Veel plezier morgen!quote:Op zaterdag 28 januari 2017 10:44 schreef Sjouveur het volgende:
Komende dinsdag mijn laatste ritje als chauffeur. Ik heb gevraagd of ik in stijl kan afsluiten, dus met een Cayenne GTS Duitsland in.
Die oude (207 en zo), was echt de meest verschrikkelijke automaat ooit waarin ik heb geredenquote:Op maandag 30 januari 2017 18:57 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Veel plezier morgen!
Morgen een Peugeotdagje, 308 diesel en 508 dieselhybride, ben vooral benieuwd hoe de beruchte Peugeotautomaat zich houdt.
Ik ook, twee keer een 308 SW met handbak, een benzine en eentje dieselquote:Op maandag 30 januari 2017 18:57 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Veel plezier morgen!
Morgen een Peugeotdagje, 308 diesel en 508 dieselhybride, ben vooral benieuwd hoe de beruchte Peugeotautomaat zich houdt.
Die diesel trekt hem op hogere snelheden echt goed door! 130-170 doet die sneller dan je verwacht, heb ik van horen zeggen.quote:Op maandag 30 januari 2017 19:29 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Ik ook, twee keer een 308 SW met handbak, een benzine en eentje diesel
dat is zeker waar, is niet de eerste keer dat ik met dat ding moet rijdenquote:Op maandag 30 januari 2017 20:51 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Die diesel trekt hem op hogere snelheden echt goed door! 130-170 doet die sneller dan je verwacht, heb ik van horen zeggen.
Rondje rijden op de openbare weg en parkerenquote:Op vrijdag 3 februari 2017 14:51 schreef Loll het volgende:
Wat houd de rijtest bij beide bedrijven precies in?
Ik zou lekker ergens anders gaan solliciterenquote:Op maandag 6 februari 2017 15:21 schreef bobbernaut het volgende:
Yo guys! Hoe zit het met de dresscode's van al deze bedrijven? Ik draag het liefst zo min mogelijk "nette kleding"Klinkt sneu i know, maar het is meer van dat ik iemand ben die gewoon een spijkerbroek draagt met een trui ofzo.
Spijkerbroek en een overhemd zou ik nog nét aan kunnen. Welke van deze heeft de "chillste" dresscode? Of welke raden jullie anders aan los van de dresscode?
In deze beroepstak ontkom je niet aan de 'nette kleding', onder het mom van representativiteit. Ik heb zelf bij het hiken ook wel eens een trui aan hoor, zeker in de wintermaanden valt dat toch niet op onder de winterjas. Echter, nette schoenen en een (bijvoorbeeld beige) chino zijn toch wel onontbeerlijk. Bij een schadebedrijf of een particulier zul je wellicht niet heel raar aangekeken worden als je met een spijkerbroek en redelijk nette schoenen aan komt zetten, maar er zijn bepaalde leasemaatschappijen die er wel een punt van maken. Zelf vind ik dat een nette spijkerbroek nog wel moet kunnen, maar het is een beetje op eigen risico.quote:Op maandag 6 februari 2017 15:21 schreef bobbernaut het volgende:
Yo guys! Hoe zit het met de dresscode's van al deze bedrijven? Ik draag het liefst zo min mogelijk "nette kleding"Klinkt sneu i know, maar het is meer van dat ik iemand ben die gewoon een spijkerbroek draagt met een trui ofzo.
Spijkerbroek en een overhemd zou ik nog nét aan kunnen. Welke van deze heeft de "chillste" dresscode? Of welke raden jullie anders aan los van de dresscode?
Alleen opletten in Almere. De rest maakt t geen zak uit in mijn 4 jaar ervaring.quote:Op maandag 6 februari 2017 15:21 schreef bobbernaut het volgende:
Heb dit uiteraard gegoogled, maar kon niks vinden. Kan ook liggen aan het feit dat ik niet verder kijk dan m'n neus lang is.quote:Op maandag 6 februari 2017 18:37 schreef DireStraits7 het volgende:
http://lmgtfy.com/?q=easyway+salaris
En ik maar denken dat EW alleen maar hoogopgeleide studenten wil...
Iemand is niet aangenomenquote:Op maandag 6 februari 2017 23:11 schreef yue het volgende:
StudentchauffeursVan die 19-jarigen in te grote goedkope """nette""" kleding die het "cool" vinden om een ritje te maken in een auto
Zijn echt bijna altijd van die suffe typetjes.
Benieuwd wat jij op je 19e deed, lekker vakjes vullen ergens zeker.quote:Op maandag 6 februari 2017 23:11 schreef yue het volgende:
StudentchauffeursVan die 19-jarigen in te grote goedkope """nette""" kleding die het "cool" vinden om een ritje te maken in een auto
quote:Op maandag 6 februari 2017 23:11 schreef yue het volgende:
Gooi al je frustraties er maar uit jongen, we zijn er voor jequote:Op maandag 6 februari 2017 23:11 schreef yue het volgende:
bij EW verdien je dan ¤6,05. Vrij weinig maar het is natuurlijk ook niet een echt baantje.quote:Op maandag 6 februari 2017 18:34 schreef nijmegen024 het volgende:
Hoi allemaal,
Ik zit eraan te denken om te solliciteren bij EasyWay, maar ik vroeg me af of iemand de salarisschaal van dit bedrijf kent. Ik ben 19 en benieuwd wat ik kan verdienen daar. Suggesties wat betreft andere bedrijven (met eventueel hoger salaris) zijn altijd welkom.
Wellicht dat mijn google beter werkt. Dit is mijn derde hit: https://chauffeur.easyway.nl/functie-hiker/quote:Op maandag 6 februari 2017 20:25 schreef nijmegen024 het volgende:
[..]
Heb dit uiteraard gegoogled, maar kon niks vinden. Kan ook liggen aan het feit dat ik niet verder kijk dan m'n neus lang is.
Wat is er mis mee om kleding op de groei te kopen?quote:Op maandag 6 februari 2017 23:11 schreef yue het volgende:
Zijn driedubbele aanhalingstekensquote:Op dinsdag 7 februari 2017 16:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat is er mis mee om kleding op de groei te kopen?![]()
Overigens zou ik nog eens het verschil opzoeken tussen enkele en dubbele aanhalingstekens.
Thanks voor je nuttige bijdrage!!!!! De tyfus manquote:Op maandag 6 februari 2017 16:03 schreef Krotenkoker het volgende:
[..]
Ik zou lekker ergens anders gaan solliciteren
Thanks voor deze nuttige reactie! Ja ik heb wel een overhemd/nette schoenen etc, maar ik heb nou geen zin om in een pantalon + jasje erbij te lopen. Ik snap verder ook wel hoezo je er representatief uit moet zien idd, is ook logisch.quote:Op maandag 6 februari 2017 16:04 schreef McAwesome het volgende:
[..]
In deze beroepstak ontkom je niet aan de 'nette kleding', onder het mom van representativiteit. Ik heb zelf bij het hiken ook wel eens een trui aan hoor, zeker in de wintermaanden valt dat toch niet op onder de winterjas. Echter, nette schoenen en een (bijvoorbeeld beige) chino zijn toch wel onontbeerlijk. Bij een schadebedrijf of een particulier zul je wellicht niet heel raar aangekeken worden als je met een spijkerbroek en redelijk nette schoenen aan komt zetten maar er zijn bepaalde leasemaatschappijen die er wel een punt van maken. Zelf vind ik dat een nette spijkerbroek nog wel moet kunnen, maar het is een beetje op eigen risico.
De controle op de naleving ligt dan ook niet zozeer bij de werkgever, maar meer bij de klant/LM. Ik heb begrepen dat EW wel eens controles uitvoerde, bij AR heb ik dat persoonlijk nog niet meegemaakt. Maar goed, het hoort dus een beetje bij het werk. Als je het echt niets vindt om nette kleding te dragen, is deze sector misschien niet geschikt voor jou.
Pantalon en jasje hoeft alleen als privéchauffeur hoor. Als hiker is een chino en een overhemd voldoende. Trui moet ook lukken, zolang je maar niet met een T-shirt met allemaal rare prints gaat dragenquote:Op woensdag 8 februari 2017 22:09 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
Thanks voor deze nuttige reactie! Ja ik heb wel een overhemd/nette schoenen etc, maar ik heb nou geen zin om in een pantalon + jasje erbij te lopen. Ik snap verder ook wel hoezo je er representatief uit moet zien idd, is ook logisch.
Geluid op Dynamic zettenquote:Op donderdag 9 februari 2017 13:52 schreef McAwesome het volgende:
Vandaag even knallen met een Audi A6 Avant 3.0 BiTDI, tweede in korte tijd! Die zescilinder diesel met 313 pk blijft toch wel koning.
Eens.quote:Op donderdag 9 februari 2017 13:52 schreef McAwesome het volgende:
Vandaag even knallen met een Audi A6 Avant 3.0 BiTDI, tweede in korte tijd! Die zescilinder diesel met 313 pk blijft toch wel koning.
Nou als er iemand goed omgaat met de app ben ik het welquote:Op vrijdag 10 februari 2017 16:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Een subtiele hint dat je je GPS weer aan moet zetten?
Net een V8 dan! Wat een machine...quote:
Verklaar u nader? Nooit gekke dingen daar, geen opmerkingen oid en kom er vaak genoeg in spijkerbroekquote:Op maandag 6 februari 2017 16:28 schreef OMGitsSander het volgende:
[..]
Alleen opletten in Almere. De rest maakt t geen zak uit in mijn 4 jaar ervaring.
de eerste keer was ik volledig uitgedost. Kom ik daar aan, loopt iedereen daar in zijn gewone kloffie rond, inclusief de mensen achter de baliequote:Op zaterdag 11 februari 2017 22:11 schreef Drowzz het volgende:
[..]
Verklaar u nader? Nooit gekke dingen daar, geen opmerkingen oid en kom er vaak genoeg in spijkerbroekwel chille lui daar.
2x daar aangesproken op kleding. Puur vanwege spijkerbroek. Had bloesje + nette schoenen erbij aan.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 22:11 schreef Drowzz het volgende:
[..]
Verklaar u nader? Nooit gekke dingen daar, geen opmerkingen oid en kom er vaak genoeg in spijkerbroekwel chille lui daar.
Je moet sowieso niet daarheen lopen, maar plannen dat je met de bus kan. Desnoods eerst even terug naar 't Oor.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 23:45 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
ga niet op mijn mooie schoenen naar het Walt Disneyplantsoen lopen
Ik deed het altijd, zo ver is dat Walt Disney-plantsoen nou ook weer niet en elke 6 minuten een bus naar Almere Centrum is wel genot hoor.quote:Op maandag 13 februari 2017 19:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je moet sowieso niet daarheen lopen, maar plannen dat je met de bus kan. Desnoods eerst even terug naar 't Oor.
Dan is het een ander verhaal jaquote:Op maandag 13 februari 2017 19:23 schreef DireStraits7 het volgende:
Is ook niet ver, maar ik moet altijd de andere kant op (ri. Hilversum), dus dat zou nogal zinloos zijn.
Kijk dat zijn de betere afstanden! Beter dan 4 korte ritjes op een dag naar de middle of nowhere om vervolgens tien bussen te moeten nemenquote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:13 schreef Dudeweiser het volgende:
Het plan was een enkeltje DH-Maastricht en het werd uiteindelijk een wisselzo'n 450km gereden vandaag dus dat was echt fantastisch
Focus en een Captur. Dus nee niet echt bijzonderquote:Op dinsdag 14 februari 2017 22:09 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Kijk dat zijn de betere afstanden! Beter dan 4 korte ritjes op een dag naar de middle of nowhere om vervolgens tien bussen te moeten nemen
Waren het nog bijzondere auto's?
Vind je? Ik begon uiteindelijk de lange ritten minder te waarderen vanwege de snelwegkilometers.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 22:09 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Kijk dat zijn de betere afstanden!
hier in de omgeving pak ik nog wel eens een stukje binnendoor, is ook goed voor de verandering. En zo vaak komen dergelijke afstanden niet voor mij bij helaas, vond het wel prima. Beter dan met de trein terug in ieder gevalquote:Op dinsdag 14 februari 2017 23:55 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Vind je? Ik begon uiteindelijk de lange ritten minder te waarderen vanwege de snelwegkilometers.
Wel goed voor de uren, dat dan weer wel.
Vandaag overigens de hele dag in Waterloo gezeten, daar was ik nog niet eerder geweest volgens mij.
Verschilt een beetje maar over het algemeen parkeren, wassen, stofzuigen, vloeistoffen bijvullen etc.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:20 schreef Nickskuh het volgende:
Werd vandaag gebeld of ik een dagje bij sternrent kon gaan zitten, maar kon helaas niet. Wat is dan de bedoeling?
Laatst toevallig zelf gedaan, was wel leuk. Inderdaad het bovenstaande maar ook gewoon ritjes van 50 km. Meestal rij je dan samen met een andere hiker in konvooi en het zijn altijd wisselritten. Als je een beetje sociale collega's hebt is het best gezellig eigenlijk! Die dag reed ik in een Opel Insignia Turbo, Renault Captur met automaat, 2x een Mercedes C180 en 2x een Fiesta Diesel. Niet heel slecht dus en lekker uurtjes maken!quote:Op vrijdag 24 februari 2017 07:00 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Verschilt een beetje maar over het algemeen parkeren, wassen, stofzuigen, vloeistoffen bijvullen etc.
bij AR zitten ze weer te hameren op beschikbaarheid dus rustig is het niet lijkt mequote:Op dinsdag 28 februari 2017 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:
Ligt het aan mij of is het erg rustig de laatste weken? Vandaag niet eens werk bij de maandwissel en normaal staat Facebook altijd vol met spoedritten tijdens de maandwissel.
Ik ben echt benieuwd of ze zo'n hiërarchiesysteem hebben.quote:Op woensdag 1 maart 2017 18:21 schreef FH_2 het volgende:
Ben voor m'n stageperiode uitgeschreven bij EW en daarna weer opnieuw ingeschreven als nieuwe medewerker. Heb het gevoel dat ik m'n status als 'ervaren medewerker' een beetje ben
Als het goed is wel. In mijn contract stond iig nog dat de ritten verdeeld worden op basis van anciënniteit.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd of ze zo'n hiërarchiesysteem hebben.
Ik ook... Ga volgende keer als ik gebeld word gewoon eens m'n verhaal uitleggen. Ben benieuwd wat ze zeggen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd of ze zo'n hiërarchiesysteem hebben.
In dat geval zou ik met mijn 3+ jaar toch wel genoeg ritten moeten krijgen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als het goed is wel. In mijn contract stond iig nog dat de ritten verdeeld worden op basis van anciënniteit.
Maar goed, ik begon in oktober 2009
Mwoah, ik ben in januari 2014 gestopt dus heb er wel een serieus lange tijd gewerkt. Merkte aan het einde niet per se dat ik meer ritten kreeg (is eigenlijk altijd wel goed gegaan, op 1 decembermaand en 1 zomervakantie na), hoogstens dat de plansters me beter kenden en de gesprekken wat meliger werden dan alleen "hoi, ik heb 2 ritten voor je voor morgen" "is goed" "dan zet ik ze op de site, doei"quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In dat geval zou ik met mijn 3+ jaar toch wel genoeg ritten moeten krijgen.
De leasemaatschappij waar ik hem moest afleveren had hem blijkbaar in Limburg gekocht. Het was geen overdreven speciale uitvoering, dus ik snap inderdaad niet dat ze geen vergelijkbaar exemplaar in het noorden konden vinden. Maar goed, ik bemoei niet, het leverde mij een leuke rit en 8 declarabele uren opquote:Op zondag 5 maart 2017 20:59 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vraag me altijd of dat soort ritten niet efficiënter kunnen. Alsof zo'n zelfde auto niet ook van dichterbij gehaald kan worden.
Als ze de Volvo ook maar ¤500 goedkoper konden krijgen in Geleen dan in Groningen (iets meer dan 1% van de waarde), zijn ze in totaal al goedkoper uit denk ik. Doe dit op grote schaal en je bent stukken goedkoper uit (alhoewel een autotransporter dan misschienweer beter zou zijn)quote:Op maandag 6 maart 2017 23:44 schreef McAwesome het volgende:
[..]
De leasemaatschappij waar ik hem moest afleveren had hem blijkbaar in Limburg gekocht. Het was geen overdreven speciale uitvoering, dus ik snap inderdaad niet dat ze geen vergelijkbaar exemplaar in het noorden konden vinden. Maar goed, ik bemoei niet, het leverde mij een leuke rit en 8 declarabele uren op
Heb ooit gehoord dat een bepaalde leasemaatschappij 75 euro betaalt per rit, ongeacht de lengte/afstand.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:57 schreef FH_2 het volgende:
Ik vraag me ook altijd af wat een transport bij EW of AR kost. Dus hoeveel een EW of AR nou aan een gemiddelde hikerrit verdient aan bet werk dat wij doen. Iemand een idee?
Welkom bij de club! Wat heb je zoal gereden?quote:Op donderdag 9 maart 2017 16:19 schreef Bellumus het volgende:
Ben nu ook begonnen bij AR. Paar goeie ritten erop zitten. Leuk werk zo.
Rond de 16e inderdaad. Dus nu de 16e krijg je het salaris van alle ritten gereden tussen 1-2 en 28-2.quote:Op maandag 13 maart 2017 14:04 schreef NasiHoofd het volgende:
Nu een maand werkzaam bij EW. Iemand die weet wanneer het salaris wordt uitbetaald? Meende de 17e van de maand, kan het alleen nergens terug vinden..
Lekker zeg. Uren en prima wagens, succes.quote:Op maandag 13 maart 2017 22:25 schreef Dudeweiser het volgende:
Aardig dagje morgen, C250 coupe, V60 en een 208. En vanaf Groningen naar Leiden met de trein
die Lexus heb ik recent ook in gereden, is gewoon een geüpgrade Toyota van binnenquote:Op woensdag 15 maart 2017 14:10 schreef boitzz het volgende:
Goedendag Fok!kers,
Ook ik ben intussen een maandje werkzaam bij EW. Ik lees al een tijdje mee, ook voordat ik werkzaam voor EW. Intussen al best wat leuke ritten gereden.
Morgen een mooie dag voor de boeg.
Lexus IS 300h Sport uit 2017.
Volvo XC70 uit 2013.
Ben erg benieuwd naar de Lexus, eerste keer dat ik een Lexus ga rijden!
Kortom, alleen de wielen zelf waren goedgekeurd?quote:Op donderdag 16 maart 2017 20:41 schreef Amoeba het volgende:
M'n eigen vehikel anderhalve maand voor het verstrijken van de APK datum naar de keuring gebracht. Maar liefst acht afkeurpunten
Weg met dat ding Joh :p tijd voor een bmwquote:Op donderdag 16 maart 2017 20:41 schreef Amoeba het volgende:
M'n eigen vehikel anderhalve maand voor het verstrijken van de APK datum naar de keuring gebracht. Maar liefst acht afkeurpunten
Buiten het vervangen van remleidingen, reviseren van de handrem (wie gebruikt dat nou), dimlichtje vervangen wel wat vervelende dingen. Ik had gerekend op iets met de stuurinrichting en misschien de uitlaat maar alles komt tegelijk op het bordje:
Uitlaat moet eigenlijk tot de einddemper opnieuw, doorgeroeste wielkasten (typisch Mercedes kwaaltje), inderdaad de fuseekogels, nog een veerschotel en als kers op de taart revisie van het subframe. Vorige eigenaar heeft dat blijkbaar aan het chassis vastgelast en dat mag niet.
Gaan we maandag aan beginnen. [ afbeelding ]
Vorige week heeft m'n pa er een nieuwe waterpomp in gezet dus nog maar even doorbijten dan
Nee ga 'm fixen. Auto kost me in principe geen snars qua wegenbelasting en verzekering en als ik 'm nu door de APK trek krijg ik 2 jaar APK. Onderdelen zijn niet bepaald duur dus daar heb ik geen nieuwe auto voor.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 19:31 schreef Drowzz het volgende:
[..]
Weg met dat ding Joh :p tijd voor een bmw
Wow... app? Heb ik iets gemist?quote:Op maandag 20 maart 2017 17:05 schreef DireStraits7 het volgende:
Morgen eerste keer met de (bèta-)app van EW. Ik ben benieuwd.
Als die enigzins op de AR app lijkt wens ik je heel veel succesquote:Op maandag 20 maart 2017 17:05 schreef DireStraits7 het volgende:
Morgen eerste keer met de (bèta-)app van EW. Ik ben benieuwd.
Geen GPS-functie, dus dat scheelt al een hoop. Of het veel handiger is, weet ik niet, want je kunt geen gegevens inladen, dus je moet alsnog handmatig (lees: op je mobiel) alle gegevens gaan invoeren. Dan vind ik de pc toch een stuk makkelijker typen.quote:Op maandag 20 maart 2017 21:49 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Als die enigzins op de AR app lijkt wens ik je heel veel succesen neem een kabel mee om je telefoon op te laden in de auto.
Handig als het regentquote:Op dinsdag 21 maart 2017 17:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Bij die andere moet je schade contoleren en je moet in die app van iedere schade een foto maken
Oh voor jullie is het dus meer ter vervanging van de formulieren, dat lijkt me inderdaad echt heel onhandig. Het makkelijke van papier is juist dat het zo ingevuld isquote:Op dinsdag 21 maart 2017 17:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geen GPS-functie, dus dat scheelt al een hoop. Of het veel handiger is, weet ik niet, want je kunt geen gegevens inladen, dus je moet alsnog handmatig (lees: op je mobiel) alle gegevens gaan invoeren. Dan vind ik de pc toch een stuk makkelijker typen.
Heb nu twee formulieren ingevuld, eentje voor A-Z en eentje voor Meerkerk. Die eerste was wel chill, was er zo mee klaar. Bij die andere moet je schade contoleren en je moet in die app van iedere schade een foto maken én de schade beschrijven, dus tijd win je er niet mee. Sterker nog, je bent veel langer bezig met controleren.
Bovendien is het haast onmogelijk om een deuk op de zijkant te fotograferen in de zon merkte ik.quote:
kan ik me heel goed voorstellen ja, vooral op zwarte auto's lijkt het me erg lastig te zien. Komen ze vanzelf wel achter neem ik aanquote:Op woensdag 22 maart 2017 16:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bovendien is het haast onmogelijk om een deuk op de zijkant te fotograferen in de zon merkte ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |