abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166436926
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:07 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Laten we of het moreel verantwoordelijk is maar over aan de medewerker van de gemeente, niet waar? Wie weet zegt deze dat ik geen uitkering krijg en dan moet ik inderdaad wel elke baan aannemen. Ik krijg nu steeds afwijzingen omdat ik geen ervaring zou hebben. En mijn cv opkrikken doe ik niet aan, al had ik dat soms beter wel kunnen (!) doen want te eerlijk zijn is ook nooit goed op deze wereld.
Maar vooral geen initiatief nemen om alsnog dat cv te boosten. That's the spirit.
Ik bedoel dus ervaring opdoen, niet ervaring faken.
pi_166436950
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:07 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

O en dit probeerde ik eigenlijk te zeggen. Je kan beter degene zijn die er nog wat van probeert te maken dan degene die uit arrogantie en pure luiheid thuis gaat zitten omdat al het kutwerk te min is.
Te min is een groot woord, maar blij ga ik er niet van worden. Wat weer bijdraagt aan je gemoedstoestand en je in een (verdere) levensdip kan komen. Ook niet iets dat je wilt en eveneens slecht voor de maatschappij, het zorgstelsel etc. En bovendien heb ik daar niet jarenlang voor gestudeerd op hbo-niveau. Menig baantje kan je prima na de middelbare school doen. Heb ik alleen voor mezelf aangetoond dat ik hbo-niveau heb? Nou nee, wel voor een leuke baan en gelijkwaardig salaris.
pi_166436953
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dus je zegt dat arme mensen thuis moeten gaan zitten, want ja die rijken betalen toch hun uitkering wel?

Kom op zeg.
Dat soort "dus" daar ben ik niet zo gek op. Meestal heeft men het dan verkeerd begrepen en trekt verkeerde conclusies.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_166436985
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:09 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Maar vooral geen initiatief nemen om alsnog dat cv te boosten. That's the spirit.
Ik bedoel dus ervaring opdoen, niet ervaring faken.
Ik kom er langzaamaan achter dat ik geen baan wil waar ik de hele dag achter de pc zit en mensen niet face to face spreek. Maar in de retail kom je niet aan de slag, want te duur en 10.000 scholieren die willen werken voor 4 euro per uur.
pi_166436990
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:10 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Te min is een groot woord, maar blij ga ik er niet van worden. Wat weer bijdraagt aan je gemoedstoestand en je in een (verdere) levensdip kan komen. Ook niet iets dat je wilt en eveneens slecht voor de maatschappij, het zorgstelsel etc. En bovendien heb ik daar niet jarenlang voor gestudeerd op hbo-niveau. Menig baantje kan je prima na de middelbare school doen. Heb ik alleen voor mezelf aangetoond dat ik hbo-niveau heb? Nou nee, wel voor een leuke baan en gelijkwaardig salaris.
Daarom lekker thuis zonder uitzicht een uitkering gaan trekken, daarvan krijg je gelukkig geen dip.

Top redenering.

En kap eens met te denken dat je met dat waardeloos papiertje van je opeens iets zou kunnen. Dat kan je namelijk niet.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166436993
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:10 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Je bent een starter zonder ervaring, je moet overal onderaan beginnen als je net van de hogeschool komt. Helemaal zonder portfolio. Dus ga daar eerst maar eens wat aan doen, want met jouw studie krijg je echt niet gelijk een (droom)baan. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar met thuiszitten en hier klagen weet je zeker dat je nergens komt.
pi_166437010
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:00 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Als je er volgens de wet (dus Nederlandse samenleving) recht op hebt, waarom zou je er dan van af zien? Als jij het niet doet, pakt een ander 't wel. Ik woon nu ook langs iemand die in de bijstand zit en met hem nog ruim 8000 mensen in mijn woonplaats. En dan heb je nog de ww, wajong etc.
Recht op hebt??? Je komt net vers uit de schoolbanken en nu al te lamlendig om onderaan de arbeidsladder te beginnen. Ga werke voor je centen ipv het sociale vangnet te misbruiken, bah wat een mentaliteit.
pi_166437013
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:11 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik kom er langzaamaan achter dat ik geen baan wil waar ik de hele dag achter de pc zit en mensen niet face to face spreek. Maar in de retail kom je niet aan de slag, want te duur en 10.000 scholieren die willen werken voor 4 euro per uur.
Dat hebben de "bazen" bereikt. En dat is slecht nieuws voor jongeren.
pi_166437016
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Met een kutbaantje ondersteun je slechts de Frits Goldschmedings van deze wereld. Zelf heb je er niets aan.
Definieer "kutbaantje". Een baan is voor een groot deel ook wat je er zelf van maakt. Beste tijd ooit gehad in de horeca, kan je onder mijn niveau noemen, maar superleuk, veel interessante gesprekken gehad en ook hard leren werken. Een van mijn gasten destijds heeft mij een aanbeveling gegeven bij mijn huidige baan.
Voor ts is alles wat niet zijn hobby is, een kutbaan. Hij zal over 20 jaar nog wel eens denken aan die irritante betweters op fok, als hij nog steeds thuiszit zonder baan en sociaal leven.
pi_166437036
TS hoe zie jij jezelf over twintig jaar? En hoe denk je daar te komen vanaf je huidige positie?
  zaterdag 5 november 2016 @ 20:13:56 #186
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166437037
quote:

[..]

Laten we of het moreel verantwoordelijk is maar over aan de medewerker van de gemeente, niet waar? Wie weet zegt deze dat ik geen uitkering krijg en dan moet ik inderdaad wel elke baan aannemen. Ik krijg nu steeds afwijzingen omdat ik geen ervaring zou hebben. En mijn cv opkrikken doe ik niet aan, al had ik dat soms beter wel kunnen (!) doen want te eerlijk zijn is ook nooit goed op deze wereld.
Ik bepaal zelf wel welke reactie ik met welke intentie plaats.

Het zegt gewoon genoeg over jouw hele houding en het is echt niet vreemd dat je nergens komt in een branche waar ze nu niet bepaald onderbemand zijn. En er zijn er velen die wel een stapje extra willen zetten in tegenstelling tot jij.

Het is 2016 maar, je komt er niet meer mee weg. Maar goed, dat is inderdaad jouw probleem en niet de mijne. Lekker de hele dag Fok!ken toch :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_166437071
Je kan toch gewoon als afwasser bij een chinees restaurant beginnen ofzo?

Die betalen heus wel goed hoor en lekker eten enzow.
pi_166437081
quote:

[..]

Dat had je inderdaad beter wel kunnen doen, tijdens je studie. Too little, too late. Nu niet janken dat je te eerlijk bent.
  zaterdag 5 november 2016 @ 20:15:49 #189
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166437083
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:12 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je bent een starter zonder ervaring, je moet overal onderaan beginnen als je net van de hogeschool komt. Helemaal zonder portfolio. Dus ga daar eerst maar eens wat aan doen, want met jouw studie krijg je echt niet gelijk een (droom)baan. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar met thuiszitten en hier klagen weet je zeker dat je nergens komt.
Het hele werklozentopic staat vol met ditzelfde gejammer van TS. Als hij maar half de tijd in werken had gestoken als in klagen op Fok! had hij er inmiddels vast heel wat beter bij gezeten.

En dan zijn er nog van die droplullen gelijk bart die het nog toejuichen ook :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_166437097
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat hebben de "bazen" bereikt. En dat is slecht nieuws voor jongeren.
Maar hoe kom je er nou bij dat dit de enige optie is? Hoe zag de start van jouw carrière er dan uit?
pi_166437314
Gewoon een paar jaar knallen voor een beetje redelijke baas en je kan gaan en komen wanneer je wilt met een auto van de zaak.

Persoonlijk vind ik (maar dat is niet altijd terecht) HBO'ers die instroomden op hun 26e maar irritante mannetjes die met hun papiertje hetzelfde werk deden dan ik, terwijl ik er al 8 jaar werkte.

Ik heb mijn MAVO diploma en meer niet. Vond het wel best en heb alles op de vloer geleerd.
Hell To The Liars
pi_166437377
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:24 schreef Droopie het volgende:
Gewoon een paar jaar knallen voor een beetje redelijke baas en je kan gaan en komen wanneer je wilt met een auto van de zaak.

Persoonlijk vind ik (maar dat is niet altijd terecht) HBO'ers die instroomden op hun 26e maar irritante mannetjes die met hun papiertje hetzelfde werk deden dan ik, terwijl ik er al 8 jaar werkte.

Ik heb mijn MAVO diploma en meer niet. Vond het wel best en heb alles op de vloer geleerd.
Na een hbo opleiding leer je nog steeds alles op de vloer. TS denkt alleen dat hij opeens op magische wijze ergens recht op zou hebben nu hij een opleiding heeft gedaan die slechts marginaal beter is dan de gemiddelde LOI cursus.
pi_166437389
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat klopt hoor. Maar ik heb moeite met deze tijden waar je blijkbaar een "uitzondering" moet zijn en allerhande kunstjes moet kunnen/kennen om gewoon een baantje op het niveau van waar je voor geleerd hebt te kunnen krijgen. Dat is natuurlijk niet de "normaalvariant" Het heeft iets triestigs wel.
Het is vraag en aanbod Eh. In 2008 was al duidelijk dat je er niet zomaar zou komen met 'communicatie creatief' oid. Toch lokten de hbo's duizenden studenten Naar binnen. Er is een aardig tekort aan ingenieurs en ander technisch volk.

Die gasten hoeven echt geen jaren in een call center te gaan zitten hoor...
Whatever...
pi_166437427
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat klopt hoor. Maar ik heb moeite met deze tijden waar je blijkbaar een "uitzondering" moet zijn en allerhande kunstjes moet kunnen/kennen om gewoon een baantje op het niveau van waar je voor geleerd hebt te kunnen krijgen. Dat is natuurlijk niet de "normaalvariant" Het heeft iets triestigs wel.
Iets beter nadenken over de arbeidsmarkt waar je later in terecht komt, scheelt een hoop.
pi_166437519
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:00 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Als je er volgens de wet (dus Nederlandse samenleving) recht op hebt, waarom zou je er dan van af zien?
Omdat je prima in staat bent om je eigen broek op te houden, maar je er blijkbaar te belazerd voor bent.

Kom van je reet en ga werken, sneuneus!
pi_166437699
Ik denk ts dat je echt iets aan je mentaliteit moet gaan veranderen. Je insteek zet bij iedereen ontzettend kwaad bloed en hiermee ga jij echt niet gelukkig worden. Je komt op mij over als een lamzak die overal maar een 'mits en maar' voor weet te verzinnen. Toon/ontwikkel eens wat karakter, zet je schouders eronder en wees niet te beroerd om bescheiden en wellicht onder je niveau te beginnen.
pi_166437787
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:11 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Je hebt toch journalistiek gedaan? De meesten hebben daarin helemaal geen vaste baan.

Maandag KvK nummer aanvragen, nieuws foto's schieten of een artikeltje schrijven en opsturen naar de kranten.

Uiteraard perskaart aanvragen en nog een beetje bedenken wat voor journalistiek je wil bedrijven (vakjournalistiek voor bepaalde branches, elke hobby of werk heeft wel een landelijk blad waarin de laatste ontwikkelingen worden besproken (van zusters tot bouwvakkers tot geluidstechnici). Meestal hebben die 1 of 2 professionele journalisten in dienst).
Daarnaast heb je natuurlijk de algemene journalistiek omtrent het (politieke) nieuws, (pop)muziek, andere entertainment en achterklap.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_166438545
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:41 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je hebt toch journalistiek gedaan? De meesten hebben daarin helemaal geen vaste baan.

Maandag KvK nummer aanvragen, nieuws foto's schieten of een artikeltje schrijven en opsturen naar de kranten.

Uiteraard perskaart aanvragen en nog een beetje bedenken wat voor journalistiek je wil bedrijven (vakjournalistiek voor bepaalde branches, elke hobby of werk heeft wel een landelijk blad waarin de laatste ontwikkelingen worden besproken (van zusters tot bouwvakkers tot geluidstechnici). Meestal hebben die 1 of 2 professionele journalisten in dienst).
Daarnaast heb je natuurlijk de algemene journalistiek omtrent het (politieke) nieuws, (pop)muziek, andere entertainment en achterklap.
En als je dat allemaal gedaan hebt een zeer karig bestaan leiden. Heel veel doen voor weinig. Dat ziet Frits Goldschmeding graag. Ik snap het niet hoe de jeugd dat soort dingen niet ziet er er niet tegen in opstand komt. De norm is blijkbaar een zeer nederig bestaan.

En Hij (God) zag dat het goed was. Zoals gezegd laten jullie jezelf piepelen door steenrijke oude lullen. Toon toch eens een beetje ballen en laat zien dat je dat niet pikt! Je hebt in principe gewoon recht op een fatsoenlijke baan met een HBO diploma. Maar bovenstaande oude graaiers maken dat onmogelijk voor jullie. Wordt gewoon eens boos!
pi_166438637
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En als je dat allemaal gedaan hebt een zeer karig bestaan leiden. Heel veel doen voor weinig. Dat ziet Frits Goldschmeding graag. Ik snap het niet hoe de jeugd dat soort dingen niet ziet er er niet tegen in opstand komt. De norm is blijkbaar een zeer nederig bestaan.

[ afbeelding ]

En Hij (God) zag dat het goed was. Zoals gezegd laten jullie jezelf piepelen door steenrijke oude lullen. Toon toch eens een beetje ballen en laat zien dat je dat niet pikt! Je hebt in principe gewoon recht op een fatsoenlijke baan met een HBO diploma. Maar bovenstaande oude graaiers maken dat onmogelijk voor jullie. Wordt gewoon eens boos!
En hoe zou je dat bewerkstelligen en welk resultaat verwacht je?
pi_166438641
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En Hij (God) zag dat het goed was. Zoals gezegd laten jullie jezelf piepelen door steenrijke oude lullen. Toon toch eens een beetje ballen en laat zien dat je dat niet pikt!
Nogmaals er is zat werk voor mensen met verstand en de juiste leeftijd.

Zolang je nog 5 keer per week vlees kan eten, op je nikes loopt en de nieuwste iphone kan kopen hebben heel veel mensen weinig te klagen.

Ga eerst eens in verzet tegen de ouderenzorg.
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')