abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166482543
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:18 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

De Sinterklaasviering heeft niets met kolonisatie of uitbuiting van het negroïde ras te maken. Past daarom prima in dit lijstje. :Y
Dit is wel een interessante post. Hoe weet je dat?
pi_166482559
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:18 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

De Sinterklaasviering heeft niets met kolonisatie of uitbuiting van het negroïde ras te maken. Past daarom prima in dit lijstje. :Y
Dat heeft het voor de mensen die er mee zitten wel :{
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166482623
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dit is wel een interessante post. Hoe weet je dat?
Dat is nooit aangetoond in tegenstelling tot de bewering dat ZP een veel oudere (door meerdere culturen gedeelde) achtergrond heeft.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_166482645
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:22 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat is nooit aangetoond in tegenstelling tot de bewering dat ZP een veel oudere (door meerdere culturen gedeelde) achtergrond heeft.
Echt, die blinde vlek :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166482659
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:22 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Daar valt over te discussiëren, maar over de stelling dat het sowieso niet zo is ook en die stelling poneer je hier, dus ik neem aan dat je ook redenen hebt om die aan te nemen?
pi_166482691
quote:
15s.gif Op maandag 7 november 2016 19:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat heeft het voor de mensen die er mee zitten wel :{
Iedereen kan van alles aan elkaar koppelen maar dat betekent natuurlijk niet direct dat die koppeling werkelijk bestaat. Laat staan dat we er iets mee gaan doen. Dan zouden Niburu en co ook nieuws brengen ipv vermaak.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_166482757
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Daar valt over te discussiëren, maar over de stelling dat het sowieso niet zo is ook en die stelling poneer je hier, dus ik neem aan dat je ook redenen hebt om die aan te nemen?
Dat zeg ik in de post die je quote. Er is nooit een verband tussen het kolonialisme en het Sinterklaasfeest aangetoond. Nog nooit. Vaak roepen maakt geen waarheid.
pi_166482767
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:25 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Iedereen kan van alles aan elkaar koppelen maar dat betekent natuurlijk niet direct dat die koppeling werkelijk bestaat. Laat staan dat we er iets mee gaan doen. Dan zouden Niburu en co ook nieuws brengen ipv vermaak.
Top! Zo zie je maar hoe onze geschiedenis vervalst en ontkend wordt als het ons uitkomt :)
pi_166482799
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 19:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Top! Zo zie je maar hoe onze geschiedenis vervalst en ontkend wordt als het ons uitkomt :)
Vertel...
pi_166482800
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:27 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat zeg ik in de post die je quote. Er is nooit een verband tussen het kolonialisme en het Sinterklaasfeest aangetoond. Nog nooit. Vaak roepen maakt geen waarheid.
Er is ook geen verband aangetoond tussen het feit dat het hier op de bank droog is en het weer buiten. Toch kan ik niet met zekerheid stellen dat het buiten droog is.
pi_166482838
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Er is ook geen verband aangetoond tussen het feit dat het hier op de bank droog is en het weer buiten. Toch kan ik niet met zekerheid stellen dat het buiten droog is.
Dat heet een dak.
pi_166482841
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 19:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Niemand ontkent het koloniale verleden van Nederland. Alleen dat zwarte piet z'n oorsprong vindt in het koloniale verleden dat is nog nooit aangetoond (en is ook ware bullshit).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_166482864
Hoe dan ook: de overeenkomst blackface-zwarte piet kan iedereen zien. Dat lijkt me geen onderwerp van discussie. Het verband tussen blackface en rassendiscriminatie lijkt me ook duidelijk. Het verband tussen rassendiscriminatie en slavernij is dan misschien iets verdergezocht, maar om dat helemaal weg te vlakken gaat dan ook wel weer wat ver.
pi_166482881
quote:
15s.gif Op maandag 7 november 2016 19:30 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat heet een dak.
Eh, ja. Maar dat was het punt niet.
pi_166482886
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:31 schreef Jigzoz het volgende:
Hoe dan ook: de overeenkomst blackface-zwarte piet kan iedereen zien. Dat lijkt me geen onderwerp van discussie. Het verband tussen blackface en rassendiscriminatie lijkt me ook duidelijk. Het verband tussen rassendiscriminatie en slavernij is dan misschien iets verdergezocht, maar om dat helemaal weg te vlakken gaat dan ook wel weer wat ver.
Dat zwarte piet op blackface lijkt maakt het nog geen blackface.

Zwarte piet is zeker géén blackface of karikatuur van een neger.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_166482893
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Niemand ontkent het koloniale verleden van Nederland. Alleen dat zwarte piet z'n oorsprong vindt in het koloniale verleden dat is nog nooit aangetoond (en is ook ware bullshit).
O, wauw. Nog zo een. Hoe weet je dat?
pi_166482900
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat zwarte piet op blackface lijkt maakt het nog geen blackface.

Zwarte piet is zeker géén blackface of karikatuur van een neger.
Jawel.
pi_166482925
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:31 schreef Jigzoz het volgende:
Alleen is dat een typisch Amerikaanse fenomeen uit de vaudeville. Weinig overeenkomst met ZP. Als je echter je boekjes hieromtrent uit een bepaalde "wetenschappelijke hoek" in de VS haalt, dan zie je dat erin en organiseer je ook een freedom ride naar, verleden jaar, Meppel. Dat is natuurlijk onzin.
I´m back.
pi_166482931
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, wauw. Nog zo een. Hoe weet je dat?
Verdiep je eens in de geschiedenis. Het helpt. :)

Kan je wel naar een aantal bronnen verwijzen als je dat wilt. Maar mijn ervaring is ondertussen dat feiten er niet of nauwelijks toe doen bij de anti-pieten extremisten.
pi_166482964
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alleen is dat een typisch Amerikaanse fenomeen uit de vaudeville. Weinig overeenkomst met ZP. Als je echter je boekjes hieromtrent uit een bepaalde "wetenschappelijke hoek" in de VS haalt, dan zie je dat erin en organiseer je ook een freedom ride naar, verleden jaar, Meppel. Dat is natuurlijk onzin.
O, gaan we nu op de wetenschapsontkenningstoer?
pi_166482975
quote:

[..]

Jawel.
Deze hele discussie is begonnen met de stelling ZP is racisme, ZP is een blackface. Bewijs voor die stelling is nooit geleverd.
Ik wacht...
pi_166482988
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, gaan we nu op de wetenschapsontkenningstoer?
Nee, hoezo?
I´m back.
pi_166482994
quote:

[..]

Jawel.
Dan raad ik je aan eens goed te verdiepen in historische feiten in plaats van maar wat dom te blaten en domme interpretaties stellig als feiten te presenteren.
pi_166483004
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de geschiedenis. Het helpt. :)

Kan je wel naar een aantal bronnen verwijzen als je dat wilt. Maar mijn ervaring is ondertussen dat feiten er niet of nauwelijks toe doen bij de anti-pieten extremisten.
Ja, heb ik gedaan en ik kom tot een tegenovergestelde conclusie.

Maar de stelling 'er lijkt een verband te zijn' is nog altijd oneindig veel beter houdbaar dan 'er is geen verband'.
pi_166483077
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:34 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Deze hele discussie is begonnen met de stelling ZP is racisme, ZP is een blackface. Bewijs voor die stelling is nooit geleverd.
Ik wacht...
Ja, dat is er wel, maar jij vindt ondanks alles dat dat verband niet bestaat. Dat kan natuurlijk, maar het is een gedurfde stelling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')