Groter kunnen ze ook niet, dan hou je helemaal geen tuin meer overquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 12:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat je al zegt de kosten.
Hier staat ook zo'n hokje. Ik vind ze eigenlijk net te klein.
Bij ons was er geen sprake van keuze tussen een andere berging.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 12:57 schreef Barrah het volgende:
Mja, en als het dan nog mooie schuren zijn. Maar de universele dozen met geïmpregneerd rabat zie je inderdaad teveel. Hier ook een houten garage, maar dan wel met zwart verduurzaamd staand rabat en een pannendak met daaronder ruimte voor een vliering.
De schuur (of garage) is inderdaad vaak de sluitpost. Mensen betalen liever extra voor vloerverwarming of een uitbouw dan voor een degelijke en ruime berging.
Ook dat.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 12:46 schreef GX3 het volgende:
[..]
Groter kunnen ze ook niet, dan hou je helemaal geen tuin meer over
Hangt helemaal van de tuin afquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 12:46 schreef GX3 het volgende:
[..]
Groter kunnen ze ook niet, dan hou je helemaal geen tuin meer over
Als je ziet hoe sommige wijken worden gebouwd vraag ik mij zelfs af of die huizen er na 50 jaar nog staan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 13:19 schreef Jurgendbr het volgende:
Ik vroeg mij dit ook al af. In de wijk waar ik ga wonen staan ook allemaal van die houten hokjes.
Zelf heb ik een huis met garage gekocht omdat ik mijn motor en fietsen niet in zo'n hokje krijg.
Ik dacht overigens eerst dat die rabat de werkelijke muren bedekten maar dat was dus niet het geval.
Hoe lang zou zoiets mee gaan? Ik woon nu in een huis uit de 70s met een degelijke stenen berging maar na bijna 50 jaar staat zo'n houten berging er toch niet meer?
Dat hoop ik wel... Hoewel, dan ben ik 91. Dat zien we dan wel weer.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 13:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als je ziet hoe sommige wijken worden gebouwd vraag ik mij zelfs af of die huizen er na 50 jaar nog staan.
Zo'n houten berging zal zeker een jaar of 10-15 meegaan. Misschien 20 bij goed onderhoud en behandelen. Een stenen berging staat natuurlijk veeeeeeel langer.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 13:19 schreef Jurgendbr het volgende:
Ik vroeg mij dit ook al af. In de wijk waar ik ga wonen staan ook allemaal van die houten hokjes.
Zelf heb ik een huis met garage gekocht omdat ik mijn motor en fietsen niet in zo'n hokje krijg.
Ik dacht overigens eerst dat die rabat de werkelijke muren bedekten maar dat was dus niet het geval.
Hoe lang zou zoiets mee gaan? Ik woon nu in een huis uit de 70s met een degelijke stenen berging maar na bijna 50 jaar staat zo'n houten berging er toch niet meer?
Volgens mij zijn ze los van elkaar te gebruiken. Tenminste zie dat hier in de wijk weleens.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 13:57 schreef Jurgendbr het volgende:
Voor max. 20 jaar koop je toch geen schuur? Ik snap daar helemaal niks van.
Er was ook geen optie om toch een stenen berging te kiezen. Ze zijn ook nog geschakeld geloof ik, dus als die van jou is weggerot en die van je buurman niet zit je mooi met de stok in het zand.
Ik ben ineens dubbel blij met mijn garage!
Helaas is de situatie op de foto in de openingspost de huidige trend, mooie ruime woningen op een te klein perceel. Vaak is zo'n hok ook niet van hout maar van kunststof delen met een houtmotiefjequote:Op dinsdag 25 oktober 2016 13:21 schreef Juup© het volgende:
[..]
Hangt helemaal van de tuin afHier had best een groter "hok" geplaatst mogen worden, tuin is lang en breed zat daar voor.
Ik zie hier huizen na 20 jaar al slecht aan het worden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 13:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als je ziet hoe sommige wijken worden gebouwd vraag ik mij zelfs af of die huizen er na 50 jaar nog staan.
Pcies, het is het sluitstuk op de begroting van de aannemer; in de praktijk zijn die hokjes zo klein dat je er net twee fietsen en het tuingereedschap in kwijt kuntquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 15:41 schreef Ivo1985 het volgende:
Tja, je geeft het antwoord al. Kostenbesparing. Om dezelfde reden zijn er ontzettend weinig woningen met een fatsoenlijke garage in ons land. Als er al een 'garage' is, kan je daar amper een moderne auto in kwijt. De standaard afmetingen voor garages stammen uit de jaren 70 waar je met een VW Golf of Opel Kadett helemaal het mannetje was met je Premie-woning. Een Polo of Corsa uit 2016 is wat betreft de buitenafmetingen al een stuk groter dan voornoemde wagens. Laat staan een hedendaagse gezinswagen.
Hoekwoningen krijgen vaak niet eens een zijtuin, hooguit een paadje zodat je met de fiets of vuilcontainer achterom kunt. Een fatsoenlijke oprit aanleggen is dus ook al geen optie. Idem bij 2 onder 1 kap.
En niet anders helaas, maar in tegenstelling tot andere mensen uit de buurt ben ik niet van plan om het hok uit te breiden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:06 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Pcies, het is het sluitstuk op de begroting van de aannemer; in de praktijk zijn die hokjes zo klein dat je er net twee fietsen en het tuingereedschap in kwijt kunt
Je wilt er geen tuin aan opofferen ? Of geen behoefte aan ?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:07 schreef Juup© het volgende:
[..]
En niet anders helaas, maar in tegenstelling tot andere mensen uit de buurt ben ik niet van plan om het hok uit te breiden.
Het is punt 1 een huurhuis, punt 2 mag ik het hok niet zomaar aanpassen, punt 3 staat het hok op een dikke vette betonplaat die op 3 heipalen staatquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je wilt er geen tuin aan opofferen ? Of geen behoefte aan ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |