Ja, en dan? Dan val je bij een eventueel gesprek alsnog door de mand.quote:Op vrijdag 4 november 2016 20:48 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Zouden jullie je cv wat mooier maken? Als je bepaalde ervaring mist voor een functie, dit er gewoon opzetten? Nu krijg ik dus afwijzingen omdat ik te eerlijk ben, en ik kan niet volgende maand nog eens solliciteren bij het zelfde bedrijf, die zijn niet dom. Baal er flink van iig (conducteur, geen face to face ervaring).
Ik had niet het idee dat ze het gingen checken op echtheid als je gewoon een verhaal klaar hebt. Nu wijzen ze je puur af op je cv.quote:Op vrijdag 4 november 2016 21:33 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ja, en dan? Dan val je bij een eventueel gesprek alsnog door de mand.
Gast, sorry hoor, maar wat denk je nu zelf? Jij ziet een leuke functie, stuurt een cv op waarop je glashard liegt, en tijdens een gesprek branden ze je finaal af zodra ze doorhebben dat je maar wat verzonnen hebt. Dat, of je valt tijdens een test door de mand. Gewoon niet doen, dan ben je tenminste wel eerlijk en sta je niet te boek als een leugenaar waardoor het nog moeilijker wordt om een leuke baan te vinden.quote:Op vrijdag 4 november 2016 21:34 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ik had niet het idee dat ze het gingen checken op echtheid als je gewoon een verhaal klaar hebt. Nu wijzen ze je puur af op je cv.
Ligt er aan. Als het niet banen zijn waar het heel veel uitmaakt of je ervaring hebt of algemene ervaring is en je er mee weg kan komen zou ik het doen. Was zo'n Duitse vrouw in het Duitse parlement gekomen met een nep CV. Een klein leugentje doet vast niks.quote:Op vrijdag 4 november 2016 20:48 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Zouden jullie je cv wat mooier maken? Als je bepaalde ervaring mist voor een functie, dit er gewoon opzetten? Nu krijg ik dus afwijzingen omdat ik te eerlijk ben, en ik kan niet volgende maand nog eens solliciteren bij het zelfde bedrijf, die zijn niet dom. Baal er flink van iig (conducteur, geen face to face ervaring).
Zak je dan na verloop van tijd niet door de mand?quote:Op vrijdag 4 november 2016 21:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is de werkelijkheid wel een beetje verdraaien, hè? Je krijgt die afwijzingen niet omdat je te eerlijk bent, je krijgt de afwijzingen omdat je de ervaring niet hebt. Maar aangezien je vooral geen ervaringen op wil doen, kun je inderdaad het best maar gewoon alles aan elkaar liegen.
Er wordt heus wel wat research gedaan en referenties gebeld, dus ik zou je cv maar gewoon eerlijk invullen. En intussen de moeite doen om ervaring op te doen.quote:Op vrijdag 4 november 2016 20:48 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Zie mijn laatste post.quote:Op vrijdag 4 november 2016 22:01 schreef 0906 het volgende:
[..]
Zak je dan na verloop van tijd niet door de mand?
Ja, en dat kwam dus uit.quote:Op vrijdag 4 november 2016 21:48 schreef snorauto het volgende:
[..]
Ligt er aan. Als het niet banen zijn waar het heel veel uitmaakt of je ervaring hebt of algemene ervaring is en je er mee weg kan komen zou ik het doen. Was zo'n Duitse vrouw in het Duitse parlement gekomen met een nep CV. Een klein leugentje doet vast niks.
Ik was sarcastisch.quote:Op vrijdag 4 november 2016 22:01 schreef 0906 het volgende:
Zak je dan na verloop van tijd niet door de mand?
Heel veel succes gewenst.quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
Zo, ik mag me hier ook melden. Vanaf 31 december ben ik werkloos. Contract niet verlengd om bedrijfseconomische redenen. Omdat de directie op zakenreis was heb ik het gesprek destijds gehad met de planner en de accountmanager en daar hebben mijn werkgever en ik van geleerd. Mijn werkgever heeft geleerd dat hij ze dat niet weer moet laten doen en ik heb geleerd dat je wel kunt vragen om eerlijk te zijn, maar dat dat geen garantie is dat de andere partij dat ook is.
Mij was verteld dat het bedrijf fors gegroeid was, dat we volgens een CAO werkten, je min of meer eigen baas was e.d.
Nou, niets is minder waar.
Maar goed, mijn werkgever neem ik het niet kwalijk. Ik krijg een goede referentie mee en ik mag gelijk weg als ik ander werk kan vinden.
Dus ik zoek nu weer werk als vrachtwagenchauffeur. En dat is in het noorden van het land best lastig. Alweer geconfronteerd met de nodige spookvacatures.![]()
Maar goed, ik heb me ingeschreven bij allerlei uitzendbureau's en ik hoop dat dat wat oplevert. Uiteindelijk wil ik buschauffeur worden, maar daar bieden ze hier nu nog alleen maar 0-uren contracten voor aan. En aangezien ik een gezin heb is dat geen optie.
Mocht ik in januari echt zonder werk komen te zitten, dan ga ik een scholingsvoucher aanvragen en mijn ADR halen en als het UWV het goed vindt ook mijn LZV-certificaat. En het vergroot mijn kans op werk en ik heb mijn code 95 voor jaren binnen.
Niet geschoten is altijd mis, bij mij is het in het verleden geluktquote:Op maandag 7 november 2016 12:41 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Heeft opnieuw solliciteren trouwen zin? Zie regelmatig vacatures verschijnen waar ik voor ben afgewezen, maar blijkbaar geen geschikte kandidaat heeft opgeleverd. De aanhouder wint?
Ik zou dat persoonlijk niet doen, enthousiasme moet van twee kanten komen. Lijkt mij fijner om ergens te gaan werken waar ze ook daadwerkelijk op je zitten te wachten dan ergens waar je in eerste instantie niet geschikt voor was.quote:Op maandag 7 november 2016 12:41 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Heeft opnieuw solliciteren trouwen zin? Zie regelmatig vacatures verschijnen waar ik voor ben afgewezen, maar blijkbaar geen geschikte kandidaat heeft opgeleverd. De aanhouder wint?
Ligt eraan. Je bent om een reden afgewezen. Als die reden er nog steeds is, dan heeft opnieuw solliciteren geen zin lijkt me. Anders kun je aangeven dat je aan dat punt hebt gewerkt en dat je graag opnieuw in gesprek gaat.quote:Op maandag 7 november 2016 12:41 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Of te oudquote:Op maandag 7 november 2016 16:59 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Net selectieronde gehad, vanavond hoor ik de uitslag.
Ben benieuwd! Eerlijk gezegd denk ik dat ze afvragen: wat moet een jongen met zo'n studie nou hier (had ik zelf ook)? Maar dat had ik wel bij meer mensen... sommige waren WO-opgeleid en hoorde je ook echt een bullshit verhaalReden is gewoon, je komt nergens aan de bak dus je moet maar wat. Overigens ook weer een afwijzing binnen voor een storemedewerker, dus mijn intake voor de bijstand is niet geheel onterecht. Voor sommig baantjes ben ik te slim of hebben ze geen vertrouwen dat je er blijft.
Dit was voor een te openen servicepunt van een nieuwe vervoerder op het station hier. Ik woon er letterlijk twee stappen vandaan... maar er hebben 'nog betere mensen gereageerd'. Te oud denk ik niet, meer geen ervaring in serviceberoepen of bang dat ik vertrek als ik wat beters heb gevonden.quote:Op maandag 7 november 2016 17:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Of te oudvoor sommige bijbaantjes hebben ze liever een goedkopere 17-jarige dan een dure 26-jarige. Weet niet wat "storemedewerker" is, maar als dat zoiets is als action, dan is die kans vrij klein dat je die baan krijgt.
Heb je trouwens al gekeken naar de belastingtelefoon? Dan kun je mensen helpen met hun aangiftes en andere vragen. Natuurlijk wel conform script en vaste regels, maar lijkt me leuker dan de "het lampje van de router knippert" en "hallo! Wij zijn HelloFresh" callcenters
Ja want je bent echt de enige in heel Nederland met een HBO papiertje. En al helemaal die op een 'simpel' baantje solliciteert.quote:Op maandag 7 november 2016 16:59 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Net selectieronde gehad, vanavond hoor ik de uitslag.
Ben benieuwd! Eerlijk gezegd denk ik dat ze afvragen: wat moet een jongen met zo'n studie nou hier (had ik zelf ook)? Maar dat had ik wel bij meer mensen... sommige waren WO-opgeleid en hoorde je ook echt een bullshit verhaalReden is gewoon, je komt nergens aan de bak dus je moet maar wat (niet gezegd hoor). Overigens ook weer een afwijzing binnen voor een storemedewerker, dus mijn intake voor de bijstand is niet geheel onterecht. Voor sommig baantjes ben ik te slim of hebben ze geen vertrouwen dat je er blijft.
Nee, maar de rest van de hogeropgeleiden hadden ook allemaal zo'n studie waar een overschot aan afgestudeerden van is maar simpelweg geen banen voor... zelfs op WO-niveau. Dus ik snap heel goed dat die net zoals mij toch op zulke totaal irrelevante vacatures reageren. Ze hadden ook allemaal korte baantjes gehad, of heel veel gereisd tussendoor. Ook de meest vage redenen waarom ze op deze baan uitkwamen.quote:Op maandag 7 november 2016 18:48 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ja want je bent echt de enige in heel Nederland met een HBO papiertje. En al helemaal die op een 'simpel' baantje solliciteert.
Als je niets aan je hautaine houding verandert gaat het lang duren voor je überhaupt een baantje vindt.
Vraagje, heb je nog contact met je oudstudiegenoten?quote:Op maandag 7 november 2016 19:04 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Nee, maar de rest van de hogeropgeleiden hadden ook allemaal zo'n studie waar een overschot aan afgestudeerden van is maar simpelweg geen banen voor... zelfs op WO-niveau. Dus ik snap heel goed dat die net zoals mij toch op zulke totaal irrelevante vacatures reageren. Ze hadden ook allemaal korte baantjes gehad, of heel veel gereisd tussendoor. Ook de meest vage redenen waarom ze op deze baan uitkwamen.
Je weet alleen niet wat het bedrijf voor mensen zoekt. Ze weten ook dat er nog steeds krapte is op de markt, en de kans bestaat dat als mensen doorzoeken terwijl ze werken, gaan als ze wat beters hebben gevonden. Ze stelden niet voor niks zulke vragen als 'wat denk je hier te vinden met je opleiding als achtergrond'. 'Hoe ga je om met mensen 10x per dag nee verkopen omdat het wettelijk gezien zo geregeld is'.
Hogeropgeleiden (en ik dus ook) hebben toch de drang om bepaalde zaken op een andere manier aan te pakken, vooral niet als een kindje behandeld te willen worden, terwijl andere mensen allang blij zijn dat ze weer een baan hebben en geen vragen stellen over de werkzaamheden maar braaf doet wat hun leidinggevende ze opdraagt. Geen weerwoord bieden.
Eerlijk gezegd zie ik mezelf ook niet op zo'n afdeling werken, puur omdat je zo erg aan teugels gebonden bent en zoals eerder genoemd geen vrijheid hebt in het voorstellen van oplossingen. Je legt uit waarom iets wel of niet kan en je kan geen tussenoplossing bieden. En dat wil ik wel, dus ook echt 'service' verlenen aan de klant. Maar ja, ik moet de huur ook betalen dus werk is werk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |