Die commentatoren op de stream van chess24 zijn wel erg handig. Daardoor is het goed te volgenquote:Op woensdag 30 november 2016 22:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nou ja, weet dus te weinig van om te zien waar er kansen waren voor Carlsen

Ben ook voetbal aan het kijkenquote:Op woensdag 30 november 2016 22:24 schreef Max23 het volgende:
[..]
Die commentatoren op de stream van chess24 zijn wel erg handig. Daardoor is het goed te volgen

Die staat nu een potje te vloeken vermoed ik.quote:Op woensdag 30 november 2016 22:24 schreef Perrin het volgende:
Sterkt hoor van Karjakin.. Zal Carlsen's humeur vermoedelijk geen goed doen, deze partij.

= remise, zo zijn de regels.quote:Op woensdag 30 november 2016 22:24 schreef Coelho het volgende:
Geen verstand van schaken, maar met die laatste eindpositie wint Carlsen toch? Karjakin zijn koning wordt toch ongeacht welke zet geslagen??

Het is pat.. dat betekent dat Karjakin aan zet is, niet schaak staat, maar geen enkele zet kan/mag doen. Dat is remise.quote:Op woensdag 30 november 2016 22:24 schreef Coelho het volgende:
Geen verstand van schaken, maar met die laatste eindpositie wint Carlsen toch? Karjakin zijn koning wordt toch ongeacht welke zet geslagen??

Karjakin moest zetten, maar stond geen schaak. En aangezien die geen zet meer kon doen, wordt het automatisch pat en dus gelijkspel.quote:Op woensdag 30 november 2016 22:24 schreef Coelho het volgende:

Ik dacht juist dat het de bedoeling van het spelletje was om de koning van de tegenstander dusdanig in het nauw te drijven dat je 'm kunt slaan. Te hoog gegrepen voor mijquote:Op woensdag 30 november 2016 22:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is pat.. dat betekent dat Karjakin aan zet is, niet schaak staat, maar geen enkele zet kan/mag doen. Dat is remise.

Extreem koel gebleven in verloren positie en met zieke tijdnood. Ook wel aan Carlsen te wijten natuurlijk, al kan ik totaal niet inschatten hoe moeilijk zo'n potje rapid is.quote:Op woensdag 30 november 2016 22:24 schreef Perrin het volgende:
Sterkt hoor van Karjakin.. Zal Carlsen's humeur vermoedelijk geen goed doen, deze partij.

Je mag je eigen koning alleen niet in schaak zetten, dat is officieel een "illegal move". Dat betekent dat Karjakin dus niets mag zetten, op een moment dat ook zijn koning niet kan worden geslagen.quote:Op woensdag 30 november 2016 22:26 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat het de bedoeling van het spelletje was om de koning van de tegenstander dusdanig in het nauw te drijven dat je 'm kunt slaan. Te hoog gegrepen voor mij

mooi gespeeld danquote:Op woensdag 30 november 2016 22:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is pat.. dat betekent dat Karjakin aan zet is, niet schaak staat, maar geen enkele zet kan/mag doen. Dat is remise.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |