abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166490962
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 23:21 schreef Kijkertje het volgende:
Daarentegen wordt je de Zwarte Piet hoogstwaarschijnlijk wel weer opgedrongen hier op FOK! dit jaar. Ook dat mag gewoon en daar heeft ook niemand een keuze in :+
Danny houdt ervan, en dat mag wmb, waarom niet?
I´m back.
pi_166491009
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 23:16 schreef agter het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet zeker. :)
We zullen zien.
Ik niet, want ga er niet naar kijken. ;).
Ik lees het wel, hier.
I´m back.
pi_166491023
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 23:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Danny houdt ervan, en dat mag wmb, waarom niet?
Ja dat mag maar ik had liever wat variatie gezien :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166491033
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 23:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Maak het wat uit?
I´m back.
pi_166491069
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 23:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maak het wat uit?
Maakt het wat uit als er wel variatie zou zijn?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166491082
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 23:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Voel jij je eigenlijk gekwetst door Zwarte Piet?
pi_166491093
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 23:30 schreef madam-april het volgende:

[..]

Voel jij je eigenlijk gekwetst door Zwarte Piet?
Nee
pi_166491111
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 23:30 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Wat, jij bent degene die er over klaagt. Danny heeft besloten dat er alleen zwarte pieten op zijn website zijn en vooralsnog ben jij de enige die zich daarover beklaagd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_166491143
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:18 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Als je het hebt over knapen en pages, dat waren geen slaven maar leerknechten. Zo zat vroeger scholing inmekaar toen er nog geen klassen bestonden, afrikaanse werkelijke slavernij was er een van het domineren van andere stammen en haar leden daarna onderwerpen als ondergeschikten.
In de (vroege) middeleeuwen hadden ze hier ook nog horigen en lijfeigenen.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_166491205
quote:

[..]

Maakt mij helemaal niet uit, ik heb geen agentschap eerlijk gezegd. Ik heb in het verleden vaak in FEE nog discussies daarover geopend, beetje om rechtse mensen te plagen, gebbetje weet je wel. Zoetjesaan werd het wel ernst met die discussie, die an sich al in de jaren 70 ontstond. In Amsterdam liepen er al witte Pieten mee in de jaren 70 (hoor ik Jan Gajentaan trouwens ook niet echt over, dacht ik, zijn grootvader was de eerste Sint in Asd, zal toch eens vragen). Maar het is erg verwrongen geraakt, ik ga daar niet in mee. Geven en nemen. Ik denk verder niet dat men in NL in het diepst van zijn ziel racistisch is. Dat is onzin overgenomen van allerlei pseudowetenschap uit de USoA.
I´m back.
pi_166491301
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 23:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat, jij bent degene die er over klaagt. Danny heeft besloten dat er alleen zwarte pieten op zijn website zijn en vooralsnog ben jij de enige die zich daarover beklaagd.
FB / ICONS?!?
pi_166491359
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 23:33 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

In de (vroege) middeleeuwen hadden ze hier ook nog horigen en lijfeigenen.
Interessante kwestie is natuurlijk altijd nog wie het beste af waren: de slaven op de plantages in het zuiden van de VS of: de arbeiders in de opkomende industrie in het Noordwesten van de VS.
I´m back.
pi_166491482
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 23:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Interessante kwestie is natuurlijk altijd nog wie het beste af waren: de slaven op de plantages in het zuiden van de VS of: de arbeiders in de opkomende industrie in het Noordwesten van de VS.
Of de bewoners van de plaggenhut in Drenthe. Lekker veenarbeiden. Buiten, tijdens de kleine ijstijd.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_166491488
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 23:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De gangbare gedachte in Nederland was iig dat 'onze' slaven beter af waren in Suriname dan in Afrika. :)
pi_166491498
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 23:47 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Of de bewoners van de plaggenhut in Drenthe. Lekker veenarbeiden. Buiten, tijdens de kleine ijstijd.
Ja, ging nog door tot in het begin van de jaren 30 van de twintigste eeuw, in NL.
I´m back.
pi_166491510
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 23:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

De gangbare gedachte in Nederland was iig dat 'onze' slaven beter af waren in Suriname dan in Afrika. :)
Is dat zo? Welk tijdperk spreken we hier over?
I´m back.
pi_166491538
quote:
15s.gif Op maandag 7 november 2016 23:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is dat zo? Welk tijdperk spreken we hier over?
Eind 19e begin 20e eeuw daar omtrent.
pi_166491539
quote:
Dus om je vraag te beantwoorden:
quote:

[..]

Nee, dus stop met ouwehoeren. Als Danny witte pieten icons uit gaat uitdelen, dan zal je de meeste pietenfans niet zo erg horen klagen zoals jij nu.
pi_166491554
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 23:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dus om je vraag te beantwoorden:

[..]

Nee, dus stop met ouwehoeren. Als Danny witte pieten icons uit gaat uitdelen, dan zal je de meeste pietenfans niet zo erg horen klagen zoals jij nu.
Maak je niet zo druk joh. Ik klaag helemaal niet, ik constateer het alleen :D
pi_166491585
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 23:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Maak je niet zo druk joh. Ik klaag helemaal niet, ik constateer het alleen :D
Het klonk vrij zuur anders:
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 23:21 schreef Kijkertje het volgende:
Daarentegen wordt je de Zwarte Piet hoogstwaarschijnlijk wel weer opgedrongen hier op FOK! dit jaar. Ook dat mag gewoon en daar heeft ook niemand een keuze in :+
pi_166491596
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 23:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het klonk vrij zuur anders:

[..]

Ja en met een :+
pi_166491604
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 23:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Eind 19e begin 20e eeuw daar omtrent.
Okee, tja... pff.
Vind de vergelijking slaven op plantages in het Zuiden en arbeiders in de eerste mills in Noordwest VS wel inzichtelijker.
Uiteraard gaat iedere vergelijking niet op: de ene mens is vrij (min of meer) en de andere is onvrij.
I´m back.
  maandag 7 november 2016 @ 23:55:17 #98
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166491606
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe groot maak ik dan die zp-neurose? De agressie, de gedrevenheid van mensen te ontkennen dat er niks discriminerend is . Zo gedreven dat men volop discriminerend bezig is...
De bedreigingen naar mensen. Het idiote idee dat "ze" de Nederlandse cultuur kapot maken.
Nogal overdreven allemaal .
Nee..... de omschrijving 'neurose' is prima te gebruiken.

Deze wikipedia-omschrijving beschrijft hoe gedreven zp-verdediging juist meer kritiek oproept naar het zp-concept. En hoe meer kritiek erbij komt over vreemdelingenhaat
structureel ineffectief.... die zp -neurose die het doel heeft kritiek op zp en vreemdelingenhaat de kop in te drukken

[..]

Nu wordt er zelfs al de term discriminatie met de haren erbij gesleept _O-

Nou vertel, hoe discrimineert Zwarte Piet, of hoe discrimineren Pro-Pieters? Mensen met een donkere huidskleur mogen geen Zwarte Piet spelen, of hoe zit het?
pi_166491685
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 23:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee, tja... pff.
Vind de vergelijking slaven op plantages in het Zuiden en arbeiders in de eerste mills in Noordwest VS wel inzichtelijker.
Uiteraard gaat iedere vergelijking niet op: de ene mens is vrij (min of meer) en de andere is onvrij.
Ik vind het ook best begrijpelijk. 'Wij' vonden ons leven natuurlijk veel beter in verhouding met het leven van volkeren in Afrika (en elders). De slaven kregen een kans om iets te leren. Zo werd daar overall tegen aangekeken. Er moest ze hoognodig nodig wat 'beschaving' bijgebracht worden :')

Edit; maar onderwijs mochten ze natuurlijk niet volgen :N
pi_166491836
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 23:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik vind het ook best begrijpelijk. 'Wij' vonden ons leven natuurlijk veel beter in verhouding met het leven van volkeren in Afrika (en elders). De slaven kregen een kans om iets te leren. Zo werd daar overall tegen aangekeken. Er moest ze hoognodig nodig wat 'beschaving' bijgebracht worden :')
Ja, en een slaaf was een investering en dus liet je die niet verkommeren.
quote:
Edit; maar onderwijs mochten ze natuurlijk niet volgen :N
De eigen onderhorige bevolking ook niet, tot na wo2 werden de mensen gewoon dom en gehoorzaam gehouden door de kerk en arm door het kapitaal.
Hoezo was de hele NLse bevolking schuldig aan de slavernij, denk je? Alleen de machthebbers en de zetbazen, 95% van de bevolking ook niet. Alleen ze hebben en passant wel even het racisme geïntroduceerd, was ook een leuke tool ook. Om de ene groep rustig te houden en de andere groep eronder te houden, wat denk jij?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')