Wat gebeurt er nog meer door het strooien met geld dan? Lagere rentes is niet het enige.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 03:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als ze met geld gaan strooien neemt de aanbod van geld toe... dat zorgt voor lagere rentes....
Pensioenspaarplicht is gigantisch terecht, mensen zijn te dom om aan de toekomst te denken... je kunt kiezen tussen mensen dood laten gaan in de goot en ze verplichten verstandig om te laten gaan met hun geld. In NL hebben we voor het tweede gekozen.
Normaliter ben ik liberaal, maar dit is echt een van die basis dingen die gewoon goed moet zijn.
je hebt niets te nemen , pensioensparen is verplichtquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 11:39 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat gebeurt er nog meer door het strooien met geld dan? Lagere rentes is niet het enige.
Ik neem uit principe geen pensioen.
Voor mij als ondernemer gelukkig niet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 12:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je hebt niets te nemen , pensioensparen is verplicht
de pvda heeft een wetsontwerp waarin staat dat iedereen verplicht pensioen moet sparen, ook jijquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 12:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Voor mij als ondernemer gelukkig niet.
Voor een loonslaafje als jij inderdaad wel.
Gelukkig stem ik niet op de PvdA.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 12:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de pvda heeft een wetsontwerp waarin staat dat iedereen verplicht pensioen moet sparen, ook jij
http://www.nu.nl/politiek(...)st-pensioenplan.html
Het krijgt de status van belasting
Daar gaat je kans op de invoering van een basisinkomen.quote:
Hoezo? Verstokte VVD-ers als Fransman duwen het basisinkomen ook. Heeft weinig met links of rechts te maken hoor.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:22 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Daar gaat je kans op de invoering van een basisinkomen.
Ehm, we hebben daar het een en ander berekend.... Leuk dat je met wat andere random cijfers komt maar het is niet echt bevorderlijk voor de discussie.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 09:02 schreef Arjan1113 het volgende:
[..]
Maak er maar 80% van. Het verhogen van het minimumloon en de uitkeringen met 100 euro zoals de SP wil zal volgens Samson al leiden tot verhoging van het laagste belastingtarief van 37% naar 50%, dus de vakkenvuller bij de AH krijgt er 100 euro bij en zijn broer die bouwvakker is krijgt 200 euro loonsverlaging. Bij een basisinkomen krijgen huisvrouwen en andere mensen zonder inkomen ook gratis geld, dus dat zal nog duurder zijn
De planeet heeft ook oneindige resources. Als je gaat kijken naar olie etc misschien niet, maar we krijgen straks duurzame energie gemaakt van materialen die prima te produceren zijn met recyclebaar materiaal.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 11:36 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kijk dit is nou iets waar we het 100% eens zijn. Behalve het eerste zinnetje natuurlijk aangezien je mensen niet om kunt laten komen van de honger.
Economists Who Say the Planet Has Infinite Resources Are Today’s Flat Earth Society
http://www.yesmagazine.or(...)s-flat-earth-society
Ze hopen inflatie, maar als iedereen het op de bank laat staan en er niks mee doet en de rente ook nog eens 0% is dan veranderd er in de werkelijke economie helemaal niks.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 11:39 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat gebeurt er nog meer door het strooien met geld dan? Lagere rentes is niet het enige.
Ik neem uit principe geen pensioen. Ik geloof helemaal niet dat als ik eenmaal die leeftijd heb bereikt er nog veel over is uit die pot dus ga ik daar nu niet krom voor liggen. Verplichte ziektekostenverzekering is al erg genoeg, laten we niet nog meer van dit soort bizarre verplichtingen opleggen aan vrije mensen.
Ah jij hoort dus bij de flat earth society.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
De planeet heeft ook oneindige resources. Als je gaat kijken naar olie etc misschien niet, maar we krijgen straks duurzame energie gemaakt van materialen die prima te produceren zijn met recyclebaar materiaal.
Ik denk juist wel na over de toekomst en heb geen vertrouwen in pensioenfondsen in de toekomst.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze hopen inflatie, maar als iedereen het op de bank laat staan en er niks mee doet en de rente ook nog eens 0% is dan veranderd er in de werkelijke economie helemaal niks.
Ik kan mij voorstellen dat het een illusie geeft dat mensen meer te besteden hebben en dat ze meer gaan uitgeven, wat de inflatie zou kunnen aanwakkeren en iets doet met de verdeling van het geld ook in de wereld, wel korte termijn zo een boost omdat die maar eenmalig is.
Wauw, echt, je krijgt mensen die geen zorg afnemen als de ziektekostenverzekering niet bestaat.
Er gaan mensen krom liggen van de armoede omdat ze geen pensioen hebben opgebouwd.. Dat is vrij onwenselijk als je het mij vraagt, mensen denken niet na over de toekomst.....
Als het economisch aantrekkelijk wordt om dat te gaan vervangen dan gaat dat gebeuren. We hebben echt wel alternatieven op fossiele brandstoffen als het écht nodig gaat worden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah jij hoort dus bij de flat earth society.![]()
Onze complete wereld loopt op olie. En alles wat duurzaam is word tegen gehouden door diezelfde tak. Hoe wil je dat allemaal gaan vervangen?
Zorgfonds terug?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik denk juist wel na over de toekomst en heb geen vertrouwen in pensioenfondsen in de toekomst.
Mijn voorstel is dan ook dat alles wat met zorg en ziektekosten te maken heeft gewoon door de overheid betaald wordt. Net als in landen als bv Frankrijk, Canada.
Waarom denk je dat duurzame energie nog steeds zo weinig voet aan de grond heeft nu dan?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als het economisch aantrekkelijk wordt om dat te gaan vervangen dan gaat dat gebeuren. We hebben echt wel alternatieven op fossiele brandstoffen als het écht nodig gaat worden.
De grootste pro wat mij betreft is om geld en gezondheid zo veel mogelijk te scheiden. Die twee gaan erg moeilijk samen. Gezondheid lijkt mij ook altijd prioriteit boven geld trouwens.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zorgfonds terug?
Ik vraag me af wat de pro's and con's zijn, het lijkt mij een ingewikkeld vraagstuk.
Voor het eerst dat ik het met je eens ben.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat duurzame energie nog steeds zo weinig voet aan de grond heeft nu dan?
Wat betreft de eindige planeet, wat dacht je van schoon water? Hout? (wat bij hectares per seconde weg gekapt word voor geld) en landbouwgrond wat totaal onvruchtbaar is geworden? Aan alle kanten word onze planeet op dit moment verkracht en als je wacht tot het "economisch aantrekkelijk" is dan is het te laat.
Olie gaat ooit toch op? Dan hebben we weinig keuze.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah jij hoort dus bij de flat earth society.![]()
Onze complete wereld loopt op olie. En alles wat duurzaam is word tegen gehouden door diezelfde tak. Hoe wil je dat allemaal gaan vervangen?
De bossen in Europa schijnen flink te groeien. Ik deel je zorgen over de oerbossen rond de evenaar, maar dat wil niet zeggen dat we op dit moment de planeet verkrachten.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat duurzame energie nog steeds zo weinig voet aan de grond heeft nu dan?
Wat betreft de eindige planeet, wat dacht je van schoon water? Hout? (wat bij hectares per seconde weg gekapt word voor geld) en landbouwgrond wat totaal onvruchtbaar is geworden? Aan alle kanten word onze planeet op dit moment verkracht en als je wacht tot het "economisch aantrekkelijk" is dan is het te laat.
... Maar met meer geld kan je meer zorg en meer gezondheid kopen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De grootste pro wat mij betreft is om geld en gezondheid zo veel mogelijk te scheiden. Die twee gaan erg moeilijk samen. Gezondheid lijkt mij ook altijd prioriteit boven geld trouwens.
Eeeuwige groei... Het is maar hoe je het definieert. Ik geloof er niet in dat wij slechter zullen worden in het voorzien van onze behoeftes, in dit topic zijn veel mensen actief die denken dat we vanwege automatisering zonder werk zullen gaan zitten.... Tegelijkertijd lijken ze bang te zijn dat we onze levensstandaard niet kunnen aanhouden.... Dat gaat sowieso totaal niet samen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:43 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Voor het eerst dat ik het met je eens ben.
De ecologische footprint van een westerling is die van de grondstoffen van 3 aardes, en dat is niet alleen olie maar domweg alles wat we hier consumeren. Ook al gaan we volledig over op alternatieve energie dan is het niet genoeg om onze huidige levensstandaard op peil te houden.
En olie is nog wel het minst van onze problemen. Rare earths en bv fosfaten die we gebruiken in kunstmest raken in rap tempo op (de prijs van fosfaat is de afgelopen 6 jaar al met 500% gestegen) En zonder kunstmest is er geen landbouw aangezien alle natuurlijke manieren om de grond vruchtbaar te krijgen zijn omgekapt (namelijk: Bomen) .
Door de overbevolking zijn we ver doorgeschoten op de sustainable schaal en het is een illusie om te denken dat we het nog 100 jaar kunnen volhouden met zoveel mensen op deze aarde.
De enige mensen die denken dat resources oneindig zijn zijn economen en mensen die roepen dat er geen overbevolking is omdat we fysiek allemaal best passen.
Economen zijn het ergste aangezien eeuwige groei een constante factor is in alle economische systemen. Iets wat domweg niet kan.
Omdat het duur is?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
er zit nog zoveel olie in de bodems in de zeeenquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 16:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Olie gaat ooit toch op? Dan hebben we weinig keuze.
Nee met geld kan je lobbykracht kopen wat ervoor zorgt dat de overheid niks doet aan de belachelijk hoge prijzen die de pharma industrie rekent.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 17:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
... Maar met meer geld kan je meer zorg en meer gezondheid kopen.
Dus als private zorg daadwerkelijk efficiënter zou zijn en die rendementen zouden naar de maatschappij vloeien dan is dat beter, maar daar twijfel ik wel aan.
Ik ben het met zoveel dingen oneens in deze post van je dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen....quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 17:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat het duur is?
Schoon water... Geen probleem, economisch op te lossen, kost alleen wat meer. Hout? Kan prima duurzaam "geteeld" worden.
Landbouwgrond onvruchtbaar? Tevens economisch op te lossen, zoals we in NL prima in staat zijn onze landbouwgronden vruchtbaar te houden... Ja in de Amazone is het goedkoper om stukken oerwoud te verbranden voor de productie van Soja etc.... Daarnaast hebben die mensen daar niet de privilege om op een andere manier iets te verdienen, daar zijn ze te arm voor.
Wil je dat er minder amazone wordt gekapt? Zorg ervoor dat die gebieden rijker worden en probeer alleen duurzame soja te kopen bijvoorbeeld.. Eventueel doe je dat als groot project... Financier je het duurzame gedeelte voor die arme boeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |