mij wel, ik heb ze gedeeld via dropbox.
Ik weet niet wat ik dan verkeerd doe.
BIj mij niet iig. Kan zijn dat Dropbox hotlinken niet zo fijn vind. Upload ze anders bij imgur.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_166634913
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 19:41 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Niet?
Bij mij wel, ik heb ze gedeeld via dropbox.
Ik weet niet wat ik dan verkeerd doe.
Is er geen afbeelding zichtbaar?
Bij mij wel hoor.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_166634971
Hier wel, ziet er uit als een leukproject iig. Wat zijn je plannen?
pi_166635095
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 19:44 schreef halfway het volgende:

[..]

Bij mij wel hoor.
O gelukkig :)
pi_166635251
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:45 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Hier wel, ziet er uit als een leukproject iig. Wat zijn je plannen?
Eerst de motor in orde maken, volgende week gaan de koppen er af.
Het elektrische gedeelte is ook slecht, overal losse draden en schakelaars.
Dat ga ik ook helemaal uitpluizen.
Dan een nieuwe apk er op.
Dan het interieur aanpakken, geluidsinstallatie, keukentje en zit+slaapplaatsen.
Ik hoop in mei zo ver te zijn dat ik op vakantie kan en daarna ga ik de buitenkant aanpakken, de carrosserie van de Chevy Van roest nog al hard dus die moet ik even goed aanpakken.
De onderkant is gelukkig keihard.
Als er iemand nog ideeën of tips heeft wil ik ze graag horen :)
pi_166635534
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 19:51 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Eerst de motor in orde maken, volgende week gaan de koppen er af.
Het elektrische gedeelte is ook slecht, overal losse draden en schakelaars.
Dat ga ik ook helemaal uitpluizen.
Dan een nieuwe apk er op.
Dan het interieur aanpakken, geluidsinstallatie, keukentje en zit+slaapplaatsen.
Ik hoop in mei zo ver te zijn dat ik op vakantie kan en daarna ga ik de buitenkant aanpakken, de carrosserie van de Chevy Van roest nog al hard dus die moet ik even goed aanpakken.
De onderkant is gelukkig keihard.
Als er iemand nog ideeën of tips heeft wil ik ze graag horen :)
Gebruik je hem alleen op vakantie?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_166635665
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 19:58 schreef halfway het volgende:

[..]

Gebruik je hem alleen op vakantie?
Ja voor vakanties en uitjes.
Lang weekend in de ardennen of naar de veluwe.
Ik ga hem niet gebruiken voor dagelijks gebruik, daar heb ik die jeep voor.
  zondag 13 november 2016 @ 20:36:16 #11
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166637108
Ook al is de bodem nog goed hard, even goed schoonmaken en een paar bussen rust-oleum eroverheen. Verder nog een puik wagentje zo te zien :Y
pi_166637226
hier nog een screenshot van de compressietest
pi_166637268
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 20:36 schreef TheThirdMark het volgende:
Ook al is de bodem nog goed hard, even goed schoonmaken en een paar bussen rust-oleum eroverheen. Verder nog een puik wagentje zo te zien :Y
ja maar er zit helemaal geen roest :)
ik denk dat hij past behandeld is, ook de uitlaat en de ophangrubbers van de uitlaat zijn helemaal nieuw.
  zondag 13 november 2016 @ 20:41:30 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166637295
Vooral de dakrand is een roestmagneet.. maar eigenlijk de hele carrosserie wel..
De bodem nog het minste idd..
  zondag 13 november 2016 @ 20:42:30 #15
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166637321
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 20:40 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

ja maar er zit helemaal geen roest :)
ik denk dat hij past behandeld is, ook de uitlaat en de ophangrubbers van de uitlaat zijn helemaal nieuw.
Dan heb je daar vies geluk mee. Chevy's zijn niet gemaakt voor het klimaat hier (eigenlijk alleen voor een woestijn klimaat) en plekken die nu nog goed zijn kunnen volgend jaar volledig doorgerot zijn. Maar succes ermee :Y
  zondag 13 november 2016 @ 20:45:18 #16
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166637432
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 20:42 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dan heb je daar vies geluk mee. Chevy's zijn niet gemaakt voor het klimaat hier (eigenlijk alleen voor een woestijn klimaat) en plekken die nu nog goed zijn kunnen volgend jaar volledig doorgerot zijn. Maar succes ermee :Y
Dat ze alleen gemaakt zijn voor de woestijn is onzin...
Je moet zo'n bus ook niet met alle geweld netjes willen houden..
Gewoon een haakse slijper, een lasapparaat en wat stukken plaatstaal op voorraad houden.. en hier en daar een stukkie vervangen af en toe..
Dan heb je vanzelf een keer alles gehad..
  zondag 13 november 2016 @ 20:46:58 #17
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166637483
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 20:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat ze alleen gemaakt zijn voor de woestijn is onzin...
Je moet zo'n bus ook niet met alle geweld netjes willen houden..
Gewoon een haakse slijper, een lasapparaat en wat stukken plaatstaal op voorraad houden.. en hier en daar een stukkie vervangen af en toe..
Dan heb je vanzelf een keer alles gehad..
Nee, geen onzin. Chevy's hebben een behandeling gehad die goed tegen UV kan, maar totaal niet tegen zout of een vochtpercentage hoger dan 1%.
  zondag 13 november 2016 @ 20:49:00 #18
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166637555
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 20:46 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nee, geen onzin. Chevy's hebben een behandeling gehad die goed tegen UV kan, maar totaal niet tegen zout of een vochtpercentage hoger dan 1%.
Ja maar daar is chevy echt niet de enige in.. Er zijn ook genoeg europese auto's die het daarmee moesten doen..

Amerika is niet enkel woestijn.. terwijl die bussen overal verkocht werden..
pi_166637666
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 20:41 schreef Zolderkamer het volgende:
Vooral de dakrand is een roestmagneet.. maar eigenlijk de hele carrosserie wel..
De bodem nog het minste idd..
ja ik heb daar eigenlijk weinig kaas van gegeten.
ik denk dat ik het moet uitslijpen en opnieuw een plaatje inlassen.
een polyester matje vind ik maar amateuristisch.
  zondag 13 november 2016 @ 20:55:42 #20
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166637769
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 20:53 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

ja ik heb daar eigenlijk weinig kaas van gegeten.
ik denk dat ik het moet uitslijpen en opnieuw een plaatje inlassen.
een polyester matje vind ik maar amateuristisch.
Volgens mij is er genoeg plaatwerk te koop ook.. is ook een stuk makkelijker dan dat prutsen met hars... (en dan weegt ie nog ongeveer hetzelfde ipv een ton extra als je klaar bent.. alhoewel.. je raakt nooit klaar met dit soort gevallen :7 )

Maar je haalt zo ff een nieuwe zijkant ofzo :s)



[ Bericht 11% gewijzigd door Zolderkamer op 13-11-2016 21:04:52 ]
pi_166638140
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 20:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Volgens mij is er genoeg plaatwerk te koop ook.. is ook een stuk makkelijker dan dat prutsen met hars... (en dan weegt ie nog ongeveer hetzelfde ipv een ton extra als je klaar bent.. alhoewel.. je raakt nooit klaar met dit soort gevallen :7 )

Maar je haalt zo ff een nieuwe zijkant ofzo :s)

[ afbeelding ]
zo dat is handig, een nieuwe zijkant er in is veel beter dan een plaatje lassen.
je zit dan alleen met het spuitwerk.
heb je een link van dat plaatwerk?
  zondag 13 november 2016 @ 21:11:19 #22
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166638276
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 21:07 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

zo dat is handig, een nieuwe zijkant er in is veel beter dan een plaatje lassen.
je zit dan alleen met het spuitwerk.
heb je een link van dat plaatwerk?
Ach die bus moet je niet willen spuiten maar gewoon rollen met een verfroller.. ^O^

Ff googelen op G20 body panels..

https://www.parts.com/ind(...)OW-W/HINGED-DOOR-110

Bij eps in kiel-windeweer hebben ze trouwens fabrieksnieuwe motoren liggen..

http://www.uitlaten.com/usacars/main.html
  Moderator zondag 13 november 2016 @ 21:18:25 #23
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_166638602
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 21:11 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ach die bus moet je niet willen spuiten maar gewoon rollen met een verfroller.. ^O^

Ff googelen op G20 body panels..

https://www.parts.com/ind(...)OW-W/HINGED-DOOR-110

Bij eps in kiel-windeweer hebben ze trouwens fabrieksnieuwe motoren liggen..

http://www.uitlaten.com/usacars/main.html
^O^
pi_166641984
Zo fout, maar toch ook weer zo vet!
Om de hoeveel kilometer moet je eigenlijk tanken? :P
  maandag 14 november 2016 @ 02:13:03 #26
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_166642896
Haha wij hebben ook zo'n ding, exact hetzelfde gezeik met 10000 draden en schakelaars zonder enige indicatie wat ze doen. Je kan het beste zelf alles opnieuw erin zetten met kabellabels
pi_166643065
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 23:50 schreef NeuNeu het volgende:
Zo fout, maar toch ook weer zo vet!
Om de hoeveel kilometer moet je eigenlijk tanken? :P
Die dingen lopen ongeveer 1 op 5
Ik heb er een grote lpg tank in liggen.
Waarschijnlijk 100 liter ofzo.
Die moet ik nog aan de onderkant gaan monteren.
pi_166643066
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 02:13 schreef ErkendFokker het volgende:
Haha wij hebben ook zo'n ding, exact hetzelfde gezeik met 10000 draden en schakelaars zonder enige indicatie wat ze doen. Je kan het beste zelf alles opnieuw erin zetten met kabellabels
Ja iedere eigenaar trekt wat kabels voor lampjes en andere dingen die hij leuk vind en de oude kabels laten ze liggen.
  Moderator maandag 14 november 2016 @ 08:47:27 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166643670
Gaaf project!
Koppelen kan volgens mij alleen als de topics zijn gesloten. Samenvoegen zou ook kunnen maar dan heb je de reacties over je radio eerst omdat het op chronische volgorde gaat.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166645050
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 08:47 schreef derLudolf het volgende:
Gaaf project!
Koppelen kan volgens mij alleen als de topics zijn gesloten. Samenvoegen zou ook kunnen maar dan heb je de reacties over je radio eerst omdat het op chronische volgorde gaat.
Ik vind het prima.
Dan blijft het misschien wel wat overzichtelijker.
pi_166649996
Mooi project!
Die bedrading mag idd wel wat aan gedaan worden, ziet er niet echt netjes uit zachtjes uitgedrukt.

Maar moet je die nieuwe tank niet vóór de APK monteren? In je planning lees ik dat je dat er na wil gaan doen of lees ik dat verkeerd?
pi_166650680
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 15:23 schreef vannelle het volgende:
Mooi project!
Die bedrading mag idd wel wat aan gedaan worden, ziet er niet echt netjes uit zachtjes uitgedrukt.

Maar moet je die nieuwe tank niet vóór de APK monteren? In je planning lees ik dat je dat er na wil gaan doen of lees ik dat verkeerd?
De motor loopt al op LPG en dat staat ook op het kenteken maar de tank ligt nu achterin en aangezien ik die ruimte liever voor andere dingen gebruik wil ik hem aan de onderkant plaatsen.
Ik denk niet dat het van invloed is op de APK?
pi_166651193
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 15:55 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

De motor loopt al op LPG en dat staat ook op het kenteken maar de tank ligt nu achterin en aangezien ik die ruimte liever voor andere dingen gebruik wil ik hem aan de onderkant plaatsen.
Ik denk niet dat het van invloed is op de APK?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, ik sleutel veel zelf maar heb me hier nooit in verdiept.
Misschien dat iemand anders hier meer over weet, het zou zonde zijn om 2x naar een keuring te gaan als het ook in 1x kan, vandaar mijn vraag.
pi_166782125


Het inlaatspruitstuk ligt er af, stoterstangen zijn niet krom en eigenlijk ziet alles er nog wel netjes uit, op de smurrie na dan.
Volgende week gaan de koppen er af, vandaag geen tijd meer.
pi_166796347
Mooi project! Veel succes. Ben benieuwd wat je tegenkomt onder de koppen
pi_166796665
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 10:35 schreef ikheetmartijn het volgende:
Mooi project! Veel succes. Ben benieuwd wat je tegenkomt onder de koppen
Ik ook :)
Volgende week weten we het.
pi_166796821
Volgende week pas?!? Zolang kan ik niet wachten. Dan kijk je maar wat minder televisie, kun vanavond de boel losschroeven.
pi_166798099
quote:
12s.gif Op maandag 21 november 2016 11:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
Volgende week pas?!? Zolang kan ik niet wachten. Dan kijk je maar wat minder televisie, kun vanavond de boel losschroeven.
Haha ik ben ook wel nieuwsgierig maar ik ben zaterdag pas thuis.
pi_166916597
de koppen zijn er af, het is duidelijk te zien welke cilinder water heeft gekregen.
ik snap alleen nog niet hoe het water in die cilinder is gekomen want de koppakking ziet er niet slecht uit.
koppakking links:

koppakking rechts:
tussen cilinder 2 en 3 is de pakking zwart maar niet lek denk ik.

cilinderkop links:

cilinderkop rechts:
de 3e compressieruimte is behoorlijk vervuild

de zuiger is best wel schoon vergeleken bij de andere zuigers:

de cilinders zien er op het eerste gezicht nog netjes uit.
pi_166930231
Ik heb de koppen schoongemaakt en de cilinders met lage compressie goed bekeken.
Er zitten flink wat putten in de kop en klep en erg veel aanslag in de klepzittingen.
Dat is dus de reden van het compressie verlies.
Ik heb alleen nog steeds geen idee hoe het water bij de olie is gekomen.


pi_166935362
Ik heb iets vreemds gevonden.
1 opening op m'n inlaatspruitstuk is dicht terwijl er op m'n cilinderkop wel een opening is.
Het is een opening waar koelvloeistof door heen loopt.
pi_166943678
Als er iemand nog een paar koppen heeft liggen voor een chevy 350 tbi hou ik me aanbevolen :)
pi_166946113
Er zit zo te zien een scheur in de cilinderkop. op je laatste foto van de cilinderkop gaat vanuit de uitlaatzitting naar links toe een scheur.

Laat ze even afpersen, dan weet je waar je aan toe bent.
En dan kun je er meteen harde zittingen in laten zetten.
pi_166946317
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 22:35 schreef -niemand- het volgende:
Er zit zo te zien een scheur in de cilinderkop. op je laatste foto van de cilinderkop gaat vanuit de uitlaatzitting naar links toe een scheur.

Laat ze even afpersen, dan weet je waar je aan toe bent.
En dan kun je er meteen harde zittingen in laten zetten.
Jij ziet het ook al, een kerel op een ander forum zei het ook.
Blijkbaar ben ik nogal scheel.
Bedankt voor je hulp :)
Ik ga andere koppen zoeken, dat is goedkoper :P
pi_166946702
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:41 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Jij ziet het ook al, een kerel op een ander forum zei het ook.
Blijkbaar ben ik nogal scheel.
Bedankt voor je hulp :)
Ik ga andere koppen zoeken, dat is goedkoper :P
Met andere koppen weet je zeker dat je ze er op zijn laatst volgend jaar weer vanaf kunt halen.
Of je moet nieuwe kopen...

Gebruikt spul is in die categorie een behoorlijk risico, omdat het allemaal gaar is.
pi_166948800
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:53 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Met andere koppen weet je zeker dat je ze er op zijn laatst volgend jaar weer vanaf kunt halen.
Of je moet nieuwe kopen...

Gebruikt spul is in die categorie een behoorlijk risico, omdat het allemaal gaar is.
Ik zat aan deze te denken.
https://m.ebay-kleinanzei(...)8/543644319-223-6734
2 gereviseerde koppen in de usa kosten ongeveer 300 euro maar dan zit je weer met de verzendkosten enzo.
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 09:38:54 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166949792
Oh dit is een beetje een tegenvaller dus...

quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:41 schreef vaginabeheerder het volgende:
Blijkbaar ben ik nogal scheel.
Ik nog schelerder want zie het nog niet. Of ik weet niet waar ik op moet letten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166950326


300-400e voor 2 (gereviseerde) koppen vind ik nog best netjes trouwens :)
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 10:18:45 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166950353
quote:
Met mijn reactie hoopte ik idd een ijverige Painter te lokken. Thanks ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166950660
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:16 schreef Dingest het volgende:
[ afbeelding ]

300-400e voor 2 (gereviseerde) koppen vind ik nog best netjes trouwens :)
Ja idd, ik heb wat prijsopgave's in Nederland opgevraagd en die zitten tussen de 500 en 600 euro om de 2 koppen te reviseren.
Dan nog maar afwachten of ze wel te repareren zijn.
Een paar centimeter naar rechts zie je ook een scheur in de klepzitting.
pi_166952309
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 10:36 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ja idd, ik heb wat prijsopgave's in Nederland opgevraagd en die zitten tussen de 500 en 600 euro om de 2 koppen te reviseren.
Dan nog maar afwachten of ze wel te repareren zijn.
Een paar centimeter naar rechts zie je ook een scheur in de klepzitting.
Lijkt me sterk dat ze dat afdoende kunnen repareren. Oké de compressie is niet bijster hoog in zo'n motor, maar persoonlijk zou ik voor andere koppen gaan, gewoon voor de zekerheid. Lijkt me nogal lullig als je nu veel geld uitgeeft voor reparatie en over een tijdje de boel weer uit elkaar kan trekken omdat je weer lekkage hebt.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_166953369
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:04 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat ze dat afdoende kunnen repareren. Oké de compressie is niet bijster hoog in zo'n motor, maar persoonlijk zou ik voor andere koppen gaan, gewoon voor de zekerheid. Lijkt me nogal lullig als je nu veel geld uitgeeft voor reparatie en over een tijdje de boel weer uit elkaar kan trekken omdat je weer lekkage hebt.
Yep ik ben nu aan het zoeken naar andere koppen.
In de usa zijn ze goedkoop maar ik ben er nog niet achter wat de verzendkosten zijn.
Ik zie bedragen van 150 euro per kop om te verzenden.
pi_166966495
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 12:51 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Yep ik ben nu aan het zoeken naar andere koppen.
In de usa zijn ze goedkoop maar ik ben er nog niet achter wat de verzendkosten zijn.
Ik zie bedragen van 150 euro per kop om te verzenden.
Let wel op dat er een groot verschil is tussen ''gereviseerd'' en gereviseerd.
Ik werk zelf bij een revisiebedrijf. en er word enorm veel gefrot aan amerikanen. dus oppassen wat je koopt! nieuwe kleppen in een kop zetten en inschuren is geen reviseren! en goedkoop is duurkoop meestal.

Ik zou je aanraden om een setje gebruikte koppen te scoren en deze laten afpersen en dan laten reviseren.
Meteen gaszittingen er in zetten want waarschijnlijk zitten er geneens harde zittingen in.
pi_166967653
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 22:38 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Let wel op dat er een groot verschil is tussen ''gereviseerd'' en gereviseerd.
Ik werk zelf bij een revisiebedrijf. en er word enorm veel gefrot aan amerikanen. dus oppassen wat je koopt! nieuwe kleppen in een kop zetten en inschuren is geen reviseren! en goedkoop is duurkoop meestal.

Ik zou je aanraden om een setje gebruikte koppen te scoren en deze laten afpersen en dan laten reviseren.
Meteen gaszittingen er in zetten want waarschijnlijk zitten er geneens harde zittingen in.
http://m.ebay.com/itm/132016851439
Ik vond deze wel interessant.
Er zitten harde zittingen in de uitlaat staat er.
Maar aangezien het jouw werk is zal je aan de foto's wel kunnen zien of het prutswerk is :)
pi_166972257
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 23:13 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

http://m.ebay.com/itm/132016851439
Ik vond deze wel interessant.
Er zitten harde zittingen in de uitlaat staat er.
Maar aangezien het jouw werk is zal je aan de foto's wel kunnen zien of het prutswerk is :)
Natuurlijk moeilijk te zien vanaf foto's maar die zien er wel heel netjes uit.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_166988638
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 23:13 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

http://m.ebay.com/itm/132016851439
Ik vond deze wel interessant.
Er zitten harde zittingen in de uitlaat staat er.
Maar aangezien het jouw werk is zal je aan de foto's wel kunnen zien of het prutswerk is :)
Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijke
Maar ik vraag me alleen af hoe je voor zulk geld zoveel nieuwe onderdelen kunt plaatsen. en dan de arbeid nog.
pi_166998686
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 22:10 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijke
Maar ik vraag me alleen af hoe je voor zulk geld zoveel nieuwe onderdelen kunt plaatsen. en dan de arbeid nog.
Ja ik heb geen idee hoe ze dat in de usa doen.
Misschien doen ze het in Mexico.
pi_167009222
Hoe heb ik deze over het hoofd gezien :{ ..
Ik heb er even een heus projecttopic-tagje aangegeven :Y) en uiteraard ook het topic aan onze Projecten-lijst toegevoegd:

PTA / Overzicht Projecten
  woensdag 30 november 2016 @ 20:32:43 #59
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_167009304
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2016 20:30 schreef Anne het volgende:
Hoe heb ik deze over het hoofd gezien
iets met vierkante ogen (8>
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_167013641
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2016 20:30 schreef Anne het volgende:
Hoe heb ik deze over het hoofd gezien :{ ..
Ik heb er even een heus projecttopic-tagje aangegeven :Y) en uiteraard ook het topic aan onze Projecten-lijst toegevoegd:

PTA / Overzicht Projecten
Dank je wel :)
Ondertussen heb ik een paar gereviseerde koppen gevonden en ik ga ze zaterdag halen.
pi_167017769
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 22:10 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijke
Maar ik vraag me alleen af hoe je voor zulk geld zoveel nieuwe onderdelen kunt plaatsen. en dan de arbeid nog.
Prijzen in Amerika liggen veel lager dan hier. Als je bv de afleveringen van Wheeler Dealers in Amerika bekijkt (en ja, dat is in scene gezet) val je soms bijna van je stoel voor hoe weinig geld daar een reparatie uitgevoerd wordt waar je hier gewoon een vermogen voor kwijt zou zijn..
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_167038174
Ik lees veel op het amerikaanse forum www.garagejournal.com
Onderdelen zijn inderdaad goedkoper daar, net als bijvoorbeeld olie verversen bij een soort KwikFit.
Heb je echt reparaties`s waar een vakman bij nodig is, dan gaat de teller lopen, dat is net als in Nederland niet goedkoop.
http://www.garagejournal.(...)ighlight=hourly+rate
pi_167097176
ik heb andere gereviseerde koppen gevonden voor een gunstige prijs :)




sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet maar alles ziet er wel netjes uit.

vandaag heb ik de bovenkant van het motorblok en de zuigers schoon gemaakt.


volgende week gaan de koppen erop en dan ga ik weer compressie meten.
pi_167103735
Oh ja ik heb ook de motor nog gespoeld met 9 liter lidl olie die ik nog had staan :P
Daarna heb ik de motor gevuld met 5w30
En ik heb een nieuw oliefilter gemonteerd.
pi_167164976
Het intake manifolt is van aluminium en er zit oxidatie op, dat kan geen kwaad maar ik wil het graag mooi schoon maken.
Hoe kan je dat het beste schoon maken?
Met een messingborstel of zijn daar andere producten voor?

Ik wil ook de uitlaatbouten vervangen, zijn dat speciale bouten vanwege de hitte of kan ik gewoon normale bouten erin draaien?
  zondag 11 december 2016 @ 14:14:06 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167255890
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 20:58 schreef vaginabeheerder het volgende:
Oh ja ik heb ook de motor nog gespoeld met 9 liter lidl olie die ik nog had staan :P
Daarna heb ik de motor gevuld met 5w30
En ik heb een nieuw oliefilter gemonteerd.
5w30 lijkt me vrij dun. Die ouwe bakken lopen prima op lekkere dikke olie, met dun spul loop je risico op verbruik en lekkages. Tis ouwe techniek, moet je geen high tech olie in willen gooien ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 11 december 2016 @ 14:16:17 #67
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167255919
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 16:02 schreef vaginabeheerder het volgende:
ik heb andere gereviseerde koppen gevonden voor een gunstige prijs :)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet maar alles ziet er wel netjes uit.

vandaag heb ik de bovenkant van het motorblok en de zuigers schoon gemaakt.
[ afbeelding ]

volgende week gaan de koppen erop en dan ga ik weer compressie meten.
mooi schoon, wel heel goed oppassen dat je geen krassen maakt in het pakkingvlak en niet teveel met schuurpapier, dan heb je 0,0 controle meer over het materiaal wat je weghaalt en de vlakheid van het pakking vlak.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 11 december 2016 @ 14:19:03 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167255975
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 12:28 schreef vaginabeheerder het volgende:
Het intake manifolt is van aluminium en er zit oxidatie op, dat kan geen kwaad maar ik wil het graag mooi schoon maken.
Hoe kan je dat het beste schoon maken?
Met een messingborstel of zijn daar andere producten voor?

Ik wil ook de uitlaatbouten vervangen, zijn dat speciale bouten vanwege de hitte of kan ik gewoon normale bouten erin draaien?
manifold kun je laten glasparelen, je kunt sowieso niet overal bij met andere technieken, daar wordt het niet mooier van. Bouten zijn volgens mij normale bouten, beetje kopervet en goed op de aantrekvolgorde en -momenten letten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167256731
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 14:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

5w30 lijkt me vrij dun. Die ouwe bakken lopen prima op lekkere dikke olie, met dun spul loop je risico op verbruik en lekkages. Tis ouwe techniek, moet je geen high tech olie in willen gooien ;)
Ja ik vind 5w30 ook vrij dun maar dat geeft de fabriek op.
Misschien heeft het met de oliepomp te maken?
pi_167256761
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 14:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mooi schoon, wel heel goed oppassen dat je geen krassen maakt in het pakkingvlak en niet teveel met schuurpapier, dan heb je 0,0 controle meer over het materiaal wat je weghaalt en de vlakheid van het pakking vlak.
Ik heb een messing borstel gebruikt :)
pi_167394721
Alle spullen zijn binnen.
Ik ga dit weekend de koppen er op zetten en weer een compressietest doen.
ik ben benieuwd......
pi_167395529
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:23 schreef vaginabeheerder het volgende:

Geen idee waar deze dingen voor zijn.
[ afbeelding ]

Dit is een scheidingsdiode of ook wel diodebrug genoemd, deze zogen er voor dat je meerdere accu's kan laden met één dynamo.

[ afbeelding ]

En even snel op het WWW zitten kijken dit apparaat zorgt ervoor dat je tbi systeem blijft werken als je op lpg rijdt.

pi_167395910
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 15:01 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ja ik vind 5w30 ook vrij dun maar dat geeft de fabriek op.
Misschien heeft het met de oliepomp te maken?
Niet met weertype? Ik kan met dit voorstelen voor Canada of de Noordelijke staten, maar niet voor Texas of Nevada.
.
pi_167396867
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:50 schreef kingofcool het volgende:

[..]

Bedankt :)
Toch wel belangrijke dingen dus.
pi_167396954
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:08 schreef Fer het volgende:

[..]

Niet met weertype? Ik kan met dit voorstelen voor Canada of de Noordelijke staten, maar niet voor Texas of Nevada.
Ik zat te kijken voor een revisieset en daar zat ook een hoog volume oliepomp bij en er stond bij dat je in combinatie met die pomp 10w40 moest gebruiken.
Zodoende denk ik dat het met de pomp te maken heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')