Is okay, gaat vooral om de versnellingsbakquote:Op zondag 13 november 2016 19:56 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
De versnellingsbak heeft een oliekoeler.
De motor niet.
Volgens mij is dat sowieso slimmer bij een Chevy Van, want hij zit redelijk beroerd weggefrommeld als ik me niet vergis. Beurtje ok, maar koppen eraf is wel different koek.quote:Op zondag 13 november 2016 20:56 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
ja als het niet aan de koppen ligt dan moet ik heel de motor gaan reviseren, dat is wel te doen maar dan kan ik hem er beter uithalen.
Het zijn gietijzeren koppen, als ze krom zijn dan zijn ze waarschijnlijk ook gescheurd?quote:Op maandag 14 november 2016 02:00 schreef klawie het volgende:
Heb je wel de ruimte om hem in de auto los te schroeven bij onze amerikanen is dat nl met geen mogelijkheid te doen en dan komt de bak en motor er compleet uit als 1 geheel los schroevem en bak naar de bakkenboer en motor op de werkbank los schroeven
Let trouwens goed op als de koppen gevlakt moeten worden gebruik een dikkere pakking !!
De kleppendeksel liggen er al af.quote:Op zondag 13 november 2016 22:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Volgens mij is dat sowieso slimmer bij een Chevy Van, want hij zit redelijk beroerd weggefrommeld als ik me niet vergis. Beurtje ok, maar koppen eraf is wel different koek.
kleppendeksel eraf is net wat anders als koppen eraf en pakkingvlakken schoonmaken e. d.quote:Op maandag 14 november 2016 06:20 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
De kleppendeksel liggen er al af.
Duidelijk olie gemengd met koelvloeistof.
Volgende week zal ik wat foto's plaatsen in het project topic wat ik heb gemaakt.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een gescheurde kop gehad maar ik laat ze wel altijd afpersen je slaat jezelf voor je kop als weer alles open moetquote:Op maandag 14 november 2016 06:18 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Het zijn gietijzeren koppen, als dromen zijn dan zijn ze waarschijnlijk ook gescheurd?
Of heb jij andere ervaringen?
Ik denk wel dat de koppen naar de klote zijn omdat ik zowel links als rechts lage compressie heb en het lijkt me sterk dat allebei de koppakkingen kapot zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2016 00:21 schreef klawie het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een gescheurde kop gehad maar ik laat ze wel altijd afpersen je slaat jezelf voor je kop als weer alles open moet
Lijkt mij nog sterker dat allebei de koppen lek zijn miss zonder water gereden en net te heet gewordenquote:Op dinsdag 15 november 2016 08:01 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de koppen naar de klote zijn omdat ik zowel links als rechts lage compressie heb en het lijkt me sterk dat allebei de koppakkingen kapot zijn.
Ja dat kan ook idd, of eerst een compressietest en dan een beetje olie in de cilinder doen en dan weer een compressietest.quote:
Ik vermoed dat de klepzittingen ook aardig naar de klote zijn.quote:Op woensdag 16 november 2016 02:20 schreef klawie het volgende:
[..]
Lijkt mij nog sterker dat allebei de koppen lek zijn miss zonder water gereden en net te heet geworden
Je komt er pas achter als hij open ligt wat je wel kan doen miss is met een camera erin gaan ik heb een keer bij een oldtimer zo een lekke koppakking ontdekt zonder ieys te doen maar weet noet hoe dat precies bij jou bus zit
Prutser gespot.quote:Op woensdag 16 november 2016 20:07 schreef Fer het volgende:
Kop op zijn kop leggen, beetje water en sop erin gieten en met perslucht in de gaten van de kleppen spuiten.
Wel eens gezien hoe je een kop afperst? niet door met zeepsop te kliederen hoorquote:
I am with stupidquote:Op donderdag 17 november 2016 01:33 schreef Sounddragon het volgende:
Dat is in 9 van de 10 gevallen gewoon de pakking zelf, heb 2 keer dat gelazer gehad met een Chevyblok, en 2 keer was het domweg de pakking.
Kop eraf, dan zie je het meteen, zoniet, koppen kaal plukken en laten persen en controleren op vlakheid, nieuwe seats, seals en springs, kleppen checken en opnieuw inslijpen en in elkaar schroeven. Het is geen E30 waarvan de koppen scheuren als pleepapier, het is een Chevy.
Denk je dat die kar dan nog van zijn plaats komt? Je kan er nog beter een fikse elektromotor insteken en een aanhanger aankoppelen voor de batterijen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:23 schreef Fer het volgende:
Of de Cubaanse oplossing, Hyundai/Mitsubishi 1.6 diesel erin.
Ik heb een project topic gemaakt.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |