SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2016 14:35:15 ]
Ach. Lekker laten. Mensen weten altijd zo goed hoe het moet (bij een ander).quote:Op woensdag 2 november 2016 14:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja, ze is ook heel lief! Dit werd allemaal gezegd op een verjaardag waar de kindjes blijkbaar moesten opzitten en pootjes geven. En Annie pakte een cadeautje af van de jarige om uit te gaan pakken. Voordat ik dat (rustig) kon rechtzetten waren deze opmerkingen al gemaakt.
Hoe gaat het bij jullie Room? Hoe vindt O het met haar nieuwe broertje?
klinkt als een top verjaardagquote:Op woensdag 2 november 2016 14:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja, ze is ook heel lief! Dit werd allemaal gezegd op een verjaardag waar de kindjes blijkbaar moesten opzitten en pootjes geven. En Annie pakte een cadeautje af van de jarige om uit te gaan pakken. Voordat ik dat (rustig) kon rechtzetten waren deze opmerkingen al gemaakt.
Hoe gaat het bij jullie Room? Hoe vindt O het met haar nieuwe broertje?
Daar kijk ik zo naar uit! nog 4 jaarquote:Op woensdag 2 november 2016 21:22 schreef LadyBlack het volgende:
!
Zoooooo herkenbaar! Al constateerde ik deze zomer met vriendinnen dat het wel écht beter wordt! De oudste van de kinderschare is 5 jaar, en het grut daaronder 4 en 3 jaar, en die kunnen heel fijn samen in een speeltuin spelen terwijl wij koffie drinken op het aangrenzende terras
Nog steeds lijken M en I in heel veel opzichten op elkaar. Nuff saidquote:Op woensdag 2 november 2016 12:09 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, ik herken dit zoOok wat jij schrijft Franny. Ik had vorige week drama omdat M me had gevraagd mee te gaan naar de badkamer omdat hij bang was. Prima. Vervolgens was hij klaar met plassen en gaat hij lopen geinen, dus ik ging weer terug naar bed (het was vroeg
) Dra-ma, want hij moest nog handen wassen en was zo bang. Hij kon mij zien, ik was met hem praten maar hij doet het gewoon _niet_ omdat hij besloten heeft het niet te willen. Na 5 minuten gegil vanuit de badkamer (volkomen onlogisch ook, hij had al vier keer bij me kunnen zijn als hij zijn handen onder de kraan had gestoken), loop ik dan mopperig naar hem toe om de kraan aan te doen. Maar eigenlijk is hij daar dan uiteindelijk ook niet tevreden mee omdat ik geïrriteerd ben.
Tl;dr: hoe harder ik duw, hoe harder er terug geduwd wordt en hoe meer gespannen of haastig ik ben, hoe harder ik ga duwen. Ik heb het idee dat we inmiddels over de ergste piek heen zijn, maar het blijft karakter en het gaat niet veranderen ook. Ik probeer heel erg mijn cool te bewaren en hem op niet-dwingende wijze dingen te vragen. Tegen iedere aanvaring die hij als onterecht (of onvoorspelbaar?) ervaart gaat hij in het verweer. En niet van alles een punt maken. Grenzen stellen om het grenzen stellen werkt per definitie niet. En hij snapt heus wel dat dit niet sociaal-wenselijk is want hij doet eigenlijk alleen bij mij zo, dus hij weet donders goed dat "hij niet altijd zijn zin kan krijgen in het leven". Langzamerhand komt er ook wel wat ruimte voor reflectie. Als ik dan achteraf bespreek waarom ik niet naar de badkamer kwam en dat hij eigenlijk niet heel rationeel was (zelfs voor een kleuter) dan snapt hij dat achteraf ook wel. En ik probeer hem uit te leggen dat hij zelf heel duidelijke verwachtingen heeft en dat hij het fijn vindt als men (ik) daaraan voldoet, maar dat hij dan ook moet accepteren dat mensen van hem verwachtingen hebben. Hij is dan achteraf gezien erg voor rede vatbaar.
Hoeft niet zo lang hoor! Wij waren 2 weken geleden een midweek in center parcs samen met mijn zus en gezin. I ging samen met iets oudere neefje en nichtje op pad, A deed ofwel mee, ofwel deelden we de zorg met z'n vieren. Zo relaxed! Ik had met gemak een boek kunnen lezen, als ik eraan had gedacht om er 1 mee te nemenquote:Op woensdag 2 november 2016 21:27 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Daar kijk ik zo naar uit! nog 4 jaar
quote:Op woensdag 2 november 2016 21:37 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nog steeds lijken M en I in heel veel opzichten op elkaar. Nuff said![]()
.
Ik vind het echt lastig om iemand anders duidelijk te maken hoe dingen hier soms gaan, en hoe iets simpels zo kan escaleren. En jij omschrijft het zo ontzettend treffend!
Jep, wij moeten weer eens meetenquote:Op donderdag 3 november 2016 06:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Kleine hoopjes pit zijn, die kinderen van ons
Heeft A eigenlijk een vergelijkbaar temperament?
In tegenstelling tot Razz krijg ik zelden commentaar op M's 'pittigheid', ik herinner me maar een keer eigenlijk (hier op fok!). Er zijn juist veel mensen die het he-le-maal niet herkennen. Op het kdv zeiden ze toen hij daar al 3,5 jaar zat een keer dat ze zo geschrokken waren dat M heel boos was geworden want hij is nóóit boos
En aan de ene kant vind ik het heel fijn, omdat hij zich daar dus blijkbaar in die situaties goed kan handhaven en omdat ik heel verdrietig zou worden van commentaar op m'n kind. Maar het voelt ook soms best eenzaam omdat ik, zoals jij ook zegt, moeilijk kan uitleggen waarom ik het soms gewoon heel ingewikkeld vind en omdat ik dan de oorzaak automatisch bij mezelf leg.
Tl;dr: fijn, herkenning!(ik kan het wel, Kyara!
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |