waarom moet de bak gereviseerd worden?quote:Op zondag 13 november 2016 18:01 schreef Fer het volgende:
Motor en bakrevisie als je niet wil stranden op een camping ver weg.
Nou ja, een lekke koppakking komt niet door verwaarloosd onderhoud, dat is meer slijtage/ouderdom.quote:Op zondag 13 november 2016 17:36 schreef vaginabeheerder het volgende:
De motor is verwaarloosd qua onderhoud.
Ik vermoed een lekke koppakking.
Lees camperforum maar, uiteindelijk stranden ze allemaal. Zware lading (camper inbouw) heet weer, in de bergen rijden. Of anders davc.quote:Op zondag 13 november 2016 18:09 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
waarom moet de bak gereviseerd worden?
die doet het nog prima eigenlijk, ik ga hem wel verversen olie+filter.
Dat komt natuurlijk ook omdat dat Amerikaanse spul veelal niet gebouwd is op snelheden van 120/130+ km/h, en al helemaal niet een Van uit het bouwjaar van TS.quote:Op zondag 13 november 2016 18:16 schreef Fer het volgende:
Lees camperforum maar, uiteindelijk stranden ze allemaal. Zware lading (camper inbouw) heet weer, in de bergen rijden. Of anders davc.
ja ik heb een account daarquote:Op zondag 13 november 2016 18:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Lees camperforum maar, uiteindelijk stranden ze allemaal. Zware lading (camper inbouw) heet weer, in de bergen rijden. Of anders davc.
quote:Op zondag 13 november 2016 17:57 schreef vaginabeheerder het volgende:
ik ben een oude camper aan het opknappen, de bodem is goed maar qua bedrading en motorisch is het een drama.
vinden jullie het leuk als ik er een project topic van maak?
meen je dat nou?quote:Op zondag 13 november 2016 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Trouwens nooit sythetische olie in dit soort bakken gooien, dan is het snel voorbij
er zit een dakverhoging inquote:Op zondag 13 november 2016 18:36 schreef vaduz het volgende:
[..]en dan een dakraam erindoen of er een cabrio van maken
W16 erin lepelen?quote:Op zondag 13 november 2016 18:39 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
er zit een dakverhoging in![]()
dat moet van de belasting, 170cm stahoogte is verplicht.
dat komt doordat veel van die bakken geen overdrive hebben, dan is 100km/h hard zat.quote:Op zondag 13 november 2016 18:34 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk ook omdat dat Amerikaanse spul veelal niet gebouwd is op snelheden van 120/130+ km/h, en al helemaal niet een Van uit het bouwjaar van TS.
haha ik zat wel te denken aan een 7.4 liter big block.quote:
Als "slechts" gebruiker van PTA welquote:Op zondag 13 november 2016 17:57 schreef vaginabeheerder het volgende:
vinden jullie het leuk als ik er een project topic van maak?
ok dan ga ik dat doenquote:Op zondag 13 november 2016 18:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als "slechts" gebruiker van PTA wel
Gewoon de olie gebruiken die de fabrikant aanraad. Synthetische olie wil nogal eens allerlei dingen oplossen die niet opgelost moeten worden. En heeft deze bak een oliekoeling? Zo niet moet je die of inbouwen, of niet harder dan 90-100 ermee rijden.quote:Op zondag 13 november 2016 18:37 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
meen je dat nou?
ik doe niet anders![]()
zo lang de motor schoon is van binnen is het ideaal, als er een hoop smurrie van binnen zit komt dat los met synthetische olie en gaat de boel dicht zitten.
ik heb ook een jeep v8 en ik doe daar 5w40 vol synthetische olie en ik ben er dik tevreden over.
De versnellingsbak heeft een oliekoeler.quote:Op zondag 13 november 2016 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gewoon de olie gebruiken die de fabrikant aanraad. Synthetische olie wil nogal eens allerlei dingen oplossen die niet opgelost moeten worden. En heeft deze bak een oliekoeling? Zo niet moet je die of inbouwen, of niet harder dan 90-100 ermee rijden.
ja als het niet aan de koppen ligt dan moet ik heel de motor gaan reviseren, dat is wel te doen maar dan kan ik hem er beter uithalen.quote:Op zondag 13 november 2016 20:39 schreef Sounddragon het volgende:
Koppen eraf en dan kijken wat je tegenkomt. Daarna pas beslissen wat de vervolgstappen moeten gaan worden.
Bereid je voor op zuigers plukken, maar compressieverlies kan ook in de kleppen zitten.
Is okay, gaat vooral om de versnellingsbakquote:Op zondag 13 november 2016 19:56 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
De versnellingsbak heeft een oliekoeler.
De motor niet.
Volgens mij is dat sowieso slimmer bij een Chevy Van, want hij zit redelijk beroerd weggefrommeld als ik me niet vergis. Beurtje ok, maar koppen eraf is wel different koek.quote:Op zondag 13 november 2016 20:56 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
ja als het niet aan de koppen ligt dan moet ik heel de motor gaan reviseren, dat is wel te doen maar dan kan ik hem er beter uithalen.
Het zijn gietijzeren koppen, als ze krom zijn dan zijn ze waarschijnlijk ook gescheurd?quote:Op maandag 14 november 2016 02:00 schreef klawie het volgende:
Heb je wel de ruimte om hem in de auto los te schroeven bij onze amerikanen is dat nl met geen mogelijkheid te doen en dan komt de bak en motor er compleet uit als 1 geheel los schroevem en bak naar de bakkenboer en motor op de werkbank los schroeven
Let trouwens goed op als de koppen gevlakt moeten worden gebruik een dikkere pakking !!
De kleppendeksel liggen er al af.quote:Op zondag 13 november 2016 22:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Volgens mij is dat sowieso slimmer bij een Chevy Van, want hij zit redelijk beroerd weggefrommeld als ik me niet vergis. Beurtje ok, maar koppen eraf is wel different koek.
kleppendeksel eraf is net wat anders als koppen eraf en pakkingvlakken schoonmaken e. d.quote:Op maandag 14 november 2016 06:20 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
De kleppendeksel liggen er al af.
Duidelijk olie gemengd met koelvloeistof.
Volgende week zal ik wat foto's plaatsen in het project topic wat ik heb gemaakt.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een gescheurde kop gehad maar ik laat ze wel altijd afpersen je slaat jezelf voor je kop als weer alles open moetquote:Op maandag 14 november 2016 06:18 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Het zijn gietijzeren koppen, als dromen zijn dan zijn ze waarschijnlijk ook gescheurd?
Of heb jij andere ervaringen?
Ik denk wel dat de koppen naar de klote zijn omdat ik zowel links als rechts lage compressie heb en het lijkt me sterk dat allebei de koppakkingen kapot zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2016 00:21 schreef klawie het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een gescheurde kop gehad maar ik laat ze wel altijd afpersen je slaat jezelf voor je kop als weer alles open moet
Lijkt mij nog sterker dat allebei de koppen lek zijn miss zonder water gereden en net te heet gewordenquote:Op dinsdag 15 november 2016 08:01 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de koppen naar de klote zijn omdat ik zowel links als rechts lage compressie heb en het lijkt me sterk dat allebei de koppakkingen kapot zijn.
Ja dat kan ook idd, of eerst een compressietest en dan een beetje olie in de cilinder doen en dan weer een compressietest.quote:
Ik vermoed dat de klepzittingen ook aardig naar de klote zijn.quote:Op woensdag 16 november 2016 02:20 schreef klawie het volgende:
[..]
Lijkt mij nog sterker dat allebei de koppen lek zijn miss zonder water gereden en net te heet geworden
Je komt er pas achter als hij open ligt wat je wel kan doen miss is met een camera erin gaan ik heb een keer bij een oldtimer zo een lekke koppakking ontdekt zonder ieys te doen maar weet noet hoe dat precies bij jou bus zit
Prutser gespot.quote:Op woensdag 16 november 2016 20:07 schreef Fer het volgende:
Kop op zijn kop leggen, beetje water en sop erin gieten en met perslucht in de gaten van de kleppen spuiten.
Wel eens gezien hoe je een kop afperst? niet door met zeepsop te kliederen hoorquote:
I am with stupidquote:Op donderdag 17 november 2016 01:33 schreef Sounddragon het volgende:
Dat is in 9 van de 10 gevallen gewoon de pakking zelf, heb 2 keer dat gelazer gehad met een Chevyblok, en 2 keer was het domweg de pakking.
Kop eraf, dan zie je het meteen, zoniet, koppen kaal plukken en laten persen en controleren op vlakheid, nieuwe seats, seals en springs, kleppen checken en opnieuw inslijpen en in elkaar schroeven. Het is geen E30 waarvan de koppen scheuren als pleepapier, het is een Chevy.
Denk je dat die kar dan nog van zijn plaats komt? Je kan er nog beter een fikse elektromotor insteken en een aanhanger aankoppelen voor de batterijen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:23 schreef Fer het volgende:
Of de Cubaanse oplossing, Hyundai/Mitsubishi 1.6 diesel erin.
Ik heb een project topic gemaakt.quote:
Ja klinkt logisch alleen zitten cilinder 6 en 7 niet naast elkaarquote:Op dinsdag 22 november 2016 21:31 schreef mitchelll0181 het volgende:
Pakking kapot tussen cyl 6 en 7.
Hoe zien de bougies eruit van die cilinders ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |