abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:35:49 #1
455013 Atoombom.
Hartstikke leuk
pi_166264020
Dag iedereen,

Ik ben een jongen uit 6 vwo en ik ben verliefd op een meisje dat twee klassen lager zit (in de 4e dus), en veertien maanden jonger is... Ze heeft geen vriendje (dat weet ik uit betrouwbare bron). Ik ben dus al lang verliefd op een meisje dat ik tot vandaag nog nooit had gesproken.

Vanmorgen heb ik toevallig voor het eerst de moed gehad tegen haar te praten. Ik weet niet precies hoe het ging maar ik was superzenuwachtig. Had wat vragen uit interesse van tevoren voorbereid, en op zich ging het gesprek heel normaal (ik vroeg hoe ze het in de 4e vond enzo en probeerde interesse te tonen en vertelde kleine dingetjes over mijn ervaringen in de 4e enzo) maar ze kan evengoed hebben gedacht "leuke jongen" als "wat wil deze engerd nou weer" ik zou het echt niet weten. Ik weet nieteens of ze door had dat ik haar leuk vind of niet.

Het gesprek duurde ongeveer 6 a 7 minuten... daarna werd ik gewoon te zenuwachtig en wist niet meer wat ik moest zeggen dus ik zei, ik moet gaan misschien spreek ik je nog wel eens. En mocht het zo zijn dat jullie je afvragen waarom ik dat allemaal niet weet: Ik heb het syndroom van Asperger (een vorm van autisme) en dat is vrij gecompliceerd maar het komt er een beetje op neer dat ik heel slecht ben in non-verbale signalen opvangen van andere mensen in een gesprek, begrijpen hoe andere mensen denken etcetera... Ik ben niet zo sociaal vaardig in gesprekken, laat staan met meisjes, LAAT STAAN met meisjes waar ik verliefd op ben...

Hoe dan ook, na het gesprek ging ik naar huis en deed ik na ongeveer een uurtje een volgverzoek op Instagram (ik had weken daarvoor al na ontzettend lang zoeken haar op Insta en Facebook gevonden) en vrijwel direct accepteerde ze het verzoek en volgde ze mij terug, maar kort daarna ontvolgde ze me weer, maar ik volg haar nog wel dus ik ben niet geblokt ofzo... Dit kan iets belangrijks betekenen maar ze kan ook de volgknop per ongeluk hebben ingedrukt natuurlijk... ik weet het echt niet.

Haar interesses zijn volgens haar social media accounts in ieder geval zingen, en ik denk ook paardrijden. En ik zou wel vaker met haar willen praten, maar ik heb haar rooster en mijn rooster even vergeleken (op mijn school kunnen leerlingen online gewoon bij elkaars rooster) en we hebben GEEN ENKEL tussenuur samen... ze heeft zelfs geen tussenuren als ik uit ben. Vandaag moest ik me zelfs ziekmelden zodat ik met haar kon praten toen ze alleen zat. Nu is mijn vraag dus, wat moet de volgende stap zijn? Ik weet het namelijk echt niet.

Moet ik proberen met haar in gesprek te raken in de chat op Instagram, of een vriendschapsverzoek doen op Facebook, of wachten tot ik een keer geluk heb en haar uur uitvalt als ik een tussenuur heb zodat ik met haar kan praten, of wachten tot zij uit is en doen alsof ik toevallig buiten liep als zij naar buiten komt terwijl ik eigenlijk al heel lang heb staan wachten, of gewoon een keer tijdens de pauze als ik haar ergens zie zitten naar haar kijken en glimlachen als onze blikken kruisen (een vriend van mij had ergens gelezen dat dat moest ofzo)… help me alsjeblieft!

Oh en als jullie meer informatie nodig hebben vraag daar dan naar dan geef ik het.

EDIT: ik heb op verzoek even wat alineas toegevoegd, maakt het makkelijker om te lezen

[ Bericht 2% gewijzigd door Atoombom. op 28-10-2016 15:54:01 (leesbaarheid) ]
"if anyone could get me a djilobodjudyy cuz it makes me feel goo"
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:38:12 #2
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_166264063
Kalverliefde. Hoe lief. O+

Oh ja, ENTER, gebruik het.
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  Moderator vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:41:13 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_166264122
Ehmm...ten eerste, je hebt in ieder geval iets geprobeerd. Je loopt op je jonge leeftijd al voor op sommige mensen op dit forum :')

Maar. Tja, omdat je aangeeft dat je niet doorhebt wat zij van jou vindt vanwege je Asperger, en het feit dat ze je eigenlijk vrijwel direct na het accepteren ze je weer ontvolgde op Instagram denk ik dat je niet al te veel hoop moet hebben.

Kijk, jij bent bezig over de vervolgstap, maar ik heb het gevoel dat zij wel aardig tegen je doet, maar dat zij jou niet op die manier ziet. Nu is dat natuurlijk niet meer dan een gevoel, maar ik zou me niet al te erg ophangen aan deze meid. Je ziek melden alleen maar om haar te kunnen zien moet je al helemaal niet doen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_166264135
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:35 schreef Atoombom. het volgende:
En mocht het zo zijn dat jullie je afvragen waarom ik dat allemaal niet weet: Ik heb het syndroom van Asperger (een vorm van autisme) en dat is vrij gecompliceerd maar het komt er een beetje op neer dat ik heel slecht ben in non-verbale signalen opvangen van andere mensen in een gesprek, begrijpen hoe andere mensen denken etcetera..
Dat hoef je een Fok!ker niet uit te leggen. Lotgenoten genoeg hier.
pi_166264222
Oeii, dit klinkt maar al te herkenbaar. :P
Maar hé, 6 minuten ain't so bad. Ik kwam niet verder dan het vragen van haar naam (granted ik was wat jonger toen). :D
Spreek haar van de week nog eens aan, en daarna nog eens. Waarschijnlijk ga je je vanzelf wel zekerder en comfortabeler voelen, en met een beetje mazzel toont zij wat interesse in jou, waar jij dan weer op kan reageren.
En reken er maar op dat ze het door heeft, jongens van jouw leeftijd die stamelend een meisje aanspreken dat ze totaal niet kennen? Dan is het redelijk duidelijk wat je aankooppunt is.
Maar geen zorgen, verliefdheid is nooit iets om je voor te schamen. Sterker nog, je mag jezelf op de schouder kloppen want mening jongen van jouw leeftijd durft überhaupt geen contact te leggen.

Edit: Ohh, en van dat blok tekens kun je natuurlijk niet verwachten dat ik het lees. Voeg eens wat alinea's toe en wellicht dat ik verder kom dan de eerste 5 regels. :P

[ Bericht 12% gewijzigd door Woutjeh op 28-10-2016 15:52:02 ]
Ik doe mijn best.
pi_166264324
Wat een stalker. :P Je kan op zijn allerminst wat minder freak ermee omgaan het wat natuurlijker laten opbloeien. Als je meteen over haar interesses gaat praten kijkt ze je nooit weer aan.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:53:54 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166264382
Zo ben ik in mijn jongigheid ook een keer weken lang verliefd(!) geweest op een meisje die ik 1 keer op een afstandje heb gezien terwijl ze haar Lassie hond uitliet.

Verschrikkelijk. Veel te random.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:55:19 #8
455013 Atoombom.
Hartstikke leuk
pi_166264424
quote:
Edit: Ohh, en van dat blok tekens kun je natuurlijk niet verwachten dat ik het lees. Voeg eens wat alinea's toe en wellicht dat ik verder kom dan de eerste 5 regels. :P
Haha snap ik, ik heb ff wat alineas toegevoegd :)
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:06:44 #9
455013 Atoombom.
Hartstikke leuk
pi_166264682
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:50 schreef dimmak het volgende:
Wat een stalker. :P Je kan op zijn allerminst wat minder freak ermee omgaan het wat natuurlijker laten opbloeien. Als je meteen over haar interesses gaat praten kijkt ze je nooit weer aan.
Wat bedoel je precies met natuurlijk laten opbloeien?
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:44:01 #10
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_166265445
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:06 schreef Atoombom. het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met natuurlijk laten opbloeien?
dat je het niet zo moet forceren....nou is het wel zo dat mensen met asperger nogal dwangmatig kunnen zijn....no offence, en meestal vinden andere mensen dat vaak niet zo fijn.

hoe dan ook ....ik denk in ieder geval dat je atentie heel duidelijk is aangekomen bij haar.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
pi_166265783
Als het maar niet naar YNG geschopt wordt, dit topic. Daar heeft het teveel kwaliteit voor O+

En verder dit:
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:41 schreef CoolGuy het volgende:
Ehmm...ten eerste, je hebt in ieder geval iets geprobeerd. Je loopt op je jonge leeftijd al voor op sommige mensen op dit forum :')

Maar. Tja, omdat je aangeeft dat je niet doorhebt wat zij van jou vindt vanwege je Asperger, en het feit dat ze je eigenlijk vrijwel direct na het accepteren ze je weer ontvolgde op Instagram denk ik dat je niet al te veel hoop moet hebben.

Kijk, jij bent bezig over de vervolgstap, maar ik heb het gevoel dat zij wel aardig tegen je doet, maar dat zij jou niet op die manier ziet. Nu is dat natuurlijk niet meer dan een gevoel, maar ik zou me niet al te erg ophangen aan deze meid. Je ziek melden alleen maar om haar te kunnen zien moet je al helemaal niet doen.
Ja doei.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:10:20 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166266002
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:53 schreef jogy het volgende:
Zo ben ik in mijn jongigheid ook een keer weken lang verliefd(!) geweest op een meisje die ik 1 keer op een afstandje heb gezien terwijl ze haar Lassie hond uitliet.

_O-
pi_166266229
Was ik maar verliefd! Nu ben ik alleen verzuurd,verbitterd en teleurgesteld.
Met wie spreek ik ??
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:27:58 #14
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166266349
quote:

Ik ben nog steeds verliefd op dat meisje aan wie ik me slechts vluchtig heb voorgesteld omdat ik de trein moest halen, maar die opvallend lief naar me aan het lachen was.

Niet alleen dat, ze zei ook dat ze zich misschien als lenteroeier ging aanmelden bij mijn vereniging. Echter weet ik niet meer precies hoe ze er uit ziet (behalve knap en blond :D ) en gaat het ook moeilijk zijn haar terug te vinden, als ze der tenminste überhaupt aanmeld.

Het leven van een man is ook niet gemakkelijk.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:07:16 #15
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_166268778
quote:
Zo ben ik in mijn jongigheid ook een keer weken lang verliefd(!) geweest op een meisje die ik 1 keer op een opendag gesproken had. De tijd dat ik nog gevoelig was voor iedere negerin.

zondag 30 oktober 2016 @ 10:40:43 #17
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_166297570
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:41 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Dat hoef je een Fok!ker niet uit te leggen. Lotgenoten genoeg hier.
Daarnaast is de gemiddelde man compleet blind voor subtiele aanwijzingen. Dus maak je niet zo druk daarom.

Ik lees even mee.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_166298296
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:35 schreef Atoombom. het volgende:
Dag iedereen,

Ik ben een jongen uit 6 vwo en ik ben verliefd op een meisje dat twee klassen lager zit (in de 4e dus), en veertien maanden jonger is... Ze heeft geen vriendje (dat weet ik uit betrouwbare bron). Ik ben dus al lang verliefd op een meisje dat ik tot vandaag nog nooit had gesproken.

Vanmorgen heb ik toevallig voor het eerst de moed gehad tegen haar te praten. Ik weet niet precies hoe het ging maar ik was superzenuwachtig. Had wat vragen uit interesse van tevoren voorbereid, en op zich ging het gesprek heel normaal (ik vroeg hoe ze het in de 4e vond enzo en probeerde interesse te tonen en vertelde kleine dingetjes over mijn ervaringen in de 4e enzo) maar ze kan evengoed hebben gedacht "leuke jongen" als "wat wil deze engerd nou weer" ik zou het echt niet weten. Ik weet nieteens of ze door had dat ik haar leuk vind of niet.

Het gesprek duurde ongeveer 6 a 7 minuten... daarna werd ik gewoon te zenuwachtig en wist niet meer wat ik moest zeggen dus ik zei, ik moet gaan misschien spreek ik je nog wel eens. En mocht het zo zijn dat jullie je afvragen waarom ik dat allemaal niet weet: Ik heb het syndroom van Asperger (een vorm van autisme) en dat is vrij gecompliceerd maar het komt er een beetje op neer dat ik heel slecht ben in non-verbale signalen opvangen van andere mensen in een gesprek, begrijpen hoe andere mensen denken etcetera... Ik ben niet zo sociaal vaardig in gesprekken, laat staan met meisjes, LAAT STAAN met meisjes waar ik verliefd op ben...

Hoe dan ook, na het gesprek ging ik naar huis en deed ik na ongeveer een uurtje een volgverzoek op Instagram (ik had weken daarvoor al na ontzettend lang zoeken haar op Insta en Facebook gevonden) en vrijwel direct accepteerde ze het verzoek en volgde ze mij terug, maar kort daarna ontvolgde ze me weer, maar ik volg haar nog wel dus ik ben niet geblokt ofzo... Dit kan iets belangrijks betekenen maar ze kan ook de volgknop per ongeluk hebben ingedrukt natuurlijk... ik weet het echt niet.

Haar interesses zijn volgens haar social media accounts in ieder geval zingen, en ik denk ook paardrijden. En ik zou wel vaker met haar willen praten, maar ik heb haar rooster en mijn rooster even vergeleken (op mijn school kunnen leerlingen online gewoon bij elkaars rooster) en we hebben GEEN ENKEL tussenuur samen... ze heeft zelfs geen tussenuren als ik uit ben. Vandaag moest ik me zelfs ziekmelden zodat ik met haar kon praten toen ze alleen zat. Nu is mijn vraag dus, wat moet de volgende stap zijn? Ik weet het namelijk echt niet.

Moet ik proberen met haar in gesprek te raken in de chat op Instagram, of een vriendschapsverzoek doen op Facebook, of wachten tot ik een keer geluk heb en haar uur uitvalt als ik een tussenuur heb zodat ik met haar kan praten, of wachten tot zij uit is en doen alsof ik toevallig buiten liep als zij naar buiten komt terwijl ik eigenlijk al heel lang heb staan wachten, of gewoon een keer tijdens de pauze als ik haar ergens zie zitten naar haar kijken en glimlachen als onze blikken kruisen (een vriend van mij had ergens gelezen dat dat moest ofzo)… help me alsjeblieft!

Oh en als jullie meer informatie nodig hebben vraag daar dan naar dan geef ik het.

EDIT: ik heb op verzoek even wat alineas toegevoegd, maakt het makkelijker om te lezen
Wie heeft je het label S van Asperger gegeven? Wel erg vroeg gesteld, je bent nog niet uitgegroeid. Overigens vervalt in de nieuwe DSM 5 deze term en gaat het Autisme Spectrum Stoornis heten.

Ten tweede: wij mannen hebben de signalen van vrouwen ook niet altijd bij het rechte eind. Sterker nog: gedachten lezen kunnen we niet en veel meisjes is aangeleerd dat ze aardig moeten zijn. Dus dat zijn ze dan ook en "Nee, je bent mijn type niet" zeggen gaat ze moeilijk af. Soms weet je het pas als ze echt boos wordt "Donder nu op, je kan mij toch niet versieren!". Je ziet het wel eens in de kroeg gebeuren wanneer een dame teveel aandacht heeft van een (meestal fors aangeschoten) man die ze niet leuk vindt.

Ten derde hebben vrouwen ook niet altijd door wat de ander wil.

Kortom,autisme spectrum stoornis of niet, je hebt haar in ieder geval gesproken. Je hoeft geen gezamenlijke tussen uren hebben, maar misschien kan je haar spreken wanneer school uit gaat?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 30 oktober 2016 @ 11:41:05 #19
455013 Atoombom.
Hartstikke leuk
pi_166298418
quote:
4s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:32 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wie heeft je het label S van Asperger gegeven? Wel erg vroeg gesteld, je bent nog niet uitgegroeid. Overigens vervalt in de nieuwe DSM 5 deze term en gaat het Autisme Spectrum Stoornis heten.

Ten tweede: wij mannen hebben de signalen van vrouwen ook niet altijd bij het rechte eind. Sterker nog: gedachten lezen kunnen we niet en veel meisjes is aangeleerd dat ze aardig moeten zijn. Dus dat zijn ze dan ook en "Nee, je bent mijn type niet" zeggen gaat ze moeilijk af. Soms weet je het pas als ze echt boos wordt "Donder nu op, je kan mij toch niet versieren!". Je ziet het wel eens in de kroeg gebeuren wanneer een dame teveel aandacht heeft van een (meestal fors aangeschoten) man die ze niet leuk vindt.

Ten derde hebben vrouwen ook niet altijd door wat de ander wil.

Kortom,autisme spectrum stoornis of niet, je hebt haar in ieder geval gesproken. Je hoeft geen gezamenlijke tussen uren hebben, maar misschien kan je haar spreken wanneer school uit gaat?
Diagnose Asperger heb ik wel van een deskundige gekregen op zich. Ja na school zou kunnen maar dan moet ik minstens twee lesuren op school blijven want zij is vaak veel later uit dan ik. En dan moet ik smoesje bedenken dat ik nog een afspraak had ofzo want in dat gesprekje met haar hebben we het ook over roosters gehad en ik vertelde ook mijn rooster tijden. Maar dat zal waarschijnlijk wel lukken (en misschien is ze het ook vergeten)
  zondag 30 oktober 2016 @ 11:48:06 #20
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_166298554
Laat het lopen zoals het loopt en forceer niks.

Op die manier ben ik mijn grote liefde kwijtgeraakt.
With love :*
pi_166298618
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:48 schreef girlnextdoor. het volgende:

Doordat hij forceerde?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:51:06 #22
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_166299821
quote:
5s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:51 schreef Godshand het volgende:

[..]

Doordat hij forceerde?
Nee ik forceerde bij hem.
With love :*
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:59:05 #23
455013 Atoombom.
Hartstikke leuk
pi_166299965
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:48 schreef girlnextdoor. het volgende:

Hoe bedoel je "laten lopen zoals het loopt"? En bedoel je met forceren te veel aanspreken in chats, elke dag tegen haar praten als ze langsloopt enzo?
  zondag 30 oktober 2016 @ 13:18:33 #24
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_166300359
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:59 schreef Atoombom. het volgende:

[..]

Hoe bedoel je "laten lopen zoals het loopt"? En bedoel je met forceren te veel aanspreken in chats, elke dag tegen haar praten als ze langsloopt enzo?
ik heb trouwens nog een vraag aan jouw......kunnen mensen aan jouw uiterlijk zien dat je Asperger hebt? ik bedoel....heeft jouw gezicht trekjes van iemand die Asperger heeft?
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  zondag 30 oktober 2016 @ 14:19:37 #25
455013 Atoombom.
Hartstikke leuk
pi_166301698
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 13:18 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

ik heb trouwens nog een vraag aan jouw......kunnen mensen aan jouw uiterlijk zien dat je Asperger hebt? ik bedoel....heeft jouw gezicht trekjes van iemand die Asperger heeft?
Eigenlijk niet echt, het komt meer in het sociaal contact naar voren (Ik vind zelfs zelf dat ik er best redelijk uitzie, ben ruim een meter negentig en heb ook zo'n fancy haarstijl met ingeschoren lijntje enzo haha)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')