Hoe vind je dat het leger nu geregeld is?quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:52 schreef MrSweets het volgende:
Hoe ga je dingen als politie en leger regelen in een libertarisch overheids model ?
Heb het niet perse over NL.quote:Op woensdag 21 juni 2017 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe vind je dat het leger nu geregeld is?
Hebben nog een paar F16s die vliegen, stuk of 8 stukken geschut, 18 gehuurde Duitse tanks...
https://en.wikipedia.org/wiki/Private_defense_agency zijn een voorstel.quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:52 schreef MrSweets het volgende:
Hoe ga je dingen als politie en leger regelen in een libertarisch overheids model ?
Ik vind de SP'ers sowieso wel een stel engnekken. Ze willen vrijheden inperken omdat ze ervan uitgaan dat zaken als inkomensongelijkheid inherent slecht zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2017 01:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb live zitten kijken vrijdag, en dit was natuurlijk mooi, maar verder had ik er een wrang gevoel bij. Ten eerste omdat Toine Manders daar alleen zit onmdat hij anders maandenlang in een kooi wordt opgesloten. En ten tweede omdat het zo'n Orwelliaanse toestand is - een stel parasiterende, gewelddadige criminelen wat een beetje moreel verheven gaat zitten doen tegen deze idealistische vrijheidsstrijder en doet alsof juist hij de cirmineel is. Het is een beangstigend idee dat we inmiddels in een maatschappij leven waarin veruit de meeste mensen niet beter weten dan dat dit is hoe het zit. De voornaamste reden hiervoor wordt nog even aangehaald door die rooie graftak in het filmpje: staatsonderwijs.
Maar hoe wordt het betaalt ?quote:Op woensdag 21 juni 2017 21:47 schreef eldodo het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Private_defense_agency zijn een voorstel.
Ik geloof dat volgens Nozick dat soort bedrijven uiteindelijk zouden fuseren enzo en weer een soort van nachtwakersstaat vormen. Weet niet of dat noodzakelijk zo zou gebeuren.
http://www.iep.utm.edu/nozick/#H2
Nou ik dacht dat in een libertarische samenleving/model er een kleine overheid is en burgers zoveel mogelijk vrijheid hebben. Zolang ze de ander ook die vrijheid gunt en respecteert.quote:
Nee dat doen ze niet. SPers willen niet nul inkomensongelijkheid.quote:Op woensdag 21 juni 2017 21:59 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ik vind de SP'ers sowieso wel een stel engnekken. Ze willen vrijheden inperken omdat ze ervan uitgaan dat zaken als inkomensongelijkheid inherent slecht zijn.
'Aanpakken' is framing. Berlusconi en Murdoch toestanden voorkomen is waarheid.quote:Alsof het überhaupt wenselijk is dat we veelverdieners aanpakken.
Nozick heeft nooit een antwoord weten te formuleren op het initiële acquisitieprobleem, en hoe dat na verloop van tijd evolueert in machtsongelijkheid en het oprekken van definities omtrent 'eigendom' en 'zelfbeschikking'.quote:Op woensdag 21 juni 2017 21:47 schreef eldodo het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Private_defense_agency zijn een voorstel.
Ik geloof dat volgens Nozick dat soort bedrijven uiteindelijk zouden fuseren enzo en weer een soort van nachtwakersstaat vormen. Weet niet of dat noodzakelijk zo zou gebeuren.
http://www.iep.utm.edu/nozick/#H2
Stropop.quote:Op woensdag 21 juni 2017 22:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee dat doen ze niet. SPers willen niet nul inkomensongelijkheid.
Leuk. In de echte wereld zien we dat landen het beter doen naarmate ze economisch vrijer zijn.quote:Dit staat ook in Wilkinson & Pickett.
Wut?quote:'Aanpakken' is framing. Berlusconi en Murdoch toestanden voorkomen is waarheid.
Belasting is het eenzijdig opeisen van geld onder dwang. Het is afpersing. Kernpunt in het libertarisme is dat uitwisselingen op basis van vrije keuze, instemming plaats vinden. Dus dan moeten er vrijwillige oplossingen bedacht worden en kan er geen belasting worden geheven.quote:Op woensdag 21 juni 2017 22:09 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Nou ik dacht dat in een libertarische samenleving/model er een kleine overheid is en burgers zoveel mogelijk vrijheid hebben. Zolang ze de ander ook die vrijheid gunt en respecteert.
Maar dat er nog steeds een minimale overheid is met een politiemacht, recht systeem, leger.
Ik vroeg me af hoe dat betaalt wordt ?
Met belasting ? of op een andere manier ?
Lijkt me dat iedereen welkom is, behalve misschien criminelen met een bepaald strafbladquote:Op woensdag 21 juni 2017 22:20 schreef KrappeAuto het volgende:
Hoe wordt in een libertarische samenleving iets als immigratiepolitiek bepaald?
Ligt er maar net aan wat men wil doen met hun bezit. Als je aan 'buitenlanders' (wat in een anarchistische wereld misschien een vager begrip zou zijn) je huis wilt verhuren kan dat, als je dat niet wil dan ben je niet verplicht dat te doen, etc. Er is gewoon geen eenzijdige organisatie die met dwang oplegt hoe binnen een bepaald gebied wordt omgegaan met mensen uit een ander gebied. Mensen zijn mensen en het non-agressie principe geldt uiteraard net zo goed voor mensen die dicht bij je wonen, als van ver weg.quote:Op woensdag 21 juni 2017 22:20 schreef KrappeAuto het volgende:
Hoe wordt in een libertarische samenleving iets als immigratiepolitiek bepaald?
Oké. Maar wat als je bijvoorbeeld te maken krijgt met grote groepen mensen uit een cultuur die vrouwen massaal lastig valt en zo?quote:Op woensdag 21 juni 2017 22:27 schreef eldodo het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat men wil doen met hun bezit. Als je aan 'buitenlanders' (wat in een anarchistische wereld misschien een vager begrip zou zijn) je huis wilt verhuren kan dat, als je dat niet wil dan ben je niet verplicht dat te doen, etc. Er is gewoon geen eenzijdige organisatie die met dwang oplegt hoe binnen een bepaald gebied wordt omgegaan met mensen uit een ander gebied. Mensen zijn mensen en het non-agressie principe geldt uiteraard net zo goed voor mensen die dicht bij je wonen, als van ver weg.
Vrouwen zijn ook mensen en dus zou een maatschappij die het non-agressie principe aanhoudt die vrouwen horen te beschermen. Mensen die een last/gevaar vormen en de gangbare regels en contracten niet naleven kunnen van te voren geweigerd worden, of achteraf aangeklaagd worden om compensatie te geven voor de aangerichte schade. Er kunnen gerust van te voren collectief met ieders instemming afspraken worden gemaakt op een bepaald gebied aan wat voor voorwaarden de bewoners horen te voldoen. Punt is nogmaals dat het niet eenzijdig dwangmatig wordt opgelegd. De kracht ligt niet in het willekeurig opleggen van leefregels, maar allereerst verdediging van persoon en bezit, op basis waarvan weer verdere afspraken gemaakt kunnen worden.quote:Op woensdag 21 juni 2017 22:28 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Oké. Maar wat als je bijvoorbeeld te maken krijgt met grote groepen mensen uit een cultuur die vrouwen massaal lastig valt en zo?
Maar zoals altijd zal er niet een universeel geaccepteerde immigratiepolitiek mogelijk zijn, dus ook niet binnen een libertarische maatschappij.quote:Op woensdag 21 juni 2017 22:42 schreef eldodo het volgende:
[..]
Vrouwen zijn ook mensen en dus zou een maatschappij die het non-agressie principe aanhoudt die vrouwen horen te beschermen. Mensen die een last/gevaar vormen en de gangbare regels en contracten niet naleven kunnen van te voren geweigerd worden, of achteraf aangeklaagd worden om compensatie te geven voor de aangerichte schade. Er kunnen gerust van te voren collectief met ieders instemming afspraken worden gemaakt op een bepaald gebied aan wat voor voorwaarden de bewoners horen te voldoen. Punt is nogmaals dat het niet eenzijdig dwangmatig wordt opgelegd. De kracht ligt niet in het willekeurig opleggen van leefregels, maar allereerst verdediging van persoon en bezit, op basis waarvan weer verdere afspraken gemaakt kunnen worden.
Jij bent de kampioen van de stropop. Racistquote:Op woensdag 21 juni 2017 22:13 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Stropop.
[..]
Leuk. In de echte wereld zien we dat landen het beter doen naarmate ze economisch vrijer zijn.
[..]
Wut?
Lol?quote:Op woensdag 21 juni 2017 22:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij bent de kampioen van de stropop. Racist
Bezit bepaalt de grenzen. Dus nogmaals, de groep die anti libertariers wil toelaten kan dat doen, maar dan lopen ze het voorspelbare risico dat hun libertarische samenleving.. nouja niet heel libertarisch wordt. Dat mensen domme dingen kunnen doen zoals dat kan ik niet uitsluiten.quote:Op woensdag 21 juni 2017 22:46 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Maar zoals altijd zal er niet een universeel geaccepteerde immigratiepolitiek mogelijk zijn, dus ook niet binnen een libertarische maatschappij.
Als een grote groep binnen die libertarische maatschappij dan toch van mening is om grote groepen mensen met anti-libertarische opvattingen buiten de deur te houden, terwijl een andere groep daar fel tegen is, moet je dus toch iets opleggen.
Klopje, blijf dan gewoon weg lieve jongen. Is het zo warm in je kraakpand?quote:Op woensdag 21 juni 2017 22:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij bent de kampioen van de stropop. Racist
Jij doet alsof de SP volstrekt tegen inkomensongelijkheid is.quote:
Maar daar heeft de groep die dat niet wilt last van. Dus de ene groep legt hun wil op aan de andere groep.quote:Op woensdag 21 juni 2017 22:51 schreef eldodo het volgende:
[..]
Bezit bepaalt de grenzen. Dus nogmaals, de groep die anti libertariers wil toelaten kan dat doen,
Maar dan is een libertarische samenleving inherent instabiel. Want je krijgt vanzelf te maken met bepaalde immigratie die de samenleving minder libertarisch/vrij maakt.quote:maar dan lopen ze het voorspelbare risico dat hun libertarische samenleving.. nouja niet heel libertarisch wordt. Dat mensen domme dingen kunnen doen zoals dat kan ik niet uitsluiten.
Als je tegen diefstal bent laat je ook doorgaans geen dieven binnen in je huis, maar het kan natuurlijk praktisch gezien gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |