Het is niet alleen de CPU-architectuur die achterloopt, ook met een 5400 RPM harddisk en slechts 8 GB DDR3 RAM kun je imho niet meer aan komen zetten wanneer je iemand een nieuwe machine aanbiedt.quote:Op zondag 13 november 2016 14:47 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat als je van Haswell naar Skylake gaat, er relatief weinig verbetering is. Maar ze verliezen wel sales.
Prima, voor het tweede deel een gewijzigde OP en titel.quote:Op zondag 13 november 2016 11:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Kun je beter doen, inderdaad. Zodra er punten gemaakt worden die de Apple-gebruikers liever niet erkennen, haken ze af, dus een echt inhoudelijke discussie is toch niet mogelijk.
Dat begrijp ik maar tegenwoordig is dat allemaal zo simpel (dat is trouwens al best wel lang het geval) dat je weinig technisch inzicht nodig hebt voor een Windows-bak, zowel de hardware (zelfbouw) als de software. Je moet er iets voor leren maar niet veel en het is gemakkelijk op te zoeken. Natuurlijk, als je het over alle details gaat hebben en het optimum zoekt dan is het wel ingewikkeld maar dat geldt voor zo'n beetje alles in het leven.quote:Op zondag 13 november 2016 03:12 schreef kree het volgende:
Apple is voor mensen zonder technisch inzicht en alles moet gewoon werken en klaar.
Heb jij Ableton Live uitgeprobeerd?quote:De ellende is. Is dat ze wel een aantal goede programmas hebben voor mac os.
Voor mij doel ik op mainstage (muzikale software dus) waar ik niet echt een gelijke kan vinden voor MS
Het ziet er apart uit maar dat is alles.quote:Op zondag 13 november 2016 12:09 schreef Murdera het volgende:
Dit ding is wel gruwelijk.
http://www.apple.com/mac-pro/
https://4.bp.blogspot.com(...)Mac-ProSECONDARY.png
[ afbeelding ]
Ik vind de vergelijking dus wel fair omdat het het beste is wat je nu kan kopen en omdat Apple er ook voor had kunnen kiezen om de prijs aan te passen naarmate het ouder wordt, zoals bij de meeste andere merken gebeurt.quote:Op zondag 13 november 2016 12:39 schreef XL het volgende:
[..]
Die kritiek vind ik ook terecht. Er is echter ook minder innovatie op de hardware componenten. De vergelijkingsvideos hierboven slaan helemaal nergens op. Ze geven veel geld uit aan een oude workstation en gaan hem dan testen tegen een nieuwe game pc op consumenten benchmarks. Die mac pro is echt een gave compromis tussen performance, design en comfort (koeling/geluid). Alleen hij is bij de release al prijzig en de prijs passen ze vervolgens nooit aan. Die buyersguide is echt noodzakelijk als je prive je aankoop wil plannen, want midcyclus een mac kopen is diefstal uit eigen portomonnee.
Bij de huidige macbook pro is zelfs de release hardware niet meer state of the art. Er zijn duidelijk compromissen gemaakt (niet wachten op nieuwe processors, low power geheugen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gaat er uiteindelijk om wat voor de klant op dat moment de beste keuze is.
[ Bericht 9% gewijzigd door Bram_van_Loon op 13-11-2016 16:23:23 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ja, standaard zou het fusion drive moeten hebben, dat is wel het minste. Qua geheugen ben ik niet zo zeker... ja, iedereen wil meer en sneller geheugen maar ik vraag me af of 16 GB voor de gemiddelde persoon ook maar een iota snelheidswinst oplevert.quote:Op zondag 13 november 2016 15:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is niet alleen de CPU-architectuur die achterloopt, ook met een 5400 RPM harddisk en slechts 8 GB DDR3 RAM kun je imho niet meer aan komen zetten wanneer je iemand een nieuwe machine aanbiedt.
Waarschijnlijk niet maar mensen willen ook graag een veilige marge naar boven toe hebben en je koopt een computer niet voor 1 of 2 jaar dus wat kunnen uitbreiden in de toekomst is ook wel prettig.quote:Op zondag 13 november 2016 16:47 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ja, standaard zou het fusion drive moeten hebben, dat is wel het minste. Qua geheugen ben ik niet zo zeker... ja, iedereen wil meer en sneller geheugen maar ik vraag me af of 16 GB voor de gemiddelde persoon ook maar een iota snelheidswinst oplevert.
En sommige mensen willen dat niet, of hebben het ook over 2 jaar nog niet nodig.quote:Op zondag 13 november 2016 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet maar mensen willen ook graag een veilige marge naar boven toe hebben en je koopt een computer niet voor 1 of 2 jaar dus wat kunnen uitbreiden in de toekomst is ook wel prettig.
Voor zowel de mensen die het wél willen/nodig hebben, als de mensen die het niet willen/nodig hebben, zou het echter wel fijn zijn als de opties er waren. Die is er niet en dat is jammer, hoe je het ook wendt of keert.quote:Op zondag 13 november 2016 19:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En sommige mensen willen dat niet, of hebben het ook over 2 jaar nog niet nodig.
Je kan toch gewoon kiezen voor 16GB?quote:Op zondag 13 november 2016 19:48 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Voor zowel de mensen die het wél willen/nodig hebben, als de mensen die het niet willen/nodig hebben, zou het echter wel fijn zijn als de opties er waren. Die is er niet en dat is jammer, hoe je het ook wendt of keert.
Je kan niet kiezen voor meer dan datquote:Op zondag 13 november 2016 19:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon kiezen voor 16GB?
Ook voor de mensen die het niet nodig hebben, zou het fijn zijn een keuze te hebben. De meeste volwassen mensen vinden het fijn om zelf te beslissen wat ze nodig hebben.quote:Voor de mensen die het niet willen en niet nodig hebben is de keuze overigens volstrekt overbodig.
Ja, je kan niet kiezen voor meer, maar de discussie ging om 8 of 16.quote:Op zondag 13 november 2016 20:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je kan niet kiezen voor meer dan dat
[..]
Ook voor de mensen die het niet nodig hebben, zou het fijn zijn een keuze te hebben. De meeste volwassen mensen vinden het fijn om zelf te beslissen wat ze nodig hebben.
Heerlijk, hoe jij constant voor anderen beslist waar zij het over hebbenquote:Op zondag 13 november 2016 20:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, je kan niet kiezen voor meer, maar de discussie ging om 8 of 16.
Ik weet dat jij liever hebt dat Apple precies voor jou bepaalt wat je nodig hebt, zodat je nooit na hoeft te denken. Prima dat dat werkt voor jou. Je leven zal ongetwijfeld een stuk eenvoudiger zijn doordat je al je beslissingen voor je laat nemen.quote:En keuzes die ik niet wil maken werken eerder in je nadeel dan voordeel. Denk daar maar eens wat langer over na.
Lees anders post 201 en 204 eens aandachtig. Zelfs als je aantoonbaar ernaast zit blijf je doen alsof je het allemaal beter weet.quote:Op zondag 13 november 2016 20:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Heerlijk, hoe jij constant voor anderen beslist waar zij het over hebben
[..]
Ik weet dat jij liever hebt dat Apple precies voor jou bepaalt wat je nodig hebt, zodat je nooit na hoeft te denken. Prima dat dat werkt voor jou. Je leven zal ongetwijfeld een stuk eenvoudiger zijn doordat je al je beslissingen voor je laat nemen.
Andere mensen denken liever voor zichzelf na
Grappig, ze schuift een ander in de schoenen dat die suggereert dat Apple-gebruikers dom zijn terwijl die andere persoon dat niet opmerkte en vervolgens impliceert ze dat Apple-gebruikers dom zijn door te stellen dat die geen opties willen hebben omdat ze niet willen daarover willen nadenken.quote:Op zondag 13 november 2016 20:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Heerlijk, hoe jij constant voor anderen beslist waar zij het over hebben
[..]
Ik weet dat jij liever hebt dat Apple precies voor jou bepaalt wat je nodig hebt, zodat je nooit na hoeft te denken. Prima dat dat werkt voor jou. Je leven zal ongetwijfeld een stuk eenvoudiger zijn doordat je al je beslissingen voor je laat nemen.
Over wie heb jij het nu?quote:Op zondag 13 november 2016 20:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Grappig, ze schuift een ander in de schoenen dat die suggereert dat Apple-gebruikers dom zijn terwijl die andere persoon dat niet opmerkte en vervolgens impliceert ze dat Apple-gebruikers dom zijn door te stellen dat die geen opties willen hebben omdat ze niet willen daarover willen nadenken.
Jou. Sorry, ik was even vergeten dat jij abusievelijk voor het vrouwelijke icoontje had gekozen naast jouw gebruikersnaam. Ik begrijp nog steeds niet hoe dat mogelijk is, voor mij stond het bij het registreren toch erg duidelijk aangegeven en ook voor die tijd was het mij wel opgevallen dat er 3 icoontjes zijn die je geslacht wel/niet (2/1) aangeven.quote:
Jammer dat hij Ken Segall verkeerd quote. Hij beweert precies het tegenovergestelde.quote:Op zondag 13 november 2016 15:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik vind dit wel een genuanceerde video, en ben het helemaal met de conclusie eens. Juist voor iemand die Apple zo graag de best mogelijke producten ziet maken.
Ik ben aan het luisteren (fair and balanced) maar het punt wat hij maakte daar ben ik het wel mee eens. Je merkt dat het een stuurloos schip is geworden wat geen duidelijke goed werkende visie meer heeft sinds dat Steve Jobs niet meer zijn stempel drukt. Maar goed, de diehard Apple-fanse - ik verwijs nu niet naar iemand die in deze draad of op dit forum reageert in het bijzonder - praten alles goed, zoals voor alle groepen fanboys binnen en buiten de technologie geldt. Bij die Appels en Peren podcast hoorde ik de uitleg dat Apple vooruit zou lopen met het 'slopen' van de poorten om voorbereid te zijn op een toekomst waarbij je alles met de cloud doet. Quite honestly, voor mij is dat een nachtmerrie. Niet meer je eigen data in huis hebben: zo gauw je verbinding niet goed is kan je er niet bij, als het wordt besloten door autoriteiten of het bedrijf het verpest dan ben je je data kwijt, anderen kunnen je data zien...quote:Op zondag 13 november 2016 20:57 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Jammer dat hij Ken Segall verkeerd quote. Hij beweert precies het tegenovergestelde.
Waar heb ik gezegd dat iemand anders suggereerd dat Apple gebruikers dom zijn?quote:Op zondag 13 november 2016 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jou. Sorry, ik was even vergeten dat jij abusievelijk voor het vrouwelijke icoontje had gekozen naast jouw gebruikersnaam.
Het toeval wil dat dit dankzij Danny's ZP-obsessie nu even niet te zien is.
Jij hoeft niet boos te worden, ik val jou niet persoonlijk aan.quote:Op zondag 13 november 2016 21:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat iemand anders suggereerd dat Apple gebruikers dom zijn?
Waar heb ik gezegd dat Applegebruikers geen opties willen omdat ze daar niet over na willen denken?
Jij hebt dat hier toch wel aardig geïmpliceerd. Het helpt natuurlijk niet dat jouw zin niet consistent is: "ik...je". Ik interpreteerde dat maar als dat je niet enkel namens jezelf sprak maar ook namens de groep Apple-gebruikers.quote:Op zondag 13 november 2016 20:04 schreef VEM2012 het volgende:
En keuzes die ik niet wil maken werken eerder in je nadeel dan voordeel. Denk daar maar eens wat langer over na.
Jammer dat jij weer over een enkel aspect struikelt, in plaats van te reageren op het punt dat in de video gemaakt wordt.quote:Op zondag 13 november 2016 20:57 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Jammer dat hij Ken Segall verkeerd quote. Hij beweert precies het tegenovergestelde.
Kijk eerst de video eens voordat je weer een nieuw offensief begint.quote:Op zondag 13 november 2016 21:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Jammer dat jij weer over een enkel aspect struikelt, in plaats van te reageren op het punt dat in de video gemaakt wordt.
Waarom? Ik had het over het punt dat in de video die ik plaatste werd gemaakt. Dat in een andere video een ander punt gemaakt wordt, verandert niet dat ik mij daar goed in kon vinden. Juist als Apple gebruiker.quote:Op zondag 13 november 2016 21:20 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Kijk eerst de video eens voordat je weer een nieuw offensief begint.
Die opmerking is volledig los van welke groep en welk product.quote:Op zondag 13 november 2016 21:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij hoeft niet boos te worden, ik val jou niet persoonlijk aan.
[..]
Jij hebt dat hier toch wel aardig geïmpliceerd. Het helpt natuurlijk niet dat jouw zin niet consistent is: "ik...je". Ik interpreteerde dat maar als dat je niet enkel namens jezelf sprak maar ook namens de groep Apple-gebruikers.
Precies waar Steve al bang voor wasquote:Op zondag 13 november 2016 21:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je merkt dat het een stuurloos schip is geworden wat geen duidelijke goed werkende visie meer heeft sinds dat Steve Jobs niet meer zijn stempel drukt.
quote:Op zondag 13 november 2016 21:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die opmerking is volledig los van welke groep en welk product.
Keuzes die je niet wil maken zijn per definitie keuzes waar je niets mee opschiet. Maar goed, als dat al te moeilijk wordt en al helemaal als heg vertaald wordt in de zin van 'dit geldt voor de groep Apple kopers' dan houdt het echt op hoor.
Mijn hemel zeg!
Ja draai even in de discussie. Waarom ook niet.quote:Op zondag 13 november 2016 21:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Keuzes die je niet wilt maken zijn per definitie keuzes waar je niets mee opschiet? Nooit de overweging gemaakt tussen wel of geen chemo, wel of geen operatie, beslissen op welk moment je je kinderen vertelt dat sinterklaas niet bestaat, of een van de talloze andere keuzes die mensen niet graag maken maar soms wel moeten maken. Hoe oud ben je?
Ja, daar komt het op neer. En dan boos worden als iemand er niet intrapt en de vinger op de zere plek legt terwijl het toch niets persoonlijks is.quote:Op zondag 13 november 2016 21:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
Laat ik een hoop impliciet zeggen, maar vooral niet letterlijk benoemen. Als iemand mij dan aanspreekt op mijn gedrag, kan ik altijd nog terugvallen op "dat heb ik helemaal niet gezegd".
Heel constructief..
quote:Op zondag 13 november 2016 21:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja draai even in de discussie. Waarom ook niet.
Het gaat natuurlijk niet om de keuze zelf, maar de optie waar je geen behoefte aan hebt. Maar dat wist je zelf ook wel, aangezien jij beweerde dat een optie voor meer geheugen interessant was voor zowel de mensen die dat overwegen, als de mensen die daar geen trek in hebben.
Wat echt kul is dus.
Je moet niet in absoluten spreken als je niet wilt dat mensen je woorden absoluut opvatten..quote:Op zondag 13 november 2016 21:30 schreef VEM2012 het volgende:
Keuzes die je niet wil maken zijn per definitie keuzes waar je niets mee opschiet. Maar goed, als dat al te moeilijk wordt en al helemaal als heg vertaald wordt in de zin van 'dit geldt voor de groep Apple kopers' dan houdt het echt op hoor.
Ja, ik zag het in dat andere filmpje. Boy, had hij gelijk.quote:
Dus laten we fabrikanten vooral precies bepalen wat wij nodig hebben, en tegen welke prijs. En maar blind blijven betalenquote:Op zondag 13 november 2016 21:52 schreef retorbrapi het volgende:
Er zijn een hoop keuzes die we niet willen maken. Stel je voor dat de bakker je vraagt hoeveel minuten het brood gebakken moet worden, of de taxi-chauffeur welke route hij moet rijden, of de tandarts welk gereedschap ze moet gebruiken... we betalen mensen om keuzes voor ons te maken omdat zij beter gekwalificeerd zijn om die keuzes te maken. We kunnen geen experts in alles zijn, daarom delegeren we aan anderen. Dat is niet dom maar juist slim.
Damn.quote:
+ dat Vem eraan voorbij gaat dat een aanzienlijk deel van de klanten en potentiële klanten wel degelijk die behoefte heeft en dat het voor de andere klanten geen enkel nadeel heeft als die optie er is.quote:Op zondag 13 november 2016 21:46 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
[..]
Je moet niet in absoluten spreken als je niet wilt dat mensen je woorden absoluut opvatten..
Ja gewoon alles waar je niks op hebt te zeggen "semantiek" noemen, ijzersterk.quote:Op zondag 13 november 2016 21:53 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Overigens: vooral weer blijven hangen op semantiek en de inhoudelijke discussie vermijden. Je bent tenminste consistent
Het zou je sieren als je de zin verlengd met "op dit gebied", toch?quote:Op zondag 13 november 2016 20:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
Dat is allemaal waar, alleen hebben we het hier over een product waarbij de keuzes behoorlijk overzichtelijk zijn voor de meeste mensen, niet over opties die voor ons compleet onoverzichtelijk zijn. Als ik verstand zou hebben van het bakken van broden dan zou ik wel degelijk opties willen krijgen bij de bakker...quote:Op zondag 13 november 2016 21:52 schreef retorbrapi het volgende:
Er zijn een hoop keuzes die we niet willen maken. Stel je voor dat de bakker je vraagt hoeveel minuten het brood gebakken moet worden, of de taxi-chauffeur welke route hij moet rijden, of de tandarts welk gereedschap ze moet gebruiken... we betalen mensen om keuzes voor ons te maken omdat zij beter gekwalificeerd zijn om die keuzes te maken. We kunnen geen experts in alles zijn, daarom delegeren we aan anderen. Dat is niet dom maar juist slim.
Ik noem semantiek semantiek. Ik kan het ook doen zoals jij, en gewoon helemaal niet reageren wanneer ik vastloop in de discussie, om vervolgens weer in het topic te verschijnen wanneer ik een enkel zinnetje zie waarover ik moeilijk kan doen. Zou dat productiever zijn?quote:Op zondag 13 november 2016 22:00 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ja gewoon alles waar je niks op hebt te zeggen "semantiek" noemen, ijzersterk.
Je hebt gelijk, dat zou beter zijn.quote:Op zondag 13 november 2016 22:01 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Het zou je sieren als je de zin verlengd met "op dit gebied", toch?
En ja, sommige keuzen moet je je drukker over maken. om een voorbeeld te geven. De keuzen voor SSD is meestal belangrijker voor de gemiddelde gebruiker dan geheugen.
Geen tijd voor en geen zin in.quote:Op zondag 13 november 2016 22:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is allemaal waar, alleen hebben we het hier over een product waarbij de keuzes behoorlijk overzichtelijk zijn voor de meeste mensen, niet over opties die voor ons compleet onoverzichtelijk zijn. Als ik verstand zou hebben van het bakken van broden dan zou ik wel degelijk opties willen krijgen bij de bakker...
Nu kennen de meeste mensen niet alle ins en outs van computerhardware maar wat de basiscomponenten zijn (RAM, CPU, grafische kaart, moederbord, voeding, kast, koeling), wat ze doen, wat de relevante paramters hiervan zijn en hoe groot die parameters moeten zijn voor wat je wil is best wel goed te volgen als je je er een klein beetje in verdiept. Dat hoef je natuurlijk niet zelf te doen, eventjes zoeken met de zoekmachine van je voorkeur (geen Google in mijn geval) en je komt zo terecht bij websites en Youtube-kanalen waar ze je advies geven, een klein beetje verder zoeken en je weet genoeg. Je kan het natuurlijk ook vragen in je eigen omgeving, bijna iedereen kent iemand die er genoeg van af weet en die hierbij kan helpen.
Een belangrijk puntje, het is handig als je kan upgraden, juist als je geen verstand hebt van computers dat erg belangrijk. Merk je dat iets niet gaat dan pas je het even aan. Dat kan je in het algemeen vergeten bij Apple-computers en het wordt nooit ondersteund door Apple.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |