abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 12 december 2016 @ 13:35:32 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167278204
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167315228
Morgen komt YL-CSA naar Amsterdam. Dit is de eerste Bombardier CS300 van AirBaltic en deze vlucht van Riga naar Amsterdam is 's werelds eerste commerciële vlucht van dit type.

Aankomst vanuit Riga is morgenmiddag als BT619 om 17:50 uur.
Vertrek terug als BT620 is om 18:55 uur.

airBaltic CS300 YL-CSA by Mathias Düber, on Flickr
  Moderator woensdag 14 december 2016 @ 00:47:25 #228
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167315238
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:45 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen komt YL-CSA naar Amsterdam. Dit is de eerste Bombardier CS300 van AirBaltic en deze vlucht van Riga naar Amsterdam is 's werelds eerste commerciële vlucht van dit type.

Aankomst vanuit Riga is morgenmiddag als BT619 om 17:50 uur.
Vertrek terug als BT620 is om 18:55 uur.

[ link | afbeelding ]airBaltic CS300 YL-CSA by Mathias Düber, on Flickr
Gaaf :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167316522
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:45 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen komt YL-CSA naar Amsterdam. Dit is de eerste Bombardier CS300 van AirBaltic en deze vlucht van Riga naar Amsterdam is 's werelds eerste commerciële vlucht van dit type.

Aankomst vanuit Riga is morgenmiddag als BT619 om 17:50 uur.
Vertrek terug als BT620 is om 18:55 uur.

[ link | afbeelding ]airBaltic CS300 YL-CSA by Mathias Düber, on Flickr
Gave kist! ^O^

Mooie lijnen rond de cockpit en goede winglets.
Jack does it in real time...
pi_167340103
Ik mag het hier blijkbaar niet zeggen maar een populaire hoofdtelefoon met Active Noise Cancelling is in de aanbieding op Amazon.it met een prijs die nooit zo laag is geweest.

Handig voor in het vliegtuig.
pi_167346350
KLM kondigt weer zeven nieuwe bestemmingen aan
quote:
KLM opent komend zomerseizoen nog eens zeven nieuwe routes. Dat heeft topman Pieter Elbers tegen Up in the Sky gezegd. Het gaat om drie tijdelijke en vier structurele bestemmingen in het KLM-netwerk.

Met ingang van het zomerseizoen (26 maart) voegt KLM Cagliari en Catania in Italië en de Kroatische stad Split, tijdelijk aan het routenetwerk toe. “Zoals we dat dit jaar al deden met Ibiza,” zegt Elbers.

Vakantiebestemmingen
Cagliari (Sardinië), Catania (Sicilië) en Split worden in juli en augustus dagelijks bediend, in het voor- en naseizoen alleen in de weekeinden. Net als Ibiza, zijn het overwegend vakantiebestemmingen. De structureel nieuwe bestemmingen zijn: Gdansk (Polen), Graz (Oostenrijk), Porto (Portugal) en het Spaanse Malaga. Die worden dagelijks aangevlogen.

Spelen
Volgens Elbers gaan de nieuwe bestemmingen niet ten koste van bestaande, maar kunnen de routes geopend worden dankzij vlootvernieuwing en een efficiënter gebruik van die vloot. “Dit jaar heeft laten zien dat de door ons ingezette strategie goed werkt; zowel qua kosten besparen en investeren, als de nieuwe netwerkstrategie.” KLM ‘speelt’ tegenwoordig ook meer met haar routenetwerk dan vroeger het geval was. De tijdelijke bestemmingen zijn daar een voorbeeld van, maar ook de hogere frequenties vanaf de start van een nieuwe route.

Cali
Er wordt ook eerder besloten de stekker uit een route te trekken als die niet loopt. “Cali in Colombia is daar een voorbeeld van,” aldus Elbers. Die bestemming werd pas vorig jaar geïntroduceerd, in combinatie met Bogota. “Cali liep minder goed en hebben we nu gewisseld met Cartagena.” Begin januari vliegt KLM voor het laatst naar Caïro, een stad waar KLM al heel lang op vliegt, maar waar de laatste tijd nadrukkelijk de klad in zat.

Strategie
Voor komend zomerseizoen kondigde KLM eerder al de nieuwe intercontinentale bestemmingen Minneapolis (VS), Freetown in Siërra Leone en Monrovia in Liberia aan. In Europa wordt Londen City aan het schema toegevoegd. De frequentie op Dublin, nieuw sinds deze winter, wordt in de zomer flink opgevoerd. Elbers: “2017 is het derde jaar van de nieuwe strategie. De effecten daarvan zijn steeds nadrukkelijker te zien.”
  vrijdag 16 december 2016 @ 10:16:50 #232
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_167365010
quote:
Daarnaast worden de vluchten naar Buenos Aires (en door naar Santiago) ook uitgebreid, het waren er eerst 3 per week, nu geloof ik al 4 en ze willen zelfs naar dagelijkse vluchten als ik de geruchten mag geloven *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_167369332
Tijd geleden hadden we het hier (geloof ik) over Sint Maarten en de prestaties van de A330 daar; afgelopen dinsdag heeft KL730 voor het eerst moeten omvliegen via Pointe-à-Pitre.
  vrijdag 16 december 2016 @ 18:17:17 #234
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_167375079
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:09 schreef Iemand91 het volgende:
Tijd geleden hadden we het hier (geloof ik) over Sint Maarten en de prestaties van de A330 daar; afgelopen dinsdag heeft KL730 voor het eerst moeten omvliegen via Pointe-à-Pitre.
Even een "supersnelle" pitstop uitgevoerd door de Air France collega's in Pointe-a-Pitre en ze blijven net onder de 3 uur vertraging om te voorkomen dat er vergoedingen betaald moeten worden. Goed ingepland die standaard diversion.
pi_167385748
Londen City lijkt mij erg tof om op de vliegen _O_
pi_167390617
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:16 schreef xcachet het volgende:
Londen City lijkt mij erg tof om op de vliegen _O_
Dat is het inderdaad vanwege de steep approach en het uitzicht.
--
  zaterdag 17 december 2016 @ 12:31:41 #237
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167391353
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:16 schreef xcachet het volgende:
Londen City lijkt mij erg tof om op de vliegen _O_
Vóór 9/11 was het helemaal een feest met VLM RTM-LCY en dan moeten landen in oostelijke richting. Maakte die Fokker 50 een rondje om Canary Warf en keek je zo daar de kantoren binnen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 17 december 2016 @ 13:57:11 #238
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_167392585
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:16 schreef xcachet het volgende:
Londen City lijkt mij erg tof om op de vliegen _O_
Minimaal 2 keer in de week vlieg ik er naar toe, en het verveeld nooit!
pi_167392731
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 13:57 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Minimaal 2 keer in de week vlieg ik er naar toe, en het verveeld nooit!
2 keer per week? :o
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 12:31 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Vóór 9/11 was het helemaal een feest met VLM RTM-LCY en dan moeten landen in oostelijke richting. Maakte die Fokker 50 een rondje om Canary Warf en keek je zo daar de kantoren binnen.
Oh wow :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 11:46 schreef inkjet het volgende:

[..]

Dat is het inderdaad vanwege de steep approach en het uitzicht.
Staat gewoon op mijn to-do-lijstje van 2017. Jammer dat Vueling er niet op vliegt. Daarmee vlieg ik wat goedkoper :+
  zondag 18 december 2016 @ 01:19:11 #240
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_167410340
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 14:07 schreef xcachet het volgende:

[..]

2 keer per week? :o

Europees hoofdkantoor van de holding(airline) waar ik voor werk zit in London dus dan is city wel makkelijk en snel!
pi_167416553
De PH-AOA heeft vannacht na een maand onderhoud een testvlucht uitgevoerd vanuit Xiamen. Ik ben benieuwd of het toestel terugkomt met:
1) de nieuwe livery
2) de uitgebreide economy class
3) Wi-Fi
--
pi_167432129
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 18:17 schreef OEM het volgende:
Even een "supersnelle" pitstop uitgevoerd door de Air France collega's in Pointe-a-Pitre en ze blijven net onder de 3 uur vertraging om te voorkomen dat er vergoedingen betaald moeten worden. Goed ingepland die standaard diversion.
Niet zo'n supersnelle vlucht:

- De benodigde fuelstop op PTP
- Daar bleek er een probleem te zijn met de rechtermotor; extra vertraging
- Bij aankomst in Nederland in de holding wegens mist op Schiphol
- Landing op Polderbaan
- Gate bezet.
:P

En dan iets wat al sinds de originele 'order' van januari dit jaar eigenlijk al bekend was; geen A380's voor Iran Air.
Heeft de maatschappij vandaag bekend gemaakt in Teheran:

IranAir confirms cutting Airbus order, dropping A380s
quote:
IranAir has trimmed its planned order from Europe's Airbus (AIR.PA) to 100 planes, partly by dropping superjumbo A380s, the flag carrier's head said on Sunday, confirming an adjustment first reported by Reuters.

"Although the nominal value of the contract for 118 Airbus planes had been announced at $25 billion, the A380 planes have been dropped from this contract, so the value of our Airbus contract will not be more than $10 billion," said Farhad Parvaresh, quoted by the state news agency IRNA.

In June, Reuters reported that doubts were growing about Iran's planned purchase of 12 A380 planes as part of its proposed Airbus order.

In September, an Iranian official told Reuters that Iran had reduced the number of airplanes it planned to buy from Airbus by a further six amid delays in U.S. regulatory approvals.

Separately, Iran's transport minister was quoted as saying on Sunday that Tehran expected the Airbus deal to be signed within days.

"We expect the final contract to be signed this (coming) week," Abbas Akhoundi said, quoted by IRNA.

Iran signed a $16.6 billion deal for 80 Boeing (BA.N) passenger jets last Sunday and was said to be close to another for dozens of Airbus planes to complete what would be the biggest package of firm contracts with Western companies since the country's 1979 Islamic revolution.

An Iranian official told Reuters last Sunday that IranAir was at the "very final stage" of formalizing the deal with Airbus, which led Western companies back into Iran with a provisional agreement for 118 planes when Tehran emerged from global sanctions in January.
  Moderator zondag 18 december 2016 @ 22:13:41 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167432298
;(

Nog een paar jaar, dan rollen er een vier motorige passagierstoestellen meer van de band dus -O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167434546
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 14:25 schreef inkjet het volgende:
De PH-AOA heeft vannacht na een maand onderhoud een testvlucht uitgevoerd vanuit Xiamen. Ik ben benieuwd of het toestel terugkomt met:
1) de nieuwe livery
2) de uitgebreide economy class
3) Wi-Fi
Nee, nee en nee helaas
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_167442029
Goed jaar voor Eindhoven Airport: fors meer reizigers

Eindhoven Airport heeft het afgelopen jaar fors aan populariteit gewonnen. In 2016 maakten circa 4,7 miljoen passagiers gebruik van de luchthaven. Dat betekende een groei met 9 procent ten opzichte van een jaar eerder. Ook voor volgend jaar verwacht Eindhoven Airport weer meer passagiers te mogen begroeten.

De groei van het aantal passagiers is een logisch gevolg van het extra aantal vliegbewegingen op de luchthaven. Deze stegen met 8 procent op jaarbasis tot 32.807. Daarbij nam het aantal bestemmingen toe. In 2016 werd vanaf Eindhoven op 74 bestemmingen gevlogen.

Voor 2017 voorziet de luchthaven 5,2 miljoen passagiers. Daarbij zal het aantal vliegbewegingen ook verder stijgen tot krap 36.000.

Verbouwing luchthaven
Nog voor de zomer wordt de oplevering verwacht van een nieuw multifunctioneel gebouw, met daarin onder meer 800 plekken voor kortparkeerders, een McDonalds-vestiging en haltes voor het openbaar vervoer.

Nog is de luchthaven dan niet uitgebouwd: nadat dit nieuwe pand klaar is, volgt de herinrichting van het terrein rondom. Ook wordt volgend jaar gestart met een ingrijpende verbouwing van de terminal, aan de 'luchtzijde'. Het gebouw krijgt twee gates, met een overdekte brug naar het platform.

Op de tweede etage van het gebouw waar de bagage van binnenkomende passagiers wordt verwerkt, staat 1500 vierkante meter leeg. Die ruimte wordt volgend jaar verbouwd. In 2017 moet de nieuwe terminal klaar zijn. Met de aanpassing is een uitgave van 13,5 miljoen euro gemoeid.

http://www.ad.nl/home/goe(...)-reizigers~ad947342/

Hoe groot zou Eindhoven kunnen worden, heeft het bijvoorbeeld nog grond om uit te breiden, nieuwe baan erbij?
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:00:30 #246
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167468484
quote:
Amsterdam is Embraer 190-hoofdstad van de wereld

DRIEBERGEN - Nergens ter wereld starten en landen zoveel Embraer 190's als op Schiphol. Wekelijks vertrekken 726 vluchten vanaf Amsterdam met de tweemotorige 'Jungle Jet'. Dat blijkt uit een weinig nuttig maar niet minder vermakelijk overzicht van anna.aero naar waar ter wereld je de populairste vliegtuigtypes het vaakst kan spotten.

Dat er zoveel E190’s te zien zijn op Schiphol is voornamelijk te danken aan KLM Cityhopper, dat haar vloot honderdzitters van dit type sinds 2008 gestaag heeft uitgebreid. Ook verschillende andere airlines zetten E190’s in op vluchten naar Amsterdam.

Uit het onderzoek van anna.aero blijkt verder dat de Airbus A320 op meeste luchthavens ter wereld komt, 1323 in totaal. De nummer twee, de Boeing 737-800 start en landt op 1224 luchthavens. De Boeing 747 is exact op honderd luchthavens te zien, nog altijd een stuk meer dan de A380 (55).

De luchthaven met de meeste Airbus A320-vluchten ter wereld is overigens Delhi, gevolgd door Shanghai en Barcelona. De Boeing 737-800 is het meest algemeen op de luchthaven van Beijing, gevolgd door Jakarta en Istanbul SAW.

A380 Capital
Boeing 747-liefhebbers kunnen het beste naar Frankfurt gaan, hoewel het verschil met de nummer twee Londen Heathrow miniem is. Dat Dubai ‘A380 Capital’ is, is geen verrassing. Tweede is Londen, gevolgd door Singapore.

De meeste vluchten van de A321 vinden plaats vanaf Istanbul, terwijl de kleinere A319 op Londen Gatwick het meest algemeen is. In Hongkong starten en landen de meeste A330’s, terwijl Madrid het meest A340-rijk is. De kans om de A350 te spotten is het grootst in Singapore.

Voor Boeing 737-700's moet je naar Chicago Midway, voor 737-900's naar Seattle-Tacoma en voor 757’s naar Atlanta. De 'widebodies' 767 en 787 zijn beide op Tokio Haneda het meest voorkomend is. De 777 is dankzij grootafnemer Emirates het meest te vinden in Dubai.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 11:32:38 #247
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167469164
Lufthansa heeft gisteren overigens haar eerste A350 in ontvangst mogen nemen :)
In totaal zal Lufthansa 25 A350-900's in gebruik nemen, de eerst vlucht van München naar Delhi vindt plaats op 10 februari 2017.

De tien eerste A350's zullen gestationeerd worden op de luchthaven van München, waar ze A340-600's zullen vervangen. De overige 15 krijgen de luchthaven van Frankfurt am Main als thuisbasis.

In de A350's is plaats voor 224 economy passagiers, 21 in premium en 48 in business-class. First class ontbreekt.

Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167469223
A350. O+

Al staat deze livery hem wel wat saai. :{
Jack does it in real time...
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 11:38:18 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167469280
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:35 schreef DeeBee het volgende:
A350. O+

Al staat deze livery hem wel wat saai. :{
Ben ook gecharmeerd van de A350, alleen jammer dat ie in de plaats komt van A340's.

Niet de allermooiste livery inderdaad. Vind de retro livery op hun 747-8i wel gaaf trouwens :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167471490
Moet zeggen dat ik niet vindt dat je kan spreken van een livery. Dit is je naam op een toestel zetten...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')