abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 23 november 2016 @ 22:51:52 #176
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_166860512
Voor de mensen is het ook niet (altijd) leuk, want je zit meer dan de helft van de tijd op het vliegveld, in spanning. En aangezien TUI voor een hotel moet zorgen moet je ook maar hopen dat dat een beetje ok is.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_166862752
Als het weer meezit zal morgenvroeg deze morgen om 10:30 uur de eerste vlucht voor de Airbus A350-1000 plaatsvinden.

Dinsdag heeft de rejected take-off (RTO) plaatsgevonden (zie hieronder)
Van deze langste variant van de A350 staan er 195 orders open; met 37 orders heeft Qatar Airways de meeste orders openstaan en zij zijn ook - weer - de launch customer.

Grootste verschil tussen de -900 en de -1000? De main landing gear; de -800 heeft 2x 4 wielen; de -1000 2x 6.


RTO high speed msn59 F-WMIL 22/11/2016 by A380_TLS_A350, on Flickr
  donderdag 24 november 2016 @ 11:02:24 #178
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166865675
quote:
Concurrentie Qatar Airways nekt KLM-lijndienst naar Doha

AMSTELVEEN - KLM staakt de vluchtuitvoering naar Doha, de hoofdstad van het golfstaatje Qatar. Met ingang van de zomerdienstregeling van 2017 verdwijnt Doha na 33 jaar uit de dienstregeling. Volgens KLM waren de vluchten naar Doha niet meer rendabel sinds Qatar Airways in juni 2015 een lijndienst naar Amsterdam opende.

De concurrentie loopt waarschijnlijk verder op, want onlangs bleek dat de staatmaatschappij uit Qatar bezig is met de voorbereidingen voor het openen van een tweede dagelijkse vlucht van en naar Amsterdam.

Naast het schrappen van de route naar Doha past KLM de dienstregeling naar andere bestemmingen in de Golfregio aan. De vlucht naar Doha wordt nu nog uitgevoerd in combinatie met Bahrein. Op die bestemming blijft KLM vliegen, maar dan met zowel op de heen- als terugvlucht een tussenstop in Koeweit. Het aantal vluchten naar Bahrein stijgt daarmee van vijf naar zes per week.

Daarnaast worden de vluchten naar Muscat (Oman) voortaan uitgevoerd via Dammam in Saoedi-Arabië. Nu wordt Muscat nog aangevlogen via Abu Dhabi. Er staan vijf vluchten per week gepland op de nieuwe route Amsterdam-Dammam-Muscat v.v. In Muscat kunnen KLM-passagiers overstappen op vluchten van partnermaatschappij Oman Air.

Dubai
KLM blijft rechtstreeks vliegen naar Abu Dhabi, de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten en thuisbasis van Etihad Airways, een codeshare-partner van KLM. De route naar Emirates-thuisbasis Dubai, eveneens in de Emiraten, blijft eveneens ongemoeid. Volgens KLM-topman Pieter Elbers biedt het aangepaste vluchtschema betere aansluitingen op bestemmingen in de Golfregio. “In sommige gevallen betekent dit een kortere vliegtijd.”

De capaciteit die vrijkomt door het schrappen van de vluchten naar Doha zal worden ingezet op nieuwe routes die KLM in het zomerseizoen van 2017 start. Zo gaat de maatschappij vliegen op Freetown (Sierra Leone) en Monrovia (Liberia).
pi_166872583
De switch van QR naar 777 afgelopen winter zal het niet veel beter gemaakt hebben nee. Overigens wordt waarschijnlijk een deel van de QR vluchten op andere tijden gezet, net zoals bijv. in Brussel. Op die manier wordt het op sommige dagen mogelijk beter te verbinden met een van de andere banks richting Azie / Pacific.

Best een toffe kist die A350-1000, al ziet de -900 er toch beter uit denk ik, mooiere verhoudingen. A350. O+
Jack does it in real time...
  Moderator donderdag 24 november 2016 @ 17:59:17 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166873219
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 17:23 schreef DeeBee het volgende:
De switch van QR naar 777 afgelopen winter zal het niet veel beter gemaakt hebben nee. Overigens wordt waarschijnlijk een deel van de QR vluchten op andere tijden gezet, net zoals bijv. in Brussel. Op die manier wordt het op sommige dagen mogelijk beter te verbinden met een van de andere banks richting Azie / Pacific.

Best een toffe kist die A350-1000, al ziet de -900 er toch beter uit denk ik, mooiere verhoudingen. A350. O+
Wie is overgestapt naar op die route 777?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166874182
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 11:02 schreef Sunri5e het volgende:
Toch apart. De feed van/naar Amsterdam op de Qatar vluchten gaat hoogstwaarschijnlijk grotendeels door naar Azië, Afrika en Oceanië. Bestemmingen waar KLM meer concurrentie heeft van bijvoorbeeld Emirates maar bijvoorbeeld ook de Aziatische maatschappijen.

Maar omdat Qatar nu eenmaal per dag een 787 en nu 777 inzet tussen Amsterdam en Doha trekt KLM ineens na ruim een jaar concurrentie de stekker eruit...

Impressie van vandaag:

Msn59-1 24/11/2016 by A380_TLS_A350, on Flickr

De test crew:










  vrijdag 25 november 2016 @ 17:56:45 #182
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166894932
quote:
KLM-passagiers aan dood ontsnapt

Passagiers van KLM-vlucht KL811 zijn op 2 november boven India aan de dood ontsnapt door een bijna-botsing op weg van Amsterdam naar Kuala Lumpur.

Dat blijkt nu uit gezaghebbende luchtvaartbronnen als The Aviation Herald en Aviation Safety Network. Het ’zeer ernstige incident’ wordt bevestigd door de Franse onderzoeksraad BEA.

De Boeing 787 Dreamliner van KLM kruiste op zo’n 12 km hoogte een Airbus A320 van de Indiase regionale maatschappij Indigo. Ze kwamen zo dicht bij elkaar (60 meter verticaal) dat het automatische waarschuwingssysteem TCAS in de cockpit in werking trad.

Onderzoek gestart
Omdat de piloten gelijk ingrepen liep het gelukkig goed af, maar er wordt wel onderzoek gedaan naar de oorzaak van de bijnaramp. Het KLM-vliegtuig zou zijn geklommen, terwijl het Indigo-toestel juist daalde.

KLM is op de hoogte van het voorval en zoekt het uit. „We komen zo spoedig mogelijk met een reactie”, aldus een woordvoerster.
:{

60 meter is serieus dichtbij.
pi_166895048
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 17:56 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

:{

60 meter is serieus dichtbij.
Volgens Aviation Herald: India's DGCA reported the separation reduced to 200 feet vertical and 3.6nm horizontal according to radar data
pi_166895192
Telegraaf heeft er weer een mooi verhaal van gemaakt inderdaad.
pi_166895487
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 18:07 schreef winterapfel het volgende:

[..]

Volgens Aviation Herald: India's DGCA reported the separation reduced to 200 feet vertical and 3.6nm horizontal according to radar data
3.6nm is?
pi_166895594
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 18:44 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

3.6nm is?
Ongeveer 6.5 km
pi_166895699
En dat staat er inderdaad niet bij, maar goed het alarm sloeg wel aan.
pi_166896285
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 19:00 schreef Adrie072 het volgende:
En dat staat er inderdaad niet bij, maar goed het alarm sloeg wel aan.
Het is niet heel duidelijk opgeschreven op AV-herald, maar ik denk dat die 3.6nm horizontaal was op het moment dat ze verticaal 200ft gesepareerd waren.

Op het moment van kruizen zullen ze horizontaal wellicht veel dichter op elkaar hebben gezeten, maar dankzij TCAS was de verticale seperatie toen weer hersteld.

Het is dus niet zo dat ze 60 meter bij elkaar vandaan hebben gevlogen (dan zou er ook serieus iets mis zijn gegaan met TCAS of het opvolgen ervan).

[ Bericht 4% gewijzigd door NewHorizon op 25-11-2016 19:38:01 ]
pi_166944079
Etihad Airways A380 (A6-APG) flypast met het Al Fursan Aerobatics team van de UAE Air Force vandaag bij de afsluitende Grand Prix van Abu Dhabi.
Vorige week werd dit al twee keer getest met twee andere Etihad A380 toestellen.



pi_166945636

Wat matigere kwaliteit, maar ik zat er live bij vanmiddag! :P

Erg cool gedaan, zag dat hij al de hele tijd een holding pattern vloog voor de kust en de timing was echt perfect, mooie show. ^O^ _O_
Jack does it in real time...
pi_166946555
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 22:19 schreef DeeBee het volgende:

Wat matigere kwaliteit, maar ik zat er live bij vanmiddag! :P

Erg cool gedaan, zag dat hij al de hele tijd een holding pattern vloog voor de kust en de timing was echt perfect, mooie show. ^O^ _O_
Wat gaaf om daar bij te zijn _O_
Ben jaloers.
  maandag 28 november 2016 @ 08:36:19 #192
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166949179
Blijft toch een beetje raar: Zit je op Schiphol te wachten op vertrek, met uitzicht op het toestel waar je mee vliegt en dan hoor je dat je vertraging hebt :?
So we just called him Fred
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 08:50:41 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166949270
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 08:36 schreef FredvZ het volgende:
Blijft toch een beetje raar: Zit je op Schiphol te wachten op vertrek, met uitzicht op het toestel waar je mee vliegt en dan hoor je dat je vertraging hebt :?
Technisch probleem? De crew is niet compleet, probleem met bagage. Kan redenen genoeg verzinnen eigenlijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 28 november 2016 @ 08:58:22 #194
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166949344
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 08:36 schreef FredvZ het volgende:
Blijft toch een beetje raar: Zit je op Schiphol te wachten op vertrek, met uitzicht op het toestel waar je mee vliegt en dan hoor je dat je vertraging hebt :?
Niet zo gek toch :P
  maandag 28 november 2016 @ 09:05:17 #195
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166949392
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 08:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Technisch probleem? De crew is niet compleet, probleem met bagage. Kan redenen genoeg verzinnen eigenlijk.
Lijkt op een technisch probleem, klep onder de linker vleugel is open en er staat een wagen van een onderhoudsplan naast.

Heb trouwens niets te klagen. De pax die vorige week deze vlucht namen, hadden 1,5 dag vertraging, ik hooguit 1,5 uur.
Gelukkig staat dit toestel op de G-apron aan de snelwegzijde, dus geen laat van motoren die tegen slurven aankomen ;)

Straks dus ook met de bus naar het vliegtuig. Pax naar Curaçao en Aruba krijgen straks van TUI een sightseeing tour aangeboden: die worden met de bus van G12 naar A15 vervoerd. Volgens mij is dat de langste afstand die je als passagier op Schiphol airside in een bus kan afleggen.
So we just called him Fred
  maandag 28 november 2016 @ 09:12:36 #196
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166949487
Nummertje 10.000 is er ook:

So we just called him Fred
pi_166981697


Zojuist is B-18807, een A340-300 van China Airlines in Taipei van de gate los gekomen.

Deze zal de laatste CI65 vlucht naar Amsterdam uitvoeren.
De vlucht is met 5 kwartier vertraging vertrokken.
Verwachte aankomst op Schiphol is morgenvroeg om 10:15 uur; een uur later dan gepland.

Vanaf komende vrijdag zal de A340-300 niet meer stoppen in Bangkok en zullen de vluchten tussen Taipei en Amsterdam non-stop worden gevlogen met nieuwe vluchtnummers.

Het plan was om vanaf december viermaal per week naar Amsterdam te vliegen met de A350 in plaats van dagelijks met de A340-300. De eerste A350 zou in juli geleverd moeten worden en tegelijk zou de A350 ook worden ingezet op Rome (waar de tussenstop in Delhi zou vervallen) en Wenen (was al non-stop)

De eerste A350 werd echter pas op 30 september geleverd en de tweede vorige week maandag.
Vanaf september zijn het aantal vluchten naar Amsterdam al gereduceerd naar viermaal per week en de A350 komt pas vanaf 9 januari naar Amsterdam.

Met het verdwijnen van de stop in Bangkok wordt er 4 uur en 10 minuten van de reistijd afgehaald waardoor het nu (ruwweg) 2 uur later uit Taipei vertrekt en 2 uur eerder op Schiphol aankomt (07:15 uur)
Ook vertrekt het toestel straks 2½ uur later vanaf Schiphol en komt het 35 minuten eerder aan in Taipei.

Met de komst van de A350 gaat daar op de heenvlucht nog eens 25 minuten af waardoor deze later kan vertrekken in Taipei en een reductie van 45 minuten op de vlucht terug waardoor deze 45 minuten eerder in Taipei aankomst.

In totaal wordt de reistijd van Taipei - Amsterdam en andersom van de 1-stop A340-300 met de A350-900 met respectievelijk 04:35 uur en 03:50 uur verkort.

China Airlines wordt de tweede maatschappij die de A350 gaat inzetten op Amsterdam na Singapore Airlines die er sinds 10 mei dagelijks mee naar Schiphol komt.
Ook blijft Surinam Airways als enige maatschappij over die de Airbus A340 nog inzet op Schiphol.
pi_167001051
Ryanair voegt tweede bestemming toe vanaf Schiphol
quote:
Ryanair opent een tweede verbinding vanaf luchthaven Schiphol. Komend zomerseizoen start de Ierse prijsvechter met vluchten naar Malaga.

Vanaf 26 maart vliegt Ryanair vier keer per week naar de Spaanse stad. Yann Delomez, Ryanair’s marketing & sales manager voor Nederland, zegt:

“Om de opening van deze route te vieren, verkoopt Ryanair tot en met vrijdagnacht tickets voor een speciale prijs van 29,99 euro.”

Concurrentie
Met de nieuwe verbinding gaat Ryanair de concurrentie aan met Transavia en Vueling, die al langer rechtstreeks tussen Schiphol en Malaga vliegen.

Momenteel onderhoudt Ryanair vanaf Amsterdam alleen een lijndienst naar Dublin. Die vlucht wordt vier keer per dag uitgevoerd.
Verder zijn alle 500.000 slots op Schiphol vergeven waaronder aan twee nieuwe maatschappijen; het Franse Aigle Azur en het Spaanse Air Nostrum.
Daarnaast heeft Qatar Airways inderdaad extra slots aangevraagd voor een tweede rotatie (Emirates en Etihad niet) maar mogen zen nog steeds maximaal 7 passagiersvluchten per week uitvoeren dus zouden ze deze nieuwe slots willen gebruiken, dan moeten ze andere inleveren.
pi_167001732
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 15:21 schreef Iemand91 het volgende:
Ryanair voegt tweede bestemming toe vanaf Schiphol

[..]

Verder zijn alle 500.000 slots op Schiphol vergeven waaronder aan twee nieuwe maatschappijen; het Franse Aigle Azur en het Spaanse Air Nostrum.
Daarnaast heeft Qatar Airways inderdaad extra slots aangevraagd voor een tweede rotatie (Emirates en Etihad niet) maar mogen zen nog steeds maximaal 7 passagiersvluchten per week uitvoeren dus zouden ze deze nieuwe slots willen gebruiken, dan moeten ze andere inleveren.
Wel apart dat in dat artikel staat dan KLM en Transavia de enige maatschappijen zijn op de route Amsterdam - Valencia, ze vergeten daarbij Vueling. Vueling is dan ook direct de reden dat Air Nostrum naar mijn inziens niet gaat beginnen op de route Amsterdam - Valencia, maar op de route Amsterdam - Vigo. Vanaf Vigo heeft Air Nostrum (Iberia Regional) al seasonal vluchten naar o.a. London-Luton, Paris-Charles de Gaulle en Rome-Fiumicino.
pi_167002004
Hoi

Ik vroeg me af heeft iemand hier kennis over de aoc vergunning, commerciele vergunning en het piloten bevret?

Hoe staat het met deze vergunningen op caribisch nederland? kunnen zij inmiddels al een nederlandse vergunning aanvragen of zijn ze nog aan het klooien met lokale regelgeving en uitgegeven vergunningen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')