Denken hypocrisie te zien maar het verschil niet weten tussen tatta en bijv bakra.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:17 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ligt absoluut niet gevoelig, ik ben niet eens blank.
Ik wees gewoon op de hypocrisie.
neger vind ook niemand ergquote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:18 schreef Voetstappen het volgende:
[..]
Ja, maar kom zeg, hoe krom wil je zijn. En dan zeggen dat mensen in de slachtofferrol gaan als ze het woord neger niet prettig vinden, maar wel op hoge poten om het woord tatta.
Ik vind het echt zeer onjuist. Laat wel weer zien dat er nog steeds veel moet veranderen.
Ik vind dat er genoeg scheldwoorden zijn om je niet druk te maken om de woorden die niet kwetsend bedoeld zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:18 schreef Voetstappen het volgende:
[..]
Ja, maar kom zeg, hoe krom wil je zijn. En dan zeggen dat mensen in de slachtofferrol gaan als ze het woord neger niet prettig vinden, maar wel op hoge poten om het woord tatta.
Ik vind het echt zeer onjuist. Laat wel weer zien dat er nog steeds veel moet veranderen.
Dat is bullshit, dat is gewoon een simpele verbastering.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:16 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Nope. Dat is 'nigga'. Zoals ik zei, geen onbelangrijk verschil.
Heb wel een begeleidend filmpje voor je mocht je daar interesse in hebben.
Het betekent letterlijk aardappel?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee is geen scheldwoord, dan zeg je bakra of boeroe ofzo
Als je het verschil niet snapt begrijp ik de verwarring wel.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is bullshit, dat is gewoon een simpele verbastering.
Er is geen verschil, behalve dat wat je jezelf wijsmaakt.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:20 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Als je het verschil niet snapt begrijp ik de verwarring wel.
Prima, maar dan moeten mensen niet gaan huilen om tatta als hier 20 keer neger wordt gezegd waar vervolgens niemand zich druk om maakt - terwijl de geschiedenis van het woord neger duidelijk is. Dat stoort mij dan weer wel.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:20 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik vind dat er genoeg scheldwoorden zijn om je niet druk te maken om de woorden die niet kwetsend bedoeld zijn.
Wat bizar, je eigen realiteit maken omdat de huidige je niet aanstaat.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:21 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Er is geen verschil, behalve dat wat je jezelf wijsmaakt.
in den haag wel maar hier zetten we dat eigenlijk overal voor dus dat telt nietquote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:20 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Het betekent letterlijk aardappel?
En vaak zetten de figuren die dit soort woorden bezigen er nog een bekend onwelvoeglijk voorzetsel voor.
Ja raar is dat. Waarom doe je dat?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:22 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wat bizar, je eigen realiteit maken omdat de huidige je niet aanstaat.
Gast, mensen die 'kankertatta' roepen bedoelen daar Nederlanders mee.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:19 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Denken hypocrisie te zien maar het verschil niet weten tussen tatta en bijv bakra.
Ik stoor me er wel aan. En ik denk wel meer mensen.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:21 schreef Voetstappen het volgende:
[..]
Prima, maar dan moeten mensen niet gaan huilen om tatta als hier 20 keer neger wordt gezegd waar vervolgens niemand zich druk om maakt - terwijl de geschiedenis van het woord neger duidelijk is. Dat stoort mij dan weer wel.
Als je wil wentelen in je eigen onwetendheid is dat prima, maar probeer het niet op te dringen aan anderen. Er zijn ook mensen die wel interesse hebben in geschiedenis.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja raar is dat. Waarom doe je dat?
Ga je me nu proberen te overtuigen dat 'kankertatta' roepen kwetsend bedoelt is?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:22 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Gast, mensen die 'kankertatta' roepen bedoelen daar Nederlanders mee.
Neger is ook gewoon de naam van de oorspronkelijke bewoners van Afrika. Toch is het wel degelijk racistisch.
Niet inzien dat 'nigga' simpelweg een fonetische manier is van het opschrijven van hoe 'nigger' vaak wordt uitgesproken. De (andere) betekenis die je er dan aan hangt is je eigen.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:24 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Als je wil wentelen in je eigen onwetendheid is dat prima, maar probeer het niet op te dringen aan anderen. Er zijn ook mensen die wel interesse hebben in geschiedenis.
Is prima, ik ga ook niet op al die woorden reageren. Maar ik probeer wel te laten zien hoe het is. Het woord neger allemaal niet erg vinden (en laten we eerlijk zijn; veel mensen gebruiken het woord in het dagelijks leven ook), maar wel verbouwereerd zijn om het woord tatta en zeggen dat het discriminatie is. En dan moet je eens kijken naar de oorsprong van het woord neger.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:23 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik stoor me er wel aan. En ik denk wel meer mensen.
Maar dit is FOK!, als ik op elke ongepaste reactie moet reageren kom je tijd tekort.
Ik wees je op de hypocrisie, ZP als racistisch bestempelen maar dan zelf ook racistische termen bezigen.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:26 schreef Voetstappen het volgende:
[..]
Is prima, ik ga ook niet op al die woorden reageren. Maar ik probeer wel te laten zien hoe het is. Het woord neger allemaal niet erg vinden (en laten we eerlijk zijn; veel mensen gebruiken het woord in het dagelijks leven ook), maar wel verbouwereerd zijn om het woord tatta en zeggen dat het discriminatie is. En dan moet je eens kijken naar de oorsprong van het woord neger.
Dus. Zo denk ik erover in ieder geval.
who cares manquote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:26 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Niet inzien dat 'nigga' simpelweg een fonetische manier is van het opschrijven van hoe 'nigger' vaak wordt uitgesproken. De (andere) betekenis die je er dan aan hangt is je eigen.
Uiteraard niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:25 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ga je me nu proberen te overtuigen dat 'kankertatta' roepen kwetsend bedoelt is?
Uhuuuu. Ik weet niet of ZP racistisch ìs. Ik zie het, en zo heb ik het altijd gezien, als een kinderfeest. Ik weet wel dat het aan het veranderen is en dat het terecht is dat het veranderd als je kijkt naar de geschiedenis. Ik heb het nooit zo bekeken, maar ik kan wel begrijpen dat mensen het niet meer vinden passen in deze tijd. En dat kunnen veel mensen, want die zwarte piet is er straks gewoon niet meer. En dat is toch ook prima? Het feest wordt er niet anders van.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:31 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik wees je op de hypocrisie, ZP als racistisch bestempelen maar dan zelf ook racistische termen bezigen.
Alsof het mij wat boeit, tatta, neger, nigga, ik zeg het allemaal.
Mooi, dan zijn we eruit, alles is racisme.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:46 schreef Voetstappen het volgende:
[..]
Uhuuuu. Ik weet niet of ZP racistisch ìs. Ik zie het, en zo heb ik het altijd gezien, als een kinderfeest. Ik weet wel dat het aan het veranderen is en dat het terecht is dat het veranderd als je kijkt naar de geschiedenis. Ik heb het nooit zo bekeken, maar ik kan wel begrijpen dat mensen het niet meer vinden passen in deze tijd. En dat kunnen veel mensen, want die zwarte piet is er straks gewoon niet meer. En dat is toch ook prima? Het feest wordt er niet anders van.
En ik zeg juìst tatta omdat bijna iedereen het normaal en oké vindt om neger te zeggen (terwijl de geschiedenis van het woord duidelijk is). Prima, maar dan moeten bakra en tatta en kaaskop net zo goed kunnen - in mijn ogen. En dan vind ik het gek dat dát dan wel weer discriminatie is volgens sommige mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |