http://www.mediacourant.n(...)oor-sven-kockelmann/quote:Sylvana Simons voelde zich vandaag beledigd door Sven Kockelmann tijdens een radio-interview in het programma De Ochtend. Dat was te horen op Radio 1. Kockelmann vroeg zich af of Simons niet een beetje overdrijft met haar ‘beroep op racisme en het morele gelijk’. “Ik zie deze vraag als wellicht journalistiek gekwalificeerd, maar desalniettemin toch een belediging. Als u mij vandaag de dag nog durft te vragen of ik niet een beetje overdrijf…“, zei een geërgerde Simons op de radio.
De presentator van KRO-NCRV zou beter moeten weten, vindt Simons. “Ik neem aan dat u heeft meegekeken wat er sinds afgelopen mei gebeurd is.”
Simons vindt het juist goed dat ze fel optreedt tegen mensen die zich racistisch uitlaten. “U ziet wat er allemaal gebeurt en u gaat dan zeggen: ‘Het is best goed dat u daar wat aan wil doen, maar doe het dan wel op die en die manier.’ Ook daar is een term voor: tone policing. Dat ligt in uw vraag verscholen.”
Toch vindt Kockelmann haar politieke partij DENK soms erg ongenuanceerd. De presentator: “De manier waarop DENK een discussie vormt, roept een tegenreactie op. Daar kunnen we het toch over eens zijn?”
Simons: “De discussie roept een reactie op, terecht. Het is heel simpel: onrecht schaf je niet heel langzaam af. Daar deal je mee op het moment dat het zich voordoet. Discriminatie en racisme zijn criminal acts, misdaden. Het mag niet.”
Beetje vergezocht dit, niet?quote:Op donderdag 3 november 2016 11:09 schreef Gia het volgende:
Stel, ik sta aan de bar en bestel een kopje thee. Op dat moment komt Sylvana naast me staan en ik zeg tegen de bardame: 'Nee, doe toch maar een chocomel'
Is dat racisme?
Zoals wij in euro's denken, of oude mensen in guldens, zo denkt Sylvana in rassen en slavernijcoins. Alles wat ze waarneemt wordt naar die currencies omgerekend.quote:Op donderdag 3 november 2016 11:16 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Als je in elke wolk of zandkorrel rasiscme ziet ben je ZELF tot in je dna rasistisch imho
Op zich jammer want als ze wel een punt heeft gaat dat ook verloren.quote:Op donderdag 3 november 2016 11:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
< Sylvana-moe. Met dat soort types valt niet te praten.
"Het meisje dat 'wolf' schreeuwde".quote:Op donderdag 3 november 2016 11:30 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Op zich jammer want als ze wel een punt heeft gaat dat ook verloren.
Ja precies.quote:Op donderdag 3 november 2016 11:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
"Het meisje dat 'wolf' schreeuwde".
Waarom zijn de mannen van DENK dan niet een makkelijk doelwit door hun fanatieke reacties?quote:Op donderdag 3 november 2016 11:40 schreef Montagui het volgende:
Tja, als je al het gevoel hebt dat de ander jou en de jouwen altijd als minderwaardig/racistisch bejegent, dan heb je qua gevoel helemaal gelijk. Want het is tenslotte jouw (subjectieve) gevoel. Je hebt dan ook vanuit dat gevoel alle reden om te steigeren! Maar dat wil nog niet zeggen dat objectief gezien je gevoel ook juist is. Zeker als die ander totaal niet de intentie heeft om jouw minderwaardig of racistisch te bejegenen. Misschien zijn dan de voelsprieten hiervoor in je kop verkeerd geprogrammeerd door dna, opvoeding of wat voor reden dan ook.
De manier waarop Sylvana telkens in een stuip schiet is wat mij betreft veelzeggend.
Nou was er gisteren een gaste bij DWDD ivm de uitspraak van Giel 'stil Sylvana'. Die klonk ook fel, maar toch genuanceerder omdat ze in ieder geval naar Giel 'luisterde' en zijn spijt daarover accepteerde. Niettemin was zij m.i. overdreven ontevreden over de uitleg van Giel, die wat mij betreft best logisch klonk. Soms zijn grapjes niet gepast, maar het lijkt het mij niet teveel gevraagd om daar regelmatig overheen te stappen en niet meteen bij het minste of geringste in de touwen te klimmen en racisme te roepen.
Sylvana is, helaas voor haar, een TE makkelijk doelwit door juist haar TE fanatieke reacties. Je kan haar daardoor bijna niet meer serieus nemen.
http://cult.tpo.nl/column(...)or-wordt-haak-ik-af/quote:Niet zozeer een racistische als wel een anti-Sylvana grap
De humorlozen, accountants en Denk-adepten mogen nooit zeggenschap krijgen over de grenzen van een grap. Zij moeten zich vooral bezig houden met de grenzen van het azijnpissen. Een materie waar ze nu eenmaal meer van af weten. Want ook al is de grap van Giel op of over de grens, hij blijft grappig. En juist omdat Beelen niet echt bekend staat om zijn grove racistische grappen kun je in alle objectiviteit zeggen dat het niet zozeer een racistische als wel een anti-Sylvana grap was. En hoewel dat voor Sylvana een pot nat is, is dat toch echt een groot verschil.
Omdat Sylvana zo lekker hapt en zich meteen keihard gaat aanstellen op internet denk ik.quote:Op donderdag 3 november 2016 11:46 schreef Fascination het volgende:
[..]
Waarom zijn de mannen van DENK dan niet een makkelijk doelwit door hun fanatieke reacties?Ik lees daar alleen over dat het Erdoganfanboys zijn (terecht overigens m.i.), maar ze worden nooit echt grof bejegend, zoals bij Sylvana wel het geval is.
Ik vermoed dat de gradatie waarin Sylvana de NL maatschappij ter discussie stelt (door eigenlijk op alle 'witten' het labeltje racist te plakken via termen als 'white supremacy', 'cultural approporation', 'white guilt', etc) een stuk agressiever is dan die van DENK.quote:Op donderdag 3 november 2016 11:46 schreef Fascination het volgende:
[..]
Waarom zijn de mannen van DENK dan niet een makkelijk doelwit door hun fanatieke reacties?Ik lees daar alleen over dat het Erdoganfanboys zijn (terecht overigens m.i.), maar ze worden nooit echt grof bejegend, zoals bij Sylvana wel het geval is.
Heeft ze zelf in het verleden niet gewoon altijd rijke blanke vriendjes gehad? Sterker nog, ergens op het internet zijn uitspraken van haar terug te vinden waarin ze stelt dat je maar beter geen zwarte vriend kan hebben omdat die niet te vertrouwen zijn en maar een beetje in het rond neuken.quote:Op donderdag 3 november 2016 12:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de gradatie waarin Sylvana de NL maatschappij ter discussie stelt (door eigenlijk op alle 'witten' het labeltje racist te plakken via termen als 'white supremacy', 'cultural approporation', 'white guilt', etc) een stuk agressiever is dan die van DENK.
Hypocriet is dan ook haar bijnaam.quote:Op donderdag 3 november 2016 12:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Heeft ze zelf in het verleden niet gewoon altijd rijke blanke vriendjes gehad? Sterker nog, ergens op het internet zijn uitspraken van haar terug te vinden waarin ze stelt dat je maar beter geen zwarte vriend kan hebben omdat die niet te vertrouwen zijn en maar een beetje in het rond neuken.
Klopt. Zolang 'men' niet Sylvana is deugt men niet. Misschien dat donkere vrouwen nog deugen, tenzij iemand daar ook een uitspraak van Sylvana over heeft?quote:Op donderdag 3 november 2016 12:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Heeft ze zelf in het verleden niet gewoon altijd rijke blanke vriendjes gehad? Sterker nog, ergens op het internet zijn uitspraken van haar terug te vinden waarin ze stelt dat je maar beter geen zwarte vriend kan hebben omdat die niet te vertrouwen zijn en maar een beetje in het rond neuken.
Omdat ze donkergekleurd is en ook nog eens een vrouw.quote:Op donderdag 3 november 2016 11:46 schreef Fascination het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een fikse paardebek.quote:Op donderdag 3 november 2016 12:50 schreef DavidTwente het volgende:
Vanochtend een strip in het AD van FC Knudde. Ankie van Grunsven wordt hier afgebeeld als een paard. Mag dat wel?
(sorry, plaatje plaatsen lukt me niet, iemand?)
quote:Op donderdag 3 november 2016 00:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Jup, ze heeft kritiek op bepaalde kwesties, dus ze verzet zich tegen de Nederlandse samenleving.
Ik heb ook genoeg kritiek op bepaalde zaken. Jij volgens mij ook.
Maar puur en alleen omdat je het niet met haar eens bent, is zij plotseling degene die hier niet thuis hoort. Jammer.
Je bent vast een hele aardige kerel, en ik zou me denk ik prima vermaken als we samen een paar biertjes zouden zuipen. Maar ik vind je mening compleet idioot.
Zie je hoe dat werkt? Hoe je er een totaal andere mening / visie op na kan houden, zonder je daarbij meteen als een hatelijke klootzak te gedragen?Zij bestempeld iedereen die het niet met haar eens is als racist. Ze is zelf ontzettend onverdraagzaam en hatelijk naar blanken, ze doet exacte hetzelfde als ze anderen verwijt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er werkelijk geen enkel probleem mee dat zij een andere mening heeft dan ik heb en dat ze voor haar mening uitkomt. Ik hou van een goede discussie! Het probleem met haar is dat ze een echte discussie onmogelijk maakt. Ze heeft zichzelf in een slachtofferrol geplaatst en een ieder die het waagt om kritische vragen te stellen omtrent haar vermeende slachtofferschap wordt direct weggezet als 'mede-dader' en aangedragen als bewijs voor haar slachtofferschap. Ze maakt constant gebruik van verschillende drogreden waardoor ze iedere vorm van echte discussie onmogelijk maakt. Zij laat geen ruimte voor mensen die er een andere mening op na houden, zij doet het liefst aangifte tegen een ieder die er niet dezelfde mening als zij op nahoudt..
In principe mag ze dit natuurlijk gewoon doen, dat is haar goed recht. Maar er schuilt een reëel gevaar in de manier waarop ze haar mening/visie als waarheid presenteert en het gemak waarmee het ook daadwerkelijk als waarheid wordt aangenomen of iig voor gebogen wordt.
Ze weet dat ze, zodra het tot een werkelijke discussie komt, het onderspit delft, dus maakt ze iedere echte discussie onmogelijk door bij iedere kritische vraag direct in de aanval te gaan..quote:Op donderdag 3 november 2016 22:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Elke keer dat er een kritische vraag komt schiet ze in verdediging en angst en nu is een vraag zelfs een belediging..
En dat moet een politicus worden? Zelden zon dunne huid gezien.
Maar dat is ook het enige waardoor ze in het nieuws komt. Of aan tafel zit bij DWDD/Pauw. Iets anders is er niet.quote:Op donderdag 3 november 2016 22:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Elke keer dat er een kritische vraag komt schiet ze in verdediging en angst en nu is een vraag zelfs een belediging..
En dat moet een politicus worden? Zelden zon dunne huid gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |