abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166441998
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik automatiseer. Niet om mensen overbodig te maken maar om te zorgen dat ze het minder druk hebben.
Gelul. Automatisering is negen van de tien keer ook om mensen boventallig te maken. Onethisch werk.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166442004
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Bij ons thuis zeggen cijfers over werkloosheid ALLES over werkgelegenheid. Het is niet zo dat dat 2 aparte fenomenen zijn. Het houdt namelijk verband met elkaar. Maar als je dat anders ziet en je denkbeelden wilt ventileren dan sta ik daar voor open. Ga je gang.
Niet altijd, vraag en aanbod sluiten niet altijd even goed op elkaar aan.
Bovendien gaat slechts 40% van de banen via vacatures. Ik vraag me dus af of die overige 60% ook telt als werkgelegenheid.

Begin me overigens wel af te vragen wat de voormalig studiegenoten van TS nu doen. Zitten die ook thuis op hun gat, of proberen ze daadwerkelijk om iets van hun leven te maken?
pi_166442010
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Bij ons thuis zeggen cijfers over werkloosheid ALLES over werkgelegenheid. Het is niet zo dat dat 2 aparte fenomenen zijn. Het houdt namelijk verband met elkaar. Maar als je dat anders ziet en je denkbeelden wilt ventileren dan sta ik daar voor open. Ga je gang.
Dan snap je statistiek blijkbaar niet.
pi_166442033
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:03 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dan snap je statistiek blijkbaar niet.
Daar hoor ik ook graag meer van. Mijn hobby is statistiek en kansberekening (duh) dus zeg maar wat je kwijt wilt daarover.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_166442036
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:44 schreef 0906 het volgende:
Ik vraag me af wat vrouwen hier nou van vinden, van die stoere mannen in de bijstand. Het komt niet echt mannelijk over. Hij heeft eigenlijk ook geen andere keus, hij heeft immers toch ook recht op een inkomen.
Ligt heel erg aan de reden waarom iemand in de bijstand zit..

In het geval van ts is het absoluut een afknapper..

Hij had niet uit huis moeten gaan terwijl hij geen enkele financiële zekerheid heeft..
pi_166442060
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:00 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het was 'slim' geweest om hier over na te denken voor je besloot uit huis te gaan..
Nee, anders zou het nog langer duren voordat ik zelfstandig zou worden én minder flexibel voor baantjes.
pi_166442069
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:05 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nee, anders zou het nog langer duren voordat ik zelfstandig zou worden én minder flexibel voor baantjes.
Baantjes die je niet wilt bedoel je.
pi_166442073
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:02 schreef DoubleDip het volgende:
Dat zal best zo zijn maar je beweert daar volstrekt niets mee zonder te duiden hoe ernstig dat is en hoe dat invloed heeft op vraag en aanbod.
pi_166442076
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:02 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Bovendien gaat slechts 40% van de banen via vacatures. Ik vraag me dus af of die overige 60% ook telt als werkgelegenheid.

Begin me overigens wel af te vragen wat de voormalig studiegenoten van TS nu doen. Zitten die ook thuis op hun gat, of proberen ze daadwerkelijk om iets van hun leven te maken?
Mijn fok ps4 vriendjes van onder de 25 hebben ook een mentaliteit waar ik wel eens van schrik.
Ook op mijn werk een nieuw mannetje die al eisen ging stellen en vertikt om normaal te doen.

Dan ben ik niet beroerd om af en toe zo iemand met de neus op de feiten van het leven te wijzen.
Hell To The Liars
pi_166442078
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Daar hoor ik ook graag meer van. Mijn hobby is statistiek en kansberekening (duh) dus zeg maar wat je kwijt wilt daarover.
Zoals hierboven al gezegd is: je conclusies trekken over werkgelegenheid op basis van werkloosheidscijfers terwijl dat twee verschillende factoren zijn en dus ook twee verschillende variabelen waar je geen relatie aan kunt ontlenen is een beginnersfout. Leuk dat het je hobby is, hou het daar maar bij.
pi_166442108
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat zal best zo zijn maar je beweert daar volstrekt niets mee zonder te duiden hoe ernstig dat is en hoe dat invloed heeft op vraag en aanbod.
Haar nuance is anders nog vele malen sterker dan de blunder die jij maakt door te stellen dat werkloosheidscijfers alles zeggen over werkgelegenheid.
pi_166442112
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:04 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ligt heel erg aan de reden waarom iemand in de bijstand zit..

In het geval van ts is het absoluut een afknapper..

Hij had niet uit huis moeten gaan terwijl hij geen enkele financiële zekerheid heeft..
Ahja, een kerel van bijna 26 die nog thuiswoont. Ja, dat toont onafhankelijkheid en zelfredzaamheid.
pi_166442121
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:
terwijl dat twee verschillende factoren zijn
Ik heb geen idee waarom je dat denkt te weten. Maar het is gewoon fout.
pi_166442145
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Zoals hierboven al gezegd is: je conclusies trekken over werkgelegenheid op basis van werkloosheidscijfers terwijl dat twee verschillende factoren zijn en dus ook twee verschillende variabelen waar je geen relatie aan kunt ontlenen is een beginnersfout. Leuk dat het je hobby is, hou het daar maar bij.
Exact
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:09:10 #290
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_166442147
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Daar is niets mis mee inderdaad. Ik had het expliciet over callcenterwerk.
Jij bent echt heel tof.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_166442149
quote:

[..]

Je bent niet zelfstandig.
Je gaat nu alleen je hand ophouden bij de overheid in plaats van je ouders.

Maakt niet uit, maar door hard te werken kan ik bij wijze van spreken een date meenemen naar 3 sterren restaurant, terwijl jij een topic aanmaakt over dat jouw date geen rekening van 28 euro wilt delen.
Hell To The Liars
pi_166442152
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:07 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ahja, een kerel van bijna 26 die nog thuiswoont. Ja, dat toont onafhankelijkheid en zelfredzaamheid.
Maar als je geld op is en je teert op een uitkering (of 1 van beiden) ben je wel zelfredzaam?
pi_166442153
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:07 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Haar nuance is anders nog vele malen sterker dan de blunder die jij maakt door te stellen dat werkloosheidscijfers alles zeggen over werkgelegenheid.
Zie hierboven. Het is mij een volstrekt raadsel dat jij blijkbaar denkt dat dit aparte fenomenen zijn, Dat klopt niet.
pi_166442164
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zie hierboven. Het is mij een volstrekt raadsel dat jij blijkbaar denkt dat dit aparte fenomenen zijn, Dat klopt niet.
Nee. Gewoon nee.
pi_166442169
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waarom je dat denkt te weten. Maar het is gewoon fout.
Over duiding gesproken, doe je best eens. Zelf mensen vragen om duiding en dan zelf in de fout gaan, voor een techneut met zelfbenoemde exacte hobbies zondig je wel behoorlijk veel en ga je opzichtig in de fout.
pi_166442189
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat jij twee kernbegrippen niet begrijpt wil niet zeggen dat je de statistieken daarachter dan opeens wel snapt. Dat doe je namelijk niet.
pi_166442220
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:07 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Meer dan een kerel van 26 die uit huis gaat en vervolgens de verantwoordelijkheid voor zijn inkomen bij de gemeente/overheid neerlegt...
pi_166442236
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:10 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Over duiding gesproken, doe je best eens. Zelf mensen vragen om duiding en dan zelf in de fout gaan, voor een techneut met zelfbenoemde exacte hobbits zondig je wel behoorlijk veel en ga je opzichtig in de fout.
Ik heb nu het idee dat ik in een soort parallel universum terecht gekomen ben waar men precies omgekeerd denkt. Ik weet niet zo goed wat daar van te vinden. Ik zal er aan moeten wennen en bij mezelf denken dat ik het moet omkeren wat men zegt en beweert.
pi_166442238
quote:

[..]

Welke zelfstandigheid? Welke baantjes?
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:13:21 #300
446803 Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_166442255
Lekker de trolls blijven feeden in het topic
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')