Spanned!quote:Op donderdag 27 oktober 2016 15:28 schreef superniger het volgende:
[..]
Was breaking op nos.nl
Met zo een mooi rood balkje enzo.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 00:01 schreef Bart2002 het volgende:
Topman Rick Clemmer van de Eindhovense chipmaker NXP krijgt 428 miljoen dollar na de overname door het Amerikaanse Qualcomm, die donderdag aangekondigd is.
Men had ook al het personeel een duizendje of 10 kunnen geven voor het goede werk. Maar dit is eerlijker. Alles is voor Bassie Clemmer.
Wat een mooi volgevreten CEO hoofd.quote:
Vind je zoiets terecht Piet? Beter dan het alternatief wat ik voorstelde? Dat zegt wel iets over je. Maar eigenlijk wisten we dat al wel. Geheel volgens de alles is voor Bassie mentaliteit. Het is ook geheel zijn verdienste natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Rick belde, hij heeft de hele weg naar de bank lopen huilen
Fugro is zeker ook niet meer Nederlands genoeg?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:13 schreef vaduz het volgende:
[..]
2400 werknemers in Nederland, waarvan er veel Buitenlander zijn en sowieso al in het niets valt in het licht van de globale aanwezigheid van NXP.
[..]
Weinig Nederlands meer aan.
Ach, heeft ie t geld alsnog. Lekker eilandje scoren, in de zon gaan liggen en zn reet afvegen met Dijsselbloem z'n mening.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:31 schreef Bart2002 het volgende:
Het kwam blijkbaar weer geheel onverwacht...
http://www.nu.nl/economie(...)nxp-idioot-hoog.html
Als de goede man het allemaal in z'n eentje had gedaan dan was het een eerlijke zaak geweest wat mij betreft. Maar zo als het er nu voorstaat krijgt Bassie alles en de rest niets.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ach, heeft ie t geld alsnog. Lekker eilandje scoren, in de zon gaan liggen en zn reet afvegen met Dijsselbloem z'n mening.
Clemmer is degene die ervoor heeft gezorgd dat het bedrijf er momenteel zo goed voor staat. In 2009 stond NXP nog op de rand van een faillissement en het is dankzij zijn drastische wijzigingen in de strategie dat NXP een goede omzet is gaan draaien.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als de goede man het allemaal in z'n eentje had gedaan dan was het een eerlijke zaak geweest wat mij betreft. Maar zo als het er nu voorstaat krijgt Bassie alles en de rest niets.
Klopt. Snap hoe de zaken in elkaar steken maar blijft wrang dat er mensen in Nederland moeten bedelen om een euro en een ander een half miljard euro's bezit. Maar ik weet dat de meeste mensen hier zullen zeggen dat beide 'verdienden wat ze verdienen' dus ik ga die discussie niet aan hierquote:Op woensdag 2 november 2016 07:35 schreef Kaas- het volgende:
Niet dat ik het de beste man misgun hoor, maar bij een half miljard denk ik wel 'potverdikke, daar kunnen we ook daadwerkelijk een hoop nuttigs mee doen'. Laten we niet doen alsof het op enige wijze normaal is.
Wat gaat ie met die 400 miljoen doen? PostNL kopen?quote:Op woensdag 2 november 2016 01:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Clemmer is degene die ervoor heeft gezorgd dat het bedrijf er momenteel zo goed voor staat. In 2009 stond NXP nog op de rand van een faillissement en het is dankzij zijn drastische wijzigingen in de strategie dat NXP een goede omzet is gaan draaien.
Overigens is die 428 miljoen dollar gewoon de waarde van zijn aandelenpakket op het moment van overname. Een groot deel van het personeel heeft ook aandelen dus die zullen er ook een leuk bedrag aan overhouden.
Dat zal gerust zo zijn. Het gaat mij meer om het sociale aspect. Bedrijf overgenomen, er gaan ongetwijfeld ontslagen vallen en de overblijvende werkers houden er geen reet aan over. Ik vind de verdeling scheef. Er werd beweerd dat ze ook maar eigen aandelen hadden moeten kopen. En anders hebben ze gewoon pech. Ik vind het hard en zuur. Cést tout.quote:Op woensdag 2 november 2016 01:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Clemmer is degene die ervoor heeft gezorgd dat het bedrijf er momenteel zo goed voor staat. In 2009 stond NXP nog op de rand van een faillissement en het is dankzij zijn drastische wijzigingen in de strategie dat NXP een goede omzet is gaan draaien.
Overigens is die 428 miljoen dollar gewoon de waarde van zijn aandelenpakket op het moment van overname. Een groot deel van het personeel heeft ook aandelen dus die zullen er ook een leuk bedrag aan overhouden.
Zou wel een leuke grap zijnquote:Op woensdag 2 november 2016 07:55 schreef Arjan1113 het volgende:
[..]
Wat gaat ie met die 400 miljoen doen? PostNL kopen?
Samsung ja?quote:Op zondag 30 oktober 2016 02:23 schreef Vallon het volgende:
Qualcomm ontdoet zich feitelijk hiermee van een (top 20) concurrent en versterkt z'n 3e plaats (op de lijst van chipmakers).
Samsung en Intel blijven vooralsnog nog onbetwist 2e en 1e.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |