abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 november 2016 @ 19:30:21 #276
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_166654842
quote:
14s.gif Op maandag 14 november 2016 18:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik vind het allerbeste voorbeeld nog altijd dat van mij.. want ik stond er met mn neus op toen het gebeurde..
Oké, ik niet. Ik woon toch in Zuid-Holland op een afgegraven duin en wat nu geestgrond is geworden.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_166664062
Serie geeft wel goed aan wat je vooral niet moet doen, ik denk dat je in zo'n situatie heel zwart wit moet gaan denken, tijd of ruimte voor twijfel is er niet. In geval van die bewaker heb je ook maar twee opties vrijlaten of executeren. Ik had meteen voor het eerste gekozen, wat wil de staat doen, je ontslaan omdat jij je werk niet goed doet, Aan de kust zou ik een boot gaan opzoeken, een grote veerdienst of containerschepen bieden denk ik de meeste veiligheid omdat die schepen gebouwd zijn voor de meest extreme Atlantische stormen.
pi_166664295
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 08:27 schreef MakkieR het volgende:
Aan de kust zou ik een boot gaan opzoeken, een grote veerdienst of containerschepen bieden denk ik de meeste veiligheid omdat die schepen gebouwd zijn voor de meest extreme Atlantische stormen.
Op volle zee gaat het wel lukken met een (groot) schip wat ontworpen is voor de oceaan. Echter moet je eerst wel de haven uit en dat red dat grote schip van je onder normale omstandigheden al niet alleen. Ik vrees dat bij orkaan wind het geen pretje is tussen de havenhoofden.

Als je dan toch op een schip wilt zitten kies dan iets uit wat bij de KNRM in gebruik is. Die zijn goed stuurbaar en hebben voldoende motorvermogen voor dergelijk tochtjes. Zelfrichtend heeft ook wel iets bij die mega storm.

bij de serie hebben ze het wel over megastorm maar iedereen kon nog gewoon lopen en auto's reden ook zonder problemen. Vanaf windkracht 11 ongeveer blijf je niet meer staan zonder houvast weet ik uit ervaring.
pi_166664430
Ik heb me er eigelijk wel mee vermaakt. Je kan heel kritisch kijken wat er allemaal niet klopt maar kan ook gewoon kijken.
  dinsdag 15 november 2016 @ 09:25:35 #280
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_166664557
Lijkt me een leuke serie, mag helaas vanaf hier niet terugkijken :( Dan maar een keer bij mijn ouders terugkijken....
pi_166676166
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 08:56 schreef nanuk het volgende:

[..]

Op volle zee gaat het wel lukken met een (groot) schip wat ontworpen is voor de oceaan. Echter moet je eerst wel de haven uit en dat red dat grote schip van je onder normale omstandigheden al niet alleen. Ik vrees dat bij orkaan wind het geen pretje is tussen de havenhoofden.

Als je dan toch op een schip wilt zitten kies dan iets uit wat bij de KNRM in gebruik is. Die zijn goed stuurbaar en hebben voldoende motorvermogen voor dergelijk tochtjes. Zelfrichtend heeft ook wel iets bij die mega storm.

bij de serie hebben ze het wel over megastorm maar iedereen kon nog gewoon lopen en auto's reden ook zonder problemen. Vanaf windkracht 11 ongeveer blijf je niet meer staan zonder houvast weet ik uit ervaring.
Vanuit de Randstad zou ik dat via de landelijke overheid organiseren, met de huidige technologie kun je denk ik wel voorspellen als een watersnoodramp in aantocht is. Regisseer dan deze containerschepen naar de kust streek toe dan kun je met kleinere boten de aanvoer van vluchtelingen regelen. Dit doe je uiteraard alleen als de Nederlanders in de Randstad als ratten in de val zitten, dus vluchten via de weg kan niet meer.
pi_166676246
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 09:12 schreef 44rdbei het volgende:
Ik heb me er eigelijk wel mee vermaakt. Je kan heel kritisch kijken wat er allemaal niet klopt maar kan ook gewoon kijken.
Ik snap de kritiek eigenlijk niet, van een Nederlandse productie met een kleine budget dat ze hebben, vind ik het een meesterstuk, Soms denk ik wel dat we wat verwend zijn met zijn allen als het om series gaat, het is ook nooit goed.
pi_166676944
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:54 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik snap de kritiek eigenlijk niet, van een Nederlandse productie met een kleine budget dat ze hebben, vind ik het een meesterstuk, Soms denk ik wel dat we wat verwend zijn met zijn allen als het om series gaat, het is ook nooit goed.
De kritiek wil alleen maar zeggen dat mensen er mee bezig zijn. Er is een wezenlijk verschil tussen onjuistheden benoemen en afkraken.

TV is een behoorlijk passief medium. Op deze manier is het nog een beetje interactief.
pi_166677217
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:50 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Vanuit de Randstad zou ik dat via de landelijke overheid organiseren, met de huidige technologie kun je denk ik wel voorspellen als een watersnoodramp in aantocht is. Regisseer dan deze containerschepen naar de kust streek toe dan kun je met kleinere boten de aanvoer van vluchtelingen regelen. Dit doe je uiteraard alleen als de Nederlanders in de Randstad als ratten in de val zitten, dus vluchten via de weg kan niet meer.
Heb je wel eens gezien hoe je moet overstappen van schip naar schip met een beetje zeegang? http://safetyplatformcarg(...)0op%20open%20zee.pdf

Met auto's over de weg heb je een capaciteit van vier personen per twee seconden per rijstrook als het niet verderop vastloopt. Dat zijn een kleine tweeduizend mensen per uur per snelweg. Secondaire wegen schat ik op de helft daarvan. Hoe wil je dergelijke aantallen in bootjes laten stappen? Afgezien of je voldoende geschikte boten vindt om te pendelen.

Dijkring 14 is ruim drie miljoen mensen. Bij een wegcapaciteit van zeg 25.000 mensen per uur ben je dan nog bijna 2 volle dagen bezig en dan mag je nog niet te veel aanrijdingen e.d. hebben. Dergelijke aantallen in bootjes vervoeren kost maanden.
pi_166678811
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:43 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Heb je wel eens gezien hoe je moet overstappen van schip naar schip met een beetje zeegang? http://safetyplatformcarg(...)0op%20open%20zee.pdf

Met auto's over de weg heb je een capaciteit van vier personen per twee seconden per rijstrook als het niet verderop vastloopt. Dat zijn een kleine tweeduizend mensen per uur per snelweg. Secondaire wegen schat ik op de helft daarvan. Hoe wil je dergelijke aantallen in bootjes laten stappen? Afgezien of je voldoende geschikte boten vindt om te pendelen.

Dijkring 14 is ruim drie miljoen mensen. Bij een wegcapaciteit van zeg 25.000 mensen per uur ben je dan nog bijna 2 volle dagen bezig en dan mag je nog niet te veel aanrijdingen e.d. hebben. Dergelijke aantallen in bootjes vervoeren kost maanden.
Ik zeg ook niet dat je iedereen in de randstad moet redden, redden wat er te redden valt. Tja wat betreft het overzetten van een boot naar een containerschip dat is inderdaad een uitdaging, Maar we leven in een tijdperk waar uitdagingen ons niets te veel is, waar het mogelijk is een raket naar Mars te sturen en we kunnen deze bijna al daar laten landen, dan zal er vast toch ook wel mogelijkheden zijn of maritieme kennis om vluchtelingen snel en veilig van schip tot schip te krijgen.

Ik doel dus ook op een combinatie van reddingspogingen, via de wegen, hogerop zoeken, of juist via boten.
pi_166762255
De hele week naar uitgekeken. Eindelijk is het weer zover.
pi_166762282
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:24 schreef Toefjes het volgende:
De hele week naar uitgekeken. Eindelijk is het weer zover.
*O*
pi_166762341
Ik zit er ook weer klaar voor!
pi_166762343
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:25 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

*O*
Gaat het morgen nog echt stormen ook, ik verwacht dat dit gegeven deze aflevering een zeer beladen aflevering zal maken _O_
pi_166762364
Aflevering 3
  zaterdag 19 november 2016 @ 20:29:42 #291
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166762412
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Gaat het morgen nog echt stormen ook, ik verwacht dat dit gegeven deze aflevering een zeer beladen aflevering zal maken _O_
Slechts een sterke zuidwester die water juist weg blaast van Nederland ;)
So we just called him Fred
pi_166762464
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Slechts een sterke zuidwester die water juist weg blaast van Nederland ;)
Dan is Engeland de Sjaak :D
  zaterdag 19 november 2016 @ 20:33:14 #293
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166762505
Met een wollen trui in het water? :o
pi_166762517
Nog geen tien seconden en ze schreeuwen alweer die Belgen
pi_166762539
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:33 schreef FredvZ het volgende:
Met een wollen trui in het water? :o
Sowieso in het water gaan..
pi_166762588
Gorkum is die kant op, prettige wandeling
  zaterdag 19 november 2016 @ 20:36:40 #297
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166762589
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:34 schreef cactussoep het volgende:

[..]

Sowieso in het water gaan..
Idd

Die 8°C klopt wel aardig:
http://waterinfo.rws.nl/#!/kaart/watertemperatuur/
  zaterdag 19 november 2016 @ 20:41:37 #298
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_166762704
Waarvoor zat die belg ook alweer in de gevangenis?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_166762763
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:41 schreef monkyyy het volgende:
Waarvoor zat die belg ook alweer in de gevangenis?
Is dat niet die pedo waar die kerel zo'n hekel aan heeft?
pi_166762766
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan is Engeland de Sjaak :D
Nee, de Theems waait juist leeg. Hier krijg je niet zozeer verhoging maar wel krachtige golven met ZW.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')