abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 5 november 2016 @ 22:42:18 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166441417
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:05 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Alleen de 4 A330-200's met een slecht lease contract zijn weg gegaan, de rest hebben ze besloten te houden, de cabine's worden zelfs in 2017 vernieuwd.
Meer Airbus *O*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166450554
quote:
[
[..]

Er gaan alleen helemaal geen A330-200's weg bij KLM;) De 787 vervangt de 747-400M
Nog 1 lijkt het. Bij de bekendmaking dat er Wi-Fi zou komen werd het aantal van 12 genoemd voor de A330's. Eind maart loopt het contract voor de AOE af, bijvoorbeeld. Bovendien zijn er al vier weg. In 2016 zijn wel degelijk A330's 'vervangen' (nou ja, qua aantal) door 789's.
--
  zondag 6 november 2016 @ 20:08:27 #54
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_166461219
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 01:06 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Vandaag was ook de laatste dag voor de Lufthansa Boeing 737.
Ze hadden nog 6 737-300's; die maakten vandaag hun laatste vluchten.
D-ABEF kwam vandaag nog langs op Schiphol als LH986 om 09:19 uur en vertrok weer om LH987 van/naar Frankfurt.

Lufthansa was de launch customer van de Boeing 737; op 10 februari 1968 - ruim 48 jaar geleden - en de maatschappij was ook de eerste airline die een order plaatste; 21 stuks op 19 februari 1965.

Een impressie van vandaag:

CEO van Lufthansa:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verkocht, of onderweg naar de sloop?
pi_166464242
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:08 schreef spapaars het volgende:
Verkocht, of onderweg naar de sloop?
[ afbeelding ]
Gaat naar Automatic LLC zoals wel meer 737's op SFB. Voor storage maar zeer waarschijnlijk sloop.

Gaat om D-ABEH met kort daarachter D-ABEN; hier vanmiddag bij vertrek vanuit Frankfurt:



Over laatste vluchten gesproken; morgen vertrekt KLM's oudste toestel.
Maandagmorgen om 09:15 uur vertrekt Boeing 747-400 PH-BFA voor haar allerlaatste vlucht ooit; de ruim anderhalf uur durende vlucht naar Teruel, Spanje waar ze bij haar zusters -BFM en -BFO komt te staan.

De "City of Atlanta" werd op 16 oktober uit de vloot gehaald nadat ze die ochtend binnenkwam als haar laatste commerciële vlucht als KL736 uit Willemstad.
-BFA werd op 18 mei 1989 aan KLM geleverd en heeft dus ruim 27 jaar voor de maatschappij gevlogen.
Naar mijn weten heeft ze na haar laatste vlucht vanuit Willemstad er 125.834 vlieguren en 16.880 cycles opzitten.


Nog geen 5 weken na levering aan KLM was er al een aardig groot incident; bij het taxiën naar de startbaan voor haar vlucht KL641 naar New York JFK raakt haar linkermotor een grasmaaier:


Zo stond ze er anderhalve week geleden bij... in een leeg en verlaten hangar op Schiphol-Oost:
(ik weet nog recentere foto's te vinden maar weet niet of de eigenaren van die foto's het waarderen dat ik ze hier dan plaats)

Amsterdam Schiphol Airport - 27-10-2016 by Iemand91, on Flickr

En nog een van eigen hand in februari dit jaar op weg als KL691 naar Toronto:

Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr
pi_166469689
Mooie foto's! En die stats. :o Echt bizar eigenlijk. :D Jammer dat ze weer een icoon verliezen...

Zojuist met de eerste geleverde A350 gevlogen, A7-ALA. Op 22/12/2014 geleverd aan QR en nu dus bijna twee jaar oud. Sindsdien zijn er nog 45 geleverd volgens de A350 XWB production list, wat deels de problemen laat zien die Airbus heeft om de productie (flink) op te schroeven. QR is momenteel de grootste operator met 12 A350-900 toestellen en zal dat ook blijven gezien de huidige orders uit mijn hoofd. De eerste A350-1000 zal waarschijnlijk begin volgend jaar geleverd gaan worden, die wacht nu z'n eerste vlucht af.
Jack does it in real time...
pi_166478708
Afgelopen zaterdagavond langs geweest bij Rotterdam The Hague Airport en ik zag voor het eerst een zakenvliegtuig van dichtbij!!!
pi_166480111
Haar allerlaatste vertrek vanaf Schiphol; vanaf baan 04 (Oostbaan):

KLM B747 by Ramon Kok, on Flickr
pi_166491426
Snakes on a plane!



Voorrangslanding wegens slang aan boord
quote:
Een Embraer E-190 van Aeromexico kreeg vooraan om te landen op Mexico City Airport nadat een slang ontdekt was aan boord.

De Embaer was onderweg van Torreon (Mexico) naar Mexico City. Het beest kwam uit de bagagerekken zetten voorin het vliegtuig. De slang wordt geschat op meer dan een halve meter lang. De slang heeft niemand aangevallen. Na de landing werd het gevangen door de dierendienst van het vliegveld.

Een passagier filmde het beest en zette het online.

Ik had het toestel in de fik gezet. :+
  dinsdag 8 november 2016 @ 02:29:02 #60
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_166492853
:D Kopt u maar in hoor :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 8 november 2016 @ 07:24:40 #61
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166493442
quote:
De plannen voor Air France Boost

In Franse media ontvouwt Air France steeds meer van de plannen voor de nieuwe maatschappij met werktitel Boost. Een overzicht.

Netwerk
Boost wordt geen low-cost maatschappij. Het moet wel wat lagere kosten krijgen dan Air France. Het netwerk is het belangrijkst, Boost vliegt dan ook van het dure Charles de Gaulle. De maatschappij zal een deel van de onrendabele routes van Air France overnemen. Van het Boost-netwerk zal 70 procent ex-Air France zijn, 30 procent worden nieuwe routes.
Vliegtuigen
De long-haul vloot bestaat in 2020 uit tien vliegtuigen. Kenners noemen dit wel het absolute minimum voor een maatschappij, wil het wat kans maken. De vloot zal uiteindelijk uit A350’s bestaan. De eerste van dit type wordt pas in 2019 aan Air France geleverd. In totaal zijn er 25 besteld voor Air France en KLM samen. De overbrugging zal gedaan worden met A340’s. Air France wilde van deze viermotorige brandstofslurpers af; mogelijk blijven ze nu langer in de vloot bij de dochter.

Interieur
Boost wordt eigenlijk een soort KLM, wat betreft het interieur. Air France-KLM zegt dat het een half business half toeristen maatschappij worden. Waarschijnlijk wat betreft inkomsten. Er komen zoveel mogelijk stoelen naast elkaar in economy class. First class zal ontbreken. Business class wordt soberder en kleiner dan (de nieuwe business class) bij AF, maar wel met flatbeds. Niet alle stoelen krijgen directe toegang tot het gangpad. KLM business class dus.

Alle toestellen krijgen wifi aan boord. Daarnaast wordt de maatschappij een plek om noviteiten uit te proberen. Het eerste hersenspinsel is er al: bedden in het vrachtruim of boven de cabine.

Personeel
Piloten komen van Air France en kunnen vrijwillig voor Boost kiezen. Het argument waarom ze dat zouden willen is omdat ze dan door kunnen groeien. AF-KL hoopt zo een staking zoals twee jaar geleden na presentatie van het Transavia Europe plan te voorkomen. Minder bang is de moedermaatschappij voor de rest van het personeel. Cabin crew zal nieuw worden geworven. De afhandeling zal deels door Air France worden gedaan en deels door andere partijen.

Bestemmingen
Meest voor de hand liggende bestemmingen zijn volgens de topman Zuid-Oost Azië, India, Bangkok of Guangzhou. Bestemmingen waar de golfmaatschappijen sterk zijn en voor veel concurrentie zorgen. Mogelijk gaat Boost later ook transatlantisch vliegen.

Medium-haul
Naast long-haul bestemmingen krijgt Boost ook medium-haul netwerk. Daarvoor worden Air France A320’s gebruikt, met Air France piloten. Hoeveel A320’s er naar Boost gaan is nog niet bekend gemaakt. Vanaf de zomer of herfst 2017 gaat dit deel van de nieuwe dochter van start. De long-haul begint niet eerder dan zomer 2018.

Investering
Tussen 2017 en 2020 investeert Air France-KLM 1,7 tot 2,2 miljard in Boost. Dit geld komt uit kostenbesparingen en een toename in de ticketverkoop.

Transavia
De semi-LCC van de Air France-KLM groep blijft ook routes uitvoeren vanuit Frankrijk. Trans vliegt vanaf Parijs Orly en zal dat blijven doen. De maatschappij wordt niet als nuttig gezien voor de Charles de Gaulle hub. Vluchten naar Europese bestemmingen blijven in stand en er zullen binnenlandse routes bij komen om de concurrentie met de TGV aan te gaan. Hop! blijft vanaf Orly samenwerken met Transavia. De plannen voor een pan-Europese Transavia zijn van tafel.

Naam
Boost wordt niet de naam voor de maatschappij. Er zal een link met Air France komen. Wellicht de hele naam of de afkorting ‘AF’.
pi_166493578
Dit gaat zo'n onzettende keiharde faal worden, als je zelfs in de eerste plannen al zo'n warrig vaag business plan hebt.

Het wordt nu dus een business-toeristen-low-cost-maar-geen-low-cost-experience-zonder-schaalgrootte-carrier ofzo? :')
Jack does it in real time...
  dinsdag 8 november 2016 @ 09:35:26 #63
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166494501
Klinkt als een sterfhuisconstructie om gemakkelijk van onrendabele lijnen, toestellen en piloten af te komen tbh.
So we just called him Fred
pi_166498519
Vannacht is vlucht CX254, een Cathay 777-300ER B-KPN van London Heathrow naar Hong Kong uitgeweken naar Amsterdam. Toestel is rond 02:00 uur vannacht op Schiphol geland en staat daar nog steeds.
Vlucht is wegens medische redenen uitgeweken; schijnt om een man met een diabetische coma te gaan.

Overigens niet de eerste keer dat er tegelijkertijd 2 Cathay Pacific toestellen op Schiphol staan (samen met de CX271/CX270 HKG-AMS vlucht); zo stonden er o.a. op 29 maart 2015 stonden er ook 2 Cathay 777-300ER's tegelijk op Schiphol.

pi_166501572
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:34 schreef Iemand91 het volgende:
Haar allerlaatste vertrek vanaf Schiphol; vanaf baan 04 (Oostbaan):

[ link | afbeelding ]KLM B747 by Ramon Kok, on Flickr
Jumbo 747 O+
pi_166517637
De 500e gebouwde Boeing 787 heeft zojuist haar eerste vlucht gemaakt.
F-HRBA; de eerste 787(-9) voor Air France:

  woensdag 9 november 2016 @ 06:24:55 #67
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166525120
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 00:57 schreef Iemand91 het volgende:
De 500e gebouwde Boeing 787 heeft zojuist haar eerste vlucht gemaakt.
F-HRBA; de eerste 787(-9) voor Air France:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/photos/(...)67a943a3c]afbeelding[/url] ]
Ik snap nog steeds niet dat niet gewoon alle 787's naar KLM gaan en alle 350's naar AF. Dat is toch veel efficiënter?
pi_166531082
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 09:35 schreef FredvZ het volgende:
Klinkt als een sterfhuisconstructie om gemakkelijk van onrendabele lijnen, toestellen en piloten af te komen tbh.
Daar vond ik het ook op lijken ja
pi_166533499
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 06:24 schreef Sunri5e het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat niet gewoon alle 787's naar KLM gaan en alle 350's naar AF. Dat is toch veel efficiënter?
De vloot wordt dermate groot dat dat wel meevalt.
pi_166533994
quote:
Ik snap nog steeds niet dat niet gewoon alle 787's naar KLM gaan en alle 350's naar AF. Dat is toch veel efficiënter?
Op korte termijn wel, maar als beide maatschappijen hopelijk in de loop van de tijd over gemiddeld 25 toestellen van elk type beschikken wordt dat anders. Ze zijn net wat verschillend waardoor de maatschappijen meer mogelijkheden hebben om toestel en route op elkaar af te stemmen.
Daarnaast zou de nieuwe A350-1000 wel eens een deel van de 777-200's kunnen gaan vervangen, waardoor je ook daar keuzemogelijkheden krijgt.
--
  woensdag 9 november 2016 @ 22:04:54 #71
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166548899
Iemand nog een A330 leasen?
Turkish Airlines houdt flink deel vloot aan de grond

Gaat onder andere om A330-200's die recent aan de vloot zijn toegevoegd vanwege de groei die Turkish Airlines juist doormaakte.
So we just called him Fred
  woensdag 9 november 2016 @ 22:31:30 #72
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166549874
Geen idee of het al voorbij is gekomen, maar de PH-MCS lijkt en tweede leven te krijgen bij FedEx als N68089:


Wel weer opvallend, aangezien deze kist maandenlang bij Martinair op Schiphol heeft gestaan.

En ook de PH-MCU mag als N68091 nog even doorvliegen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Fred op 09-11-2016 22:36:48 ]
So we just called him Fred
pi_166550724
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 22:31 schreef FredvZ het volgende:
Geen idee of het al voorbij is gekomen, maar de PH-MCS lijkt en tweede leven te krijgen bij FedEx als N68089:
[ afbeelding ]

Wel weer opvallend, aangezien deze kist maandenlang bij Martinair op Schiphol heeft gestaan.

En ook de PH-MCU mag als N68091 nog even doorvliegen.
Ik zou er maar niet te veel op hopen.
Naar mijn weten zijn ze aan FedEx verkocht puur voor onderdelen.
  woensdag 9 november 2016 @ 23:02:01 #74
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166550766
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:00 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik zou er maar niet te veel op hopen.
Naar mijn weten zijn ze aan FedEx verkocht puur voor onderdelen.
Bummer -O-
Vond de registraties al zo afwijken van de rest van FedEx.

Van de PH-MCR weten we in elk zeker dat ze niet meer zal vliegen:
So we just called him Fred
pi_166551506
Binnenkort een Trump Force One!! :o
pi_166556057
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:00 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik zou er maar niet te veel op hopen.
Naar mijn weten zijn ze aan FedEx verkocht puur voor onderdelen.
Maar waarom heeft die kist dan een nieuwe VS registratie gekregen? De MCR staat als de-registerd, de MCU en MCS nog niet.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 10 november 2016 @ 15:55:49 #78
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_166562205


LEJ_Airport twitterde op donderdag 10-11-2016 om 14:57:31 Die #Antonov #AN225 ist um 14.04 Uhr auf der Nordbahn des #LEJ_Airport gelandet. Geplanter Start morgen gegen 18.00… https://t.co/UHsx5qivdV reageer retweet
_O_ Blijft impressive
pi_166562685
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:55 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
LEJ_Airport twitterde op donderdag 10-11-2016 om 14:57:31 Die #Antonov #AN225 ist um 14.04 Uhr auf der Nordbahn des #LEJ_Airport gelandet. Geplanter Start morgen gegen 18.00… https://t.co/UHsx5qivdV reageer retweet
_O_ Blijft impressive
Jep, en met een beetje geluk wijkt die morgenavond net dat beetje af dat ik 'm ook nog kan zien.
Of in ieder geval; horen. Want ik heb wel eens een Antonov 124 op zo'n 10 kilometer hoogte over horen komen.
Ging direct op FR24 kijken want dat geluid leek op geen enkel ander toestel.

Helaas ligt m'n monster 100-400mm objectief alweer in Amsterdam ;( ....



Toestel is overigens onderweg naar Zuid-Amerika:



[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 10-11-2016 16:27:18 ]
pi_166565224
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:19 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Jep, en met een beetje geluk wijkt die morgenavond net dat beetje af dat ik 'm ook nog kan zien.
Of in ieder geval; horen. Want ik heb wel eens een Antonov 124 op zo'n 10 kilometer hoogte over horen komen.
Ging direct op FR24 kijken want dat geluid leek op geen enkel ander toestel.

Helaas ligt m'n monster 100-400mm objectief alweer in Amsterdam ;( ....

[ afbeelding ]

Toestel is overigens onderweg naar Zuid-Amerika:

[ afbeelding ]
Wow, wat een zieke route. Mag wat kosten. Enig idee wat er vervoerd wordt?
Waarom niet?
pi_166565739
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 18:32 schreef Maxco het volgende:
Wow, wat een zieke route. Mag wat kosten. Enig idee wat er vervoerd wordt?
BolloreLog twitterde op vrijdag 04-11-2016 om 16:02:00 On Nov. 15th, On Nov. 15th, Bolloré Logistics #Chile will be handling a 182-ton transformer - heaviest single piece ever airlifted in the Americas. #AN225 reageer retweet
  Moderator donderdag 10 november 2016 @ 19:57:42 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166566902
Ik zie overigens dat zo'n vliegtuig een cockpit crew heeft van 4? Gezagvoerder, co-piloot, boordwerktuigkundige en navigator. Alles gaat nog zonder computers dus?

Hadden andere vliegtuigen vroeger ook een navigator?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 10 november 2016 @ 20:01:26 #83
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166567028
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 19:57 schreef derLudolf het volgende:
Hadden andere vliegtuigen vroeger ook een navigator?
Jep, tegelijk met de komst van de straalvliegtuigen zijn zij langzaam verdwenen.
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 10 november 2016 @ 20:03:36 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166567102
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:01 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Jep, tegelijk met de komst van de straalvliegtuigen zijn zij langzaam verdwenen.
Aha, wie zijn toen gaan navigeren?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 10 november 2016 @ 20:04:53 #85
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166567132
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha, wie zijn toen gaan navigeren?


(bediend door de gezagvoerder en co-piloot)
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 10 november 2016 @ 20:44:37 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166568453
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:04 schreef FredvZ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

(bediend door de gezagvoerder en co-piloot)
Aha, hoe heet zo'n ding? Kan ik zelf even Wiki'en ipv vragen hier :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 10 november 2016 @ 20:45:37 #87
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166568493
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha, hoe heet zo'n ding? Kan ik zelf even Wiki'en ipv vragen hier :+
https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_management_system
So we just called him Fred
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:25:07 #88
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166583982
Ik zie dat de PH-TFK een Keulen - Dominicanen doet. Weet iemand de reden hier voor?
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:31:54 #89
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166584145
airlivenet twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 13:26:13 PHOTO China Southern A380 collides with a tow truck at LAX @AirCrashMayday @CNAviationDailyhttps://t.co/wVBPoHK07s reageer retweet
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:39:20 #90
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166584263
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:25 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zie dat de PH-TFK een Keulen - Dominicanen doet. Weet iemand de reden hier voor?
Eurowings huurt in de winter een aantal toestellen van TUI, dit jaar in elk geval de G-OBYF (een zusje van de Nederlandse PH-OYI en de Belgische OO-JNL) die gaat vanaf morgen als D-ATYF zonder Thomson/TUI opschriften vliegen voor Eurowings.
Ze staat nu in Hannover, ik gok dat het klaar maken voor de Eurowings operatie te lang heeft geduurd en de PH-TFK als eerste in Keulen kon zijn.

De OO-JNL valt nu in voor de PH-TFK. Geen idee wat TUI er toe heeft doen besluiten om de OO-JNL naar Miami/Orlando te sturen, want beide toestellen zijn vanmorgen rond dezelfde tijd vertrokken vanaf Amsterdam. Je zou dan verwachten dat de OO-JNL de identieke D-ATYF zou vervangen, maar wellicht dat de PH-TFK een probleem had wat meer tijd kostte om te repareren dan gepland en om verdere vertraging te voorkomen de OO-JNL is gestuurd.
So we just called him Fred
  vrijdag 11 november 2016 @ 17:41:17 #91
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166586391
Kleine kink in de kabel voor de AN-225:
http://avherald.com/h?article=4a0940b8&opt=0

Staat nog steeds in Leipzig:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ur-82060

[ Bericht 24% gewijzigd door Fred op 11-11-2016 21:49:56 ]
So we just called him Fred
  vrijdag 11 november 2016 @ 17:43:51 #92
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166586427
So we just called him Fred
pi_166592555
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 17:41 schreef FredvZ het volgende:
Kleine kink in de kabel voor de AN-225:
http://avherald.com/h?article=4a0940b8&opt=0

Staat nog steeds in Leipzig:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ur-82060
Maar Antonov heeft bevestigd dat de vertraging hier niet mee te maken heeft.

EDIT:
volgend zomer geen China Southern A380 naar Amsterdam:

China Southern in 2017 niet met A380 naar Schiphol
quote:
SCHIPHOL - China Southern Airlines zet in 2017 geen Airbus A380 in op Schiphol. De superjumbo vloog de afgelopen twee jaar in het zomerseizoen op de route tussen Beijing en Amsterdam, maar slaat nu een jaartje over. “De toestellen zijn toe aan groot onderhoud”, zegt general manager Ken Pang in Luchtvaartnieuws Magazine van deze maand.

De Chinese KLM-partner nam vijf jaar geleden een vijftal A380’s in gebruik. De toestellen vliegen binnenlands tussen Beijing en Guangzhou en worden in de winter ingezet op populaire vluchten vanuit China naar Australië. Ook Los Angeles wordt met het type het hele jaar door bediend.

China Southern viert in november de twintigste verjaardag van de verbinding met Schiphol. Die begon in 1996 met twee vluchten per week en groeide uit tot twee dagelijkse verbindingen, met Beijing en Guangzhou.

Groot onderhoud
In het zomerseizoen vloog China Southern sinds 2015 met de A380 op Schiphol, waar normaliter de A330 werd ingezet. “Onze A380’s zijn toe aan een C-check, waardoor ze tijdelijk minder beschikbaar zijn”, legt Pang uit. Afgelopen zomer kende China Southern relatief veel technische problemen met de A380, waardoor grote vertragingen optraden. In 2018 moeten de toestellen weer volledig inzetbaar zijn.


[ Bericht 27% gewijzigd door Iemand91 op 11-11-2016 22:56:38 ]
  zaterdag 12 november 2016 @ 14:15:53 #94
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166605036
JetBlue wilde graag mee doen met de Retro Livery hype, maar heeft geen history om een eigen retro livery te hebben. Oplossing? Ze hebben er eentje verzonnen. Resultaat mag er best wezen:

So we just called him Fred
pi_166607799
Air Holland stijl?
pi_166659612
Amsterdam Schiphol wordt de eerste Bombardier CS300 bestemming:



Schiphol heeft primeur van eerste CS300 route
quote:
Schiphol heeft de wereldwijde primeur de eerste CS300 lijnvlucht bestemming te zijn. Dat meldt de maatschappij.

Op 14 december vliegt airBaltic voor het eerst een lijnvlucht met de Bombardier CS300. AirBaltic is de launch customer van dit toestel. Vlucht BT619 vertrekt op 14 december om 16:25 uur vanuit Riga om om 16:50 uur aan te komen op Amsterdam. De terugvlucht vertrekt weer om 18:55 uur en komt rond tien uur aan in Riga.

Aan boord zijn 145 stoelen. Volgens de maatschappij zijn deze breder dan anders, is er meer ruimte voor handbagage en zijn de toiletten verbeterd. Ook is het toestel veel stiller, met vier keer minder overlast. Waarmee vergeleken wordt is onduidelijk. AirBaltic heeft twintig toestellen in bestelling.

Na Amsterdam wordt in die week nog gevlogen naar München, Tallinn, Stockholm, Helsinki en Vilnius. Daarna zullen ook bestemmingen als Parijs, Barcelona en Parijs worden aangedaan met het nieuwe toestel.
De CS300 kwam overigens al eerder naar Schiphol.
  Moderator maandag 14 november 2016 @ 22:32:31 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166660284
*O*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166685091
KLM blijft maar doorgaan met het uitbreiden van haar netwerk; ze keren terug naar Freetown en Monrovia:

KLM start lijnvluchten naar Sierra Leone en Liberia
quote:
SCHIPHOL - KLM start in de zomer van 2017 nieuwe lijndiensten naar Freetown in Sierra Leone en Monrovia in Liberia. Beide bestemmingen worden drie keer per week bediend en werden jaren geleden ook al door KLM aangevlogen.

KLM zet op de vluchten een Airbus A330-200 in. Vlucht KL511 vertrekt elke woensdag, vrijdag en zondag vanaf Schiphol naar Freetown. Na een korte tussenstop vliegt het toestel verder naar Monrovia.

Het Afrikaanse netwerk van KLM bestaat verder uit Windhoek, Luanda, Johannesburg, Kaapstad, Nairobi, Kilimanjaro, Dar es Salaam, Entebbe, Kigali, Lagos en Accra. Daarnaast worden via partner Kenya Airways talloze bestemmingen indirect aangevlogen.

KLM vloog voor het laatst op Freetown in 1996. De lijndienst naar Monrovia duurde tot 1990.


KLM Douglas DC-8 op Freetown Lungi Airport in Sierra Leone, 1969.
Een van KLM's 747-400's (PH-BFF) draagt de naam Freetown naar deze stad.
  woensdag 16 november 2016 @ 10:41:27 #99
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166688831
quote:
Qatar Airways krijgt tweede vlucht op Schiphol

Qatar Airways krijgt binnenkort een tweede dagelijkse vlucht op Schiphol. Dat melden meerdere bronnen aan De Telegraaf.

De aanstaande uitbreiding is pikant want de Europese Unie is nog met Qatar in onderhandeling over meer landingsrechten. Daarin moeten onder meer afspraken gemaakt worden over een gelijk speelveld. Ondertussen is Nederland, los van dat proces, bezig met eigen bilaterale gesprekken met Qatar, zo melden bronnen.

KLM
Door het toestaan van extra vluchten aan Qatar Airways wordt het netwerk van KLM verder ondergraven, vooral op routes richting Azië. Directe verbindingen maken een land aantrekkelijk voor het internationale bedrijfsleven. Het routenetwerk van KLM is goed voor ¤30 miljard aan toegevoegde waarde voor de Nederlandse economie.

Qatar Airways is vorig jaar gestart met een dagelijkse passagiersvlucht naar Schiphol, naast een vrachtvlucht. Door de aanstaande verdubbeling zou de luchtvaartmaatschappij op 28 vluchten per week uitkomen, waar KLM op zeven stuks per week zit.
pi_166690965
Ze rekenen gelijk een verdubbeling voor pax en cargo, weet niet of dat erin zit.

Nu gaan we overigens met 777-300ER met 388 in Y, dat zal heus niet verdubbelen gelijk... Eerder 2x per dag 787-8 ofzo, dat is 464 stoelen in Y in totaal. Beetje zelfde verhaal als toen EK naar 2x A380 ging, qua stoelen viel dat ook wel mee...
Jack does it in real time...
pi_166691398
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:02 schreef DeeBee het volgende:
Ze rekenen gelijk een verdubbeling voor pax en cargo, weet niet of dat erin zit.

Nu gaan we overigens met 777-300ER met 388 in Y, dat zal heus niet verdubbelen gelijk... Eerder 2x per dag 787-8 ofzo, dat is 464 stoelen in Y in totaal. Beetje zelfde verhaal als toen EK naar 2x A380 ging, qua stoelen viel dat ook wel mee...
Van een dagelijkse 777-300ER naar 2 787-8's gaan zou een beetje raar zijn; want zou een verdubbeling van business stoelen betekenen (2x 22 i.p.v. 1x 24) en slechts 76 economy meer.

Denk eerder een combinatie van de twee types of 2x 777-300ER.
Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben; wie weet komen met 2x de A380's langszetten. :P

Sowieso een rare laatste alinea:
quote:
Qatar Airways is vorig jaar gestart met een dagelijkse passagiersvlucht naar Schiphol, naast een vrachtvlucht. Door de aanstaande verdubbeling zou de luchtvaartmaatschappij op 28 vluchten per week uitkomen, waar KLM op zeven stuks per week zit.
Bij Qatar komen ze dan op 28 dagelijkse vluchten; echter dan reken ze verdubbeling van zowel passagiers en vrachtvluchten (14 pax, 14 cargo per week).
En dan zeggen ze dat KLM op 7 vluchten per week zit; maar dan zijn dan ook alleen maar pax-vluchten.

Rare vergelijking. Daarnaast komt Qatar vaker dan 7 keer per week met vrachttoestellen naar Amsterdam.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 16-11-2016 13:56:29 ]
pi_166692319
Ja die laatste alinea rekenen ze heel raar, nu is het 7x per week pax en varierend cargo.

'High density' 777-300ER hebben we er 'maar' 12 van uit m'n hoofd, denk niet dat we er daarvan 2 gaan gebruiken in rotaties naar AMS. Overigens is het naar CPH, BRU, ARN, OSL ook 2x per dag 787, dus zo gek is die set-up niet voor West-Europa. :P En wat ik zei, meer capaciteit is 1, maar gelijk verdubbelen is too much, in een latere fase kan je altijd nog naar een ander toestel. Als het maar geen A330 wordt, ik bid voor A350. :+
Jack does it in real time...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')