Gaafquote:Op woensdag 14 december 2016 00:45 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen komt YL-CSA naar Amsterdam. Dit is de eerste Bombardier CS300 van AirBaltic en deze vlucht van Riga naar Amsterdam is 's werelds eerste commerciële vlucht van dit type.
Aankomst vanuit Riga is morgenmiddag als BT619 om 17:50 uur.
Vertrek terug als BT620 is om 18:55 uur.
[ link | afbeelding ]airBaltic CS300 YL-CSA by Mathias Düber, on Flickr
Gave kist!quote:Op woensdag 14 december 2016 00:45 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen komt YL-CSA naar Amsterdam. Dit is de eerste Bombardier CS300 van AirBaltic en deze vlucht van Riga naar Amsterdam is 's werelds eerste commerciële vlucht van dit type.
Aankomst vanuit Riga is morgenmiddag als BT619 om 17:50 uur.
Vertrek terug als BT620 is om 18:55 uur.
[ link | afbeelding ]airBaltic CS300 YL-CSA by Mathias Düber, on Flickr
quote:KLM opent komend zomerseizoen nog eens zeven nieuwe routes. Dat heeft topman Pieter Elbers tegen Up in the Sky gezegd. Het gaat om drie tijdelijke en vier structurele bestemmingen in het KLM-netwerk.
Met ingang van het zomerseizoen (26 maart) voegt KLM Cagliari en Catania in Italië en de Kroatische stad Split, tijdelijk aan het routenetwerk toe. “Zoals we dat dit jaar al deden met Ibiza,” zegt Elbers.
Vakantiebestemmingen
Cagliari (Sardinië), Catania (Sicilië) en Split worden in juli en augustus dagelijks bediend, in het voor- en naseizoen alleen in de weekeinden. Net als Ibiza, zijn het overwegend vakantiebestemmingen. De structureel nieuwe bestemmingen zijn: Gdansk (Polen), Graz (Oostenrijk), Porto (Portugal) en het Spaanse Malaga. Die worden dagelijks aangevlogen.
Spelen
Volgens Elbers gaan de nieuwe bestemmingen niet ten koste van bestaande, maar kunnen de routes geopend worden dankzij vlootvernieuwing en een efficiënter gebruik van die vloot. “Dit jaar heeft laten zien dat de door ons ingezette strategie goed werkt; zowel qua kosten besparen en investeren, als de nieuwe netwerkstrategie.” KLM ‘speelt’ tegenwoordig ook meer met haar routenetwerk dan vroeger het geval was. De tijdelijke bestemmingen zijn daar een voorbeeld van, maar ook de hogere frequenties vanaf de start van een nieuwe route.
Cali
Er wordt ook eerder besloten de stekker uit een route te trekken als die niet loopt. “Cali in Colombia is daar een voorbeeld van,” aldus Elbers. Die bestemming werd pas vorig jaar geïntroduceerd, in combinatie met Bogota. “Cali liep minder goed en hebben we nu gewisseld met Cartagena.” Begin januari vliegt KLM voor het laatst naar Caïro, een stad waar KLM al heel lang op vliegt, maar waar de laatste tijd nadrukkelijk de klad in zat.
Strategie
Voor komend zomerseizoen kondigde KLM eerder al de nieuwe intercontinentale bestemmingen Minneapolis (VS), Freetown in Siërra Leone en Monrovia in Liberia aan. In Europa wordt Londen City aan het schema toegevoegd. De frequentie op Dublin, nieuw sinds deze winter, wordt in de zomer flink opgevoerd. Elbers: “2017 is het derde jaar van de nieuwe strategie. De effecten daarvan zijn steeds nadrukkelijker te zien.”
Daarnaast worden de vluchten naar Buenos Aires (en door naar Santiago) ook uitgebreid, het waren er eerst 3 per week, nu geloof ik al 4 en ze willen zelfs naar dagelijkse vluchten als ik de geruchten mag gelovenquote:Op donderdag 15 december 2016 16:34 schreef Iemand91 het volgende:
KLM kondigt weer zeven nieuwe bestemmingen aan
[..]
Even een "supersnelle" pitstop uitgevoerd door de Air France collega's in Pointe-a-Pitre en ze blijven net onder de 3 uur vertraging om te voorkomen dat er vergoedingen betaald moeten worden. Goed ingepland die standaard diversion.quote:Op vrijdag 16 december 2016 14:09 schreef Iemand91 het volgende:
Tijd geleden hadden we het hier (geloof ik) over Sint Maarten en de prestaties van de A330 daar; afgelopen dinsdag heeft KL730 voor het eerst moeten omvliegen via Pointe-à-Pitre.
Dat is het inderdaad vanwege de steep approach en het uitzicht.quote:Op vrijdag 16 december 2016 23:16 schreef xcachet het volgende:
Londen City lijkt mij erg tof om op de vliegen
Vóór 9/11 was het helemaal een feest met VLM RTM-LCY en dan moeten landen in oostelijke richting. Maakte die Fokker 50 een rondje om Canary Warf en keek je zo daar de kantoren binnen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 23:16 schreef xcachet het volgende:
Londen City lijkt mij erg tof om op de vliegen
Minimaal 2 keer in de week vlieg ik er naar toe, en het verveeld nooit!quote:Op vrijdag 16 december 2016 23:16 schreef xcachet het volgende:
Londen City lijkt mij erg tof om op de vliegen
2 keer per week?quote:Op zaterdag 17 december 2016 13:57 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Minimaal 2 keer in de week vlieg ik er naar toe, en het verveeld nooit!
Oh wowquote:Op zaterdag 17 december 2016 12:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Vóór 9/11 was het helemaal een feest met VLM RTM-LCY en dan moeten landen in oostelijke richting. Maakte die Fokker 50 een rondje om Canary Warf en keek je zo daar de kantoren binnen.
Staat gewoon op mijn to-do-lijstje van 2017. Jammer dat Vueling er niet op vliegt. Daarmee vlieg ik wat goedkoperquote:Op zaterdag 17 december 2016 11:46 schreef inkjet het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad vanwege de steep approach en het uitzicht.
Europees hoofdkantoor van de holding(airline) waar ik voor werk zit in London dus dan is city wel makkelijk en snel!quote:
Niet zo'n supersnelle vlucht:quote:Op vrijdag 16 december 2016 18:17 schreef OEM het volgende:
Even een "supersnelle" pitstop uitgevoerd door de Air France collega's in Pointe-a-Pitre en ze blijven net onder de 3 uur vertraging om te voorkomen dat er vergoedingen betaald moeten worden. Goed ingepland die standaard diversion.
quote:IranAir has trimmed its planned order from Europe's Airbus (AIR.PA) to 100 planes, partly by dropping superjumbo A380s, the flag carrier's head said on Sunday, confirming an adjustment first reported by Reuters.
"Although the nominal value of the contract for 118 Airbus planes had been announced at $25 billion, the A380 planes have been dropped from this contract, so the value of our Airbus contract will not be more than $10 billion," said Farhad Parvaresh, quoted by the state news agency IRNA.
In June, Reuters reported that doubts were growing about Iran's planned purchase of 12 A380 planes as part of its proposed Airbus order.
In September, an Iranian official told Reuters that Iran had reduced the number of airplanes it planned to buy from Airbus by a further six amid delays in U.S. regulatory approvals.
Separately, Iran's transport minister was quoted as saying on Sunday that Tehran expected the Airbus deal to be signed within days.
"We expect the final contract to be signed this (coming) week," Abbas Akhoundi said, quoted by IRNA.
Iran signed a $16.6 billion deal for 80 Boeing (BA.N) passenger jets last Sunday and was said to be close to another for dozens of Airbus planes to complete what would be the biggest package of firm contracts with Western companies since the country's 1979 Islamic revolution.
An Iranian official told Reuters last Sunday that IranAir was at the "very final stage" of formalizing the deal with Airbus, which led Western companies back into Iran with a provisional agreement for 118 planes when Tehran emerged from global sanctions in January.
Nee, nee en nee helaasquote:Op zondag 18 december 2016 14:25 schreef inkjet het volgende:
De PH-AOA heeft vannacht na een maand onderhoud een testvlucht uitgevoerd vanuit Xiamen. Ik ben benieuwd of het toestel terugkomt met:
1) de nieuwe livery
2) de uitgebreide economy class
3) Wi-Fi
quote:Amsterdam is Embraer 190-hoofdstad van de wereld
DRIEBERGEN - Nergens ter wereld starten en landen zoveel Embraer 190's als op Schiphol. Wekelijks vertrekken 726 vluchten vanaf Amsterdam met de tweemotorige 'Jungle Jet'. Dat blijkt uit een weinig nuttig maar niet minder vermakelijk overzicht van anna.aero naar waar ter wereld je de populairste vliegtuigtypes het vaakst kan spotten.
Dat er zoveel E190’s te zien zijn op Schiphol is voornamelijk te danken aan KLM Cityhopper, dat haar vloot honderdzitters van dit type sinds 2008 gestaag heeft uitgebreid. Ook verschillende andere airlines zetten E190’s in op vluchten naar Amsterdam.
Uit het onderzoek van anna.aero blijkt verder dat de Airbus A320 op meeste luchthavens ter wereld komt, 1323 in totaal. De nummer twee, de Boeing 737-800 start en landt op 1224 luchthavens. De Boeing 747 is exact op honderd luchthavens te zien, nog altijd een stuk meer dan de A380 (55).
De luchthaven met de meeste Airbus A320-vluchten ter wereld is overigens Delhi, gevolgd door Shanghai en Barcelona. De Boeing 737-800 is het meest algemeen op de luchthaven van Beijing, gevolgd door Jakarta en Istanbul SAW.
A380 Capital
Boeing 747-liefhebbers kunnen het beste naar Frankfurt gaan, hoewel het verschil met de nummer twee Londen Heathrow miniem is. Dat Dubai ‘A380 Capital’ is, is geen verrassing. Tweede is Londen, gevolgd door Singapore.
De meeste vluchten van de A321 vinden plaats vanaf Istanbul, terwijl de kleinere A319 op Londen Gatwick het meest algemeen is. In Hongkong starten en landen de meeste A330’s, terwijl Madrid het meest A340-rijk is. De kans om de A350 te spotten is het grootst in Singapore.
Voor Boeing 737-700's moet je naar Chicago Midway, voor 737-900's naar Seattle-Tacoma en voor 757’s naar Atlanta. De 'widebodies' 767 en 787 zijn beide op Tokio Haneda het meest voorkomend is. De 777 is dankzij grootafnemer Emirates het meest te vinden in Dubai.
Ben ook gecharmeerd van de A350, alleen jammer dat ie in de plaats komt van A340's.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:35 schreef DeeBee het volgende:
A350.
Al staat deze livery hem wel wat saai.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |