Dat hoef je een Fok!ker niet uit te leggen. Lotgenoten genoeg hier.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:35 schreef Atoombom. het volgende:
En mocht het zo zijn dat jullie je afvragen waarom ik dat allemaal niet weet: Ik heb het syndroom van Asperger (een vorm van autisme) en dat is vrij gecompliceerd maar het komt er een beetje op neer dat ik heel slecht ben in non-verbale signalen opvangen van andere mensen in een gesprek, begrijpen hoe andere mensen denken etcetera..
Haha snap ik, ik heb ff wat alineas toegevoegdquote:Edit: Ohh, en van dat blok tekens kun je natuurlijk niet verwachten dat ik het lees. Voeg eens wat alinea's toe en wellicht dat ik verder kom dan de eerste 5 regels.![]()
Wat bedoel je precies met natuurlijk laten opbloeien?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:50 schreef dimmak het volgende:
Wat een stalker.Je kan op zijn allerminst wat minder freak ermee omgaan het wat natuurlijker laten opbloeien. Als je meteen over haar interesses gaat praten kijkt ze je nooit weer aan.
dat je het niet zo moet forceren....nou is het wel zo dat mensen met asperger nogal dwangmatig kunnen zijn....no offence, en meestal vinden andere mensen dat vaak niet zo fijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 16:06 schreef Atoombom. het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met natuurlijk laten opbloeien?
quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:41 schreef CoolGuy het volgende:
Ehmm...ten eerste, je hebt in ieder geval iets geprobeerd. Je loopt op je jonge leeftijd al voor op sommige mensen op dit forum![]()
Maar. Tja, omdat je aangeeft dat je niet doorhebt wat zij van jou vindt vanwege je Asperger, en het feit dat ze je eigenlijk vrijwel direct na het accepteren ze je weer ontvolgde op Instagram denk ik dat je niet al te veel hoop moet hebben.
Kijk, jij bent bezig over de vervolgstap, maar ik heb het gevoel dat zij wel aardig tegen je doet, maar dat zij jou niet op die manier ziet. Nu is dat natuurlijk niet meer dan een gevoel, maar ik zou me niet al te erg ophangen aan deze meid. Je ziek melden alleen maar om haar te kunnen zien moet je al helemaal niet doen.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:53 schreef jogy het volgende:
Zo ben ik in mijn jongigheid ook een keer weken lang verliefd(!) geweest op een meisje die ik 1 keer op een afstandje heb gezien terwijl ze haar Lassie hond uitliet.
Verschrikkelijk. Veel te random.
Ik ben nog steeds verliefd op dat meisje aan wie ik me slechts vluchtig heb voorgesteld omdat ik de trein moest halen, maar die opvallend lief naar me aan het lachen was.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:53 schreef jogy het volgende:
Zo ben ik in mijn jongigheid ook een keer weken lang verliefd(!) geweest op een meisje die ik 1 keer op een afstandje heb gezien terwijl ze haar Lassie hond uitliet.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:53 schreef jogy het volgende:
Zo ben ik in mijn jongigheid ook een keer weken lang verliefd(!) geweest op een meisje die ik 1 keer op een opendag gesproken had. De tijd dat ik nog gevoelig was voor iedere negerin.
Daarnaast is de gemiddelde man compleet blind voor subtiele aanwijzingen. Dus maak je niet zo druk daarom.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:41 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat hoef je een Fok!ker niet uit te leggen. Lotgenoten genoeg hier.
Wie heeft je het label S van Asperger gegeven? Wel erg vroeg gesteld, je bent nog niet uitgegroeid. Overigens vervalt in de nieuwe DSM 5 deze term en gaat het Autisme Spectrum Stoornis heten.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:35 schreef Atoombom. het volgende:
Dag iedereen,
Ik ben een jongen uit 6 vwo en ik ben verliefd op een meisje dat twee klassen lager zit (in de 4e dus), en veertien maanden jonger is... Ze heeft geen vriendje (dat weet ik uit betrouwbare bron). Ik ben dus al lang verliefd op een meisje dat ik tot vandaag nog nooit had gesproken.
Vanmorgen heb ik toevallig voor het eerst de moed gehad tegen haar te praten. Ik weet niet precies hoe het ging maar ik was superzenuwachtig. Had wat vragen uit interesse van tevoren voorbereid, en op zich ging het gesprek heel normaal (ik vroeg hoe ze het in de 4e vond enzo en probeerde interesse te tonen en vertelde kleine dingetjes over mijn ervaringen in de 4e enzo) maar ze kan evengoed hebben gedacht "leuke jongen" als "wat wil deze engerd nou weer" ik zou het echt niet weten. Ik weet nieteens of ze door had dat ik haar leuk vind of niet.
Het gesprek duurde ongeveer 6 a 7 minuten... daarna werd ik gewoon te zenuwachtig en wist niet meer wat ik moest zeggen dus ik zei, ik moet gaan misschien spreek ik je nog wel eens. En mocht het zo zijn dat jullie je afvragen waarom ik dat allemaal niet weet: Ik heb het syndroom van Asperger (een vorm van autisme) en dat is vrij gecompliceerd maar het komt er een beetje op neer dat ik heel slecht ben in non-verbale signalen opvangen van andere mensen in een gesprek, begrijpen hoe andere mensen denken etcetera... Ik ben niet zo sociaal vaardig in gesprekken, laat staan met meisjes, LAAT STAAN met meisjes waar ik verliefd op ben...
Hoe dan ook, na het gesprek ging ik naar huis en deed ik na ongeveer een uurtje een volgverzoek op Instagram (ik had weken daarvoor al na ontzettend lang zoeken haar op Insta en Facebook gevonden) en vrijwel direct accepteerde ze het verzoek en volgde ze mij terug, maar kort daarna ontvolgde ze me weer, maar ik volg haar nog wel dus ik ben niet geblokt ofzo... Dit kan iets belangrijks betekenen maar ze kan ook de volgknop per ongeluk hebben ingedrukt natuurlijk... ik weet het echt niet.
Haar interesses zijn volgens haar social media accounts in ieder geval zingen, en ik denk ook paardrijden. En ik zou wel vaker met haar willen praten, maar ik heb haar rooster en mijn rooster even vergeleken (op mijn school kunnen leerlingen online gewoon bij elkaars rooster) en we hebben GEEN ENKEL tussenuur samen... ze heeft zelfs geen tussenuren als ik uit ben. Vandaag moest ik me zelfs ziekmelden zodat ik met haar kon praten toen ze alleen zat. Nu is mijn vraag dus, wat moet de volgende stap zijn? Ik weet het namelijk echt niet.
Moet ik proberen met haar in gesprek te raken in de chat op Instagram, of een vriendschapsverzoek doen op Facebook, of wachten tot ik een keer geluk heb en haar uur uitvalt als ik een tussenuur heb zodat ik met haar kan praten, of wachten tot zij uit is en doen alsof ik toevallig buiten liep als zij naar buiten komt terwijl ik eigenlijk al heel lang heb staan wachten, of gewoon een keer tijdens de pauze als ik haar ergens zie zitten naar haar kijken en glimlachen als onze blikken kruisen (een vriend van mij had ergens gelezen dat dat moest ofzo)… help me alsjeblieft!
Oh en als jullie meer informatie nodig hebben vraag daar dan naar dan geef ik het.
EDIT: ik heb op verzoek even wat alineas toegevoegd, maakt het makkelijker om te lezen
Diagnose Asperger heb ik wel van een deskundige gekregen op zich. Ja na school zou kunnen maar dan moet ik minstens twee lesuren op school blijven want zij is vaak veel later uit dan ik. En dan moet ik smoesje bedenken dat ik nog een afspraak had ofzo want in dat gesprekje met haar hebben we het ook over roosters gehad en ik vertelde ook mijn rooster tijden. Maar dat zal waarschijnlijk wel lukken (en misschien is ze het ook vergeten)quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:32 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wie heeft je het label S van Asperger gegeven? Wel erg vroeg gesteld, je bent nog niet uitgegroeid. Overigens vervalt in de nieuwe DSM 5 deze term en gaat het Autisme Spectrum Stoornis heten.
Ten tweede: wij mannen hebben de signalen van vrouwen ook niet altijd bij het rechte eind. Sterker nog: gedachten lezen kunnen we niet en veel meisjes is aangeleerd dat ze aardig moeten zijn. Dus dat zijn ze dan ook en "Nee, je bent mijn type niet" zeggen gaat ze moeilijk af. Soms weet je het pas als ze echt boos wordt "Donder nu op, je kan mij toch niet versieren!". Je ziet het wel eens in de kroeg gebeuren wanneer een dame teveel aandacht heeft van een (meestal fors aangeschoten) man die ze niet leuk vindt.
Ten derde hebben vrouwen ook niet altijd door wat de ander wil.
Kortom,autisme spectrum stoornis of niet, je hebt haar in ieder geval gesproken. Je hoeft geen gezamenlijke tussen uren hebben, maar misschien kan je haar spreken wanneer school uit gaat?
Doordat hij forceerde?quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:48 schreef girlnextdoor. het volgende:
Laat het lopen zoals het loopt en forceer niks.
Op die manier ben ik mijn grote liefde kwijtgeraakt.
Hoe bedoel je "laten lopen zoals het loopt"? En bedoel je met forceren te veel aanspreken in chats, elke dag tegen haar praten als ze langsloopt enzo?quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:48 schreef girlnextdoor. het volgende:
Laat het lopen zoals het loopt en forceer niks.
Op die manier ben ik mijn grote liefde kwijtgeraakt.
ik heb trouwens nog een vraag aan jouw......kunnen mensen aan jouw uiterlijk zien dat je Asperger hebt? ik bedoel....heeft jouw gezicht trekjes van iemand die Asperger heeft?quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:59 schreef Atoombom. het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "laten lopen zoals het loopt"? En bedoel je met forceren te veel aanspreken in chats, elke dag tegen haar praten als ze langsloopt enzo?
Eigenlijk niet echt, het komt meer in het sociaal contact naar voren (Ik vind zelfs zelf dat ik er best redelijk uitzie, ben ruim een meter negentig en heb ook zo'n fancy haarstijl met ingeschoren lijntje enzo haha)quote:Op zondag 30 oktober 2016 13:18 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ik heb trouwens nog een vraag aan jouw......kunnen mensen aan jouw uiterlijk zien dat je Asperger hebt? ik bedoel....heeft jouw gezicht trekjes van iemand die Asperger heeft?
weetje wel zeker dat je Asperger hebt? sommige diagnoses kunnen namelijk niet juist zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2016 14:19 schreef Atoombom. het volgende:
[..]
Eigenlijk niet echt, het komt meer in het sociaal contact naar voren (Ik vind zelfs zelf dat ik er best redelijk uitzie, ben ruim een meter negentig en heb ook zo'n fancy haarstijl met ingeschoren lijntje enzo haha)
Van de buitenkant kan je het niet zien hoorquote:Op zondag 30 oktober 2016 13:18 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ik heb trouwens nog een vraag aan jouw......kunnen mensen aan jouw uiterlijk zien dat je Asperger hebt? ik bedoel....heeft jouw gezicht trekjes van iemand die Asperger heeft?
Ja ik weet het zeker. ADHD, lichte DCD en Asperger, allemaal deskundig getest enzo.quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:33 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
weetje wel zeker dat je Asperger hebt? sommige diagnoses kunnen namelijk niet juist zijn.
Weet jij wel wat autisme is?quote:Op zondag 30 oktober 2016 13:18 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
Tja dat volgen heb ik al gedaan, was dan dom van me. Zijn mijn kansen nu verkeken?quote:Op zondag 30 oktober 2016 21:26 schreef Subpoena het volgende:
Hm, als ik jou was zou ik het allemaal laten afhangen van het directe contact dat je met haar kan bekomen. Nu doet ze enkel maar vriendelijk tegen je omdat ze jou totaal niet kent. Als je haar teveel gaat stalken dan ga je al je kansen verliezen bij haar. (overal toevoegen en de info die je weet misbruiken om dichter bij haar te komen). Ik zou het persoonlijk raar vinden als iemand mij op eender welke sociale media volgt doordat hij maar 5 min. sprak met mij op school. (niet in dezelfde klas zitten, geen gemeenschappelijke vrienden/vakken) Zoiets heeft meer tijd/gesprek nodig en ook vertrouwen van haar kant in jou. (dat ze jou echt geen creep vindt)
Ik had eens een tindercontact en hij had ook mijn volledig lessenrooster opgezocht om te kijken wanneer we in hetzelfde gebouw zaten.Toch geen date van gekomen, werd me allemaal een beetje teveel toen hij mij ook maar 1 dag kende. Ik snap de goede intenties wel , maar je mag niet zo hard van stapel lopen want dat schrikt echt af.
Zoiets weet niemand. Ik weet niet wie ze allemaal toelaat om haar te volgen en wanneer ze zelf iemand volgt. Ze zal er in ieder geval niet zo mee bezig zijn als jij nu. Probeer haar nog eens op school aan te spreken/oogcontact te zoeken en dan weet je meer over je kansen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:33 schreef Atoombom. het volgende:
[..]
Tja dat volgen heb ik al gedaan, was dan dom van me. Zijn mijn kansen nu verkeken?
Ik lees dat je Asperger hebt, dus is het bij jou waarschijnlijk wat moeilijker aan te voelen. Desondanks hoop ik dat je iets aan het volgende hebt:quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:59 schreef Atoombom. het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "laten lopen zoals het loopt"? En bedoel je met forceren te veel aanspreken in chats, elke dag tegen haar praten als ze langsloopt enzo?
Ik snap het meeste wel alleen kun je dat stukje mysterie misschien uitleggen? Heeft dat te maken met hoe ik overkom?quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:43 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Ik lees dat je Asperger hebt, dus is het bij jou waarschijnlijk wat moeilijker aan te voelen. Desondanks hoop ik dat je iets aan het volgende hebt:
Ik bedoel idd niet te veel/vaak aanspreken. Dit betekent niet dat je geen hallo tegen elkaar kunt zeggen, maar knoop bijvoorbeeld niet elke keer een praatje aan. Dat schrikt af en dan zal dat meisje jou op den duur gaan ontwijken. Laat als het kan een stukje mysterie achter. Zo zal zij nieuwsgierig worden en vragen naar jou toe stellen (en dus heb je meteen een gesprek te pakken).
Nee, vertel niet meteen wat je hobby's zijn en dat je wekelijks met je moeder boodschappen doet.quote:Op maandag 31 oktober 2016 13:48 schreef Atoombom. het volgende:
[..]
Ik snap het meeste wel alleen kun je dat stukje mysterie misschien uitleggen? Heeft dat te maken met hoe ik overkom?
EDIT: bedoel je misschien dat ik logische informatie over mezelf niet uit mezelf zomaar moet geven? Ze weet namelijk al mijn voornaam ik denk ook mijn achternaam want die staat op insta en die moet ze hebben gezien, op mn insta staat ook mijn leeftijd en dat ik in de 6e zit... dus ja dan blijft er niet heel veel mysterie over :/
Oooh oke, ja dan kan ik nog wel wat mysterie open laten ja... maar heb toch niet veel meer hobby's dan gamen (FIFA) voetbal kijken en Netflixquote:Op maandag 31 oktober 2016 14:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nee, vertel niet meteen wat je hobby's zijn en dat je wekelijks met je moeder boodschappen doet.
Met mysterie bedoel ik niet die info, maar een gesprek voeren waarbij ze met vragen blijft zitten.quote:Op maandag 31 oktober 2016 13:48 schreef Atoombom. het volgende:
[..]
Ik snap het meeste wel alleen kun je dat stukje mysterie misschien uitleggen? Heeft dat te maken met hoe ik overkom?
EDIT: bedoel je misschien dat ik logische informatie over mezelf niet uit mezelf zomaar moet geven? Ze weet namelijk al mijn voornaam ik denk ook mijn achternaam want die staat op insta en die moet ze hebben gezien, op mn insta staat ook mijn leeftijd en dat ik in de 6e zit... dus ja dan blijft er niet heel veel mysterie over :/
Ja nu begrijp ik het wel jaquote:Op maandag 31 oktober 2016 16:59 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Met mysterie bedoel ik niet die info, maar een gesprek voeren waarbij ze met vragen blijft zitten.
Voorbeeld:
Zeg dat je bij een bepaald vak moeite had maar dat het je toch is gelukt om dat vak te halen. Als zij geïnteresseerd is, zal ze doorvragen: waar had je precies moeite mee? En hoe ben je erin geslaagd dat vak te halen?
Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld een sport die je beoefend. Je kunt aangeven dat je die sport doet. Ook hier geldt dat ze zal doorvragen als ze geinteresseerd is. Wat doe je precies voor een tak binnen die sport? (bijv. bij fitness doe je vooral cardio) En waarom doe je precies cardio?
Weet niet of deze uitleg heel duidelijk is maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Eerlijk: als je dat om de zoveel tijd doet gaat dat opvallen en zal ze je vreemd gaan vinden. En ik weet niet hoe goed jouw acteerskills zijn, maar extra gaan treuzelen en klooien met je mobiel valt ook op. Als ik je verhaal lees ga je het dus forceren. Datvis sowieso nooit goed.quote:Op maandag 31 oktober 2016 23:31 schreef Atoombom. het volgende:
Mijn plan is nu als volgt: Komende weken ga ik haar om de twee à drie weken een keer aanspreken met als doel een gesprekje aan te knopen, zij zet haar fiets altijd aan het eind van een gangetje buiten dus ik zet hem ALLEEN op de dagen dat ik haar wil spreken aan het BEGIN (dus niet het eind) van dat gangetje. Op die dagen moet ik dus ook langer op school blijven aangezien zij later uit is maar dat vul ik gewoon op met huiswerk maken. Als ik met haar wil praten hoef ik dan alleen maar bij mijn fiets een beetje staan treuzelen (doen alsof ik op mn mobiel een spelletje aan het doen ben ofzo) en als ze langsloopt richting haar fiets (wat ze na haar laatste uur sowieso zal doen) zeg ik hoi en knoop ik een gesprekje aan. Hierdoor lijkt het niet alsof ik geobsedeerd ben omdat ik de dagen dat ik het doe varieer en er pauzes van op zn minst een a twee weken tussen hou, ik doe het dus niet te vaak dus schrik haar in principe niet af. Ook lijkt t zo niet alsof ik al die tijd op haar heb staan wachten.
Goede oplossing? Of is het dan nog steeds obvious dat ik geobsedeerd ben?
Hmm, een keertje opwachten en "toevallig" in gesprek raken is niet verkeerd hoor. Dat dien wel meer mannen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 23:51 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Eerlijk: als je dat om de zoveel tijd doet gaat dat opvallen en zal ze je vreemd gaan vinden. En ik weet niet hoe goed jouw acteerskills zijn, maar extra gaan treuzelen en klooien met je mobiel valt ook op. Als ik je verhaal lees ga je het dus forceren. Datvis sowieso nooit goed.
Je mag dingen ook best aan het toeval overlaten.
Begrijp ik maar omdat we geen tussenuren samen hebben zal dat toeval lang op zich laten wachten. Ik ben op elk moment bereid tegen haar te praten maar vanwege onze niet-samenvallende roosters had ik, als ik me die ene keer tijdens haar tussenuur niet had ziekgemeld, zelfs nog nooit met haar gepraat...quote:Op maandag 31 oktober 2016 23:51 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Eerlijk: als je dat om de zoveel tijd doet gaat dat opvallen en zal ze je vreemd gaan vinden. En ik weet niet hoe goed jouw acteerskills zijn, maar extra gaan treuzelen en klooien met je mobiel valt ook op. Als ik je verhaal lees ga je het dus forceren. Datvis sowieso nooit goed.
Je mag dingen ook best aan het toeval overlaten.
Bedoelde je dat figuurlijk of letterlijk? Want ik heb haar pas één keer gesproken en ze kent me totaal niet. Kan ik dan echt al haar nummer vragen?quote:Op dinsdag 1 november 2016 01:07 schreef Godshand het volgende:
[..]
Neem de volgende keer voor om bij je praatje haar telefoonnummer te vragen. Daarna bel je haar op en vraag je haar iets leuks te gaan doen na school. Wat gaan drinken bijvoorbeeld of naar de bios.
Ja natuurlijk!quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:00 schreef Atoombom. het volgende:
[..]
Bedoelde je dat figuurlijk of letterlijk? Want ik heb haar pas één keer gesproken en ze kent me totaal niet. Kan ik dan echt al haar nummer vragen?
Dit dusquote:Op dinsdag 1 november 2016 22:27 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ja natuurlijk!
Beter dan de creep in het fietsenhok uit te blijven hangen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |