Dat scheelt toch niet zoveel?quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:26 schreef Barrah het volgende:
Schuin kun je wel minder parkeervakken maken, dat zal er wel achter hebben gezeten.
Uitgaande van een hoek van 70 graden al ongeveer 7%. Als dit in een straat om een paar parkeerplaatsen extra gaat en er is nu sprake van een gebrek, dan kan dit al reden zijn om voorkeur te geven aan haaks parkeren.quote:
Ah, want de vierkante meters die een auto inneemt word in 1 keer kleiner als deze schuin staat?quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:53 schreef Barrah het volgende:
[..]
Uitgaande van een hoek van 70 graden al ongeveer 7%. Als dit in een straat om een paar parkeerplaatsen extra gaat en er is nu sprake van een gebrek, dan kan dit al reden zijn om voorkeur te geven aan haaks parkeren.
Overigens heeft schuin parkeren nog andere voordelen dan meer gemak en beter zicht bij het uitparkeren (=minder ongelukken). Je kunt de straat en de strook die nodig is voor parkeervakken ook smaller maken, zodat je bijvoorbeeld meer ruimte overhoudt voor trottoirs. Als je daar van wilt profiteren dan komen er wel meer kosten bij kijken dan in het nieuwsbericht worden genoemd.
Er blijven 2 driehoeken over voor een leuke boom of zo.quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, want de vierkante meters die een auto inneemt word in 1 keer kleiner als deze schuin staat?
Nee, maar aan de voorkant en achterkant hou je wel een driehoekje loze ruimte over. De schuine kant daarvan is langer dan de breedte van de auto. Doordat dit parallel loopt aan de straat kun je aan die straat minder vakken kwijt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, want de vierkante meters die een auto inneemt word in 1 keer kleiner als deze schuin staat?
Dat klopt scheelt 1 plek.quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:59 schreef Barrah het volgende:
[..]
Nee, maar aan de voorkant en achterkant hou je wel een driehoekje loze ruimte over. De schuine kant daarvan is langer dan de breedte van de auto. Doordat dit parallel loopt aan de straat kun je aan die straat minder vakken kwijt.
Aan het eind ja. Plus die ca. 7% effectieve breedte langs de straat.quote:
Wat een onzin, enige voordeel van schuin parkeren is dat je daar ruimte in de breedte uitspaart en dat het inderdaad veiliger is.quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:59 schreef Barrah het volgende:
[..]
Nee, maar aan de voorkant en achterkant hou je wel een driehoekje loze ruimte over. De schuine kant daarvan is langer dan de breedte van de auto. Doordat dit parallel loopt aan de straat kun je aan die straat minder vakken kwijt.
Die kut auto's worden steeds langer en groter.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:05 schreef Barrah het volgende:
[..]
Aan het eind ja. Plus die ca. 7% effectieve breedte langs de straat.
Als je een stokbrood schuin in plakjes snijdt dan haal je er minder plakjes uit dan wanneer je recht even dikke plakken snijdt. (wel zijn de plakken groter en meer korst)
Precies. Daarom beter stapelen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die kut auto's worden steeds langer en groter.
Schuin achteruit gaat stuk handiger.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat een onzin, enige voordeel van schuin parkeren is dat je daar ruimte in de breedte uitspaart en dat het inderdaad veiliger is.
Het stoplicht werd rood, en vervolgens weer groen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Verder nog wat gebeurt in Elst?
Dat past niet. Maar dan moet je maar niet zo'n tractor kopen als je wel op normale plekken wil parkeren.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Parkeergarages zijn wel lachen met Ford F250.
Het was een oude uit 1971 met Big Block en 500 PK, inmiddels verkocht, schiet echt niet op dat formaat en draaicirkel in NL.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat past niet. Maar dan moet je maar niet zo'n tractor kopen als je wel op normale plekken wil parkeren.
Ja er is een reuzen parkeergarage gebouwd bij het station, waar het nieuwe gemeentehuis zou komen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Verder nog wat gebeurt in Elst?
Misschien moet je even wat papier, een potlood en een geodriehoek pakken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat een onzin, enige voordeel van schuin parkeren is dat je daar ruimte in de breedte uitspaart en dat het inderdaad veiliger is.
Stel je maar een rij van 20 domino stenen voor, eerst liggen ze recht, dan kantel je ze allen parralel, dan zul je zien dat er juist meer ruimte nodig is omdat je van een rechthoek naar een parallelogram gaat.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:57 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Misschien moet je even wat papier, een potlood en een geodriehoek pakken.
Whoops, wacht ff....ik heb 1 van je reacties verkeerd gelezen. Dacht dat je gezegd had dat het geen ruimte scheelde.quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Stel je maar een rij van 20 domino stenen voor, eerst liggen ze recht, dan kantel je ze allen parralel, dan zul je zien dat er juist meer ruimte nodig is omdat je van een rechthoek naar een parallelogram gaat.
Het steekt wat verder uit dat schuin parkeren,quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:19 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Whoops, wacht ff....ik heb 1 van je reacties verkeerd gelezen. Dacht dat je gezegd had dat het geen ruimte scheelde.
Ja, maar dan is de efficiency toch afhankelijk van het aantal auto's? Als ik 1000 auto's schuin zet dan tellen die driehoekjes aan het begin en het einde nauwelijks nog mee. Als ik 2 auto's schuin zet wel!quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er blijven 2 driehoeken over voor een leuke boom of zo.
Met zo'n Ford was het sowieso dwars parkeren.quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar dan is de efficiency toch afhankelijk van het aantal auto's? Als ik 1000 auto's schuin zet dan tellen die driehoekjes aan het begin en het einde nauwelijks nog mee. Als ik 2 auto's schuin zet wel!
Dat is sowieso beterquote:Op dinsdag 8 november 2016 08:33 schreef Leandra het volgende:
Als mensen eens achteruit zouden parkeren heb je die infantiele schuine parkeerplaatsen helemaal niet nodig.
Achteruit parkeren? Liever niet met de gemiddelde rijkunst in NL.quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:33 schreef Leandra het volgende:
Als mensen eens achteruit zouden parkeren heb je die infantiele schuine parkeerplaatsen helemaal niet nodig.
quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar dan is de efficiency toch afhankelijk van het aantal auto's? Als ik 1000 auto's schuin zet dan tellen die driehoekjes aan het begin en het einde nauwelijks nog mee. Als ik 2 auto's schuin zet wel!
Ok! Duidelijk. Heb je dat even snel getekend of stond dit op google?quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Per vak creëer je extra driehoeken..
quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok! Duidelijk. Heb je dat even snel getekend of stond dit op google?
Je kunt ze wel handiger langs bomen zetten.quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Per vak creëer je extra driehoeken..
Juist daarom, ten eerste kun je een grotere auto dan fatsoenlijker in het parkeervak krijgen en ten tweede kun je veiliger wegrijden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Achteruit parkeren? Liever niet met de gemiddelde rijkunst in NL.
Je hebt nogal veel vertrouwen in de kunsten van je mede weggebruikers.quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist daarom, ten eerste kun je een grotere auto dan fatsoenlijker in het parkeervak krijgen en ten tweede kun je veiliger wegrijden.
Volgens mij worden die juist beter als ze regelmatig achteruit zouden parkeren, dat is namelijk goed voor je ruimtelijk inzicht, en ruimtelijk inzicht is de helft van je rijvaardigheidquote:Op dinsdag 8 november 2016 08:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je hebt nogal veel vertrouwen in de kunsten van je mede weggebruikers.
Die regel is nog ver weg.quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij worden die juist beter als ze regelmatig achteruit zouden parkeren, dat is namelijk goed voor je ruimtelijk inzicht, en ruimtelijk inzicht is de helft van je rijvaardigheid
Maar serieus, het zou zoveel veiliger zijn al achteruit inparkeren de norm zou zijn.
Inderdaad. Veiliger bij het wegrijden èn bij het in - en uitladen van de kofferbak.quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:33 schreef Leandra het volgende:
Als mensen eens achteruit zouden parkeren heb je die infantiele schuine parkeerplaatsen helemaal niet nodig.
Onzin zeg je? Dan maar even zo:quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat een onzin, enige voordeel van schuin parkeren is dat je daar ruimte in de breedte uitspaart en dat het inderdaad veiliger is.
Met de huidige hulpmiddelen op auto's is het een eitje, achteruit inparkeren. Camera's, piepsystemen en auto's die het helemaal zelf kunnen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je hebt nogal veel vertrouwen in de kunsten van je mede weggebruikers.
1 ding vergeet je, de mensen die niet kunnen parkeren en 2 plekken nodig hebben.quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:51 schreef Barrah het volgende:
[..]
Onzin zeg je? Dan maar even zo:
[ afbeelding ]
Boven 20 parkeervakken, beneden 23.
Een verschil van meer dan 10%.
De gemeente in dit topic heeft voor de verandering vast trots gemeld dat ze door de invoering van rechte parkeervakken het aantal parkeerplekken kon vergroten.
Zoals je in het plaatje ziet heb je voor schuine vakken in de diepte zelfs nog meer ruimte nodig (de hoekjes steken aan de bovenkant uit). Daar tegenover staat dat een weg smaller kan zijn doordat auto's minder ruimte nodig hebben om in te draaien.
Want het is moeilijker dan vooruit?quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Achteruit parkeren? Liever niet met de gemiddelde rijkunst in NL.
Oh dat zeg je zelf ook al.quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ben zelf ook lui en pleur mijn ouwe bak meestal vooruit.
De gemiddelde leeftijd van het wagenpark neemt toe en meeste hebben dat niet.quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:51 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Met de huidige hulpmiddelen op auto's is het een eitje, achteruit inparkeren. Camera's, piepsystemen en auto's die het helemaal zelf kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |