abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166444233
Sinds de zomer ben ik afgestudeerd van het hbo. Helaas afwijzing op afwijzing. Ik heb maandelijks vaste lasten, dus een inkomen is noodzakelijk om niet mijn opgebouwde spaargeld weg te laten slinken. Momenteel heb ik een aanvraag voor de bijstand lopen, maar dat wil ik liever niet. De enige banen waar ik voor in aanmerking kom zijn klantenservicebaantjes. Met een hbo-studie op zak niet het ideale startpunt en ik ben bang als ik zo'n functie aanneem dat ik geen relevante werkervaring op doe en niet snel aan de bak kom binnen mijn sector. Stages of werkervaringsplekken zijn geen optie want daarmee red ik het niet qua kosten. Ik voel mij dan ook min of meer verplicht zo'n baan onder mijn niveau en vooral gemoedstoestand aan te nemen, puur voor 't geld, maar inhoudelijk kan het mij vrij weinig boeien en heb ik het gevoel dat ik de beste jaren in mijn leven verpruts door werk te doen wat gewoon niet bij mij past.

Daarnaast merk ik dat voor zulke baantjes gewoonweg niet geïnteresseerd ben of overkom. Ik kan het niet faken.

Ik blijf overigens stug door solliciteren, maar moet zeer binnenkort wel een baan aannemen wil ik niet in de bijstand eindigen en dan wellicht nóg meer hersendood werk aan te nemen.
pi_166444259
En maar interessant doen voor die lage opgeleide baantjes... Jezelf pitchen midden in een groep, ambassadeur worden van het bedrijf. Vroeger toen er geen overschot was aan werklozen kreeg je de vraag of je morgen kon beginnen zonder poespas.
  zondag 6 november 2016 @ 01:10:10 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_166444712
'voor die laag opgeleide baantjes'

Dat half Nederland daar WEL zijn brood mee verdient vergeet je ook maar gelijk? Ik zou die toon maar matigen want ongeacht of je nu op de Zuidas, op Utrecht Centraal, op Schiphol, of in Schubbekutteveen je droombaan ontdekt, ook daar zul je mensen tegen het lijf lopen die een baan uitoefen in het lager opgeleide segment. Het zijn net mensen.

Wil je morgen beginnen? Begin dan bij jezelf.
pi_166445060
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:40 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
En maar interessant doen voor die lage opgeleide baantjes... Jezelf pitchen midden in een groep, ambassadeur worden van het bedrijf. Vroeger toen er geen overschot was aan werklozen kreeg je de vraag of je morgen kon beginnen zonder poespas.
Gast. Bart2000 heeft voor een klein deel gelijk, er is nog redelijk veel werkloosheid.

In de toekomst zal dat door automatisering erger worden. Voorlopig zal de automatisering vooral de laag geschoolde banen treffen. Schoonmaak is goed te robotiseren en nu wordt al gewerkt aan zelfrijdende auto's. Eigenlijk nog makkelijker zijn zelf rijdende treinen, die hebben weinig ander verkeer. Bouwvakkers hebben ook steeds minder te doen, een muur kan in tien minuten door een apparaat neergezet worden.

Maar jouw opleiding moet nog voldoende mogelijkheden hebben. Moet je wel wat voor doen. In plaats van fokken ga nu eens aan de slag. LinkedIn aan zwengelen, open eens een blog over werk en kijk nu eens goed op de vacaturesites.

Een Fok ban zou jou alleen maar goed doen, dan ga je uit verveling tenminste wat doen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_166445210
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Baantjes die je niet wilt bedoel je.
Wie wel? Niemand zit te wachten op vervelende baantjes met slechts het minimumloon en weinig toekomst.

Ik denk dat zijn ware probleem meer zijn eenzaamheid is.

[ Bericht 5% gewijzigd door 0906 op 06-11-2016 01:51:46 ]
  zondag 6 november 2016 @ 02:12:23 #6
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_166445645
Zijdelings: ik vraag me af of de gemeente wel de bijstandsuitkering voor een alleenstaande volledig wil toekennen. Waarom is TS op zichzelf gaan wonen terwijl hij wist dat hij geen inkomsten zou hebben binnen afzienbare tijd? En waarom moet de gemeente ervoor opdraaien dat de kostendelersnorm daardoor niet kan worden toegepast terwijl dit wel het geval zou zijn als TS thuis was blijven wonen? We zijn toch geen gekke Henkies met elkaar?

En TS, matig inderdaad even je toon en breng respect op voor de arbeid waarmee mensen verdikkeme hun eigen brood verdienen!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_166445997
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 02:12 schreef Andromache het volgende:
Waarom is TS op zichzelf gaan wonen terwijl hij wist dat hij geen inkomsten zou hebben binnen afzienbare tijd?
Iets met blauwe ballen. Hij is 26 en wil nog een beetje kunnen experimenteren, dat gaat niet als hij straks 30 is.

Verder is het vooral om zonder gestoord te worden door ouders vrouwen thuis kunnen uitnodigen voor een (seks)date. Dat is goedkoper dan wanneer hij nog bij zijn ouders woont en steeds naar de stad af moet reizen om te kunnen daten.

*)

[ Bericht 11% gewijzigd door 0906 op 06-11-2016 02:39:36 ]
  zondag 6 november 2016 @ 06:46:56 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166447753
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 00:40 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Jezus, ergens in de 20 jaar zijn en nu al 'vroegah' roepen.

Dit komt nooit meer goed.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_166447774
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 00:38 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Sinds de zomer ben ik afgestudeerd van het hbo. Helaas afwijzing op afwijzing. Ik heb maandelijks vaste lasten, dus een inkomen is noodzakelijk om niet mijn opgebouwde spaargeld weg te laten slinken. Momenteel heb ik een aanvraag voor de bijstand lopen, maar dat wil ik liever niet. De enige banen waar ik voor in aanmerking kom zijn klantenservicebaantjes. Met een hbo-studie op zak niet het ideale startpunt en ik ben bang als ik zo'n functie aanneem dat ik geen relevante werkervaring op doe en niet snel aan de bak kom binnen mijn sector. Stages of werkervaringsplekken zijn geen optie want daarmee red ik het niet qua kosten. Ik voel mij dan ook min of meer verplicht zo'n baan onder mijn niveau en vooral gemoedstoestand aan te nemen, puur voor 't geld, maar inhoudelijk kan het mij vrij weinig boeien en heb ik het gevoel dat ik de beste jaren in mijn leven verpruts door werk te doen wat gewoon niet bij mij past.

Daarnaast merk ik dat voor zulke baantjes gewoonweg niet geïnteresseerd ben of overkom. Ik kan het niet faken.

Ik blijf overigens stug door solliciteren, maar moet zeer binnenkort wel een baan aannemen wil ik niet in de bijstand eindigen en dan wellicht nóg meer hersendood werk aan te nemen.
Waarom denken mensen met een hbo opleiding dat de wereld aan hun voeten ligt qua banen? Er zijn honderdduizenden op de arbeidsmarkt met zo'n papiertje, dus dat is totaal niet onderscheidend.

Wat heb je tijdens je studie gedaan wat jou interessanter maakt? Dan denk ik aan commissie- of bestuurswerk, een eigen bedrijf, buitenlandervaring of topsport. En hoe heb je je netwerk vergroot tijdens studie door bijvoorbeeld stages?

En als je dat allemaal niet hebt, dan is het allemaal nog steeds knap treurig. En je bovendien je eigen schuld.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_166447821
Nou ja, laten we het er met z'n allen in ieder geval wel over eens zijn dat het van den zotte is dat iemand als TS, die zes jaar deed over een studie die vier jaar duurt, niet meteen een droombaan aangeboden krijgt! Hoe kan je dit verkopen aan andere studenten? Hoe kan je dit goedpraten?

Gewoon werk is immers te min voor mensen die hbo communicatie of iets dergelijks gedaan hebben, deze mensen zijn het neusje van de zalm van de maatschappij. Hoe kan je zo'n weledelgeleerde man als TS geen beleid van je bedrijf laten bepalen? Hoe valt dit goed te praten??
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_166447828
Bah, je bent verwend.

Zet je beste beentje voor bij die klantenservice baan, dan herkennen ze je 'uitmuntende intellect' vanzelf en bieden ze je van daar uit iets beters aan. Mensen worden gekozen om de juiste mentaliteit, niet om zo een suf hbo-papiertje.
  zondag 6 november 2016 @ 08:00:38 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166447872
Ah, weer een dagboektopic.
Daar gaan we dus (weer) geen reeks van maken.

Doe wat, waar haal je het vandaan dat je te goed bent om voor een laag loon of een beperkt aantal uur te werken.
Echt, niemand zit op je te wachten, je zult wat moeten kunnen presteren voor een werkgever interesse in je heeft, en je CV is op je 26stenog leeg, voor jou 20 anderen die de afgelopen 10 jaar naast hun opleiding wel wat gedaan hebben.

Maar goed, ga fijn bijstand aanvragen, de sociale dienst heeft namelijk een hele voorraad "lage baantjes", en die betalen niet eens minimumloon, maar bijstand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')