Dit is wel een interessante post. Hoe weet je dat?quote:Op maandag 7 november 2016 19:18 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
De Sinterklaasviering heeft niets met kolonisatie of uitbuiting van het negroïde ras te maken. Past daarom prima in dit lijstje.
Dat heeft het voor de mensen die er mee zitten welquote:Op maandag 7 november 2016 19:18 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
De Sinterklaasviering heeft niets met kolonisatie of uitbuiting van het negroïde ras te maken. Past daarom prima in dit lijstje.
Dat is nooit aangetoond in tegenstelling tot de bewering dat ZP een veel oudere (door meerdere culturen gedeelde) achtergrond heeft.quote:Op maandag 7 november 2016 19:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit is wel een interessante post. Hoe weet je dat?
Echt, die blinde vlekquote:Op maandag 7 november 2016 19:22 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat is nooit aangetoond in tegenstelling tot de bewering dat ZP een veel oudere (door meerdere culturen gedeelde) achtergrond heeft.
Daar valt over te discussiëren, maar over de stelling dat het sowieso niet zo is ook en die stelling poneer je hier, dus ik neem aan dat je ook redenen hebt om die aan te nemen?quote:Op maandag 7 november 2016 19:22 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat is nooit aangetoond in tegenstelling tot de bewering dat ZP een veel oudere (door meerdere culturen gedeelde) achtergrond heeft.
Iedereen kan van alles aan elkaar koppelen maar dat betekent natuurlijk niet direct dat die koppeling werkelijk bestaat. Laat staan dat we er iets mee gaan doen. Dan zouden Niburu en co ook nieuws brengen ipv vermaak.quote:Op maandag 7 november 2016 19:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat heeft het voor de mensen die er mee zitten wel
Dat zeg ik in de post die je quote. Er is nooit een verband tussen het kolonialisme en het Sinterklaasfeest aangetoond. Nog nooit. Vaak roepen maakt geen waarheid.quote:Op maandag 7 november 2016 19:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Daar valt over te discussiëren, maar over de stelling dat het sowieso niet zo is ook en die stelling poneer je hier, dus ik neem aan dat je ook redenen hebt om die aan te nemen?
Top! Zo zie je maar hoe onze geschiedenis vervalst en ontkend wordt als het ons uitkomtquote:Op maandag 7 november 2016 19:25 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Iedereen kan van alles aan elkaar koppelen maar dat betekent natuurlijk niet direct dat die koppeling werkelijk bestaat. Laat staan dat we er iets mee gaan doen. Dan zouden Niburu en co ook nieuws brengen ipv vermaak.
Vertel...quote:Op maandag 7 november 2016 19:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Top! Zo zie je maar hoe onze geschiedenis vervalst en ontkend wordt als het ons uitkomt
Er is ook geen verband aangetoond tussen het feit dat het hier op de bank droog is en het weer buiten. Toch kan ik niet met zekerheid stellen dat het buiten droog is.quote:Op maandag 7 november 2016 19:27 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat zeg ik in de post die je quote. Er is nooit een verband tussen het kolonialisme en het Sinterklaasfeest aangetoond. Nog nooit. Vaak roepen maakt geen waarheid.
Dat heet een dak.quote:Op maandag 7 november 2016 19:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er is ook geen verband aangetoond tussen het feit dat het hier op de bank droog is en het weer buiten. Toch kan ik niet met zekerheid stellen dat het buiten droog is.
Niemand ontkent het koloniale verleden van Nederland. Alleen dat zwarte piet z'n oorsprong vindt in het koloniale verleden dat is nog nooit aangetoond (en is ook ware bullshit).quote:Op maandag 7 november 2016 19:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Top! Zo zie je maar hoe onze geschiedenis vervalst en ontkend wordt als het ons uitkomt
Dat zwarte piet op blackface lijkt maakt het nog geen blackface.quote:Op maandag 7 november 2016 19:31 schreef Jigzoz het volgende:
Hoe dan ook: de overeenkomst blackface-zwarte piet kan iedereen zien. Dat lijkt me geen onderwerp van discussie. Het verband tussen blackface en rassendiscriminatie lijkt me ook duidelijk. Het verband tussen rassendiscriminatie en slavernij is dan misschien iets verdergezocht, maar om dat helemaal weg te vlakken gaat dan ook wel weer wat ver.
O, wauw. Nog zo een. Hoe weet je dat?quote:Op maandag 7 november 2016 19:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niemand ontkent het koloniale verleden van Nederland. Alleen dat zwarte piet z'n oorsprong vindt in het koloniale verleden dat is nog nooit aangetoond (en is ook ware bullshit).
Jawel.quote:Op maandag 7 november 2016 19:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat zwarte piet op blackface lijkt maakt het nog geen blackface.
Zwarte piet is zeker géén blackface of karikatuur van een neger.
Alleen is dat een typisch Amerikaanse fenomeen uit de vaudeville. Weinig overeenkomst met ZP. Als je echter je boekjes hieromtrent uit een bepaalde "wetenschappelijke hoek" in de VS haalt, dan zie je dat erin en organiseer je ook een freedom ride naar, verleden jaar, Meppel. Dat is natuurlijk onzin.quote:Op maandag 7 november 2016 19:31 schreef Jigzoz het volgende:
Hoe dan ook: de overeenkomst blackface-zwarte piet kan iedereen zien. Dat lijkt me geen onderwerp van discussie. Het verband tussen blackface en rassendiscriminatie lijkt me ook duidelijk. Het verband tussen rassendiscriminatie en slavernij is dan misschien iets verdergezocht, maar om dat helemaal weg te vlakken gaat dan ook wel weer wat ver.
Verdiep je eens in de geschiedenis. Het helpt.quote:Op maandag 7 november 2016 19:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, wauw. Nog zo een. Hoe weet je dat?
O, gaan we nu op de wetenschapsontkenningstoer?quote:Op maandag 7 november 2016 19:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alleen is dat een typisch Amerikaanse fenomeen uit de vaudeville. Weinig overeenkomst met ZP. Als je echter je boekjes hieromtrent uit een bepaalde "wetenschappelijke hoek" in de VS haalt, dan zie je dat erin en organiseer je ook een freedom ride naar, verleden jaar, Meppel. Dat is natuurlijk onzin.
Deze hele discussie is begonnen met de stelling ZP is racisme, ZP is een blackface. Bewijs voor die stelling is nooit geleverd.quote:
Nee, hoezo?quote:Op maandag 7 november 2016 19:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, gaan we nu op de wetenschapsontkenningstoer?
Dan raad ik je aan eens goed te verdiepen in historische feiten in plaats van maar wat dom te blaten en domme interpretaties stellig als feiten te presenteren.quote:
Ja, heb ik gedaan en ik kom tot een tegenovergestelde conclusie.quote:Op maandag 7 november 2016 19:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de geschiedenis. Het helpt.
Kan je wel naar een aantal bronnen verwijzen als je dat wilt. Maar mijn ervaring is ondertussen dat feiten er niet of nauwelijks toe doen bij de anti-pieten extremisten.
Ja, dat is er wel, maar jij vindt ondanks alles dat dat verband niet bestaat. Dat kan natuurlijk, maar het is een gedurfde stelling.quote:Op maandag 7 november 2016 19:34 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Deze hele discussie is begonnen met de stelling ZP is racisme, ZP is een blackface. Bewijs voor die stelling is nooit geleverd.
Ik wacht...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |