Doen, het figuur waar het mee begint is al gelijk een briljant Koefnoen-achtig typetjequote:
Ben ik met je eens. Wij hadden toentertijd gelijk om commentaar te hebben op die partij.quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:35 schreef Suzanne37 het volgende:
Ik weet dat heel Nederland toen zo'n commentaar op deze partij had...
Als ik het nu zie denk ik: ze hadden toen groot gelijk!
Links, die geweld niet schuwt, heeft zelfs Janmaats vrouw de rolstoel in gebombardeerd.quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:35 schreef Suzanne37 het volgende:
Dit is uit 1992. Nog ver voor Pim Fortuyn opkwam.
Ik weet dat heel Nederland toen zo'n commentaar op deze partij had...
Als ik het nu zie denk ik: ze hadden toen groot gelijk!
Onder wat voor rood bolwerk zijn wij autochtone Nederlanders al die jaren gebukt gegaan zeg!
Lekker aan het generaliseren weer.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Links, die geweld niet schuwt, heeft zelfs Janmaats vrouw de rolstoel in gebombardeerd.
Politiek geweld in Nederland komt zonder uitzondering van links.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lekker aan het generaliseren weer.
en bovendien niet hypocriet.quote:
Noem me maar een voorbeeld van rechts geweld in Nederland. Als libertarier ben je vanzelfsprekend niet voor de CD net zoals je weinig ophebt met de rest van de machtspolitiek.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:30 schreef Chewie het volgende:
Als libertarier kan je toch niet veel ophebben met het gedachtegoed van Janmaat lijkt me.
Is neo-nazi geweld trouwens geen politiek geweld meer?
Heesch en Geldermalsen zijn natuurlijk wel voorbeelden van extreem-rechts geweld. In Groningen hadden we Eite Homan maar die gebruikte voetbal hooligans en zal eerder onder supporters geweld geschaard worden.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Noem me maar een voorbeeld van rechts geweld in Nederland. Als libertarier ben je vanzelfsprekend niet voor de CD net zoals je weinig ophebt met de rest van de machtspolitiek.
Janmaat en de zijnen waren naar hedendaagse begrippen echter zeer gematigd. Daar heeft ts een punt.
Dat is dus dé leugen dat hij een racist was. Iedereen trapte toen nog in de linkse leugens. (Yeah i member)quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Janmaat was gewoon een ordinaire racist. Mensen hadden zijn motieven door, dus deden zijn argumenten er niet veel meer toe.
Daar heb jij geen problemen mee als je het over Trump of Wilders + aanhang hebt, xpomtrolletje.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee dat waren idealisten en andere vrijheidsstrijdersquote:Op vrijdag 11 november 2016 16:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Heesch en Geldermalsen zijn natuurlijk wel voorbeelden van extreem-rechts geweld.
Dat recht is natuurlijk alleen voorbehouden aan jouw persoontje.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nog niet iedereen trapte in rechtse leugens. Stoer roepen hoe rechts je bent maakt je niks minder dom als je vervolgens met open ogen in rechtse leugens trapt. Ik was er ook bij, heb menig uitspraak van hem waar mensen over vielen alleen omdat die van hem kwam als op zich redelijk beoordeeld, maar ik herkende ook toen al een racist als ik er eentje hoor. Wat voor redelijks hij er ook bij sleepte, het ging hem uiteindelijk om een volledig blank Nederland en nergens anders om.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat is dus dé leugen dat hij een racist was. Iedereen trapte toen nog in de linkse leugens. (Yeah i member)
Meen je dit? Het was nota bene de CD zelf die daar in de problemen door is gekomen:quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Noem me maar een voorbeeld van rechts geweld in Nederland. Als libertarier ben je vanzelfsprekend niet voor de CD net zoals je weinig ophebt met de rest van de machtspolitiek.
Janmaat en de zijnen waren naar hedendaagse begrippen echter zeer gematigd. Daar heeft ts een punt.
quote:Acht jaar cel geëist tegen CD-raadslid
AMSTERDAM, 13 SEPT. Officier van justitie J. Valente heeft vandaag voor de rechtbank van Amsterdam acht jaar gevangenisstraf geëist tegen het Amsterdamse CD-raadslid I.G. De man stond terecht op verdenking van poging tot moord, brandstichting en deelname aan een organisatie met criminele doeleinden. Tevens werd G. (45) illegaal bezit van wapens en munitie ten laste gelegd.
13 september 1994
Het raadslid was in april dit jaar gearresteerd naar aanleiding van video-opnames die undercover-journalist Bas van Hout voor de TROS had gemaakt. De video toonde een fanate G. die vertelt over brandstichting in Amsterdam gericht tegen “zwarten en junkies”. En om zijn verhaal aan te zetten zei hij: “Ik zag negers brandend in de gracht springen.” In september 1977 werd een centrum voor Antilliaanse drugsverslaafden aan de Lijnbaansgracht in Amsterdam in brand gestoken.
De hele CD was een grote cover om NVU-leden en fascisten een podium te bieden die niet verboden was. Dat is ook de reden waarom er fel tegen gestreden werd door "gevestigd Nederland". De nogal simplistische en typische populistenpraat uit de filmpjes:quote:Drs. Hans Janmaat is de verpersoonlijking van beide partijen. De partij wordt opgericht door een aantal ex-NVU-leden en draagt aanvankelijk de naam Nationale Centrum Partij.
Na een eerste bijeenkomst van deze partij in Amsterdam overvallen een aantal leden in de Mozes en Aäronkerk een groep Marokkaanse hongerstakers die het land dreigen te worden uitgezet. Om deze handtastelijke leden uit de partij te kunnen bannen, wordt in 1980 besloten de NCP op te heffen en opnieuw op te richten als Centrumpartij.
Bekend van de moord op Kerwin Duinmeijer:quote:Bodemeijer, die een tatoeage had met de tekst "100% blank" werd na zijn vrijlating onder meer actief bij de Centrum Democraten.
Oh zeg dat dan. Want als jij het toen al herkende is dat zo.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
maar ik herkende ook toen al een racist als ik er eentje hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |