Ze is zojuist vertrokken voor haar allerlaatste vlucht: https://www.flightradar24.com/KLM9865/bad7f06quote:Op zaterdag 19 november 2016 23:26 schreef Iemand91 het volgende:
De laatste dag voor KLM's PH-BFP is bijna aangebroken.
"City of Paramaribo" is de 5e 747-400 die de vloot voorgoed moet verlaten na PH-BFM, -BFO, -BFK en -BFA.
Op 13 augustus 1993 maakte ze haar eerste vlucht en werd op 1 september dat jaar aan KLM geleverd.
Op 7 maart 2014 ging ze weer de lucht in met de nieuwe World Business Class.
Op 31 oktober vertrok ze voor haar allerlaatste commerciële vlucht als KL662 vanuit Houston naar Amsterdam waar ze om 07:39 uur landde.
Dit was haar laatste vertrek vanuit Houston op 31 oktober:
[ link | afbeelding ]IMG_3884 by Astro95Media, on Flickr
Ze staat gepland om maandagmorgen haar allerlaatste vlucht te maken; ze zal om 09:00 uur vertrekken naar Teruel, Spanje waar ze zich bij haar oudere zusters -BFA, -BFM en -BFO zal voegen.
Nu staat ze nog op Schiphol-Oost (bron)
[ afbeelding ]
Gelukkig staan er voor dit jaar niet meer 747 uitfaseringen gepland. De volgende is PH-BFD; het toestel met de meeste uren van de gehele KLM vloot. Zij staat gepland om op 15 januari uitgefaseerd te worden.
quote:Op maandag 21 november 2016 18:04 schreef HetBrabandertje het volgende:
De A340 van Tui is nu ook stuk: het leentoestel heeft de gate geraakt:
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)ersbrug-schiphol-aan
Geen idee, eentje heeft sowieso gepland onderhoud.quote:Op maandag 21 november 2016 10:44 schreef derLudolf het volgende:
Wat is er mis met die Dreamliners dan?
Ik zou graag met zo'n A340 vliegen ipv 787 trouwens
Onderzoeksraad voor de veiligheid is er ook bij. Ben benieuwd naar het rapport!quote:Op maandag 21 november 2016 18:04 schreef HetBrabandertje het volgende:
De A340 van Tui is nu ook stuk: het leentoestel heeft de gate geraakt:
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)ersbrug-schiphol-aan
Gaat lekker zeg. Tui loopt sinds de zomervakantie al zwaar te kloten met hun vluchten. Constant geschuif met haar toestellen en ook veel vertragingen. Ik krijg weer een beetje het "Arke" gevoel.quote:Op maandag 21 november 2016 19:26 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Onderzoeksraad voor de veiligheid is er ook bij. Ben benieuwd naar het rapport!
Begreep dat ze nu opnieuw naar een andere kist aan het zoeken zijn voor deze vlucht.
Een deel is veroorzaakt doordat en deel van hun nachtslots uit het niets werd ingetrokken, terwijl het naseizoen nog vol gaande was. Nu hebben ze de pech dat hun eerste 787 in gepland onderhoud staat, de derde met een storing op Schiphol en de vierde widebody voor TUI tussen Polen en de Caribbean vliegt. Dan blijft er dus eentje over, de G-TUIE was al gepland overgekomen vanuit de UK, maar als dan ook nog de piloten van een gehuurd toestel ook nog eens het toestel verkeerd parkeren, dan is de chaos compleet natuurlijk.quote:Op maandag 21 november 2016 21:25 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Gaat lekker zeg. Tui loopt sinds de zomervakantie al zwaar te kloten met hun vluchten. Constant geschuif met haar toestellen en ook veel vertragingen. Ik krijg weer een beetje het "Arke" gevoel.
Zal wel weer aardig wat gemopper op gaan leveren onder de passagiers, aangezien dit een kist is met alleen maar economy stoelen.quote:Op maandag 21 november 2016 21:30 schreef Sunri5e het volgende:
TUIfly huur een Airbus A330-200 van het Britse AirTanker in om de A340 te vervangen.
Ik kan me voorstellen dat mensen dat weigeren ja. Costa Rica is ook niet een paar uurtjes vliegen.quote:Op maandag 21 november 2016 23:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zal wel weer aardig wat gemopper op gaan leveren onder de passagiers, aangezien dit een kist is met alleen maar economy stoelen.
Gepland onderhoud lijkt mij geen pech toch? Dat de TFM nog steeds stil staat is idd pech. Wat is er nou eigenlijk met dat toestel aan de hand? Dat constante geschuif met toestellen zorgt ook niet echt verbetering.quote:Op maandag 21 november 2016 23:07 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Een deel is veroorzaakt doordat en deel van hun nachtslots uit het niets werd ingetrokken, terwijl het naseizoen nog vol gaande was. Nu hebben ze de pech dat hun eerste 787 in gepland onderhoud staat, de derde met een storing op Schiphol en de vierde widebody voor TUI tussen Polen en de Caribbean vliegt. Dan blijft er dus eentje over, de G-TUIE was al gepland overgekomen vanuit de UK, maar als dan ook nog de piloten van een gehuurd toestel ook nog eens het toestel verkeerd parkeren, dan is de chaos compleet natuurlijk.
Bliksem zou toch geen probleem op moeten leveren?quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:14 schreef Iemand91 het volgende:
Op luchtvaartnieuws hebben ze het over een birdstrike op een 787 en een blikseminslag op een andere 787.
Niet directe problemen (meestal), maar zo'n toestel moet daarna wel goed nagekeken worden.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:17 schreef Sunri5e het volgende:
Bliksem zou toch geen probleem op moeten leveren?
Begin nu toch ernstig te twijfelen aan mijn bron.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:14 schreef Iemand91 het volgende:
Op luchtvaartnieuws hebben ze het over een birdstrike op een 787 en een blikseminslag op een andere 787.
Ik zie niets terug op Luchtvaartnieuws?quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:14 schreef Iemand91 het volgende:
Op luchtvaartnieuws hebben ze het over een birdstrike op een 787 en een blikseminslag op een andere 787.
Filmpie: http://www.dumpert.nl/med(...)_go_op_schiphol.htmlquote:Op zondag 20 november 2016 14:32 schreef FredvZ het volgende:
Swiss kan de kotszakjes gaan verwisselen denk ik.
Gevonden:quote:Op dinsdag 22 november 2016 18:23 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik zie niets terug op Luchtvaartnieuws?
Zo tezien is er maar een setje flightcrew meegeleverd met het toestel.quote:Op maandag 21 november 2016 21:30 schreef Sunri5e het volgende:
TUIfly huur een Airbus A330-200 van het Britse AirTanker in om de A340 te vervangen.
Die mensen hebben wel 3 dagen langer vakantie mogen vierenquote:Op woensdag 23 november 2016 16:36 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zo tezien is er maar een setje flightcrew meegeleverd met het toestel.
Toestel vertrekt vanmiddag pas uit de Dominicaanse Republiek.
voor die mensen is het leuk, maar wie uit keek naar een weekje Puerto Plata of Samana is het wel zuur. Toestel staat nog steeds op Punta Cana.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:08 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Die mensen hebben wel 3 dagen langer vakantie mogen vieren
Die hebben maar 4 dagen helaas.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]
voor die mensen is het leuk, maar wie uit keek naar een weekje Puerto Plata of Samana is het wel zuur. Toestel staat nog steeds op Punta Cana.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |