abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166214718
Ik heb mij 2 weken geleden helaas ziek moeten melden. Ik werkte via een uitzendbureau.

Nu laat het uitzendbureau de uitbetaling van het ziektegeld uit door Acture doen. In het reglement dat ik van het uitzendbureau heb staat dat na ziekmelding iemand van Acture mij dezelfde nog zal bellen en dat daarna binnen 4 weken de eerste uitbetaling van het ziektegeld zal zijn, daarna wekelijkse betaling.

Het is nu 2 weken verder en nog steeds ben ik niet gebeld door Acture. Bel er nu zelf dagelijks naartoe en heb al meerdere emails en klachtenformulieren verzonden. Telkens krijg ik te horen: Uw contactpersoon is in gesprek en zal u met spoed terug bellen. Maar dat terugbellen gebeurd dus niet.

Heb ook weer met het uitzendbureau gemaild en zij hebben contact gehad met Acture en krijgen hetzelfde te horen, namelijk dat ik met spoed word gebeld.

Iemand die dezelfde ervaring heeft met Acture en wat heb je vervolgens gedaan?
  woensdag 26 oktober 2016 @ 12:26:32 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_166215774
Niet dezelfde ervaring. Maar flinke tijd terug heb ik ook in de ziektewet gezeten via Acture.
Ze wilden mij na een week of 5/6 verplicht een reïntegratie laten doen bij de Licom BV.

Dat is dus een bedrijf waar allemaal zwakbegaafde mensen werken. Ik voelde me beledigd en belde op om dat aanbod weigeren. Daarna werd me op een onbeschofte wijze verteld dat ik geen keuze had, en dat ik verplicht daar moest werken. :')

Ik bleef me verzetten tegen die beslissing, en toen dreigden ze mijn ziektewetuitkering stop te zetten. Gelukkig heeft de (UWV) bedrijfsarts daarna aangegeven dat ik op dat moment niet in staat was om te werken.

Ik heb daarna nooit meer iets van ze gehoord, alleen brieven/specificaties van mijn ziektewetuitkering.

Kortom, het is een kutinstantie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_166215942
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:26 schreef Harvest89 het volgende:
Niet dezelfde ervaring. Maar flinke tijd terug heb ik ook in de ziektewet gezeten via Acture.
Ze wilden mij na een week of 5/6 verplicht een reïntegratie laten doen bij de Licom BV.

Dat is dus een bedrijf waar allemaal zwakbegaafde mensen werken. Ik voelde me beledigd en belde op om dat aanbod weigeren. Daarna werd me op een onbeschofte wijze verteld dat ik geen keuze had, en dat ik verplicht daar moest werken. :')

Ik bleef me verzetten tegen die beslissing, en toen dreigden ze mijn ziektewetuitkering stop te zetten. Gelukkig heeft de (UWV) bedrijfsarts daarna aangegeven dat ik op dat moment niet in staat was om te werken.

Ik heb daarna nooit meer iets van ze gehoord, alleen brieven/specificaties van mijn ziektewetuitkering.

Kortom, het is een kutinstantie.
Degene die ik aan de telefoon kreeg toen ik de eerste keer belde vroeg of ik niet gewoon aan het werk kan gaan tot ik voor onderzoek naar het ziekenhuis ben geweest waar ik aanstaande maandag naartoe moet. Maar het werk wat ik deed lukt me niet meer, heb waarschijnlijk in beide handen carpale tunnelsyndroom (al eerder gehad en geopereerd 5 jaar geleden en nu precies dezelfde klachten). Deed heel fijnmatig productiewerk in de medische industrie (cleanroom) en dan moet je geen problemen met je handen hebben.

Maar ze hebben me nog steeds niet teruggebeld dus ben nu aan het kijken of ik via een uitzendbureau ergens anders aan het werk kan, iets doen dat minder fijnmatig is. Dingen tillen e.d. is ook heel pijnlijk aan mijn handen maar moet toch iets, kan niet wekenlang zonder inkomen.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 13:15:49 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_166216936
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:34 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Degene die ik aan de telefoon kreeg toen ik de eerste keer belde vroeg of ik niet gewoon aan het werk kan gaan tot ik voor onderzoek naar het ziekenhuis ben geweest waar ik aanstaande maandag naartoe moet. Maar het werk wat ik deed lukt me niet meer, heb waarschijnlijk in beide handen carpale tunnelsyndroom (al eerder gehad en geopereerd 5 jaar geleden en nu precies dezelfde klachten). Deed heel fijnmatig productiewerk in de medische industrie (cleanroom) en dan moet je geen problemen met je handen hebben.
Grote kans dat ze juist niets van zich laten horen om je te triggeren dat je weer werk gaat zoeken.
Gemeentes gebruiken dezelfde methodes volgens mij. En het zal vast effectief werken.

Maar als jij vind dat je dus echt niet kunt werken. Dan moet je ze blijven bellen, en achter ze aan gaan. En neem geen genoegen met die onzin wat ze nu zijn het doen.

Nogmaals, het is een vrij onbeschofte asociale instantie. Ik verwonder me erover dat ze nog steeds bestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Harvest89 op 26-10-2016 13:49:10 ]
pi_166219640
Ik ben gebeld. Werd beweerd dat ze me 3x hebben gebeld en een brief hebben gestuurd maar ik weet van niks. Geen gemiste gesprekken op mijn mobiel en heb nooit een brief gehad. Maar uitkering wordt geregeld werd me verteld.
pi_166233620
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:34 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Maar ze hebben me nog steeds niet teruggebeld dus ben nu aan het kijken of ik via een uitzendbureau ergens anders aan het werk kan, iets doen dat minder fijnmatig is. Dingen tillen e.d. is ook heel pijnlijk aan mijn handen maar moet toch iets, kan niet wekenlang zonder inkomen.
En dan gaan ze je zeker gelijk het hemd van het lijf vragen over wat je wel niet mankeert? Het klinkt nogal als zo'n 'verzuimbedrijf' dat zieke werknemers onder druk zet om maar zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan.

Als je op je privacy bent gesteld moet je hen ook niet vertellen wat je mankeert, die callcenter medewerkers zijn geen artsen.
pi_166236348
Kreeg gisteren aan het eind van de middag bericht van het UWV dat de ziektewetuitkering is afgewezen, volgens hun heb ik verzuimd om op de brief (die ik nooit heb ontvangen) van Acture te reageren.

Wat een puinhoop, heb nooit een brief gehad, wel vele keren Acture gebeld omdat ze geen contact met mij opnamen. Heb UWV gebeld en aanvraag wordt nu opnieuw beoordeeld, wel willen ze dat ik mijn contactpersoon een bewijs stuur dat ik al een oproep heb voor onderzoek in het ziekenhuis. Kan gelukkig via mail dus de brief van het ziekenhuis inscannen en naar mijn contactpersoon mailen.

Wat een gedoe zo'n uitzendbureau waar ze betaling van ziektegeld uitbesteden aan een bedrijf als Acture. In het verleden heb ik jarenlang voor Tempo Team gewerkt, 1x na een zware operatie ruim een maand thuis gezeten, Tempo Team is ook eigenrisicodrager maar zorgt zelf voor betaling van het ziektegeld en binnen 2 weken had ik netjes de eerste uitbetaling.
pi_166236404
Dus het uitzendbureau besteedt het uit aan Acture, en het UWV stuurt een afwijzing?
Wat een vreemde constructie.... want het UWV zou er toch helemaal niets mee te maken moeten hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166236457
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:48 schreef Leandra het volgende:
Dus het uitzendbureau besteedt het uit aan Acture, en het UWV stuurt een afwijzing?
Wat een vreemde constructie.... want het UWV zou er toch helemaal niets mee te maken moeten hebben?
Acture mag geen beslissingen nemen, dat moet het UWV wel doen. Het enige dat Acture is zorgen voor de uitbetaling en controleren of iemand nog wel echt ziek is.

Gisteren ook al met UWV gebeld en degene die ik aan de telefoon had zei zelf ook tegen mij dat er veel klachten zijn over Acture, maar helaas kunnen zij daar niks aan doen omdat het uitzendbureau bepaald door wij ze het ziektegeld laten uitbetalen.

Maar het UWV moet bij het nemen van de beslissing wel uit gaan van dat de gegevens die ze krijgen van Acture kloppen, ook als er niks van klopt. Betekend dus dat bij heel veel mensen de uitkering afgewezen of gekort wordt en er heel wat bezwaren worden ingediend.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 10:00:30 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166236549
Wat een nasty constructie, en Acture verkoopt zichzelf waarschijnlijk als partij die de kosten voor ziekte zo laag mogelijk zal houden.

Ja dus, als je tussen de bullshitbingo door leest staat dat er bijna letterlijk:

quote:
Kernpunt van de ontwikkeling is dat we de werkgever ontzorgen op de uitvoering van sociale wetgeving en dat we werken met het uitgangspunt dat het creëren van loonwaarde de meest effectieve oplossing is om de kosten van verzuim en arbeidsongeschiktheid te reduceren. Met een vaste casemanager en een werkgeversportaal zorgen we voor duidelijke communicatie en transparantie in het proces. Het resultaat is effectieve en efficiënte uitvoering tegen de laagste kosten per dossier.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_166236663
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:00 schreef Leandra het volgende:
Wat een nasty constructie, en Acture verkoopt zichzelf waarschijnlijk als partij die de kosten voor ziekte zo laag mogelijk zal houden.
Schijnt dat ze vaak te weinig uitbetalen, maar ze moeten sowieso 70% van het dagloon uitbetalen, de bedragen krijgen ze ook gewoon van het UWV dus daar horen ze zich aan te houden. Las op een klachtensite dat iemand voor 1 week maar 140 euro kreeg terwijl die persoon voor die ziek werd fulltime werkte. Dus ik heb zelf al berekend hoeveel ik ongeveer zou moeten krijgen en hou het dus ook goed in de gaten als de betaling gedaan wordt.

Bij Acture hebben ze ook geen idee wat carpale tunnelsyndroom is. Vroegen of ik als ik geopereerd ben daarna zo snel mogelijk weer aan het werk kan, maar ik weet dat ik er per keer (heb in beide handen klachten dus zullen 2 operaties worden) zo'n 4 weken van moet herstellen. De eerste keer ben ik na 2 weken op de dag dat de hechtingen eruit waren gehaald weer gaan werken maar dat ging heel moeizaam met veel pijn. Maar was eigenwijs en ik dacht het kan wel weer, was door collega's (vele mensen op mijn oude werkplek hadden dezelfde operatie al gehad) al voor gek verklaard.

[ Bericht 2% gewijzigd door Alieda-R op 27-10-2016 10:12:27 ]
  donderdag 27 oktober 2016 @ 10:14:23 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166236747
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:07 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Schijnt dat ze vaak te weinig uitbetalen, maar ze moeten sowieso 70% van het dagloon uitbetalen, de bedragen krijgen ze ook gewoon van het UWV dus daar horen ze zich aan te houden. Las op een klachtensite dat iemand voor 1 week maar 140 euro kreeg terwijl die persoon voor die ziek werd fulltime werkte. Dus ik heb zelf al berekend hoeveel ik ongeveer zou moeten krijgen en hou het dus ook goed in de gaten als de betaling gedaan wordt.

Bij Acture hebben ze ook geen idee wat carpale tunnelsyndroom is. Vroegen of ik als ik geopereerd ben daarna zo snel mogelijk weer aan het werk kan, maar ik weet dat ik er per keer (heb in beide handen klachten dus zullen 2 operaties worden) zo'n 4 weken van moet herstellen. De eerste keer ben ik na 2 weken op de dag dat de hechtingen eruit waren gehaald weer gaan werken maar dat ging heel moeizaam met veel pijn. Maar was eigenwijs en ik dacht het kan wel weer, was door collega's (vele mensen op mijn oude werkplek hadden dezelfde operatie al gehad) al voor gek verklaard.

En dat hoeven ze ook niet te weten, want behalve een arts hoeft niemand daar op de hoogte te zijn van de reden van je ziek zijn.
Dat ze niet weten wat het betekent is triest (want algemene ontwikkeling), maar geen enkele reden om niet te zorgen dat je zsm een afspraak met een bedrijfsarts hebt, maar daar zullen ze ook wel op besparen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_166236811
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dat hoeven ze ook niet te weten, want behalve een arts hoeft niemand daar op de hoogte te zijn van de reden van je ziek zijn.
Dat ze niet weten wat het betekent is triest (want algemene ontwikkeling), maar geen enkele reden om niet te zorgen dat je zsm een afspraak met een bedrijfsarts hebt, maar daar zullen ze ook wel op besparen ;)
Die afspraak komt er pas nadat ik bij de neuroloog ben geweest, maandag aan het eind van de middag zal iemand van Acture me daar over bellen werd me verteld.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 10:59:28 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166237299
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:18 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Die afspraak komt er pas nadat ik bij de neuroloog ben geweest, maandag aan het eind van de middag zal iemand van Acture me daar over bellen werd me verteld.
Vraag of ze iedere telefonische afspraak per mail kunnen bevestigen, want ze zeggen maar wat aan de telefoon, en ondertussen geven ze aan het UWV door dat jij niet op een brief gereageerd zou hebben, terwijl je ze platbelt omdat ze maar geen contact met je opnemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_166327836
Pfff, mijn vrouw zit ook nog met de ellende bij hun.
pi_166327871
Ik zou vanmiddag weer worden gebeld, dan hebben ze nog een uur maar denk dat ik zelf maar weer ga bellen.
pi_166327997
Net weer gebeld, casemanager is in gesprek en er werd me gezegd dat ze me straks terug zal bellen. Ben benieuwd.
pi_166329154
Ben net teruggebeld, een wonder :P

Blijkt dat de aanvraag van de ziektewetuitkering gewoon opnieuw gedaan is vorige week, en de eerste betaling is volgende week werd me verteld.

Moet nu wachten op een brief van de bedrijfsarts, gevraagd of ze dat per email willen sturen maar dat kan niet werd me verteld, moet per post. Beetje vreemd dus maar afwachten of ik dit keer wel een brief krijg. Vorige week werd me verteld dat ze me een brief hadden gestuurd maar die heb ik nooit ontvangen.
pi_166334425
Is nu bij Kassa overigens, je was niet de enige met klachten zo te horen
I am a Koala who Stretches :P
pi_166334621
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:51 schreef StretchingKoala het volgende:
Ontluisterend inderdaad. Zit met mijn mond open te kijken. :N
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 31 oktober 2016 @ 21:04:59 #21
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_166334863
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:51 schreef StretchingKoala het volgende:
Radar

Ik heb vandaag Brecht niet op tv gezien.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_166335914
quote:
9s.gif Op maandag 31 oktober 2016 21:04 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Radar

Ik heb vandaag Brecht niet op tv gezien.
Niet gezien, ik ga het zo ff via npo gemist kijken.
  maandag 31 oktober 2016 @ 22:04:17 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166336676
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 21:37 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Niet gezien, ik ga het zo ff via npo gemist kijken.
De moeite wel waard... man man man, wat een bedrijf.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_166336703
Ben benieuwd hoe het verder gaat als ik naar de bedrijfsarts ben geweest. Er zitten sowieso 2 operaties aan te komen voor mij (uitslag van het onderzoek was wat ik al dacht, carpale tunnelsyndroom in beide handen en heb waarschijnlijk in mijn rechter onderarm ook een beknelde zenuw, daarvoor moet ik naar een ander ziekenhuis voor een echo van mijn onderarm, ziekenhuis in Winschoten heeft er geen apparatuur voor). Over ongeveer 2 weken zal de eerste operatie zijn, en dan na 4 weken van herstel de 2e en dan weer 4 weken herstellen. Dus voorlopig kan ik niet aan het werk.
pi_166336806
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 22:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

De moeite wel waard... man man man, wat een bedrijf.
Heb het gezien, niet normaal dat dat soort bedrijven gewoon hun gang kunnen blijven gaan. En dan ook nog zeggen dat ze binnen 24u na ziekmelding contact opnemen en dat de casemanagers nu goed bereikbaar zijn. Ze hebben mij nooit gebeld na mijn ziekmelding, heb zelf dagelijks gebeld en kreeg telkens de mededeling casemanager is in gesprek u wordt teruggebeld, wat vervolgens niet gebeurde dus ik belde zelf maar weer.
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 09:25:49 #26
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_166341464
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:07 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Schijnt dat ze vaak te weinig uitbetalen, maar ze moeten sowieso 70% van het dagloon uitbetalen, de bedragen krijgen ze ook gewoon van het UWV dus daar horen ze zich aan te houden.

Nee, bij een eigen risicodragend betaald het UWV niets, dat moet de werkgever doen.

Het UWV doet de toekenning en bepaald het dagloon, vervolgens moet de werkgever het ziekengeld betalen.
pi_166341558
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 09:25 schreef Armani XL het volgende:
Het UWV doet de toekenning en bepaald het dagloon, vervolgens moet de werkgever het ziekengeld betalen.
Zelfs dit doet de werkgever die eigenrisicodrager is

Uwv controleert alleen achteraf of de eigenrisicodrager de wet goed uitvoert
  dinsdag 1 november 2016 @ 09:45:41 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166341702
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 22:09 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Heb het gezien, niet normaal dat dat soort bedrijven gewoon hun gang kunnen blijven gaan. En dan ook nog zeggen dat ze binnen 24u na ziekmelding contact opnemen en dat de casemanagers nu goed bereikbaar zijn. Ze hebben mij nooit gebeld na mijn ziekmelding, heb zelf dagelijks gebeld en kreeg telkens de mededeling casemanager is in gesprek u wordt teruggebeld, wat vervolgens niet gebeurde dus ik belde zelf maar weer.
Dat lag aan hun telefooncentrale hè :')
Werkelijk stuitend, je zag die ene mevrouw ook gewoon compleet verbijsterd zijn over de dingen die die directeur van Acture zei.... het viel me al mee dat ze haar niet gewoon hardop voor leugenaar uitmaakte, ik weet niet of ik zo rustig had kunnen blijven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_166341940
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 09:34 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zelfs dit doet de werkgever die eigenrisicodrager is

Uwv controleert alleen achteraf of de eigenrisicodrager de wet goed uitvoert
UWV berekend wel het dagloon en geven dit vervolgens door aan Acture. Dat heb ik nagevraagd bij het UWV. Ik heb het afgelopen jaar voor 2 verschillende uitzendbureaus gewerkt en dagloon wordt berekend aan de hand van het dagloon over een heel jaar.
pi_166342007
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 09:25 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Nee, bij een eigen risicodragend betaald het UWV niets, dat moet de werkgever doen.

Dat klopt, werkgever moet zelf betalen maar ze moeten zich wel houden aan de bedragen die zijn berekend door het UWV. Mocht de uitkering vervolgens lager zijn dan het sociaal minimum dan moet de aanvulling wel door het UWV betaald worden.
pi_166344114
Zembla heeft 3 interessante afleveringen gemaakt over deze schimmige "bedrijven". Hoe je privacy geschonden wordt en hoe ze dat kunnen doen wegens geen controlerende instantie en hoe zij de ARBO-arts buiten het proces weten te houden (want duur). "De Verzuimpolitie" heten deze afleveringen. ARBOdiensten werden op een gegeven manier geprivatiseerd waardoor de "doelstellingen" van wat zo'n bedrijf doet aangepast konden worden in het nadeel van de burger zoals gewoonlijk. Voor de privatisering opereerden deze bedrijven onafhankelijk. Erna niet meer.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)evens-aan-werkgevers

https://www.bnr.nl/nieuws(...)kelijke-arbodiensten

[ Bericht 14% gewijzigd door Bart2002 op 01-11-2016 12:36:49 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_166345090
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:01 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

UWV berekend wel het dagloon en geven dit vervolgens door aan Acture. Dat heb ik nagevraagd bij het UWV. Ik heb het afgelopen jaar voor 2 verschillende uitzendbureaus gewerkt en dagloon wordt berekend aan de hand van het dagloon over een heel jaar.
Nee hoor. In de basis niet. Een eigenrisicodrager kan dienstverlening bij uwv inkopen om een dagloon te berekenen. Ik weet dat Acture dit ook inkoopt bij UWV. In de basis ligt de hele uitvoering bij de eigen risicodrager. Ook zaken als vaststelling dagloon.
pi_166348462
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:16 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nee hoor. In de basis niet. Een eigenrisicodrager kan dienstverlening bij uwv inkopen om een dagloon te berekenen. Ik weet dat Acture dit ook inkoopt bij UWV. In de basis ligt de hele uitvoering bij de eigen risicodrager. Ook zaken als vaststelling dagloon.
Degene die ik van het UWV aan de telefoon had vertelde dat zij het dagloon berekenen en daarna dat doorgeven aan Acture.
pi_166348514
Kreeg net een mail van het uitzendbureau met de vraag of er bij mij een No-Risk Polis van toepassing is. Schijnt dat bij werknemers waarbij dat het geval is het uitzendbureau de kosten van het ziektegeld kunnen verhalen bij het UWV.

Maar is bij mij niet van toepassing, is alleen voor mensen die ooit een WAJONG, WAO of WIA uitkering hebben gehad of die een WSW indicatie hebben.
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 21:28:20 #35
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_166355885
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:22 schreef Alieda-R het volgende:
Kreeg net een mail van het uitzendbureau met de vraag of er bij mij een No-Risk Polis van toepassing is. Schijnt dat bij werknemers waarbij dat het geval is het uitzendbureau de kosten van het ziektegeld kunnen verhalen bij het UWV.

Maar is bij mij niet van toepassing, is alleen voor mensen die ooit een WAJONG, WAO of WIA uitkering hebben gehad of die een WSW indicatie hebben.
Nee, een no-risk polis is een indicatie voor mensen met een arbeidsbeperking. Je hoeft geen recht te hebben gehad op een uitkering.

Ze vragen dit waarschijnlijk omdat je hebt aangegeven dat je vroeger al last hebt gehad van je polsen. Als bij aanvang van de werkzaamheden te verwachten was dat je vanwege je klachten uit zou vallen heb je namelijk geen recht op ziekengeld.
pi_166356813
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:28 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Nee, een no-risk polis is een indicatie voor mensen met een arbeidsbeperking. Je hoeft geen recht te hebben gehad op een uitkering.

Ze vragen dit waarschijnlijk omdat je hebt aangegeven dat je vroeger al last hebt gehad van je polsen. Als bij aanvang van de werkzaamheden te verwachten was dat je vanwege je klachten uit zou vallen heb je namelijk geen recht op ziekengeld.
In de mail stond dat het ging om WSW indicatie of bepaalde uitkeringen. Heb dat nooit gehad dus dat als reactie gegeven. Kreeg daarna meteen weer antwoord dat die no-risk polis dan inderdaad niet van toepassing is in mijn geval.

Ik heb van te voren niks gemeld want had nergens last van. Ik heb de vorige keren ook niet in de ziektewet gezeten. Beide keren dat ik geopereerd ben heb ik dat in een vakantie laten doen. Eerste operatie in de zomer meteen op mijn 1e vakantiedag, had 2 weken vakantie en na die vakantie ben ik meteen weer gaan werken op de dag dat de hechtingen waren verwijderd. De 2e operatie was op de eerste dag van de kerstvakantie, bedrijf waar ik werkte was altijd 2 weken dicht rondom kerst en oud en nieuw dus toen ook op de eerste vakantiedag operatie gehad en na die vakantie ook meteen weer gaan werken.

Maar ben dit keer niet van plan om zo snel weer te gaan werken. Volgens de neuroloog bestaat de mogelijkheid dat de genezing de vorige keren niet goed is gegaan en het tunnelsyndroom misschien nooit helemaal weg is geweest doordat ik zo snel weer fulltime ging werken. Zat in de assemblage van straatlantaarns dus hele dagen op snel tempo schroeven, kitten e.d. Ben niet zo'n thuiszitter, ben liever aan het werk. Zelfs na mijn maagverkleining was ik na een week of 4 al weer volop in de ploegendienst aan het werk.

Maar zal dit keer maar wat langer de tijd nemen om te herstellen ook al is het niks voor mij om thuis te zitten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Alieda-R op 01-11-2016 22:03:23 ]
pi_166432000
Volgens Acture is alles nu geregeld wat betreft de ziektewetuitkering en krijg ik volgende week de eerste uitbetaling maar kreeg net een brief van het UWV dat ze tot 17 maart de tijd hebben om te bepalen of ik wel of geen ziektewetuitkering krijg. Vreemd.
  Moderator zaterdag 5 november 2016 @ 19:09:38 #38
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_166435535
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 15:12 schreef Alieda-R het volgende:
Volgens Acture is alles nu geregeld wat betreft de ziektewetuitkering en krijg ik volgende week de eerste uitbetaling maar kreeg net een brief van het UWV dat ze tot 17 maart de tijd hebben om te bepalen of ik wel of geen ziektewetuitkering krijg. Vreemd.
Dat moet wel een foutje zijn want geen enkele beslistermijn duurt 4 maanden tenzij het om een bezwaar (of beroep) gaat.

Maandag gewoon even bellen en je niet druk maken.
pi_166449913
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:09 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Dat moet wel een foutje zijn want geen enkele beslistermijn duurt 4 maanden tenzij het om een bezwaar (of beroep) gaat.

Maandag gewoon even bellen en je niet druk maken.
Is ook na een bezwaar. Ziektewetuitkering was afgewezen en toen heb ik meteen bezwaar ingediend. Volgens Acture is het opnieuw aangevraagd en krijg ik voor komende vrijdag de eerste uitbetaling. Dus inderdaad morgen maar UWV bellen want heb totaal geen vertrouwen in Acture.

Hoor van veel mensen dat ze pas betalen nadat het eerste bezoek aan de bedrijfsarts is geweest, maar daar moet ik pas de 22e naartoe. Volgens mij mogen ze me niet zo lang zonder uitkering laten zitten, heb mij 13 oktober ziek gemeld.
pi_166474025
Werd me vorige week verteld dat ze deze week mijn ziektewetuitkering betalen, kreeg ik vanmorgen even te horen dat ze pas beslissen of ik recht heb op een ziektewetuitkering nadat ik bij de bedrijfsarts ben geweest, en daar moet ik pas de 22e naartoe. Dus waarschijnlijk tot halverwege december geen inkomen. Heb bewijzen van de neuroloog van het OZG, dat ik daar ben geweest en wat de diagnose is en kan ook aantonen dat ik voor verder onderzoek voor mijn rechterarm naar het UMCG moet maar daar doen ze niks mee. Heb nu contact gezocht met juridisch loket want volgens mij mogen ze iemand niet 2 maanden zonder inkomen laten zitten, zit al sinds 13 oktober thuis. Waardeloos zootje!!!

Net ook maar weer met Acture gebeld maar kreeg weer te horen dat de casemanager in gesprek was en dat die me vandaag nog terugbelt, ben benieuwd. Ga er vanuit dat ik het eind van de middag zelf weer moet bellen.
pi_166479770
Zoals verwacht belde er niemand dus zelf maar weer gebeld maar mijn casemanager was er niet meer.

Vraag me nu ook af wie mijn casemanager is, afgelopen al meerdere namen gehoord.
pi_166532856
Ik zou gisteren weer teruggebeld worden, maar weer niet gebeld dus weer voor de zoveelste keer zelf maar gaan bellen en weer was er geen casemanager aanwezig.

Heb nu al vele klachtenformulieren ingevuld en verzonden maar ook daar reageren ze niet op.

Op hun website staat dat ze binnen 4 weken na ziekmelding de eerste uitbetaling doen, staat niks over op dat je daarvoor eerst naar een bedrijfsarts moet.

Vanmiddag ga ik naar het juridisch inloopspreekuur in mijn gemeente, eens zien of ze iets voor me kunnen betekenen want zelf contact opnemen met Acture is gewoon niet mogelijk.
pi_166532875
Wat een k*tbedrijf.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 9 november 2016 @ 12:22:38 #44
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_166533424
Het loopt bij jou wel erg uit de hand.
Goed dat je overweegt om juridische stappen te ondernemen. Lijkt me een goede optie. Al denk ik dat Acture wel ervaring heeft in de rechtbank. :')

Zoals ik al eerder zei in dit topic. Ik verwonder me erover dat dit bedrijf/instantie nog steeds bestaat, en dat er niets aan gedaan wordt. :N
pi_166533616
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 12:22 schreef Harvest89 het volgende:
Het loopt bij jou wel erg uit de hand.
Goed dat je overweegt om juridische stappen te ondernemen. Lijkt me een goede optie. Al denk ik dat Acture wel ervaring heeft in de rechtbank. :')

Zoals ik al eerder zei in dit topic. Ik verwonder me erover dat dit bedrijf/instantie nog steeds bestaat, en dat er niets aan gedaan wordt. :N
Ja, zijn al vele rechtszaken tegen hun geweest en die hebben ze gelukkig bijna allemaal verloren :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Alieda-R op 09-11-2016 12:52:57 ]
pi_166536509
Gesprek met advocate gehad. Ze gaat vanmiddag nog een aangetekende brief naar Acture sturen. Haar ervaring is dat Acture na ontvangst van zo'n brief geen reactie geeft maar dat ze meestal meteen de uitkering uitbetalen. Ze heeft al veel vaker cliënten gehad die problemen hadden met Acture en ze zei dat het feit dat ze nooit terugbellen en niet op klachtenformulieren reageren heel herkenbaar is. Dat ze pas uit willen betalen na bezoek aan de bedrijfsarts is ook niet toegestaan, binnen 4 weken na ziekmelding horen ze gewoon de betaling te doen.
pi_166578300
Wauw, ben gebeld door Acture naar aanleiding van de brief van de advocaat :P De eerstvolgende betaalronde is aanstaande woensdag dus dan wordt mijn ziektewetuitkering ook uitbetaald.
  vrijdag 11 november 2016 @ 09:53:41 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166578314
Het is toch godsgeklaagd dat je er een advocaat op moet zetten om te krijgen waar je recht op hebt, en dan zijn ze volgens mij nu al te laat, als je 13 oktober ziekgemeld bent, maar volgende week woensdag pas in de betaalronde meegaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_166578375
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:53 schreef Leandra het volgende:
Het is toch godsgeklaagd dat je er een advocaat op moet zetten om te krijgen waar je recht op hebt, en dan zijn ze volgens mij nu al te laat, als je 13 oktober ziekgemeld bent, maar volgende week woensdag pas in de betaalronde meegaat.
Ja, het is dan precies 5 weken na ziekmelding terwijl op de website staat dat ze binnen 4 weken betalen.

Kreeg ook nog te horen dat de bedrijfsarts de 22e zal bepalen of ik wel of niet kan werken. En als die mij genezen verklaard en ik het er niet mee eens ben dat ik dan verder onderzoek moet aanvragen bij een specialist.

Bij de neuroloog ben ik al lang geweest, ik fiets zo even naar het ziekenhuis en vraag daar aan de bali van de polikliniek of ik een brief kan krijgen waarin de uitslag van het onderzoek staat, is onnodig om nogmaals hetzelfde onderzoek te ondergaan. Brief met daarin de uitslag van het onderzoek moet volgens mij voldoende zijn om mij niet genezen te verklaren, zit namelijk nog te wachten op een brief met operatiedatum.

Tunnelsyndroom is geen aandoening die vanzelf weer over gaat, dat zal die bedrijfsarts ook wel weten neem ik aan.
  Moderator vrijdag 11 november 2016 @ 12:05:07 #50
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_166580245
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:57 schreef Alieda-R het volgende:

[..]
Kreeg ook nog te horen dat de bedrijfsarts de 22e zal bepalen of ik wel of niet kan werken. En als die mij genezen verklaard en ik het er niet mee eens ben dat ik dan verder onderzoek moet aanvragen bij een specialist.
Een bedrijfsarts verklaard niet of je genezen bent, hij verklaard of je geschikt bent om te werken ;)
Als je het er niet mee eens bent, kun je een deskundigenoordeel aanvragen bij het UWV.
Een specialist heeft daar verder niets mee te maken.
pi_166601432
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 12:05 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Een bedrijfsarts verklaard niet of je genezen bent, hij verklaard of je geschikt bent om te werken ;)
Als je het er niet mee eens bent, kun je een deskundigenoordeel aanvragen bij het UWV.
Een specialist heeft daar verder niets mee te maken.
Die kerel van Acture zei dus dat de bedrijfsarts bepaald of ik beter ben. Maar ik ga me dus niet beter melden voordat ik hersteld ben, ben nog niet eens geopereerd, dat moet eerst gebeuren en dan herstellen.
pi_166601631
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:13 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Die kerel van Acture zei dus dat de bedrijfsarts bepaald of ik beter ben. Maar ik ga me dus niet beter melden voordat ik hersteld ben, ben nog niet eens geopereerd, dat moet eerst gebeuren en dan herstellen.
Nee, hij kan bepalen of je kan werken. Dat zeg je zelf een paar posts terug ook. Je haalt nu zelf dingen door elkaar heen.
pi_166601781
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:23 schreef Najieto het volgende:

[..]

Nee, hij kan bepalen of je kan werken. Dat zeg je zelf een paar posts terug ook. Je haalt nu zelf dingen door elkaar heen.
Bij Acture is het helaas de gewoonte dat mensen onterecht beter worden gemeld, Is al vaak gebeurd dat mensen beter worden gemeld zonder dat ze het weten en dan opeens een brief ontvangen dat de uitkering is stopgezet.
pi_167117681
Goedemiddag,

Ik ben op 30 oktober ziek uit dienst gemeld, mijn contract was afgelopen, en ik ben na een knieoperatie nog niet hersteld.

ook ik heb nog geen enkele betaling gekregen, ( wel vanuit Breda naar Barendrecht gemoeten voor een bezoekje bedrijfsarts) daar ook nog geen km vergoeding voor gehad.

Ik heb me aan gesloten op fb bij het klachten forum van acture.

Mocht je klachten hebben dan kun je die sturen naar

Knip: mailadres verwijderd

[ Bericht 4% gewijzigd door Leandra op 05-12-2016 14:22:09 ]
  maandag 5 december 2016 @ 14:53:21 #55
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_167118917
Van alle ERD dienstverleners lijkt Acture wel met afstand het slechtst te presteren. Je hoort mensen nooit over de concurrenten van Acture...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_167377638
Ik ben eind in november naar de bedrijfsarts geweest. Wat een naar mens. Ze beweerde dat het mijn eigen schuld is dat ik in de ziektewet ben terechtgekomen want volgens haar had ik van te voren kunnen weten dat ik weer last van carpaal tunnelsyndroom zou krijgen.

Nu kreeg ik deze week een brief van Acture waarin staat dat ze willen proberen om vervroegd een WIA uitkering aan te vragen bij het UWV.

Ook zou ik te weinig doen om te herstellen. Ik heb pas vorige week een oproep voor onderzoek in het ziekenhuis gekregen waar ik over 2 weken naartoe moet, heb er zelf meerdere keren achteraan gebeld of het eerder kon maar dat kon niet.

Lijkt wel of ze denken dat ik voor mijn lol in de ziektewet zit terwijl ik me normaal gesproken nooit snel ziek meld. Ging vorig jaar zelfs met een longontsteking nog gewoon naar mijn werk.
pi_167378407
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 19:52 schreef Alieda-R het volgende:
Ik ben eind in november naar de bedrijfsarts geweest. Wat een naar mens. Ze beweerde dat het mijn eigen schuld is dat ik in de ziektewet ben terechtgekomen want volgens haar had ik van te voren kunnen weten dat ik weer last van carpaal tunnelsyndroom zou krijgen.

Nu kreeg ik deze week een brief van Acture waarin staat dat ze willen proberen om vervroegd een WIA uitkering aan te vragen bij het UWV.

Ook zou ik te weinig doen om te herstellen. Ik heb pas vorige week een oproep voor onderzoek in het ziekenhuis gekregen waar ik over 2 weken naartoe moet, heb er zelf meerdere keren achteraan gebeld of het eerder kon maar dat kon niet.

Lijkt wel of ze denken dat ik voor mijn lol in de ziektewet zit terwijl ik me normaal gesproken nooit snel ziek meld. Ging vorig jaar zelfs met een longontsteking nog gewoon naar mijn werk.
Wen er maar vast aan, dit soort bedrijfsartsen hebben vaak maar 1 belang en dat is jou zo snel mogelijk als klant van zo'n verzuimtoko te loosen.
  vrijdag 16 december 2016 @ 21:20:15 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167380879
Sneerpost van anderhalve maand geleden en 2 reacties erop verwijderd.
Als je zo'n post ziet zet dan gewoon een TR ipv er nog even een reactie op te geven en daar op door te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_167381106
Zijn de klachten teruggekomen door het soort werk, fijn handenwerk?
.
  Moderator zaterdag 17 december 2016 @ 08:06:37 #60
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_167388773
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 19:52 schreef Alieda-R het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:28 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Dat was te voorspellen.
pi_167393266
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 21:26 schreef Fer het volgende:
Zijn de klachten teruggekomen door het soort werk, fijn handenwerk?
De neuroloog denkt dat het daar niet door komt maar dat het nooit volledig is genezen.
pi_167852504
Kreeg gisteren opeens voor 2 weken uitkering gestort in plaats van 1. Acture gebeld omdat ik het vreemd vond, die dubbele betaling.

Blijkt nu dat Olympia de samenwerking met Acture heeft gestopt en dat iedereen vanaf nu de uitkering via een ander bedrijf zal ontvangen.

Benieuwd welk bedrijf, vanmiddag maar ff met Olympia bellen want heb geen brief of mail over die verandering gehad.
pi_167860352
Leuk, nieuwe bedrijfsarts, weer alles opnieuw uitleggen....
.
pi_167881985
Zit mijn vrouw ook mee, ook nog geen brieven of mails gehad. Zij kreeg eergisteren ook opeens voor 2 weken aan uitkering gestort. Week 51 en week 52 terwijl ze normaal alleen week 51 deze week zou krijgen want ze lopen 2 weken achter altijd.

Hopelijk krijgt ze week 1 gewoon in week 3 en dan alles weer per week. We weten ook niet welk bedrijf het overneemt.

Ze had gebeld en kon de man aan de telefoon niet goed verstaan, die had het over Robihas, Robimas, Robias o.i.d.
pi_167882038
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 17:25 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
Zit mijn vrouw ook mee, ook nog geen brieven of mails gehad. Zij kreeg eergisteren ook opeens voor 2 weken aan uitkering gestort. Week 51 en week 52 terwijl ze normaal alleen week 51 deze week zou krijgen want ze lopen 2 weken achter altijd.

Hopelijk krijgt ze week 1 gewoon in week 3 en dan alles weer per week. We weten ook niet welk bedrijf het overneemt.

Ze had gebeld en kon de man aan de telefoon niet goed verstaan, die had het over Robihas, Robimas, Robias o.i.d.
Het is Robidus.
  woensdag 4 januari 2017 @ 19:14:12 #66
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_167884600
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 17:27 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Het is Robidus.
En, hoe bevallen ze tot nu toe?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_167889717
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 19:14 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

En, hoe bevallen ze tot nu toe?
Weet niet hoe het zal bevallen. Na deze week moeten zij de betalingen doen. Maar heb nog helemaal geen informatie ontvangen, kan dus ook nog niet inloggen op de site.

Ik wist eerst ook niet dat Olympia de samenwerking met Acture heeft stopgezet. Kwam ik pas achter nadat ik Acture belde toen ik opeens voor 2 weken een uitbetaling kreeg i.p.v. voor 1 week.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')