ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Het probleem is dat je niet teveel info wil geven (dan leest niemand het onderweg), maar ook niet te weinig (dan kun je beter gewoon een los blaadje met de dienstregeling geven).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wat verdient een machinist bij NS eigenlijk zo'n beetje? Ik heb echt geen idee.
Ik kan nergens een sluitend antwoord vinden maar een machinist zegt in 2005 ergens: Ben 38 jaar werk 40 uur per week en krijg ?3200 dat is incl onregelmatigheid en excl 8% vakantiebijslag en 3% decemberuitkering groetjes
maar ook niet te weinig (dan kun je beter gewoon een los blaadje met de dienstregeling geven).
Nou ja je kent mijn boekjes. Vol met toeristische info, vaak ook zonder dat het spoor-gerelateerd is. Dar heeft jouw publiek eigenlijk alleen maar last van begrijp ik?
En een belangrijk deel in mijn boekjes zijn natuurlijk de spelletjes en de funpics. Daar houden jouw lezers totaal niet van dus? Wauw. Ja dan wordt het best een uitdaging om iets leuks samen te stellen.
Wauw. Zo heb ik er echt nooit tegenaan gekeken. Misschien schrijven we wel voor totaal verschillend publiek
Ja, als treinentopicnieuwjaarsrondjegangers (3x woordwaarde (kan niet want past niet op het bord maar goed...)) lezen we dat ding wel. Maar bij de NVBS Twente gaan er veel verschillende mensen mee. Van de mensen die alleen maar foto's maken (en dus geen tijd hebben om een boekje te lezen) tot aanhang die alleen meegaat voor de gezelligheid en rustig de tijd neemt om tijdens de rit het boekje van voor naar achter door te lezen. En alles daar tussenin...
Nou ja je kent mijn boekjes. Vol met toeristische info, vaak ook zonder dat het spoor-gerelateerd is. Dar heeft jouw publiek eigenlijk alleen maar last van begrijp ik?
En een belangrijk deel in mijn boekjes zijn natuurlijk de spelletjes en de funpics. Daar houden jouw lezers totaal niet van dus? Wauw. Ja dan wordt het best een uitdaging om iets leuks samen te stellen.
Er zijn inderdaad mensen die dat niet kunnen waarderen. Ze zijn dus wat saaier, maar ik probeer er altijd nog wel wat lolligheden in te stoppen, al zijn mijn mede-organisatoren het daar niet altijd mee eens.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik kan nergens een sluitend antwoord vinden maar een machinist zegt in 2005 ergens: Ben 38 jaar werk 40 uur per week en krijg ?3200 dat is incl onregelmatigheid en excl 8% vakantiebijslag en 3% decemberuitkering groetjes
Ik kan je in 2016 zeggen, ben 43 jaar werk 40 uur per week en krijg 3000 bruto per maand ex vakantiegeld. 3 % decemberWAT? Je hoort mij niet klagen hoor, maar als ik hiervan een gezin zou moeten onderhouden was mijn eigen leven wel voorbij.
Ik kan je in 2016 zeggen, ben 43 jaar werk 40 uur per week en krijg 3000 bruto per maand ex vakantiegeld. 3 % decemberWAT? Je hoort mij niet klagen hoor, maar als ik hiervan een gezin zou moeten onderhouden was mijn eigen leven wel voorbij.
je krijgt iig wel een leuke reischeque bij een jubileum.
Er zijn inderdaad mensen die dat niet kunnen waarderen. Ze zijn dus wat saaier, maar ik probeer er altijd nog wel wat lolligheden in te stoppen, al zijn mijn mede-organisatoren het daar niet altijd mee eens.
Nou ja, dat is niet de bedoeling natuurlijk. Je doet het, geheel belangeloos, om mensen een keuke dag te bezorgen Ik kan niet in jouw publiek kijken, maar op zich denk ik dat ik wel wat zinnigs te zeggen heb op zo'n gebied.
misschien kunnen we zelfs wel wat van elkaar leren of zo
Maar wat hebben jouw "mede-organisatoren" tegen je input?
Ik kan je in 2016 zeggen, ben 43 jaar werk 40 uur per week en krijg 3000 bruto per maand ex vakantiegeld. 3 % decemberWAT? Je hoort mij niet klagen hoor, maar als ik hiervan een gezin zou moeten onderhouden was mijn eigen leven wel voorbij.
Tja. Vandaar ook dat ik het een goede zaak vind dat die vakantieuitbetaling over álle uren moet gelden. Vrachtwagenchauffeurs die alleen overdag in Nederland rijden verdienen ook niet al te best.
Vanwaar dan? Want ik heb geen idee waar je hiermee op wijst
Dat er geen duivel aan het schijten is op de grote hoop maar dat het gaat om een redelijke eis waarmee een boel levens makkelijker worden gemaakt om de goede redenen.
Dat er geen duivel aan het schijten is op de grote hoop maar dat het gaat om een redelijke eis waarmee een boel levens makkelijker worden gemaakt om de goede redenen.
Oh ja dat heus wel. Maar onregelmatigheidstoeslag over uren die helemaal niet gewerkt zijn? Kan zoiets reëel bestaan?
Nou ja, dat is niet de bedoeling natuurlijk. Je doet het, geheel belangeloos, om mensen een keuke dag te bezorgen Ik kan niet in jouw publiek kijken, maar op zich denk ik dat ik wel wat zinnigs te zeggen heb op zo'n gebied.
misschien kunnen we zelfs wel wat van elkaar leren of zo
Maar wat hebben jouw "mede-organisatoren" tegen je input?
Het is trouwens ook vaak een kwestie van plaatsgebrek. Twaalf pagina's vind ik zelf ook wel echt het maximum voor zo'n eendaags reisje, want het moet ook nog allemaal geprint, gevouwen en geniet worden (à 66 maal de afgelopen keer...). Het is elk jaar weer passen en meten om de pagina's niet te vol en niet te leeg te krijgen. Als er ruimte is en er weinig zinnigs meer te melden is kan een lolletje best (zoals op de achterpagina van die van 2014. Dik 40 deelnemers en niemand die de gehaktbal geclaimd heeft ), maar het moet niet ten koste gaan van nuttige informatie.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Medewerkers van de NS die in onregelmatige diensten werken, krijgen voortaan ook onregelmatigheidstoeslag over een deel van hun vakantie-uren. 11.000 mensen profiteren daarvan.
Okay in Jip-en-Janneke-taal, als ik het goed gebrijp: NS-ers krijgen loon. Bovenop dat loon krijgen ze onregelmatigheidstoeslag. NS-ers krijgen vakantiegeld. Dat is x procent van het loon. Die onregelmatigheidstoeslag wordt daarin niet meegeteld. Nu gaan ze dus vakantiegeld krijgen, dat x procent is van hun loon+onregelmatigheidstoeslag. Dat wordt nu dus wél meegeteld.
Als de bomen voor genationaliseerde spoorbeambten blijkbaar nog steeds tot in de hemel groeien dan ga ik maar eens een claim indienen voor achterstallig loon plus rente voor mijn betovergrootvader Albert Hokkeling die stationschef geweest is in Oosthuizen, Enkhuizen, Stavoren en Kwadijk.
Op zaterdag 29 oktober 2016 01:54 schreef Prins_Pils het volgende: Okay in Jip-en-Janneke-taal, als ik het goed gebrijp: NS-ers krijgen loon. Bovenop dat loon krijgen ze onregelmatigheidstoeslag. NS-ers krijgen vakantiegeld. Dat is x procent van het loon. Die onregelmatigheidstoeslag wordt daarin niet meegeteld. Nu gaan ze dus vakantiegeld krijgen, dat x procent is van hun loon+onregelmatigheidstoeslag. Dat wordt nu dus wél meegeteld.
Wat verdient een machinist bij NS eigenlijk zo'n beetje? Ik heb echt geen idee.
Als je puur naar bruto salaris kijkt, valt het wel mee. Ergens tussen de 1700 en 3000 euro, afhankelijk van je salarisschaal en trede (zie ook de CAO NS). De onregelmatigheidstoeslag maakt het echter een stukje hoger, maar ook een stuk minder voorspelbaar. Daarom neem ik zelf de maand met de zomervakantie (dus minste onregelmatigheidstoeslagen) als uitgangspunt, en alles wat ik meer verdien is mooi meegenomen. Dat schommelt voor mij zo tussen de 2900 (in de zomermaand dus) en 3700 euro bruto, maar ik werk dan ook zowel vroege, late als nachtdiensten.
het hele balletje is echter gaan rollen toen 1 of andere verpleegster dit aan heeft gekaart bij de rechter die daar vervolgens uitspraak in heeft gedaan dat de verpleegster daar inderdaad recht op had.
met die uitspraak in de hand zijn de bonden hiermee aan de slag gegaan om dit voor ons ook voor elkaar te krijgen wat zo te zien gelukt is maar eens kijken wat ik mezelf als kerstcadeau ga geven
Op zaterdag 29 oktober 2016 10:08 schreef Salatrel het volgende: het hele balletje is echter gaan rollen toen 1 of andere verpleegster dit aan heeft gekaart bij de rechter die daar vervolgens uitspraak in heeft gedaan dat de verpleegster daar inderdaad recht op had.
met die uitspraak in de hand zijn de bonden hiermee aan de slag gegaan om dit voor ons ook voor elkaar te krijgen wat zo te zien gelukt is maar eens kijken wat ik mezelf als kerstcadeau ga geven
een nieuw huis als ik het zo lees!
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
Chef Tickets (greavy): In de loop van dit weekend contact hebben met Bitlord en Liesjen en kijken in hoeverre ze bijgeboekt kunnen worden. (voor het panorijtuig smoezen we wel wat met de Zugbegleiter )
Chef Phoodz ( oh wacht dat ben ik ) : Uitzoeken hoeveel van die 3 er nog bijkomen voor het avondeten zondag in Köln en reservering dienovereenkomstig aanpassen.
Chef Boekje ( ) : Apply any and all changes.
Gister zijn alle tickets voor 6 man vastgelegd en geboekt. Dat is niet meer te wijzigen, zover ik weet. Dat heb ik eerder ook aangegeven, dat de deadline de dag was dat ik de terugreis ging boeken (was eerst 24-10, werd 28-10)
Gister zijn alle tickets voor 6 man vastgelegd en geboekt. Dat is niet meer te wijzigen, zover ik weet. Dat heb ik eerder ook aangegeven, dat de deadline de dag was dat ik de terugreis ging boeken (was eerst 24-10, werd 28-10)
Hangt er vanaf. Bij het Gruppen-Online-Ticket:
quote:
Nein. Beim Gruppen-Online-Ticket können nachträglich keine weiteren Personen hinzugebucht werden. Sie haben aber natürlich die Möglichkeit, einzelne Fahrscheine mit Sitzplatzreservierung zu kaufen.
Bij de Sparpreis Gruppe (Europa):
quote:
Kein Problem! Zubuchungen im Fernverkehr sind solange möglich, wie Kontingente zu den gleichen Konditionen des ursprünglichen Angebots vorrätig sind. Alternativ können zusätzliche Teilnehmer andere DB-Angebote nutzen. Fragen Sie zu dieser Möglichkeit bitte direkt bei Ihrer Verkaufsstelle nach!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik droomde vannacht trouwens al over ons Konstanz-reisje: we hadden het zo gezellig in de ICE vanaf Arnhem dat we helemaal vergaten om in Duisburg over te stappen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja, maar de heenreis is dan sowieso lastig, want geen Gruppen Europa. Terugreis zou misschien kunnen. Kan het proberen, maar ik begreep telefonisch dat het niet mogelijk was.