abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:30:50 #51
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166430629
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Jurisprudentie zegt iets anders, met name bij professionele bestuurders:

Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.
Was zijn snelheid dan oorzaak van een ongeval?

Ik zou dan denken dat jij het verkeer hinderde met een (deels) open deur die plots opengaat en mogelijk zelfs schade aanricht aan de vrachtauto. Hou daar ook rekening mee, dat het best weleens andersom zou kunnen zijn en dat jij dus een verzekeringsclaim ontvangt voor schade aan de vrachtauto en dus nog meer schade hebt dan alleen de deur.

[ Bericht 11% gewijzigd door Halle_Luja op 05-11-2016 13:36:02 ]
pi_166430638
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Minder hard voorbij rijden en meer ruimte laten, het is een 50 km weg maar het zou me niks verbazen dat die fors te hard reed.
Je deur niet open laten staan. Dan kan die vrachtwagen zelfs met 150 erlangs scheuren en dan heeft je deur nog steeds niks.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_166430647
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:31 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je deur niet open laten staan. Dan kan die vrachtwagen zelfs met 150 erlangs scheuren en dan heeft je deur nog steeds niks.
En dan je kind door het open raam de auto in gooien?
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:33:02 #54
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_166430651
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Probeer je advies te krijgen of je gelijk te halen?
Zn gelijk te halen uiteraard, want dr zijn euro's in het spel.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:33:28 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_166430654
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:29 schreef Halle_Luja het volgende:

[..]

Whatever.. ik weet niet hoe zo'n portier in elkaar zit, maar hij zou best wat 'stroever' open mogen gaan in plaats van heerlijk in de wind te moeten gaan klapperen.
Ben ik met je eens, ik verbaasde me er ook over hoe makkelijk het portier openklapte
pi_166430655
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wachten tot de vrachtwagen voorbij is. Je kind aan de stoepzijde in de auto doen. Op een veilige andere plek parkeren. Genoeg mogelijkheden.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_166430660
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:33 schreef Blik het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, ik verbaasde me er ook over hoe makkelijk het portier openklapte
Ik zou de fabrikant van de auto aansprakelijk stellen.
pi_166430671
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Minder hard voorbij rijden en meer ruimte laten, het is een 50 km weg maar het zou me niks verbazen dat die fors te hard reed.
Stel, je zou gelijk hebben en hij reed daar 70.

Dan nog blijft natuurlijk dat jij nu met de schade zit en het makkelijk te voorkomen was door op een veilige plek je kind in de maxi-cosi te plaatsen of desnoods iemand te vragen even voor je op te letten.

Je had ook zelf gewond kunnen raken als de deur hard teruggeveerd was.
Of wat als de vrachtwagen (of een willekeurige andere auto) had moeten uitwijken voor een tegenligger?

Als ik een keer met m'n zus en haar kids ergens heen moet dan zorg ik altijd dat ik parkeer op een plek waar ik in alle rust en veiligheid die kutstoeltjes kan vastmaken want ik ben er altijd vet lang mee bezig.
pi_166430674
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?

Of koop een cabrio *O*
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_166430700
Je kan je kind ook aansprakelijk stellen: die mot zo nodig in een maxicosi zitten.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:37:31 #61
62913 Blik
The one and Only!
pi_166430718
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef Halle_Luja het volgende:

[..]

Was zijn snelheid dan oorzaak van een ongeval?

Ik zou denken dat jij het verkeer hinderde met een (deels) open deur.
Ik sta op een parkeerplaats met mijn open portier ook nog ruim op de parkeerplaats, en dus niet op de rijweg. Lijkt mij dat een vrachtwagen ook extra bewust moet zijn van het feit dat hij een luchtdrukverschil creëert (dat hoger wordt naarmate die harder rijdt) en genoeg ruimte tussen een auto en zijn eigen vrachtwagen moet houden.
pi_166430731
Manmanman iedereen en alles is fout, behalve jij.
Kortzichtig figuur...
pi_166430745
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik sta op een parkeerplaats met mijn open portier ook nog ruim op de parkeerplaats, en dus niet op de rijweg. Lijkt mij dat een vrachtwagen ook extra bewust moet zijn van het feit dat hij een luchtdrukverschil creëert (dat hoger wordt naarmate die harder rijdt) en genoeg ruimte tussen een auto en zijn eigen vrachtwagen moet houden.
Je hebt gelijk, veel succes met je blikschade.
pi_166430748
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik sta op een parkeerplaats met mijn open portier ook nog ruim op de parkeerplaats, en dus niet op de rijweg.
Nee, dat zou er nog bij moeten komen 8)7
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:39:49 #65
62913 Blik
The one and Only!
pi_166430751
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wachten tot de vrachtwagen voorbij is. Je kind aan de stoepzijde in de auto doen. Op een veilige andere plek parkeren. Genoeg mogelijkheden.
Wachten tot de vrachtwagen voorbij is? :') Nu ben je gewoon aan het trollen. Denk je nou echt dat ik die deur open doe op het moment dat er een vrachtwagen voorbij komt? Om mijn kind in de maxi-cosi te krijgen ben ik minimaal 30 seconden bezig, ik kan niet 30 seconden vooruit kijken naar het verkeer wat eventueel zelfs nog de hoek om komt 200 meter terug.
pi_166430761
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Wachten tot de vrachtwagen voorbij is? :') Nu ben je gewoon aan het trollen. Denk je nou echt dat ik die deur open doe op het moment dat er een vrachtwagen voorbij komt? Om mijn kind in de maxi-cosi te krijgen ben ik minimaal 30 seconden bezig, ik kan niet 30 seconden vooruit kijken naar het verkeer wat eventueel zelfs nog de hoek om komt 200 meter terug.
Is goed, joh. Je hebt gelijk.
pi_166430764
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:39 schreef Blik het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:19 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar je moet er wel rekening mee houden dat er een halve minuut later dingen kunnen gaan gebeuren die je noodzaken de kind-in-Maxi-Cosi-actie tijdelijk te onderbreken om schade aan je openstaande deur te voorkomen.
En nee, ik ben niet aan het trollen :{w
En jij?
.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:42:55 #68
62913 Blik
The one and Only!
pi_166430792
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Stel, je zou gelijk hebben en hij reed daar 70.

Dan nog blijft natuurlijk dat jij nu met de schade zit en het makkelijk te voorkomen was door op een veilige plek je kind in de maxi-cosi te plaatsen of desnoods iemand te vragen even voor je op te letten.

Je had ook zelf gewond kunnen raken als de deur hard teruggeveerd was.
Of wat als de vrachtwagen (of een willekeurige andere auto) had moeten uitwijken voor een tegenligger?

Als ik een keer met m'n zus en haar kids ergens heen moet dan zorg ik altijd dat ik parkeer op een plek waar ik in alle rust en veiligheid die kutstoeltjes kan vastmaken want ik ben er altijd vet lang mee bezig.
Daar heb je gelijk in, ik sta daar minimaal 2x in de week en heb dit nog nooit meegemaakt. De volgende keer ga ik dit echt wel anders doen
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:43:44 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_166430799
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Probeer je advies te krijgen of je gelijk te halen?
Ik ben gewoon een beetje in shock dat het misschien wel gewoon 100% mijn schuld is. Lijkt me een vrij menselijke reactie om er dan eerst tegenin te gaan
pi_166430841
Gewoon je bek houden en niet zeuren.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:47:04 #71
62913 Blik
The one and Only!
pi_166430844
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee, dat zou er nog bij moeten komen 8)7
Want dat zou gek zijn? genoeg parkeerplaatsen die te smal zijn om je auto neer te zetten en dan ook nog eens de portier te openen boven de parkeerplaats. Helemaal in de stad
pi_166430854
Is die parkeerplek zo krap dan dat het portier ruim over de rijweg komt bij openen? Meestal is bij dergelijke situaties een dertig zone en ook nog eens de hele omgeving 'vrolijk' aangekleed en voorzien van verkeersdrempels.

Stond je wel voldoende langs de stoep?
pi_166430866
Sorry, bedoelde het niet zo. Was gewoon een menselijke reactie omdat ik nog in shock was van zoveel domheid.
pi_166430870
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:47 schreef Blik het volgende:

[..]

Want dat zou gek zijn? genoeg parkeerplaatsen die te smal zijn om je auto neer te zetten en dan ook nog eens de portier te openen boven de parkeerplaats. Helemaal in de stad
Maar dan is voor jou extra waakzaamheid geboden, helemaal als je a) kleine kinderen bij je hebt en b) deze aan de straatkant laat uitstappen.
.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:54:07 #75
62913 Blik
The one and Only!
pi_166430945
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:48 schreef JackLucifer het volgende:
Sorry, bedoelde het niet zo. Was gewoon een menselijke reactie omdat ik nog in shock was van zoveel domheid.
Zal het tegen mijn professor zeggen... :')

Je kunt nou eenmaal niet alles weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')