En de anti-piet zag dat het goed was. Hij kan weer lekker gaan slapen nu hij weet dat hij moreel superieur is. Ha, dat domme volk dat Zwarte Piet leuk vindt, dat zal ze leren.quote:Op maandag 7 november 2016 10:23 schreef Prutzenberg het volgende:
Dit meisje wil graag als Zwarte Piet meedoen aan de intocht maar voelt zich niet veilig meer.![]()
Iemand moet dat meisje snel uitleggen dat ze zwaar racistisch bezig is.quote:Op maandag 7 november 2016 11:24 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
En de anti-piet zag dat het goed was. Hij kan weer lekker gaan slapen nu hij weet dat hij moreel superieur is. Ha, dat domme volk dat Zwarte Piet leuk vindt, dat zal ze leren.
Of iemand moet haar uitleggen dat de anti-pieten zwaar verkeerd bezig zijn en dat ze er een youtubeje over moet maken.quote:Op maandag 7 november 2016 11:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iemand moet dat meisje snel uitleggen dat ze zwaar racistisch bezig is.
Wat versta jij onder een paar nachtjes, wanneer wordt het sinterklaas feest gevierd?quote:Op maandag 7 november 2016 11:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nog een paar nachtjes slapen. Spannend hoor.
Iedereen mag wat roepen gelukkig toch?quote:Op maandag 7 november 2016 12:16 schreef Dutchguy het volgende:
Als deze al niet gepost is, Dominee Gremdaat wil er ook wat over kwijt:
Hier in Helmond komt Hij de 13de aan. Weer als vanoud met de boot over het kanaal.quote:Op maandag 7 november 2016 10:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij Sinterklaas viert met drie kleine kinderen, maar wij doen dat zo:
1 Sinterklaasjournaal
2 Intochtsinterklaas op tv
3 Intocht week later ergens in het land met familie
4 Keertje schoen zetten
5 Sinterklaas op school
6 Sinterklaarviering op werk man
7 Sinterklaasavond thuis
Bij de punten 1, 2, 3, 5 en 6 moeten we afwachten wat er gebeurt en men verzint.
Zaterdag komt Hij aan met de stoomboot.quote:Op maandag 7 november 2016 12:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder een paar nachtjes, wanneer wordt het sinterklaas feest gevierd?
Zaterdag al, en dan wachten tot 5 december?quote:Op maandag 7 november 2016 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Zaterdag komt Hij aan met de stoomboot.
Is altijd al zo geweest, hoor.quote:Op maandag 7 november 2016 12:31 schreef john2406 het volgende:
Zaterdag al, en dan wachten tot 5 december?
Gekleurde regenboog piet gelukkig niet he!quote:Op maandag 7 november 2016 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Is altijd al zo geweest, hoor.
Dan heb je nog een paar weken voorpret. Verlanglijstje maken, schoen zetten, Sint op school en vooral lief zijn voor pappa en mamma, want zwate Piet ziet alles!
Het Snieklaas-trauma van Limburg:quote:Op maandag 7 november 2016 12:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Gekleurde regenboog piet gelukkig niet he!
In Limburg Sinterklaas bijzaak, hier wordt kerst gevierd!
er is eigenlijk nauwelijsk verschil tussen wat jij hier beschrijft en een roetpiet, zoals nu gewensd.quote:Op maandag 7 november 2016 09:21 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nek en oren hoeven niet zwart, lippen ook niet (want dat is vies als je geen zwarte lippenstift hebt). Handen: het is winter, dus draag je handschoenen of wanten van eender welke kleur.
Kleding: "pagepakje" met die poffende snit en die malle kraag maken het postuur van de piet onherkenbaar. Kleurige kleding is historisch verantwoord (zie Harlekijn) maar verder maakt het niet zoveel uit, zie diverse andere piet-typen.
Roe of slapstick hoort er wel bij, net als viezig, warrig haar (of een muts) en de Zak.
Zie ook http://www.observantonlin(...)/Sinterklaasje-lopen
Maar als ze zich geschminkt hebben 'als roet' dan zijn het toch 'roetpieten'?quote:Op maandag 7 november 2016 13:58 schreef sp3c het volgende:
dit is gewoon allemaal zwarte piet op de foto man, probleem niet opgelost
topshow
Mwah, iets te herkenbaar wat mij betreft.quote:Op maandag 7 november 2016 13:58 schreef sp3c het volgende:
topshow
zie je die handen, en het gebrek aan oorbellen en lippenstift en kroeshaar?quote:Op maandag 7 november 2016 13:58 schreef sp3c het volgende:
topshow
Zo zien zwarte pieten er sowieso al jaren uitquote:Op maandag 7 november 2016 14:03 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
zie je die handen, en het gebrek aan oorbellen en lippenstift en kroeshaar?
Het grote verschil is dat het zwart op het gezicht dekkend is, geen vegen. Een gezichtsbedekkend masker. Zie ook https://taaldacht.nl/2016/10/04/roet-maskers-en-geesten/quote:Op maandag 7 november 2016 13:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
er is eigenlijk nauwelijsk verschil tussen wat jij hier beschrijft en een roetpiet, zoals nu gewensd.
we zullen nog moeten zien in hoeverre er roet op de gezichten zal zitten, maar dat laat zat ruimte voor wat jij wil. zolang iedereen maar kan zien dat het niet de bedoeling is om een piet neer te zetten die een neger is (of een spanjaard of wat dan ook), is het toch goed... ?
ik snap steeds minder waar iedereen nou nog moeilijk over doet. roet is pikzwart.
[ afbeelding ]
Dat hij aankomt misschien?quote:Op maandag 7 november 2016 12:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder een paar nachtjes, wanneer wordt het sinterklaas feest gevierd?
okee de nek en oren kunnen nog wel wat minder, en van mij mag het sowieso nog wel minder, maar ik post dit om te zien in hoeverre de pro-pieters het nog acceptabel vinden, en dan mag van mij dit ook nog wel.quote:Op maandag 7 november 2016 14:06 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat het zwart op het gezicht dekkend is, geen vegen. Een gezichtsbedekkend masker. Zie ook https://taaldacht.nl/2016/10/04/roet-maskers-en-geesten/
nobody cares about that shit dudequote:Op maandag 7 november 2016 14:03 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
zie je die handen, en het gebrek aan oorbellen en lippenstift en kroeshaar?
oh ja?quote:Op maandag 7 november 2016 14:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zo zien zwarte pieten er sowieso al jaren uit.
Lijkt me juist een goed voorbeeld dat het idee dat zwarte piet overal hetzelfde eruit ziet en gebaseerd moet zijn op een karikatuur totale onzin is.
probleem is dat anti piet dit ook niet leuk gaat vindenquote:Op maandag 7 november 2016 14:18 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
okee de nek en oren kunnen nog wel wat minder, en van mij mag het sowieso nog wel minder, maar ik post dit om te zien in hoeverre de pro-pieters het nog acceptabel vinden, en dan mag van mij dit ook nog wel.
en dan kom ik toch uit bij de conclusie dat deze hele discussie vrijwel nergens meer over gaat. jullie vinden een roetpiet wel prima.
dat zeg ik toch al de hele tijdquote:Op maandag 7 november 2016 14:20 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
tuurlijk wel.
maar als jou het niet interesseerd, dan kan dat gewoon weg, dus?
Het Sinterklaasjournaal begint eerder, dus dan begint al de nervositeit bij de kinderen.quote:Op maandag 7 november 2016 14:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat hij aankomt misschien?
En veel volwassenenquote:Op maandag 7 november 2016 14:21 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het Sinterklaasjournaal begint eerder, dus dan begint al de nervositeit bij de kinderen.
wat is het verschil?quote:Op maandag 7 november 2016 14:25 schreef Lunatiek het volgende:
Een roetpiet is niet hetzelfde als een roetveegpiet!
zolang je het 'out met' is zijn we het niet eens neequote:Op maandag 7 november 2016 14:26 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou dan zijn we het toch eens? out oude piet, in roetpiet. en klaar.
Ik zie 'm zo zitten. Natte haartjes in de middenscheiding, weekendpyjama aan, kommetje Brinta en zenuwschokjes in de buik. Hopelijk gaat de verandering niet te snel.quote:
Wel herkenbaar als zwarte piet, geen kenmerken die zouden kunnen worden verward als zijnde een denigrerende negerkarikatuur. Iedereen blij!quote:Op maandag 7 november 2016 14:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
zolang je het 'out met' is zijn we het niet eens nee
maar met de roetpiet op die foto's heb ik geen enkel probleem
Z'n vrouw en kinderen om de beurt over z'n buikje wrijvend omdat het toch wel heul spannend is.quote:Op maandag 7 november 2016 14:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zie 'm zo zitten. Natte haartjes in de middenscheiding, weekendpyjama aan, kommetje Brinta en zenuwschokjes in de buik. Hopelijk gaat de verandering niet te snel.
Ja toch!quote:Op maandag 7 november 2016 14:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel herkenbaar als zwarte piet, geen kenmerken die zouden kunnen worden verward als zijnde een denigrerende negerkarikatuur. Iedereen blij!
die snap ik niet. geen probleem met de nieuwe roetpiet, maar hij moet nog steeds zwarte piet heten, ofzo?quote:Op maandag 7 november 2016 14:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
zolang je het 'out met' is zijn we het niet eens nee
maar met de roetpiet op die foto's heb ik geen enkel probleem
mij bestquote:Op maandag 7 november 2016 14:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel herkenbaar als zwarte piet, geen kenmerken die zouden kunnen worden verward als zijnde een denigrerende negerkarikatuur. Iedereen blij!
nee dat zeg ik nergens, je moet er geen dingen bij verzinnen want dan mag ik dat ook en ik garandeer je dat mijn fantasie betere shit is dan het jouwe ... das ook een leuk topic maar niets voor NWSquote:Op maandag 7 november 2016 14:32 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
die snap ik niet. geen probleem met de nieuwe roetpiet, maar hij moet nog steeds zwarte piet heten, ofzo?
Want die goede herinneringen zaten met name in dat pikzwarte?quote:Op maandag 7 november 2016 14:35 schreef sp3c het volgende:
nee dat zeg ik nergens, de zwarte variant vind ik leuk want daar heb ik goede herinneringen aan en ik vraag me af waarom ik die niet zou mogen doorgeven
nee, het is voor mij makkelijker inleven als het herkenbaar isquote:Op maandag 7 november 2016 14:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want die goede herinneringen zaten met name in dat pikzwarte?
Gaat het er dan om dat kinderen van nu daar later goede herinneringen aan hebben, of dat het *jouw* herinneringen zijn?quote:Op maandag 7 november 2016 14:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
de zwarte variant vind ik leuk want daar heb ik goede herinneringen aan en ik vraag me af waarom ik die niet zou mogen doorgeven
quote:Op maandag 7 november 2016 14:36 schreef sp3c het volgende:
nee, het is voor mij makkelijker inleven als het herkenbaar is
mijn herinneringen slimmequote:Op maandag 7 november 2016 14:37 schreef Copycat het volgende:
[..]![]()
En wat wil je dan precies doorgeven? Jouw gebrekkige inlevingsvermogen?
Heel weinig verschillen. Bij mij in de buurt ziet het er allemaal net weer wat anders uit. Daar hebben ze wel de handschoenen maar niet de pruiken.quote:Op maandag 7 november 2016 14:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
oh ja?
vorig jaar, sinterklaasjournaal
[ afbeelding ]
spot de verschillen.
ik moet die gast spelen, als ik het leuk vind hebben de kinderen daar betere herinneringen aan lijkt mequote:Op maandag 7 november 2016 14:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Gaat het er dan om dat kinderen van nu daar later goede herinneringen aan hebben, of dat het *jouw* herinneringen zijn?
Als het dat laatste is ben ik wel benieuwd waarom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |