abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166566744
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 19:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nog even wat duidelijker:

Zwarte Piet kan alleen een racistisch karikatuur zijn als de Nederlande volksaard diepgrondig en al langdurig zwaar racistisch is. Het enige "bewijs" daarvoor is Zwarte Piet zelf. Dat is een cirkelredenering, een drogreden.

Alleen als je kunt bewijzen dat het Nederlandse volk (op hooguit enkele uitzonderingen na) de afgelopen decennia en nog steeds racistisch is, kun je bewijzen dat Zwarte Piet racistisch is.
Ik zou zeggen: kom maar op met die bewijzen waaruit dat racisme blijkt. Niet de individuėn die over de schreef gaan, maar het Nederlandse volk als geheel, in wetten, regels, gebruiken, cultuur, folklore, tradities van de afgelopen 50 jaar. Waar zie jij daarin het racisme waaruit moet blijken dat Zwarte Piet niet anders dan racistisch kan zijn bedoeld, omdat het Nederlandse Sinterklaasvierende volk zo racistisch is?
En weer: ook al bedoel je het niet nu zo, ZP is en blijft de weergave van een karikatuur van een neger uit de tijd dat we racisten waren.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166566806
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 19:46 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat nou als een minderheid van die minderheden ook van mening is dat het geen probleem is? Moet er dan ook gehoor worden gegeven aan die minderheid? En hoe dient dat dan gedaan te worden? Welke minderheid gun jij dan het 'gelijk'?
hoe kies jij welke minderheid gelijk heeft? blijk je ook niet veel moeite mee te hebben...

ik kies gewoon wat ik het beste vind. toch logisch.
pi_166566851
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 19:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

hoe kies jij welke minderheid gelijk heeft? blijk je ook niet veel moeite mee te hebben...

ik kies gewoon wat ik het beste vind. toch logisch.
Nee dat heet subjectief.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166566873
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2016 19:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En weer: ook al bedoel je het niet nu zo, ZP is en blijft de weergave van een karikatuur van een neger uit de tijd dat we racisten waren.
'We' zijn nooit racistisch geweest.

[ Bericht 3% gewijzigd door Straatcommando. op 10-11-2016 20:17:20 ]
pi_166567254
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 19:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Nee dat heet subjectief.
nee hoor, ik kan het prima onderbouwen (en dat ga ik nu niet even voor de 100ste keer doen, op commando, zeg ik er gelijk maar even bij)
  Forum Admin donderdag 10 november 2016 @ 20:16:50 #256
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166567483
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2016 19:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Waarom ben jij hier zo stellig in? Wat jij hier stelt is geen gegeven feit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_166567790
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Waarom ben jij hier zo stellig in? Wat jij hier stelt is geen gegeven feit.
Een karikatuur van een neger was in de vorige eeuw: zwart, kroeshaar, dikke rode lippen, oorringen en een dom voorkomen. Hm waar kennen we dat van? Oh wacht.... 8}
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166568030
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 19:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

alleen mensen die opgegroeid zijn met deze traditie. die hebben van hetzelfde last als witte mensen in nederland; een blinde vlek.
Klopt ook niet. Anders zouden Nederlandse donkere kindjes ook niet worden gepest. Die kunnen immers niet beledigd zijn volgens jou. Die blinde blek zit juist bij de anti's.
pi_166568829
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:09 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee hoor, ik kan het prima onderbouwen (en dat ga ik nu niet even voor de 100ste keer doen, op commando, zeg ik er gelijk maar even bij)
Nee, je DENKT dat je het kan onderbouwen, met gebrekkige argumentatie waaruit eigenlijk blijkt dat je enige redenatie een van emotionele waarde is. Dat is en blijft subjectief, ook al denk je dat het niet zo is.
pi_166569819
in amerika doen ze op het moment ook aan zwarte piet....

pi_166569863
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 19:41 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

de slachtoffers van racisme en discriminatie zijn meestal een minderheid, toch... maakt het dan wat uit dat de meererheid het geen probleem vind?
Stalin en lenin wilde ook als kleine minderheid bepalen wat de meerderheid moest doen. Toen vonden ze democratie toch beter.

Stop met de discussie, want je hebt al wat je wil. Een alternatief, dat is er nu. Waarom moet Zwarte Piet weg omdat hij zwart is?
Het is geen racisme of slavernijherinnering, dat is de foute mening van jou en je vriendjes, want sinterklaas is namelijk ouder dan de slavernij. Die connectie kan dus helemaal niet.

Maargoed, je kunt blijven hangen als een stukke plaat, maar meer gelijk krijg je er niet door.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166569894
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:33 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Klopt ook niet. Anders zouden Nederlandse donkere kindjes ook niet worden gepest. Die kunnen immers niet beledigd zijn volgens jou. Die blinde blek zit juist bij de anti's.
eh, wat? die volg ik niet..
pi_166569917
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Nee, je DENKT dat je het kan onderbouwen, met gebrekkige argumentatie waaruit eigenlijk blijkt dat je enige redenatie een van emotionele waarde is. Dat is en blijft subjectief, ook al denk je dat het niet zo is.
welnee.... het is niet subjectief omdat jij het afkeurt, hoor...
pi_166569957
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

welnee.... het is niet subjectief omdat jij het afkeurt, hoor...
En het is ook niet 'logisch' omdat jij het afkeurt natuurlijk. Blij dat je zelf ook je (simpele) redenatie begrijpt.
pi_166569996
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Stalin en lenin wilde ook als kleine minderheid bepalen wat de meerderheid moest doen. Toen vonden ze democratie toch beter.

Stop met de discussie, want je hebt al wat je wil. Een alternatief, dat is er nu. Waarom moet Zwarte Piet weg omdat hij zwart is?
Het is geen racisme of slavernijherinnering, dat is de foute mening van jou en je vriendjes, want sinterklaas is namelijk ouder dan de slavernij. Die connectie kan dus helemaal niet.

Maargoed, je kunt blijven hangen als een stukke plaat, maar meer gelijk krijg je er niet door.
ik praat gewoon door met diegenen die het nog niet begrijpen. je hoeft het niet te lezen, he...

en sinterklaas is ouder, het feest is misschien wel ouder dan dat hij wordt afgebeeld als heilige.
piet is ook veel ouder dan de racistische afbeelding. des te meer reden dus om die onzin te stoppen.
pi_166570035
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:20 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

En het is ook niet 'logisch' omdat jij het afkeurt natuurlijk. Blij dat je zelf ook je (simpele) redenatie begrijpt.
fijn dat jij het dus begrijpt. ik zeg namelijk niet dat mijn mening subjectief is, dat doe jij, lol..
pi_166570090
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:16 schreef pokkerdepok het volgende:
in amerika doen ze op het moment ook aan zwarte piet....

[ afbeelding ]

Je begrijpt dat je hiermee bevestigd we jou in deze discussie niet serieus moeten nemen..
pi_166570151
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:23 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je begrijpt dat je hiermee bevestigd we jou in deze discussie niet serieus moeten nemen..
We of jij?
pi_166570166
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:22 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

fijn dat jij het dus begrijpt. ik zeg namelijk niet dat mijn mening subjectief is, dat doe jij, lol..
Jammer alleen dat jij het zelf niet begrijpt
  donderdag 10 november 2016 @ 21:27:48 #270
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166570256
quote:
11s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Een karikatuur van een neger was in de vorige eeuw: zwart, kroeshaar, dikke rode lippen, oorringen en een dom voorkomen. Hm waar kennen we dat van? Oh wacht.... 8}
Het feit dat Zwarte Piet daar gelijkenis mee heeft, wil niet zeggen dat "we" racistisch waren of zijn. Kom met andere voorbeelden dan deze cirkelredenering.
pi_166570258
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

We of jij?
We alsin de mensen die in staat zijn een normale discussie te voeren.
pi_166570295
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

We alsin de mensen die in staat zijn een normale discussie te voeren.
Hebben die jou gemachtigd ervoor om dat te schrijven?

Hoef geen antwoord wat ik denk het al te weten, moeilijk om ik zonder kracht te schrijven he of niet?
Of het lef er niet voor?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2016 21:29:56 ]
pi_166570489
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:23 schreef madam-april het volgende:

[..]

moeten niet, nee. je mag het zelf weten.
maar ik zie niet in waarom. blackface is zo langzamerhand een wereldwijd symbool voor afschuwelijk racisme.
pi_166570523
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:25 schreef madam-april het volgende:

[..]

Jammer alleen dat jij het zelf niet begrijpt
ik begrijp prima wat ik begrijp. jij begrijpt mijn begrip niet.
pi_166570557
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:33 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

moeten niet, nee. je mag het zelf weten.
maar ik zie niet in waarom. blackface is zo langzamerhand een wereldwijd symbool voor afschuwelijk racisme.
Is het niet dat maakt men ervan!
Meer ophef als wat het waard is dus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')