Niet?quote:
BIj mij niet iig. Kan zijn dat Dropbox hotlinken niet zo fijn vind. Upload ze anders bij imgur.quote:Op zondag 13 november 2016 19:41 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Niet?
Bij mij wel, ik heb ze gedeeld via dropbox.
Ik weet niet wat ik dan verkeerd doe.
Bij mij wel hoor.quote:Op zondag 13 november 2016 19:41 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Niet?
Bij mij wel, ik heb ze gedeeld via dropbox.
Ik weet niet wat ik dan verkeerd doe.
Is er geen afbeelding zichtbaar?
Eerst de motor in orde maken, volgende week gaan de koppen er af.quote:Op zondag 13 november 2016 19:45 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Hier wel, ziet er uit als een leukproject iig. Wat zijn je plannen?
Gebruik je hem alleen op vakantie?quote:Op zondag 13 november 2016 19:51 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Eerst de motor in orde maken, volgende week gaan de koppen er af.
Het elektrische gedeelte is ook slecht, overal losse draden en schakelaars.
Dat ga ik ook helemaal uitpluizen.
Dan een nieuwe apk er op.
Dan het interieur aanpakken, geluidsinstallatie, keukentje en zit+slaapplaatsen.
Ik hoop in mei zo ver te zijn dat ik op vakantie kan en daarna ga ik de buitenkant aanpakken, de carrosserie van de Chevy Van roest nog al hard dus die moet ik even goed aanpakken.
De onderkant is gelukkig keihard.
Als er iemand nog ideeën of tips heeft wil ik ze graag horen
Ja voor vakanties en uitjes.quote:Op zondag 13 november 2016 19:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Gebruik je hem alleen op vakantie?
ja maar er zit helemaal geen roestquote:Op zondag 13 november 2016 20:36 schreef TheThirdMark het volgende:
Ook al is de bodem nog goed hard, even goed schoonmaken en een paar bussen rust-oleum eroverheen. Verder nog een puik wagentje zo te zien
Dan heb je daar vies geluk mee. Chevy's zijn niet gemaakt voor het klimaat hier (eigenlijk alleen voor een woestijn klimaat) en plekken die nu nog goed zijn kunnen volgend jaar volledig doorgerot zijn. Maar succes ermeequote:Op zondag 13 november 2016 20:40 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
ja maar er zit helemaal geen roest![]()
ik denk dat hij past behandeld is, ook de uitlaat en de ophangrubbers van de uitlaat zijn helemaal nieuw.
Dat ze alleen gemaakt zijn voor de woestijn is onzin...quote:Op zondag 13 november 2016 20:42 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dan heb je daar vies geluk mee. Chevy's zijn niet gemaakt voor het klimaat hier (eigenlijk alleen voor een woestijn klimaat) en plekken die nu nog goed zijn kunnen volgend jaar volledig doorgerot zijn. Maar succes ermee
Nee, geen onzin. Chevy's hebben een behandeling gehad die goed tegen UV kan, maar totaal niet tegen zout of een vochtpercentage hoger dan 1%.quote:Op zondag 13 november 2016 20:45 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat ze alleen gemaakt zijn voor de woestijn is onzin...
Je moet zo'n bus ook niet met alle geweld netjes willen houden..
Gewoon een haakse slijper, een lasapparaat en wat stukken plaatstaal op voorraad houden.. en hier en daar een stukkie vervangen af en toe..
Dan heb je vanzelf een keer alles gehad..
Ja maar daar is chevy echt niet de enige in.. Er zijn ook genoeg europese auto's die het daarmee moesten doen..quote:Op zondag 13 november 2016 20:46 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee, geen onzin. Chevy's hebben een behandeling gehad die goed tegen UV kan, maar totaal niet tegen zout of een vochtpercentage hoger dan 1%.
ja ik heb daar eigenlijk weinig kaas van gegeten.quote:Op zondag 13 november 2016 20:41 schreef Zolderkamer het volgende:
Vooral de dakrand is een roestmagneet.. maar eigenlijk de hele carrosserie wel..
De bodem nog het minste idd..
Volgens mij is er genoeg plaatwerk te koop ook.. is ook een stuk makkelijker dan dat prutsen met hars... (en dan weegt ie nog ongeveer hetzelfde ipv een ton extra als je klaar bent.. alhoewel.. je raakt nooit klaar met dit soort gevallenquote:Op zondag 13 november 2016 20:53 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
ja ik heb daar eigenlijk weinig kaas van gegeten.
ik denk dat ik het moet uitslijpen en opnieuw een plaatje inlassen.
een polyester matje vind ik maar amateuristisch.
zo dat is handig, een nieuwe zijkant er in is veel beter dan een plaatje lassen.quote:Op zondag 13 november 2016 20:55 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Volgens mij is er genoeg plaatwerk te koop ook.. is ook een stuk makkelijker dan dat prutsen met hars... (en dan weegt ie nog ongeveer hetzelfde ipv een ton extra als je klaar bent.. alhoewel.. je raakt nooit klaar met dit soort gevallen)
Maar je haalt zo ff een nieuwe zijkant ofzo![]()
[ afbeelding ]
Ach die bus moet je niet willen spuiten maar gewoon rollen met een verfroller..quote:Op zondag 13 november 2016 21:07 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
zo dat is handig, een nieuwe zijkant er in is veel beter dan een plaatje lassen.
je zit dan alleen met het spuitwerk.
heb je een link van dat plaatwerk?
quote:Op zondag 13 november 2016 21:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ach die bus moet je niet willen spuiten maar gewoon rollen met een verfroller..![]()
Ff googelen op G20 body panels..
https://www.parts.com/ind(...)OW-W/HINGED-DOOR-110
Bij eps in kiel-windeweer hebben ze trouwens fabrieksnieuwe motoren liggen..
http://www.uitlaten.com/usacars/main.html
Die dingen lopen ongeveer 1 op 5quote:Op zondag 13 november 2016 23:50 schreef NeuNeu het volgende:
Zo fout, maar toch ook weer zo vet!
Om de hoeveel kilometer moet je eigenlijk tanken?
Ja iedere eigenaar trekt wat kabels voor lampjes en andere dingen die hij leuk vind en de oude kabels laten ze liggen.quote:Op maandag 14 november 2016 02:13 schreef ErkendFokker het volgende:
Haha wij hebben ook zo'n ding, exact hetzelfde gezeik met 10000 draden en schakelaars zonder enige indicatie wat ze doen. Je kan het beste zelf alles opnieuw erin zetten met kabellabels
Ik vind het prima.quote:Op maandag 14 november 2016 08:47 schreef derLudolf het volgende:
Gaaf project!
Koppelen kan volgens mij alleen als de topics zijn gesloten. Samenvoegen zou ook kunnen maar dan heb je de reacties over je radio eerst omdat het op chronische volgorde gaat.
De motor loopt al op LPG en dat staat ook op het kenteken maar de tank ligt nu achterin en aangezien ik die ruimte liever voor andere dingen gebruik wil ik hem aan de onderkant plaatsen.quote:Op maandag 14 november 2016 15:23 schreef vannelle het volgende:
Mooi project!
Die bedrading mag idd wel wat aan gedaan worden, ziet er niet echt netjes uit zachtjes uitgedrukt.
Maar moet je die nieuwe tank niet vóór de APK monteren? In je planning lees ik dat je dat er na wil gaan doen of lees ik dat verkeerd?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, ik sleutel veel zelf maar heb me hier nooit in verdiept.quote:Op maandag 14 november 2016 15:55 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
De motor loopt al op LPG en dat staat ook op het kenteken maar de tank ligt nu achterin en aangezien ik die ruimte liever voor andere dingen gebruik wil ik hem aan de onderkant plaatsen.
Ik denk niet dat het van invloed is op de APK?
Ik ookquote:Op maandag 21 november 2016 10:35 schreef ikheetmartijn het volgende:
Mooi project! Veel succes. Ben benieuwd wat je tegenkomt onder de koppen
Haha ik ben ook wel nieuwsgierig maar ik ben zaterdag pas thuis.quote:Op maandag 21 november 2016 11:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
Volgende week pas?!? Zolang kan ik niet wachten. Dan kijk je maar wat minder televisie, kun vanavond de boel losschroeven.
Jij ziet het ook al, een kerel op een ander forum zei het ook.quote:Op zondag 27 november 2016 22:35 schreef -niemand- het volgende:
Er zit zo te zien een scheur in de cilinderkop. op je laatste foto van de cilinderkop gaat vanuit de uitlaatzitting naar links toe een scheur.
Laat ze even afpersen, dan weet je waar je aan toe bent.
En dan kun je er meteen harde zittingen in laten zetten.
Met andere koppen weet je zeker dat je ze er op zijn laatst volgend jaar weer vanaf kunt halen.quote:Op zondag 27 november 2016 22:41 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Jij ziet het ook al, een kerel op een ander forum zei het ook.
Blijkbaar ben ik nogal scheel.
Bedankt voor je hulp
Ik ga andere koppen zoeken, dat is goedkoper
Ik zat aan deze te denken.quote:Op zondag 27 november 2016 22:53 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Met andere koppen weet je zeker dat je ze er op zijn laatst volgend jaar weer vanaf kunt halen.
Of je moet nieuwe kopen...
Gebruikt spul is in die categorie een behoorlijk risico, omdat het allemaal gaar is.
Ik nog schelerder want zie het nog niet. Of ik weet niet waar ik op moet letten.quote:Op zondag 27 november 2016 22:41 schreef vaginabeheerder het volgende:
Blijkbaar ben ik nogal scheel.
Met mijn reactie hoopte ik idd een ijverige Painter te lokken. Thanksquote:
Ja idd, ik heb wat prijsopgave's in Nederland opgevraagd en die zitten tussen de 500 en 600 euro om de 2 koppen te reviseren.quote:Op maandag 28 november 2016 10:16 schreef Dingest het volgende:
[ afbeelding ]
300-400e voor 2 (gereviseerde) koppen vind ik nog best netjes trouwens
Lijkt me sterk dat ze dat afdoende kunnen repareren. Oké de compressie is niet bijster hoog in zo'n motor, maar persoonlijk zou ik voor andere koppen gaan, gewoon voor de zekerheid. Lijkt me nogal lullig als je nu veel geld uitgeeft voor reparatie en over een tijdje de boel weer uit elkaar kan trekken omdat je weer lekkage hebt.quote:Op maandag 28 november 2016 10:36 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja idd, ik heb wat prijsopgave's in Nederland opgevraagd en die zitten tussen de 500 en 600 euro om de 2 koppen te reviseren.
Dan nog maar afwachten of ze wel te repareren zijn.
Een paar centimeter naar rechts zie je ook een scheur in de klepzitting.
Yep ik ben nu aan het zoeken naar andere koppen.quote:Op maandag 28 november 2016 12:04 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat ze dat afdoende kunnen repareren. Oké de compressie is niet bijster hoog in zo'n motor, maar persoonlijk zou ik voor andere koppen gaan, gewoon voor de zekerheid. Lijkt me nogal lullig als je nu veel geld uitgeeft voor reparatie en over een tijdje de boel weer uit elkaar kan trekken omdat je weer lekkage hebt.
Let wel op dat er een groot verschil is tussen ''gereviseerd'' en gereviseerd.quote:Op maandag 28 november 2016 12:51 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Yep ik ben nu aan het zoeken naar andere koppen.
In de usa zijn ze goedkoop maar ik ben er nog niet achter wat de verzendkosten zijn.
Ik zie bedragen van 150 euro per kop om te verzenden.
http://m.ebay.com/itm/132016851439quote:Op maandag 28 november 2016 22:38 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Let wel op dat er een groot verschil is tussen ''gereviseerd'' en gereviseerd.
Ik werk zelf bij een revisiebedrijf. en er word enorm veel gefrot aan amerikanen. dus oppassen wat je koopt! nieuwe kleppen in een kop zetten en inschuren is geen reviseren! en goedkoop is duurkoop meestal.
Ik zou je aanraden om een setje gebruikte koppen te scoren en deze laten afpersen en dan laten reviseren.
Meteen gaszittingen er in zetten want waarschijnlijk zitten er geneens harde zittingen in.
Natuurlijk moeilijk te zien vanaf foto's maar die zien er wel heel netjes uit.quote:Op maandag 28 november 2016 23:13 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
http://m.ebay.com/itm/132016851439
Ik vond deze wel interessant.
Er zitten harde zittingen in de uitlaat staat er.
Maar aangezien het jouw werk is zal je aan de foto's wel kunnen zien of het prutswerk is
Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijkequote:Op maandag 28 november 2016 23:13 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
http://m.ebay.com/itm/132016851439
Ik vond deze wel interessant.
Er zitten harde zittingen in de uitlaat staat er.
Maar aangezien het jouw werk is zal je aan de foto's wel kunnen zien of het prutswerk is
Ja ik heb geen idee hoe ze dat in de usa doen.quote:Op dinsdag 29 november 2016 22:10 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijke
Maar ik vraag me alleen af hoe je voor zulk geld zoveel nieuwe onderdelen kunt plaatsen. en dan de arbeid nog.
iets met vierkante ogenquote:
Dank je welquote:Op woensdag 30 november 2016 20:30 schreef Anne het volgende:
Hoe heb ik deze over het hoofd gezien..
Ik heb er even een heus projecttopic-tagje aangegevenen uiteraard ook het topic aan onze Projecten-lijst toegevoegd:
PTA / Overzicht Projecten
Prijzen in Amerika liggen veel lager dan hier. Als je bv de afleveringen van Wheeler Dealers in Amerika bekijkt (en ja, dat is in scene gezet) val je soms bijna van je stoel voor hoe weinig geld daar een reparatie uitgevoerd wordt waar je hier gewoon een vermogen voor kwijt zou zijn..quote:Op dinsdag 29 november 2016 22:10 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijke
Maar ik vraag me alleen af hoe je voor zulk geld zoveel nieuwe onderdelen kunt plaatsen. en dan de arbeid nog.
5w30 lijkt me vrij dun. Die ouwe bakken lopen prima op lekkere dikke olie, met dun spul loop je risico op verbruik en lekkages. Tis ouwe techniek, moet je geen high tech olie in willen gooienquote:Op zondag 4 december 2016 20:58 schreef vaginabeheerder het volgende:
Oh ja ik heb ook de motor nog gespoeld met 9 liter lidl olie die ik nog had staan
Daarna heb ik de motor gevuld met 5w30
En ik heb een nieuw oliefilter gemonteerd.
mooi schoon, wel heel goed oppassen dat je geen krassen maakt in het pakkingvlak en niet teveel met schuurpapier, dan heb je 0,0 controle meer over het materiaal wat je weghaalt en de vlakheid van het pakking vlak.quote:Op zondag 4 december 2016 16:02 schreef vaginabeheerder het volgende:
ik heb andere gereviseerde koppen gevonden voor een gunstige prijs
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet maar alles ziet er wel netjes uit.
vandaag heb ik de bovenkant van het motorblok en de zuigers schoon gemaakt.
[ afbeelding ]
volgende week gaan de koppen erop en dan ga ik weer compressie meten.
manifold kun je laten glasparelen, je kunt sowieso niet overal bij met andere technieken, daar wordt het niet mooier van. Bouten zijn volgens mij normale bouten, beetje kopervet en goed op de aantrekvolgorde en -momenten letten.quote:Op woensdag 7 december 2016 12:28 schreef vaginabeheerder het volgende:
Het intake manifolt is van aluminium en er zit oxidatie op, dat kan geen kwaad maar ik wil het graag mooi schoon maken.
Hoe kan je dat het beste schoon maken?
Met een messingborstel of zijn daar andere producten voor?
Ik wil ook de uitlaatbouten vervangen, zijn dat speciale bouten vanwege de hitte of kan ik gewoon normale bouten erin draaien?
Ja ik vind 5w30 ook vrij dun maar dat geeft de fabriek op.quote:Op zondag 11 december 2016 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
5w30 lijkt me vrij dun. Die ouwe bakken lopen prima op lekkere dikke olie, met dun spul loop je risico op verbruik en lekkages. Tis ouwe techniek, moet je geen high tech olie in willen gooien
Ik heb een messing borstel gebruiktquote:Op zondag 11 december 2016 14:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mooi schoon, wel heel goed oppassen dat je geen krassen maakt in het pakkingvlak en niet teveel met schuurpapier, dan heb je 0,0 controle meer over het materiaal wat je weghaalt en de vlakheid van het pakking vlak.
quote:Op zondag 13 november 2016 19:23 schreef vaginabeheerder het volgende:
Geen idee waar deze dingen voor zijn.
[ afbeelding ]
Dit is een scheidingsdiode of ook wel diodebrug genoemd, deze zogen er voor dat je meerdere accu's kan laden met één dynamo.
[ afbeelding ]
En even snel op het WWW zitten kijken dit apparaat zorgt ervoor dat je tbi systeem blijft werken als je op lpg rijdt.
Niet met weertype? Ik kan met dit voorstelen voor Canada of de Noordelijke staten, maar niet voor Texas of Nevada.quote:Op zondag 11 december 2016 15:01 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja ik vind 5w30 ook vrij dun maar dat geeft de fabriek op.
Misschien heeft het met de oliepomp te maken?
Ik zat te kijken voor een revisieset en daar zat ook een hoog volume oliepomp bij en er stond bij dat je in combinatie met die pomp 10w40 moest gebruiken.quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet met weertype? Ik kan met dit voorstelen voor Canada of de Noordelijke staten, maar niet voor Texas of Nevada.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |