Is wel weinig ja.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:44 schreef Vervoerder014 het volgende:
Doordat ik de komende 9 maanden grote schulden moet gaan aflossen moet ik de komende tijd na aftrek van kosten leven van 150 euro per week. Hiervan moet ik het volgende betalen:
- Benzinekosten van huis naar werk 54km heen en 54 km terug, 5 keer per week. 540KM per week dus, + nog een km of 20 priveritten. 560 km Kosten: 50 euro.
- Booschappen. Schat +- 50 euro per week
- recreatie: restant: 50 euro.
Is dit te doen, of ben ik gewoon een bitch en moet ik niet zeuren omdat heel veel mensen van minder moeten rondkomen?
er zijn mensen die het met minder moet doenquote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat idd, dat is behoorlijk overzichtelijk.
En in die periode wel even ¤ 1.950,= aan "recreatie".
Ja als je het optelt lijkt het veel. Vergeet niet dat ik dit bedrag moet spreiden over 9 maanden oftewel 41 weken.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat idd, dat is behoorlijk overzichtelijk.
En in die periode wel even ¤ 1.950,= aan "recreatie".
écht man, als het maar 9 maanden is mag je niet klagen....quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:55 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Ja als je het optelt lijkt het veel. Vergeet niet dat ik dit bedrag moet spreiden over 9 maanden oftewel 41 weken.
Recreatie: een keer naar de bios gaan, kosten voor de kapper, mijn fitness abbonement, kleding kosten, een cadeautje voor mijn vriendin.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:56 schreef Resistor het volgende:
Wat versta je onder 'recreatie' als je daar even veel aan uitgeeft als aan boodschappen?
En ¤50,- aan boodschappen? Is wat krap als je met meerdere mensen bent, maar ik zou het wel met minder kunnen. Geen limonade drinken maar kraanwater, kijken wat de aanbiedingen zijn, koken 'voor de vriezer', dan kan ik het met de helft.
Dan is het ¤ 2.050,=quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:55 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Ja als je het optelt lijkt het veel. Vergeet niet dat ik dit bedrag moet spreiden over 9 maanden oftewel 41 weken.
Ik snap dat ook niet, zorg eerst gewoon dat je genoeg en goed eet en kijk dan even wat je over hebt, dan recrereer je maar effe wat minder voor die paar maandjes....quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:56 schreef Resistor het volgende:
Wat versta je onder 'recreatie' als je daar even veel aan uitgeeft als aan boodschappen?
En ¤50,- aan boodschappen? Is wat krap als je met meerdere mensen bent, maar ik zou het wel met minder kunnen. Geen limonade drinken maar kraanwater, kijken wat de aanbiedingen zijn, koken 'voor de vriezer', dan kan ik het met de helft.
Dik ¤ 200 per maand?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:58 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Recreatie: een keer naar de bios gaan, kosten voor de kapper, mijn fitness abbonement, kleding kosten, een cadeautje voor mijn vriendin.
quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:58 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Recreatie: een keer naar de bios gaan, kosten voor de kapper, mijn fitness abbonement, kleding kosten, een cadeautje voor mijn vriendin.
Is 50 euro per week dan niet wat veel?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:58 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Jij doet alsof het een vermogen is. Maar het is echt niet veel hoor.quote:
Kapper is voor mij 4 of 5x per jaar, dat zou dan 2x in die 9 maanden zijn, en ik zou een goedkope Turk zoeken, bios kan wel een weekje overslaan, fitness kan je wel opzeggen en lekker een rondje gaan lopen, bij geen geld gaat kleding wat lager op het prioriteitenlijstje, en moet je betalen om je vriendin een goede beurt te geven? (dat laatste is een grapjequote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:58 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Nah... dan moet je dat maar even doen die knop omzetten en in de toekomst proberen geen schulden meer te maken....quote:Op woensdag 26 oktober 2016 18:02 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Jij doet alsof het een vermogen is. Maar het is echt niet veel hoor.
Tuurlijk moet het lukken, maar het is een enorme knop omzetten.
Dat komt goed uit, ik drink alleen water. Koop nooit dranken ofso in de supermarkt.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 18:03 schreef hottentot het volgende:
Leer water drinken, koop je groente op de markt (indien aanwezig en je niet in een dorp woont), gebruik aanbiedingen, ruim je rotzooi op via marktplaats, heb je wel een snelle internetaansluiting nodig, kijk of er een collega is om samen te rijden, ach eigenlijk alle dingen die je zelf ook kunt bedenken.
En als je geleerd hebt niet zo met geld te smijten dan zou je kunnen overwegen om na deze 9 maanden een spaarpotje op te gaan bouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |