Ja, nee, topquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 09:09 schreef qajariaq het volgende:
Probeer minimaal je ouders of een vriend garant te laten staan. Dat scheelt nog al en levert je hooguit ruzie op als je het niet kan terug betalen. Of beter nog leen het bij vrienden.
Het zou me ook niet verbazen als je die garantstelling tevoren al moet betalen. Dan denk je dus 600 euro te lenen maar je krijgt maar 315 euro in handen. Kan je gelijk weer bijlenen. Inderdaad de snelste weg naar schuldsanering.
dat is ewn heel stuk beter dan schuldsanering of allerlei deurwaarders die op vanalles en nog wat beslag leggenquote:
Want die garantsteller wil zijn geld niet terug?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 09:35 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is ewn heel stuk beter dan schuldsanering of allerlei deurwaarders die op vanalles en nog wat beslag leggen
dit klinkt heel schimmig, ga ergens anders op vakantie want dit is het, uiteraard, nooit waard
Het ging in dit geval even over familie of vrienden garant laten staan. Ook die willen wel geld terugzien maar zullen niet een deurwaarder op je af sturen als het echt niet lukt terug te betalen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 09:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Want die garantsteller wil zijn geld niet terug?
uiteindelijk wel, maar die zal geen beslag leggen op je spullen om binnen korte rijd te betalen, rekent geen woekerrentes en zal je persoonlijke situatie beter begrijpen, zo niet dan heb je, imho, echt een verknipte relatie met je ouders of een goede vriend(in), het gaat hier immers niet om duizenden euro'squote:Op vrijdag 28 oktober 2016 09:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Want die garantsteller wil zijn geld niet terug?
Goed voor de onderlinge verhoudingen!quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 09:45 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het ging in dit geval even over familie of vrienden garant laten staan. Ook die willen wel geld terugzien maar zullen niet een deurwaarder op je af sturen als het echt niet lukt terug te betalen.
Ja,je kan er ruzie door krijgen inderdaad. Maar dat is altijd nog beter dan met garantstellingen het ene gat met het andere moeten dichten natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 09:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Goed voor de onderlinge verhoudingen!
Het is te hopen dat TS niemand zo gek krijgt.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 10:47 schreef paardendokter het volgende:
Ferratum heeft eind 2013 al eens een boete van de AFM ter hoogte van 300.000 ¤ gehad wegens hun gehanteerde werkwijze. Het verbaast me zeer dat ze nog steeds (of opnieuw ?) actief zijn....
Bron: https://www.ferratum.nl/sites/ferratum.nl/files/cca_ferratum.pdf pagina 11 Op de website van de FCA is te vinden dat er idd een vergunning toegekend.quote:Wij zijn voor deze Overeenkomst door de Financial Conduct Authority erkend als relevante
toezichthoudende instantie krachtens de Wet op het consumentenkrediet 1974 (Verenigd
Koninkrijk) (inclusief wijzigingen) met consumentenkrediet-vergunningnummer 0639266 om een
consumentenkredietbedrijf te voeren onder de naam Ferratum UK Ltd. Plaats van vestiging: Suite
318, 25 Goodlass Road, Liverpool, L24 9HJ, VK. Geregistreerd in Engeland met nummer
12
07349566. Het adres van de Financial Conduct Authority is 25 The North Colonnade, Canary
Wharf, London, E14 5HS.
Wij verlenen onze diensten vanuit het Verenigd Koninkrijk naar Nederland. Onze diensten bieden
we in Nederland alleen online aan. Op basis van artikel 1:16, eerste lid, Wet op het financieel
toezicht (Nederland) is in deze situatie geen notificatie aan de Autoriteit Financiële Markten
vereist van onze door de Financial Conduct Authority verleende vergunning. Ferratum UK Ltd is
opgenomen in het openbare register van de Financial Conduct Authority en houdt zich aan de
van toepassing zijnde voorschriften.
Nee, maar ja, de enige mensen die je geld kúnt lenen zijn de mensen die geld hébben, en die hoeven dan weer geen geld te lenen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 09:48 schreef mschol het volgende:
[..]
uiteindelijk wel, maar die zal geen beslag leggen op je spullen om binnen korte rijd te betalen, rekent geen woekerrentes en zal je persoonlijke situatie beter begrijpen, zo niet dan heb je, imho, echt een verknipte relatie met je ouders of een goede vriend(in), het gaat hier immers niet om duizenden euro's
Je weet het wel mooi te verdraaien. Maar goed zoals de waard is vertrouwd ie zn gasten zal ik maar denken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 11:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, maar ja, de enige mensen die je geld kúnt lenen zijn de mensen die geld hébben, en die hoeven dan weer geen geld te lenen.
Wat daar staat is dat je gewoon geld moet lenen van vrienden/familie want die kun je gewoon naaien, het enige wat er kan gebeuren is ruzie, dus dat is 't dan 'waard'. (nee dat zeg jij niet, jij reageert er alleen maar op, net als ik)
Dat is toch waar het op neer komt? Als je het geld niet terug kunt betalen (en mensen die dit soort bedragjes moeten lenen kunnen dat vaak niet) heb je bij zo'n garantsteller een issue, want die sturen gewoon voor die 600 euro de deurwaarder op je dak.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 11:12 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je weet het wel mooi te verdraaien. Maar goed zoals de waard is vertrouwd ie zn gasten zal ik maar denken.
Dat is natuurlijk een beetje een kul argument, genoeg redenen te bedenken waarom iemand tijdelijk even wat geld nodig heeft (TS is niet zo'n geval). Niet iedereen heeft zoals de gemiddelde Fokker! minimaal een 3x modaal salaris en als er bijvoorbeeld een wasmachine stuk gaat en je kunt niet zonder dan is een kleine lening bij familie of een vriend helemaal niet zo verkeerd.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 11:15 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, dat mag jij denken, maar ik leen geen geld en ik leen ook geen geld uit. Ik heb die vraag wel vaker gekregen, maar dat doe ik standaard niet, want als je blijkbaar niet in staat bent om dat geld zelf bij elkaar te sparen, hoe wil je dat dan wel bij elkaar sparen om het terug te betalen? Als je het niet bij elkaar krijgt krijg je het niet bij elkaar. Waarom zou ik daar voor moeten opdraaien dan? Of jij, indien het aan jou gevraagd wordt bv.
TS heeft een periode zonder werk gezeten waardoor zijn buffer is verdampt. Zijn inkomen gaat vanaf volgende maand weer zo stijgen dat hij van het eerste salaris zonder moeite de leneing kan afbetalen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 11:15 schreef CoolGuy het volgende:
want als je blijkbaar niet in staat bent om dat geld zelf bij elkaar te sparen, hoe wil je dat dan wel bij elkaar sparen om het terug te betalen?
Als jij een wasmachine niet kunt betalen omdat je daar geen geld voor achter de hand hebt dan heb je óf grotere issues dan die wasmachine, of je kunt niet met geld omgaan, want je had wel de mogelijkheid om te sparen, maar hey, 'uitgeven is beter voor de economie' ofzo, maar rekening houden met onverwachte zaken ho maar.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 11:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een beetje een kul argument, genoeg redenen te bedenken waarom iemand tijdelijk even wat geld nodig heeft (TS is niet zo'n geval). Niet iedereen heeft zoals de gemiddelde Fokker! minimaal een 3x modaal salaris en als er bijvoorbeeld een wasmachine stuk gaat en je kunt niet zonder dan is een kleine lening bij familie of een vriend helemaal niet zo verkeerd.
Die 14 procent is niet vreemd voor kort durende leningen. De bijkomende kosten wel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 11:22 schreef spiritusbus het volgende:
Even die website bekeken.
14% rente betalen
Ik ga ook minileningen verstrekken denk ik
Ik snap wel wat de situatie is waarin TS verkeerd, maar het issue is niet of TS dat geld terug kan betalen of niet, het issue zou eerder zijn waarom TS niet wil accepteren dat hij niet op vakantie kan omdat hij daar blijkbaar het geld niet voor heeft.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 11:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
TS heeft een periode zonder werk gezeten waardoor zijn buffer is verdampt. Zijn inkomen gaat vanaf volgende maand weer zo stijgen dat hij van het eerste salaris zonder moeite de leneing kan afbetalen.
Het hele punt was niet die 600 euro lenen maar de bijna 300 euro kosten die hij dan extra moet betalen. En dan inderdaad nog de kleine kans dat toekomstig werkgever en ts binnen een maand besluiten de werkrelatie te ontbinden. Dan zal TS inderdaad wel iets langer nodig hebben die 600 euro terug te betalen.
En nog meer kulargumenten, je weet dat er mensen zijn die rondom het bestaansminimum leven? En ja daar kan een kapotte wasmachine voor grote problemen zorgen, dat jij zo iemand, vriend of familie, niet wil helpen is helemaal je eigen keuze maar je argumentatie is wel heel erg absurd.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 11:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als jij een wasmachine niet kunt betalen omdat je daar geen geld voor achter de hand hebt dan heb je óf grotere issues dan die wasmachine, of je kunt niet met geld omgaan, want je had wel de mogelijkheid om te sparen, maar hey, 'uitgeven is beter voor de economie' ofzo, maar rekening houden met onverwachte zaken ho maar.
Ik kocht ook geen huis voordat ik het uit mn achterzak kon betalen. Studeren doe ik wel als ik met pensioen ben want dan heb ik er wel geld voor.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 11:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap wel wat de situatie is waarin TS verkeerd, maar het issue is niet of TS dat geld terug kan betalen of niet, het issue zou eerder zijn waarom TS niet wil accepteren dat hij niet op vakantie kan omdat hij daar blijkbaar het geld niet voor heeft.
TS wil dus nu al geld uitgeven wat hij nog niet eens verdiend heeft, want dat is pas na de 1e maand werken. Als je niet op vakantie kunt dan kun je dat niet. Ik wil ook wel eens wat, maar als ik daar op dat moment het geld niet voor heb dan houdt 't op. Dan ga je toch niet een constructie als dit aan?
Mensen die rond het bestaansminimum leven vallen dus in de categorie 'grotere problemen'. Daar is het grotere issue niet die kapotte wasmachine, daar is het bestaansminimum het issue. Want die wasmachine moet afbetaald worden, want ze hebben dat geld niet in een keer, maar ja, dan gaat ineens ook iets anders stuk, en dan? Kijk, ik snap heus wel wat je wil zeggen hoor, maar TS valt niet in dié categorie. TS valt in de categorie 'ik kan iets niet nu maar dat wil ik niet accepteren'.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 11:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
En nog meer kulargumenten, je weet dat er mensen zijn die rondom het bestaansminimum leven? En ja daar kan een kapotte wasmachine voor grote problemen zorgen, dat jij zo iemand, vriend of familie, niet wil helpen is helemaal je eigen keuze maar je argumentatie is wel heel erg absurd.
Eh ja dat TS niet in die categorie valt gaf ik al aan in mijn eerste reactie. Voor zo iemand zou ik geen paar honderd euro over hebben maar voor familie of een goede vriend die wel in zo'n situatie zit zou ik niet moeilijk doen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 11:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mensen die rond het bestaansminimum leven vallen dus in de categorie 'grotere problemen'. Daar is het grotere issue niet die kapotte wasmachine, daar is het bestaansminimum het issue. Want die wasmachine moet afbetaald worden, want ze hebben dat geld niet in een keer, maar ja, dan gaat ineens ook iets anders stuk, en dan? Kijk, ik snap heus wel wat je wil zeggen hoor, maar TS valt niet in dié categorie. TS valt in de categorie 'ik kan iets niet nu maar dat wil ik niet accepteren'.
Ja hoor, ik heb de OP gelezen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 10:27 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja,je kan er ruzie door krijgen inderdaad. Maar dat is altijd nog beter dan met garantstellingen het ene gat met het andere moeten dichten natuurlijk.
Geen idee of je de OP en de rest van TS hebt gelezen. TS heeft nooit eerder schulden gehad en begint zeer binnenkort met een baan. Zijn uitgangspunt is dat de lening van het eerste salaris geheel kan worden vergoed. Als het een vriend van me is durf ik op die basis wel 600 euro uit te lenen. De kans van ontslag in de eerste maand is ook weer nietzo groot natuurlijk en het bedrag is te overzien voor mij.
Die 2 dingen geven te denken he, want als daar een reden voor is dan... tja... maar goed, dat is allemaal speculatiequote:Op vrijdag 28 oktober 2016 12:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja hoor, ik heb de OP gelezen.
Prima dat hij niet in de schulden zit. Moet hij vooral zo houden en niet beginnen met lenen voor een vakantie. Het is echt zo'n intens slecht idee om geld te lenen voor een vakantie. En dan een nog slechter idee om daar familie of vrienden voor garant te laten staan.
Het is ook een intens slecht idee om geld te lenen bij een instelling als die uit de OP. Benut dan een kwartaalkrediet en een creditcard. Maar ik neem aan dat TS die niet heeft en daar zal ook een reden voor zijn.
Geld lenen doe je voor noodzakelijke dingen. Je laat familie of vrienden geen risico lopen voor jouw pleziertjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |