abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7146411
quote:
Bron: http://www.stilletijd.nl/studies/Bediening%20van%20engelen%20(totaal).htm

De Bijbel leert dat er over ieder menselijk wezen, dat op deze wereld geboren wordt, een beschermengel waakt. Toch zijn veel mensen zich maar vaag bewust van het werk van de engelen, misschien wel omdat het onderwerp zo weinig op de kansel ter sprake komt. Desondanks verdient het de aandacht, want de Bijbel heeft veel over engelen te vertellen, dat onderwerp is even belangrijk als boeiend.

In de hof van Eden wordt al gesproken over engelen. Daar bewaakten zij "de weg tot de boom des levens" (Gen. 3:24).

Vlak voordat het oordeel van God de steden Sodom en Gomor­ra trof, kwamen er 's avonds twee engelen bij Lot om hem en zijn gezin te waarschuwen, de stad te ontvluchten voordat de verwoesting zou plaatsvinden (Gen. 19:1).

Toen Hagar en Ismael in nood verkeerden, verscheen hun een engel om hen te zeggen dat God hun gebed had verhoord en dat zij en haar zoon niet in de woestijn zouden omkomen (Gen. 21:17).

Gods engelen ontmoetten Jacob te Bethel, toen hij vluchtte voor Ezau, en vanaf dat uur werd Jacob een ander mens (Gen. 28:10).

De engel des Heren verscheen aan Mozes in de woestijn en gaf hem de opdracht om de kinderen Israëls, uit Egypte te leiden (Ex. 3:2).

Een engel kwam tot Gideon en vertelde hem, dat hij zijn volk moest verlossen van de onderdrukking der Midianieten (Richt. 6:12).

Toen Elia onder de bremstruik lag, bezorgde een engel hem voedsel voor zijn lange reis naar de berg Horeb (l Kon. 19:5).

quote:
Bron: http://www.jhk1.nl/page/gidsen-bescherm.htm#de-per-v-dood

Wie zijn overgegane gidsen/beschermengelen?
Meestal zijn dat personen waar je al langere periode in vorig levens een band mee had (hebt). Het kunnen bijvoorbeeld je oude 'maatjes' zijn die in de sferen achtergebleven zijn na jouw geboorte, maar ook familieleden van een vorig (of nog veel langer geleden) leven. Een helpende hand van je overleden broer, opa, achternicht enzovoort. Het kan ook zijn dat iemand jou ergens speciaal voor gaat beschermen. Bijvoorbeeld in het verkeer, bij bijzonder werk (verpleegkundige), op school, bij een ziek kind, problemen rond een scheiding. Bij van alles dus. Je kunt voor een korte periode een helper (gids) krijgen maar ook iemand waar je meerdere levens mee optrekt of op gaat trekken. Heel vaak heeft een gids een soortgelijk leven gehad als jij. Vandaar dat een persoon aan gene zijde jou toegewezen krijgt om te helpen. Zij hebben tenslotte ook in hun leven met jouw problemen geworsteld. Zij kennen aan de lijve jouw moeilijkheden, onzekerheden en verdriet. Een gids heeft meestal toch wel een aantal raakvlakken met jouw levensomstandigheden, karakter en belangstelling. Soms merk ik zelf dat er iemand een tijdje 'meeloopt'. Ik krijg dan een paar aanwijzingen, maar echt veel wordt er niet gezegd. Voor hen is het ook een hele ervaring om ons op aarde met van alles bezig te zien. Gidsen moeten wel een bepaalde mate van inzicht, innerlijke kracht, wilskracht en liefde bezitten. Zonder die eigenschappen komt iemand niet de sferen van gene zijde uit. Zij hebben immers niet de power om met wilskracht en concentratie je ergens op te richten.

quote:
Bron: http://www.farida.nu/engelen.html

Wat zijn beschermengelen?

U zult er al veel over hebben gehoord. Dat een ieder mens op deze aarde wel een paar beschermengelen heeft. Het is een term die wij mensen ons hebben aangemeten omtrent de tot nu toe onverklaarbare ervaringen. Beschermengelen moet u niet zien als onzichtbare engelen met vleugels die u bij bijvoorbeeld een dreigend conflict in de vorm van een handgemeen beschermen door met uw tegenstander onzichtbaar te vechten. Engelen vechten niet. Engelen begeleiden. Engelen zijn er voor u. En voor iedereen. Een ieder mens heeft enkele specifieke beschermengelen. Ze begeleiden u gedurende uw gehele aardse leven.

Beschermengelen zijn onzichtbare begeleiders van onze Ziel die samen met onze Ziel proberen de lijn van onze levensdoelstelling aan te houden. Wij mensen dwalen in ons leven nogal eens af.

De boodschap die de beschermengel in dit geval aan u wil geven is dan ook; alles is betrekkelijk, oordeel niet en kijk door oordelen heen. De persoon die door een beschermengel aan het werk gezet wordt voelt ineens een onverklaarbare diepe intentie om naar u iets te doen. Zo kan het bijvoorbeeld zijn als u bent verlaten door uw partner en u in diepe treurnis eenzaam door het leven gaat, u ineens ondersteunend bezoek krijgt van iemand van wie u het nooit had verwacht.

Probeert u te begrijpen en te accepteren dat beschermengelen alléén met u contact zullen opnemen als dit echt noodzakelijk is. Indien u geen contact krijgt op een moment waarvan u dacht dat het nu juist wel noodzakelijk zou zijn, is dit de les die u dient te leren. Vertrouw op uw beschermengelen. En besef dat ze er niet zijn om u een zo lang mogelijk leven op deze aarde te geven. Ze zijn er om u te begeleiden.

Wat vind ik er zelf van?

Hoewel het idee me erg aanstaat dat er " engelen" zijn die over ons waken kan ik me soms moeilijk voor stellen hoe ik het nu allemaal moet zien.

Het is een "veilig" idee dat er iemand is die je soms helpt op wat voor manier dan ook, maar hoe weet je dat het werk van gidsen is als het niet duidelijk gemaakt wordt?

Bij persoonlijk lijden komen zij soms niet naar voren, dit is dan een les voor ons. Is het een les voor een klein kindje dat zijn vader of moeder doodgaat en hem of haar achter laat?

Opvallend is dat er al vanuit de bijbel over gesproken wordt en er door de eeuwen heen steeds meer verhalen naar voren zijn gekomen.

Zijn beschermengelen echt of is het een idee wat ontstaan is om de mens een "veilig" gevoel te geven, er wordt meegekeken en soms geleidt......

Wat is jouw menig?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7146436
Ik geloof wél in geesten/ engelen....noem het iets...

maar ik geloof níet dat die vn God als in God uit d ebijbel afkomstig zijn...

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_7146452
hmm ik denk wel dat er 'iets' is maar of het beschermengelen zijn...geen idee.
pi_7146496
Ik vind het wazig, die beschermengelen. Maar wel mooi.

Maar wat ik niet begrijp: een beschermengel is iemand uit een vorig leven of iemand die is overleden in het leven dat je nu hebt. Dus zelf kun je ook beschermengel worden? En wanneer gaat dan je volgende leven in? Ben je in de tussentijd beschermengel van iemand?

It's easier to get forgiveness than permission.
  woensdag 4 december 2002 @ 19:04:15 #5
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7146523
Ik geloof niet in beschermengelen en dat soort ongein. Vind het een beetje
hoog kermis en sinterklaasgehalte hebben. Staat ver van de realiteit, dat voel
je meteen aan je water, als je tenminste goed kunt voelen.

Enfin. Ik geloof dat het fenomeen alles te maken heeft met de manifestatie zo nu
en dan van je hoger Zelf.

Je bent het allemaal zelf, ook die zogenaamde beschermengel.

Bovendien: als het hier tijd is om te vertrekken, dan zal je zgn. beschermengel
de laatste zijn die jou daartegen "beschermd"...

woensdag 4 december 2002 @ 19:04:36 #6
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_7146534
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:02 schreef Glacius het volgende:

Maar wat ik niet begrijp: een beschermengel is iemand uit een vorig leven of iemand die is overleden in het leven dat je nu hebt. Dus zelf kun je ook beschermengel worden? En wanneer gaat dan je volgende leven in? Ben je in de tussentijd beschermengel van iemand?

Nu haal je twee dingen door elkaar.

Engelen (in de bijbelse zin) zijn schepselen van God die nooit op aarde geleefd hebben. Ze zouden geschapen zijn VOOR de mens en in tegenstelling tot de mens, geen vrije wil hebben maar echt fungeren als dienaren. Een overleden mens kan dus geen engel worden, al is hij nog zo vroom.

Hulp van een overleden familielid zou dus niet hetzelfde zijn als hulp van een engel.

Niet dat ik hierin geloof... maar dit was wat ik ervan had begrepen.

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  woensdag 4 december 2002 @ 19:06:38 #7
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7146568
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:02 schreef Glacius het volgende:

ach welnee, dit is dat gezwam in die "lightsiders"-boekjes om dit soort zaken
voor de mensen nog wezensvreemder te maken dan ze voor de meeste afgesneden
westerlingen al zijn. Giet er een onwaarschijnlijk sprookjesachtig sausje overheen en de mensen zien er ook niets anders in dan een sprookje.
Het perfecte rookgordijn
  woensdag 4 december 2002 @ 19:08:41 #8
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_7146593
* TechXP zingt maar engelen bestaan niet...

Ik geloof alleen in energie om ons heen, sommige noemen het god of een beschermengel, of wat dan ook. Het is gewoon energie. En als we het bijbels bekijken: als god bepaald wanneer je dood gaat, dan gaan engelen echt niet jouw redden in 'gevaarlijke situaties', want als god niet wil dat je dood gaat dan gebeurd er ook geen 'gevaarlijke situatie'.

Maar jah de bijbel is gewoon een boek met opgeleukte verhalen en wat wijze spreuken

pi_7146662
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:04 schreef deGVR het volgende:

[..]

Nu haal je twee dingen door elkaar.

Engelen (in de bijbelse zin) zijn schepselen van God die nooit op aarde geleefd hebben. Ze zouden geschapen zijn VOOR de mens en in tegenstelling tot de mens, geen vrije wil hebben maar echt fungeren als dienaren. Een overleden mens kan dus geen engel worden, al is hij nog zo vroom.

Hulp van een overleden familielid zou dus niet hetzelfde zijn als hulp van een engel.

Niet dat ik hierin geloof... maar dit was wat ik ervan had begrepen.

Lees het tweede stukje van DarkElf eens.
Daar staat in, dat een beschermengel een overleden familielid kan zijn.
De een gelooft dat, de ander gelooft dat God ze heeft gemaakt en een derde denkt misschien weer iets heel anders.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  woensdag 4 december 2002 @ 19:16:30 #10
12505 deGVR
pi_7146733
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:13 schreef MUUS het volgende:

[..]

Lees het tweede stukje van DarkElf eens.
Daar staat in, dat een beschermengel een overleden familielid kan zijn.
De een gelooft dat, de ander gelooft dat God ze heeft gemaakt en een derde denkt misschien weer iets heel anders.

Het probleem dus dat je op die manier verschillende zaken door elkaar haalt.
Als eerste heb je het over bijbelse engelen, en daarnaast over overleden familieleden die je beschermen.

DIe overleden familieleden zijn dus geen engelen, maar geesten of iets dergelijks... als je tenminste de bijbelse betekenis van het woord engel geloofd.

Wat je zelf geloofd is natuurlijk weer iets heel ander, ik zeg hiermee dus niet dat een overleden familielid je niet zou kunnen beschermen... maar het zou dan geen engel zijn, als je de bijbel moet geloven.

woensdag 4 december 2002 @ 19:29:42 #11
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7147000
De beschermengel zoals die door DarkElf wordt gepresenteerd, is een engel zoals de meeste mensen het zich voorstellen. Zoals de christelijke kerk het alle westerlingen door de strot heeft gewurgd, waardoor de meeste mensen keurig in het gareel lopen met de doctrines en daar hun leven lang ook geen afstand meer van kunnen doen.

Probeer dat hele engelengebeuren eens vanuit een heel andere hoek te bekijken en los te koppelen van alles wat met het hemelse en sprookjesachtige te maken heeft.
Kijk dan eens wat er over blijft van dit collectief opgelegde begrip.

Niets...... vrees ik...

pi_7147063
Een gids is een gids, een engel is een engel, dat zijn 2 verschillende dingen.

Allebei bestaan ze en zijn ze er...

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_7147081
Oh en engelen hebben niets met de bestaande geloven te maken, of met de bijbelse god en de bijbelse hemel...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_7147101
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:33 schreef erodome het volgende:

Heb je er ervaring mee?
Je klinkt zo overtuigd, dat ik erg benieuwd word.

Als je wat zou willen vertellen over eventuele ervaringen, graag.

Oi!
pi_7147107
quote:

Deze ook --->
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
  woensdag 4 december 2002 @ 19:36:08 #16
12505 deGVR
pi_7147119
quote:
Helemaal mee eens...
quote:
Alleen van die eerste kan ik dat met zekerheid zeggen...
  woensdag 4 december 2002 @ 19:37:56 #17
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7147153
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:35 schreef Perfect_Survivor het volgende:

[..]

Deze ook ---> [afbeelding]

precies, die ook!

Dat is de "engel" waar de meeste mensen zich aan overgeven, ha ha ha!!

pi_7147287
Zoals ik al eens eerder ergens heb gezegd(maar aangezien je niet alles kan lezen zal ik het met liefde nogmaals vertellen)...

Ik heb contact met mijn gidsen, ik heb contact met andere entiteiten, daaronder ook engelen(ok 1 dan ).

Gabriel is een paar keer bij me geweest, hij is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel tof!!!
Zijn aanwezigheid maakt dat je je zo vredig en fijn voelt, hij weet gigantisch veel, is supergeduldig en liefdevol.

Wat we allemaal besproken hebben blijft tussen ons, het meeste is heel erg persoonlijk, hij is bij me gekomen in een hele moeilijke tijd voor me, in een tijd dat ik er serieus over dacht om zelfmoord te plegen, hij is 1 van de grootste redenen dat ik er nog ben.

Hij is het eerste geweest waar ik contact mee had, voor de rest heb ik keihard moeten werken om mezelf open te stellen.

Maar ik weet van hem dat engelen niets met de menselijke vorm van geloven te maken hebben, het zijn hele machtige entiteiten, ze zijn zo liefdevol en zullen nooit kwaad doen.

Ik zag de duivel staan...
Bestaat de duivel?????

Nee de enige duivel die bestaat is die in je hoofd.

Er bestaat geen "kwade kracht" die alle ellende in de wereld stuurt, dat kunnen wij mensen namelijk heel prima zelf af!!!

pi_7147435
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:35 schreef Perfect_Survivor het volgende:

[..]

Deze ook ---> [afbeelding]

Klopt... die bestaat ook...

ín de mens dan he

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 4 december 2002 @ 19:54:20 #20
12505 deGVR
pi_7147439
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:44 schreef erodome het volgende:

Er bestaat geen "kwade kracht" die alle ellende in de wereld stuurt, dat kunnen wij mensen namelijk heel prima zelf af!!!

Erg mooi dat je hier zo in geloofd.
Ik zelf heb contact gehad met één van mij gidsen. Misschien heb ik er meer, ik weet het niet, maar ik heb er (nog) maar één mogen ontmoeten.

Maar je hebt het over een ontmoeting met Gabriël, een aartsengel... en ongetwijfeld een erg machtige entiteit.
Maar als Gabriël bestaat, bestaat Lucifer dan niet ook?

Niet dat ik geloof dat er één entiteit is die het kwade in de wereld creëert, daar zijn wij inderdaad zelf goed genoeg in. Maar dat betekend natuurlijk nog niet dat er niet machtige wezens kunnen zijn die niet alleen maar goeds in de zin hebben.

Vat het alsjeblieft niet verkeerd op, ik probeer je niet te beledigen... ik ben gewoon nieuwsgierig.

pi_7147865
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:54 schreef deGVR het volgende:

[..]

Erg mooi dat je hier zo in geloofd.
Ik zelf heb contact gehad met één van mij gidsen. Misschien heb ik er meer, ik weet het niet, maar ik heb er (nog) maar één mogen ontmoeten.

Maar je hebt het over een ontmoeting met Gabriël, een aartsengel... en ongetwijfeld een erg machtige entiteit.
Maar als Gabriël bestaat, bestaat Lucifer dan niet ook?

Niet dat ik geloof dat er één entiteit is die het kwade in de wereld creëert, daar zijn wij inderdaad zelf goed genoeg in. Maar dat betekend natuurlijk nog niet dat er niet machtige wezens kunnen zijn die niet alleen maar goeds in de zin hebben.

Vat het alsjeblieft niet verkeerd op, ik probeer je niet te beledigen... ik ben gewoon nieuwsgierig.

Lucifer, de gevallen engel....

Ik heb nog nooit iets over lucifer gehoort in de zin van de duivel en hel en verdoemenis.

Eerlijk gezegd, hier kan ik geen antwoord op geven, alles wat ik weet is dat de hel en de duivel niet bestaan, ik heb nooit over lucifer gepraat(het gaat ook niet zo makkelijk allemaal mensen, contact gaat best moeizaam).

Ik heb iig lucifer nog nooit ontmoet of over hem gehoort.

Ik heb nooit beweerd dat er geen entiteiten zijn die kwaad kunnen doen....
Dat is een heel ander verhaal.

Entiteiten zijn, niets meer en niets minder.
Allen hebben net als wij zowel kwaad als goed in zich.

Voor sommige zijn wij mieren, ze bekommeren zich niet om ons en zullen ons "doodtrappen" als we perongelijk in de weg lopen(ze merken ons niet eens op als zijnde intelligente wezens).
Dit is natuurlijk bij wijze van spreken.

Engelen zijn heel liefdevol, zij doen geen kwaad, net als boomgeesten(waarvan het lichaam hier is en de ziel hoger om het maar even zo te zeggen) bv.

Maar op de astrale vlakte zijn ook entiteiten waarvan je de rillingen over je rug krijgt, die erg gevaarlijk kunnen zijn.

Je kan ze dat niet kwalijk nemen, om in herhaling te vallen uit een andere topic...
Een leeuw valt je ook aan als hij honger heeft, een paard kan je vertrappen als je in zijn wei komt, een stier neemt je zonder pardon op de horens als je hem in de weg loopt enz. enz. enz.

Ze zijn wat ze zijn, maar ze zijn daarom niet slecht...

woensdag 4 december 2002 @ 20:35:49 #22
12505 deGVR
pi_7148121
quote:
Op woensdag 4 december 2002 20:20 schreef erodome het volgende:
Maar op de astrale vlakte zijn ook entiteiten waarvan je de rillingen over je rug krijgt, die erg gevaarlijk kunnen zijn.

Je kan ze dat niet kwalijk nemen, om in herhaling te vallen uit een andere topic...
Een leeuw valt je ook aan als hij honger heeft, een paard kan je vertrappen als je in zijn wei komt, een stier neemt je zonder pardon op de horens als je hem in de weg loopt enz. enz. enz.

Ze zijn wat ze zijn, maar ze zijn daarom niet slecht...

Dat er entiteiten zijn die zo machtig of zelfs maar zo 'anders' zijn dat ze ons niet eens als leven opmerken lijkt me inderdaad geloofwaardig.
Tenslotte beëindigen wij mensen ook iedere dag miljoenen microscopische en tientallen insect-achtige levens, dat maakt ons ook niet 'slecht.'

Ik ben wel benieuwd naar de gidsen die jij hebt mogen ontmoeten.
Zoals ik al zei heb ik er zelf tot nu toe maar één mogen ontmoeten, een dierlijke gids. Een raaf om precies te zijn. Ik heb hem meerdere malen ontmoet.

Daarnaast heb ik nog wel andere entiteiten 'ontmoet', waarvan er in ieder geval één zeer machtig was... maar deze kan ik geen gidsen of engelen noemen.

woensdag 4 december 2002 @ 20:50:04 #23
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_7148357
Daar gaat je privacy...
Het Nieuws voor vandaag: [b]http://www.nso.lt/chemtrails/faq.htm[/b]
  woensdag 4 december 2002 @ 20:51:03 #24
12505 deGVR
pi_7148368
quote:
Op woensdag 4 december 2002 20:50 schreef ParAlien het volgende:
Daar gaat je privacy...
'When you masturbate.. all your dead relatives are watching'
-'Yeah... but who are they gonna tell?'

pi_7148443
Ja ik geloof in beschermengelen , Al zie ik ze niet ben ik er toch heilig van overtuigd dat ik er ééntje heb. ik merk het te vaak op de weg dat ik plotseling in houd met de snelheid en vervolgens maakt een of andere mede weggebruiker vage bewegingen , zodat als ik normal was blijven rijden ik er aan was geweest .

maar ook gewoon bij dingen die ik doe, sms wordt ik geremt of krijg je het extra duwtje net of er iemand is die een handje meehelpt

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  woensdag 4 december 2002 @ 21:08:09 #26
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_7148626
quote:
Op woensdag 4 december 2002 20:51 schreef deGVR het volgende:

[..]

'When you masturbate.. all your dead relatives are watching'
-'Yeah... but who are they gonna tell?'

LOL
Het Nieuws voor vandaag: [b]http://www.nso.lt/chemtrails/faq.htm[/b]
pi_7148699
quote:
Op woensdag 4 december 2002 20:35 schreef deGVR het volgende:

[..]

Dat er entiteiten zijn die zo machtig of zelfs maar zo 'anders' zijn dat ze ons niet eens als leven opmerken lijkt me inderdaad geloofwaardig.
Tenslotte beëindigen wij mensen ook iedere dag miljoenen microscopische en tientallen insect-achtige levens, dat maakt ons ook niet 'slecht.'

Ik ben wel benieuwd naar de gidsen die jij hebt mogen ontmoeten.
Zoals ik al zei heb ik er zelf tot nu toe maar één mogen ontmoeten, een dierlijke gids. Een raaf om precies te zijn. Ik heb hem meerdere malen ontmoet.

Daarnaast heb ik nog wel andere entiteiten 'ontmoet', waarvan er in ieder geval één zeer machtig was... maar deze kan ik geen gidsen of engelen noemen.

Ik heb ontmoet mijn hoofdgids, hij is geen familie van me geweest, hij was toen een vrouw, een priesteres in dezelfde orde als mij toen.
Hij stond toen direct onder mij en ik heb vele dingen van hem mogen leren, in een vorig leven en nu als gids.
Ik ken hem al vele levens ben ik inmiddels achter, maar hij is nooit familie van me geweest, wel is hij me altijd heel na geweest.

Mijn (echte) vader is een hulpgids, hij is overleden toen ik 1 was(om presies te zijn 1 dag voor mijn 1ste verjaardag).

Hij is nogsteeds bij me.

Mijn opa is bij me geweest, maar hij is nu door.

Dierengidsen die heb ik ook.
Wolf is in mij, hij is mijn steun en toeverlaat(ik heb ook niets voor niets een tatouage van een wolvenkop laten zetten).
Hij komt wanneer ik hem nodig heb, is niet vast bij mij.
Ik heb van jongs afaan al een wolfdroom, altijd hetzelfde, altijd even intens, in die droom word ik een wolf, zing met ze, jaag met ze, speel met ze, slaap met ze(als ik de tijd heb wil ik die droom weleens uittypen).

Kraai is regelmatig bij me, maar ook niet vast.

Verder heb ik vos; kip; eland; snip; stekelvarken; mier; bij; adelaar en schaap bij me.
Zij helpen mij in het pad wat ik moet volgen op deze aardbol, helpen mij in de lessen die ik moet leren, staan mij bij met hun gave's die ook de mijne zijn(alleen moet ik ze nog onder de knie krijgen ).

Ik heb deze dieren verkregen in een workshop van de wolfclan teatchings, eigenlijk kende ik ze al, eland had ik al ontmoet, stekelvarken ook, vos, schaap en kip ook.

Hun zijn mijn vaste dierengidsen.

Voor wie geinterreseerd is in dierengidsen en waar ze voor staan, ga eens op deze site kijken: http://www.geocities.com/~animalspirits/index1.html

En privecy, ach ik ben niet zo gesloten en wat ik echt niet kwijt wil zal je ook niet horen van me hoor

pi_7148752
quote:
Op woensdag 4 december 2002 21:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Mijn (echte) vader is een hulpgids, hij is overleden toen ik 1 was(om presies te zijn 1 dag voor mijn 1ste verjaardag).

Hij is nogsteeds bij me.

Mijn opa is bij me geweest, maar hij is nu door.

Dierengidsen die heb ik ook.

Mag ik vragen waarom jij dat denkt?
quote:
Op woensdag 4 december 2002 21:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Wolf is in mij

pi_7148825
Erodome : misschien leuk als je een topic opent over totemdieren/gidsen?

Interessant en het wordt voor veel mensen duidelijk wat je bedoelt.

Oi!
pi_7148843
quote:
Op woensdag 4 december 2002 21:15 schreef Disorder het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom jij dat denkt?
[..]

Ja dat mag je vragen hoor....
pi_7148873
Ok ok ik weet het flauw

Hoe weet ik dat, omdat ik ze heb gezien, omdat ik met ze gesproken heb.

Maar dit blijft altijd een kwestie van geloof omdat je het niet tastbaar kan maken en niet kan bewijzen.

Maar voor mij is het zeker, ik heb het met mijn eigen ogen gezien, ik heb het met mijn eigen oren gehoort, ik heb het met mijn eigen tastzin gevoeld.

Oeps vergeten....

Wolf is in mij, ik zal het proberen uit te leggen...

Wolf maakt deel uit van mijn ziel, al vanaf heel klein kind afaan ben ik dol op wolven, droom ik van wolven.

Ik zei daarstraks ik ben priesteres geweest, dat was met een wolf naast mijn zijde, dit is door een aantal mensen bevestigd(apart van elkaar zonder dat ze ervanaf wisten, dus geen info vooraf).

Wolf is door mijn levens heen altijd belangerijk voor mij geweest, vandaar dat ik zeg wolf is in mij.

woensdag 4 december 2002 @ 23:41:14 #32
32046 bartmfok
Should i believe ?
pi_7152107
allemaal leuk en aardig. ik kan natuurlijk niet bewijzen dat het wel of niet zo is, maar hebben die gidsen voorkeur voor bepaalde mensen ? ik zie of hoor ze nooit, maar dat zal dan wel komen omdat ik er niet echt open voor sta. Maar dat vind ik dan weer een suffe reden.

God of een beschermengel of entiteit of wie dan ook worden altijd bedankt als mensen (toevallig) net gered worden van een ongeluk of ander onheil. Maar als het (toevallig) wel fout gaat was die entiteit even met iets anders bezig zeker ? Het zal wel zo zijn dat ze dan geroepen zijn om zelf gids te worden van iemand die het harder nodig heeft dan zij. Blijft voor mij toch wel beetje zweverig allemaal. Maar wel interessant hoor om er over te lezen.

how do you like your eggs in the morning ?
  donderdag 5 december 2002 @ 02:00:08 #33
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7153974
quote:
Op woensdag 4 december 2002 23:41 schreef bartmfok het volgende:
ik zie of hoor ze nooit, maar dat zal dan wel komen omdat ik er niet echt open voor sta. Maar dat vind ik dan weer een suffe reden.
vind ik ook wel een sufbedachte reden ja!
pi_7158230
quote:
Op woensdag 4 december 2002 23:41 schreef bartmfok het volgende:
allemaal leuk en aardig. ik kan natuurlijk niet bewijzen dat het wel of niet zo is, maar hebben die gidsen voorkeur voor bepaalde mensen ? ik zie of hoor ze nooit, maar dat zal dan wel komen omdat ik er niet echt open voor sta. Maar dat vind ik dan weer een suffe reden.

God of een beschermengel of entiteit of wie dan ook worden altijd bedankt als mensen (toevallig) net gered worden van een ongeluk of ander onheil. Maar als het (toevallig) wel fout gaat was die entiteit even met iets anders bezig zeker ? Het zal wel zo zijn dat ze dan geroepen zijn om zelf gids te worden van iemand die het harder nodig heeft dan zij. Blijft voor mij toch wel beetje zweverig allemaal. Maar wel interessant hoor om er over te lezen.

Je gidsen(en dan vooral je hoofdgids) is er alleen voor jouw, jouw persoonlijke gids dus.
Je gids word niet weggeroepen voor iemand die het harder nodig heeft, want die heeft zijn eigen gids(en).

Als je ze niet ziet of hoort dan ligt dat idd bij jou, niet bij hun.
Weet je wat het is, mensen verwachten dat ze een figuur moeten zien of horen, gidsen helpen vaak op hele andere manieren.

Ze helpen door dingen op je pad te brengen, door dromen, door gedachte's in je hoofd.

Als je je heel bewust word van de wereld om je heen en je let goed op tekenen dan zal je ze vinden.

Ze geven je geen kant en klare oplossingen, ze geven je een duwtje de goede richting in(meestal).

En ze zijn er echt niet om je te behoeden voor al het kwaad, het is jouw leven, jij moet je leven leiden, niet zij.

donderdag 5 december 2002 @ 13:16:52 #35
32046 bartmfok
Should i believe ?
pi_7158752
quote:
Op donderdag 5 december 2002 12:49 schreef erodome het volgende:

Als je ze niet ziet of hoort dan ligt dat idd bij jou, niet bij hun.
Weet je wat het is, mensen verwachten dat ze een figuur moeten zien of horen, gidsen helpen vaak op hele andere manieren.

Ze helpen door dingen op je pad te brengen, door dromen, door gedachte's in je hoofd.

Als je je heel bewust word van de wereld om je heen en je let goed op tekenen dan zal je ze vinden.

Ze geven je geen kant en klare oplossingen, ze geven je een duwtje de goede richting in(meestal).

En ze zijn er echt niet om je te behoeden voor al het kwaad, het is jouw leven, jij moet je leven leiden, niet zij.

Blijft vaag. Geen kant en klare oplossingen, maar een duwtje in EEN richting. Het hoeft dus blijkbaar niet de goede richting te zijn. En ik ben dus volgens jouw theorie me niet HEEL bewust van de wereld om me heen. Tja, zou kunnen natuurlijk, maar daar ben ik me ook al niet van bewust. Jeetje.

Bij welk soort gedachtes in m'n hoofd moet ik me bewust worden dat m'n eventuele gids hier een steentje aan bijdraagt ? Welke gidsen houden zich bezig met psychopaten, oorlogsmisdadigers en ander gespuis ?

Uiteindelijk is dit weer zo'n eindeloze welles-nietes discussie zonder enig bewijs. Ik heb het bewijs ook niet dat het niet bestaat. En de dromen die ik vaag onthou zijn meestal natte dromen. Moet ik mijn gids daarvoor bedanken ? Kost mij weer stroom om m'n beddegoed te verschonen.

Maar...interessant leesvoer !

pi_7158986
quote:
Op donderdag 5 december 2002 13:16 schreef bartmfok het volgende:

[..]

Blijft vaag. Geen kant en klare oplossingen, maar een duwtje in EEN richting. Het hoeft dus blijkbaar niet de goede richting te zijn. En ik ben dus volgens jouw theorie me niet HEEL bewust van de wereld om me heen. Tja, zou kunnen natuurlijk, maar daar ben ik me ook al niet van bewust. Jeetje.

Bij welk soort gedachtes in m'n hoofd moet ik me bewust worden dat m'n eventuele gids hier een steentje aan bijdraagt ? Welke gidsen houden zich bezig met psychopaten, oorlogsmisdadigers en ander gespuis ?

Uiteindelijk is dit weer zo'n eindeloze welles-nietes discussie zonder enig bewijs. Ik heb het bewijs ook niet dat het niet bestaat. En de dromen die ik vaag onthou zijn meestal natte dromen. Moet ik mijn gids daarvoor bedanken ? Kost mij weer stroom om m'n beddegoed te verschonen.

Maar...interessant leesvoer !

Wel....
Probeer eens te ervaren ipv van er alleen over na te denken, dit is iets wat je door ervaring kan leren, niet door kennis alleen.

Ga eens lekker mediteren, krijg dit goed onder de knie en vraag dan eens om je hoofdgids, kijk maar wat er gebeurt...

Dromen moet je leren te onthouden, schrijf ze op, als je dat vaak doet zal je zien dat je meer dromen gaat onthouden(je natte dromen kan je altijd nog bundelen voor een erotisch boek ofzo )

psychopaten, oorlogsmisdadigers en ander gespuis ?
Ook die hebben gidsen, ik weet het is weer lastig om te bedenken, hun zijn het toch niet waard om hulp te hebben is de menselijke gedachte....

We proberen te veel goed/kwaad zwart/wit te kijken, verbreed je horizon en zie de grijze gebieden.

Niemand is slecht van oorsprong, zelfs hitler was gewoon een baby zoals alle baby's.

Het is de omgeving, de ervaringen enzovoort die een mens maken tot wat hij/zij is.

NIEMAND is slecht in wezen.

Het hoort allemaal bij de dingen die je moet leren in je levens, in het ene leven zal je een schatje zijn, in een ander leven zal je de grootste eikel van je tijd zijn, alles zal je beleven.

pi_7159057
Wacht ik zal het proberen te verduidelijken met een voorbeeldje...

Men neme 2 puppy's, we testen ze(puppytest) en ze komen overeen in karakter, het is hetzelfde ras, zelfde kleur enz enz. oftewel 2 dezelfde hondjes.

Het ene puppy gaat naar een leuk gezin die heel goed voor hem is, ze voeden hem goed op, liefdevol enzovoort.
Dit puppy zal uitgroeien tot een hele aardige hond.

Het andere puppy gaat naar een of andere klootzak die hem mishandeld en opvoed om te bijten.
Dit puppy zal uitgroeien tot een gevaarlijke hond.

Is die hond die gevaarlijk is slecht of is hij zo gemaakt?

De puppy's waren allebei schatjes, niets mis mee, niet slecht dus.

Dus in wezen is niemand slecht.

donderdag 5 december 2002 @ 13:44:44 #38
32046 bartmfok
Should i believe ?
pi_7159243
quote:
Op donderdag 5 december 2002 13:32 schreef erodome het volgende:

[..]
Probeer eens te ervaren ipv van er alleen over na te denken, dit is iets wat je door ervaring kan leren, niet door kennis alleen.

Ga eens lekker mediteren, krijg dit goed onder de knie en vraag dan eens om je hoofdgids, kijk maar wat er gebeurt...

Niemand is slecht van oorsprong, zelfs hitler was gewoon een baby zoals alle baby's.

Het is de omgeving, de ervaringen enzovoort die een mens maken tot wat hij/zij is.

NIEMAND is slecht in wezen.

Het hoort allemaal bij de dingen die je moet leren in je levens, in het ene leven zal je een schatje zijn, in een ander leven zal je de grootste eikel van je tijd zijn, alles zal je beleven.

Het probleem is dat ik momenteel het nut niet zie van dat kontakt met m'n gidsen, behalve dan het mogelijk bewijzen van jouw gelijk.

Maar wat nu niet is kan natuurlijk nog komen en dan zal ik nog eens aan je raad denken.

Wat is het nut van al die levens waar we het leven van alle kanten benaderen ? Goed, kwaad, mismaakt, zwart, wit, geel, zwemmend, zwevend...noem het maar op. Dient dit een hoger finaal doel ? Of is het uiteindelijk alsnog allemaal nergens voor nodig en is het leuk tijdverdrijf ?

In wezen zijn we dus allemaal goed en ondanks onze gidsen die iedereen heeft worden we in verkeerde richtingen gestuurd of sturen we anderen in verkeerde richtingen.

pi_7165525
quote:
Op donderdag 5 december 2002 13:44 schreef bartmfok het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik momenteel het nut niet zie van dat kontakt met m'n gidsen, behalve dan het mogelijk bewijzen van jouw gelijk.

Maar wat nu niet is kan natuurlijk nog komen en dan zal ik nog eens aan je raad denken.

Wat is het nut van al die levens waar we het leven van alle kanten benaderen ? Goed, kwaad, mismaakt, zwart, wit, geel, zwemmend, zwevend...noem het maar op. Dient dit een hoger finaal doel ? Of is het uiteindelijk alsnog allemaal nergens voor nodig en is het leuk tijdverdrijf ?

In wezen zijn we dus allemaal goed en ondanks onze gidsen die iedereen heeft worden we in verkeerde richtingen gestuurd of sturen we anderen in verkeerde richtingen.

Als je er het nut niet van inziet dan moet je het ook zeker niet doen.
Ieder is daar vrij in.

De lessen die we leren in al onze levens dienen ertoe dat we uiteindelijk compleet worden, dat we naar onze "eigelijke" vorm teruggaan.

Maar misschien blijkt het aan het einde wel gewoon tijdverdrijf geweest te zijn, wie het weet mag het zeggen.

Ik heb tot nu toe niets mogen vernemen over wat er gebeurt als we klaar zijn met reincarneren, ze zeggen dat het ok is, ze zeggen dat het mooi zal zijn, maar meer willen ze niet kwijt.

Je moet je daar ook niet teveel druk over maken, net zoals de meerdere levens, maak je er niet te druk om.
Het is dit moment wat teld nu, dit leven nu wat teld, van dit leven moet je wat maken.

Door teveel bezig te zijn met wat komen gaat na de dood vergeet je goed te leven en dat is niet de bedoeling.

Niemand word in verkeerde richtingen gestuurd, als je een verkeerde richting opgaat is er maar 1 verantwoordelijk daarvoor en dat ben je zelf.

JIJ bent verantwoordelijk voor jouw leven en wat je daarin doet, geen god, geen gids, geen engelen waar je je achter kan verbergen, jij alleen maakt jouw wereld.

vrijdag 6 december 2002 @ 02:23:01 #40
32046 bartmfok
Should i believe ?
pi_7171918
quote:
Op donderdag 5 december 2002 19:55 schreef erodome het volgende:
Door teveel bezig te zijn met wat komen gaat na de dood vergeet je goed te leven en dat is niet de bedoeling.
Gelukkig ben ik daar ook niet zo mee bezig. Lijkt mij dat er niets is na de dood. Dus inderdaad...Pluk de dag ! Met of zonder entiteiten.
  vrijdag 6 december 2002 @ 11:35:18 #41
31536 Pontianak
Shadow of the Vampire
pi_7174716
Erodome, vind je het erg als ik jouw verhaal een wel erg grote 'Ayla' gehalte vind hebben?
Fear their sweet hypnotic voices[br]Flee their icy hands and Breath[br]Save yourself, young bride, from evil[br]Flee the love that brings you death.
pi_7175828
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 11:35 schreef Pontianak het volgende:
Erodome, vind je het erg als ik jouw verhaal een wel erg grote 'Ayla' gehalte vind hebben?
Nee dat vind ik niet erg.

Maar om eerlijk te zijn, leg eens uit wat je daarmee bedoeld...;)

vrijdag 6 december 2002 @ 12:34:26 #43
31536 Pontianak
Shadow of the Vampire
pi_7175890
Jean Auel - Stam van de Holenbeer

Ayla is de hoofdpersoon in een 5-delige serie over een meisje dat opgroeid in de tijd dat de mensen nog in grotten leefden... Haar totem was de holenleeuw; omdat ze door zo'n kreng was aangevallen en omdat ze er in haar dromen door bezocht werd....

Fear their sweet hypnotic voices[br]Flee their icy hands and Breath[br]Save yourself, young bride, from evil[br]Flee the love that brings you death.
pi_7176391
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 12:34 schreef Pontianak het volgende:
Jean Auel - Stam van de Holenbeer

Ayla is de hoofdpersoon in een 5-delige serie over een meisje dat opgroeid in de tijd dat de mensen nog in grotten leefden... Haar totem was de holenleeuw; omdat ze door zo'n kreng was aangevallen en omdat ze er in haar dromen door bezocht werd....

Ja dat boek ken ik, is alweer lang geleden hoor dat ik die gelezen heb....

Maar nu... Wat heeft het met elkaar te maken, oftwel wat bedoel je ermee

vrijdag 6 december 2002 @ 13:12:51 #45
32046 bartmfok
Should i believe ?
pi_7176728
het lijkt wel alsof mensen die met gidsen e.d. in aanraking komen zelf vaak heel wat nare dingen meegemaakt hebben op jonge leeftijd. ook Erodrome blijkt in haar jeugd een nare ervaring met haar toenmalige vriendje meegemaakt te hebben.

is het misschien een vlucht in een andere realiteit omdat het leven op aarde tegenvalt of scheer ik het nu teveel over één kam ? dan is het natuurlijk een mooi gegeven dat er nog meerdere levens komen waarin het geluk wel wordt gevonden.

vertel het me ! misschien is mijn beeldvorming verkeerd !

vrijdag 6 december 2002 @ 14:37:44 #46
31536 Pontianak
Shadow of the Vampire
pi_7178857
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 12:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja dat boek ken ik, is alweer lang geleden hoor dat ik die gelezen heb....

Maar nu... Wat heeft het met elkaar te maken, oftwel wat bedoel je ermee

Wat ik ermee bedoel is dat toen ik jouw verhaal las over dierengidsen dat de eerste gedachte die bij me opkwam was van 'goh, erodome heeft Ayla gelezen en betrekt dit onbewust/bewust op haarzelf...
  vrijdag 6 december 2002 @ 15:36:49 #47
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7180119
pffff jahoor, lekker vergezocht allemaal weer pontianak.

Zo kennen we allemaal wel wat gaan puzzelen....

pi_7182124
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:37 schreef Pontianak het volgende:

[..]

Wat ik ermee bedoel is dat toen ik jouw verhaal las over dierengidsen dat de eerste gedachte die bij me opkwam was van 'goh, erodome heeft Ayla gelezen en betrekt dit onbewust/bewust op haarzelf...

Ja...

óf degenen die het boek geschreven heeft, weet ook van de mogelijkheid tot het maken van contact met je dierengids...

(zoals wel meer mensen )

Weet je dat er film zijn over mensen die geslagen worden...
als iemand volgende week verteld over de klappen die die gehad heeft, denk je dan ook dat hij een film gezien heeft ?

No offence... ik probeer alleen je alleen iets te laten zien

Alles is mogelijk .. zeker..

Sir Winston Churchill
pi_7183225
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:12 schreef bartmfok het volgende:
het lijkt wel alsof mensen die met gidsen e.d. in aanraking komen zelf vaak heel wat nare dingen meegemaakt hebben op jonge leeftijd. ook Erodrome blijkt in haar jeugd een nare ervaring met haar toenmalige vriendje meegemaakt te hebben.

is het misschien een vlucht in een andere realiteit omdat het leven op aarde tegenvalt of scheer ik het nu teveel over één kam ? dan is het natuurlijk een mooi gegeven dat er nog meerdere levens komen waarin het geluk wel wordt gevonden.

vertel het me ! misschien is mijn beeldvorming verkeerd !

Kan zijn, je weet maar nooit.
Sluit niets uit!!!

Maar ik had ook al dingen voor die tijd, alleen geen contact met gidsen e.d.

Wel is het zo dat mensen die nare dingen hebben meegemaakt vaak opzoek gaan naar manieren om ervanaf te komen, reguliere geneeskunde en zelfs psychologie kan weinig voor je betekenen, dan kom je al snel bij het alternatieve circuit terrecht.

Maar ik vind het leven op deze aarde niet tegenvallen hoor, ik hou van het leven.

pi_7183336
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:37 schreef Pontianak het volgende:

[..]

Hahahahahahaha, toch wel best een goeie gedachte, maar nee.

Wolf is al bij me zolang ik leef, dat het een gids was ben ik me heel lang niet bewust van geweest.

Pas toen ik me ging verdiepen kwam ik erachter dat er ook dierengidsen waren.

Ik heb mijn dierengidsen verkregen in een workshop van de wolfclan teatchings.

De wolfclan is een onderdeel van de seneca indianen(alhoewel er ook andere volkeren worden ingewijd, de vrouw die die curcus gaf is nederlands, maar ook ingewijd bij de wolfclan, heeft vele jaren les gehad van de wolfclan in amerika).
Zo heb je bv ook een bearclan.

De indianen geloven heilig in dierengidsen, net zoals ze in moeder natuur geloven.

Zo kom ik dus aan mijn dierengidsen...

Maar er zijn vele boeken waarin je waarheden terug kan vinden, bv in de serie volk van de wolf, volk van de meren enz enz, daar kom je ook veel indianen wijsheden tegen.

zaterdag 7 december 2002 @ 14:15:37 #51
32046 bartmfok
Should i believe ?
pi_7192646
stemmetje in m'n hoofd dat ik mensen die met gidsen in aanraking zijn geweest in hun waarde moet laten. zal m'n gids wel zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')