abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166146787
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 12:43 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Een burger kan haar hiervoor helemaal niet aanklagen.
Waarom zou dat eigenlijk niet kunnen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166146908
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom zou dat eigenlijk niet kunnen?
Wat voor schade heeft de burger geleden?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166146970
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 13:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Eventuele doden dankzij haar ego zijn niet naar buiten gebracht, maar dat is logisch bij inlichtingendiensten.
Holy fuck, dat is zelfs volgens BNW-standaarden nog echt een extreem domme uitspraak.
pi_166146979
quote:
5s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat voor schade heeft de burger geleden?
Er zijn diverse beschuldigingen van personen die in gevaar zouden zijn gekomen door haar handelen.
pi_166146996
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er zijn diverse beschuldigingen van personen die in gevaar zouden zijn gekomen door haar handelen.
Die heb ik nog niet gelezen. Heb je een voorbeeld?
  Trouwste user 2022 zondag 23 oktober 2016 @ 15:07:45 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_166147087
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 12:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wie dan wel?
Imca Marina

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 23 oktober 2016 @ 15:08:18 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_166147096
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voorbeelden ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_166147141
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:08 schreef tong80 het volgende:

[..]

Voorbeelden ?

Sugar Lee Hooper heeft Hillary niet overleefd.
pi_166147157
quote:
5s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Die heb ik nog niet gelezen. Heb je een voorbeeld?
Vermoedelijk allemaal BNW bullshit, maar het internet staat vol met dit soort artikeltjes:

http://thehill.com/blogs/(...)shahram-amiris-death

Hoe dan ook is er vast wel iemand te vinden die Clinton zou kunnen aanklagen. Of het stand houdt is natuurlijk een volledige vers twee, maar aanklagen zal echt wel kunnen.
  Trouwste user 2022 zondag 23 oktober 2016 @ 15:12:03 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_166147189
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Sugar Lee Hooper heeft Hillary niet overleefd.
Dat was een Clit Tong

pi_166147247
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vermoedelijk allemaal BNW bullshit, maar het internet staat vol met dit soort artikeltjes:

http://thehill.com/blogs/(...)shahram-amiris-death

Hoe dan ook is er vast wel iemand te vinden die Clinton zou kunnen aanklagen. Of het stand houdt is natuurlijk een volledige vers twee, maar aanklagen zal echt wel kunnen.
Ik betwijfel het. In principe kan een burger de overheid niet aanklagen, tenzij het mag onder de FTCA. Ik denk dat, als dat in dit geval mocht, Trump dat zelf al wel had gedaan.
pi_166147393
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. In principe kan een burger de overheid niet aanklagen, tenzij het mag onder de FTCA.
Wat is de FTCA precies, en waarom zou het daarbuiten niet kunnen?

quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:14 schreef Ludachrist het volgende:

Ik denk dat, als dat in dit geval mocht, Trump dat zelf al wel had gedaan.
Mwah, als het dan niet tot een veroordeling komt helpt dat helemaal niet natuurlijk. :D
pi_166147418
Tijd dat het daadwerkelijk gebeurt, Hillary is een verwerpelijk mens.
pi_166147495
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat is de FTCA precies, en waarom zou het daarbuiten niet kunnen?

[..]

Mwah, als het dan niet tot een veroordeling komt helpt dat helemaal niet natuurlijk. :D
Overheden zijn in principe onschendbaar, tenzij ze zeggen dat het mag. Dat doet Amerika met de Federal Tort Claims Act. Als je dan schade hebt opgelopen door onder andere nalatigheid van de overheid kan je ze daarvoor aanklagen, maar daar zitten wel wat haken en ogen aan.

In principe moet er dus iemand daadwerkelijke schade oplopen door Hillary's e-mails, en die moet uiteindelijk de overheid aanklagen.
pi_166147593
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Overheden zijn in principe onschendbaar, tenzij ze zeggen dat het mag. Dat doet Amerika met de Federal Tort Claims Act. Als je dan schade hebt opgelopen door onder andere nalatigheid van de overheid kan je ze daarvoor aanklagen, maar daar zitten wel wat haken en ogen aan.

In principe moet er dus iemand daadwerkelijke schade oplopen door Hillary's e-mails, en die moet uiteindelijk de overheid aanklagen.
Wat nou exact de schade was en hoe reeel die schade was zal dan neem ik aan in een juridisch proces moeten worden vastgesteld. Dat kan toch geen criterium zijn voor het wel of niet beginnen van zo'n proces?

Als nabestaanden van die iranese wetenschapper (willekeurig voorbeeld) menen dat hij om het leven is gekomen als gevolg van de nalatigheid van de overheid dan lijkt het me best mogelijk om de staat aan te klagen, waarom niet?

Ook als ze hun gelijk uiteindelijk niet krijgen, wat mij geen heel verrassende uitkomst lijkt, is aanklagen nog steeds wel mogelijk.
  Trouwste user 2022 zondag 23 oktober 2016 @ 15:29:52 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_166147599
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:21 schreef Delibird het volgende:
Tijd dat het daadwerkelijk gebeurt, Hillary is een verwerpelijk mens.
Ha ha ha verwerpelijk mens. ha ha ha :D

pi_166147690
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ha ha ha verwerpelijk mens. ha ha ha :D

Eigen schuld. Moest ze maar voor Trump zijn.
pi_166147717
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat nou exact de schade was en hoe reeel die schade was zal dan neem ik aan in een juridisch proces moeten worden vastgesteld. Dat kan toch geen criterium zijn voor het wel of niet beginnen van zo'n proces?

Als nabestaanden van die iranese wetenschapper (willekeurig voorbeeld) menen dat hij om het leven is gekomen als gevolg van de nalatigheid van de overheid dan lijkt het me best mogelijk om de staat aan te klagen, waarom niet?

Ook als ze hun gelijk uiteindelijk niet krijgen, wat mij geen heel verrassende uitkomst lijkt, is aanklagen nog steeds wel mogelijk.
Dat is dus de vraag. Ik ken de FTCA verder niet helemaal uit mijn hoofd, maar daar gelden wel beperkingen voor. Zo kan je de overheid bijvoorbeeld niet aanklagen voor punitive damages. Daarnaast zijn er tijdslimieten (2 jaar) waarbinnen je in eerste instantie melding moet maken bij het betreffende departement, dus ook dat zou een probleem op kunnen leveren.

Ik denk eigenlijk dat het een lastig verhaal wordt voor een willekeurige burger om hier iets mee te doen.
  Trouwste user 2022 zondag 23 oktober 2016 @ 15:40:11 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_166147769
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eigen schuld. Moest ze maar voor Trump zijn.
WTF :? :D

pi_166147821
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat het een lastig verhaal wordt voor een willekeurige burger om hier iets mee te doen.
Een lastig verhaal wordt het sowieso. Maar dat lijkt me dan eerder omdat er geen gegronde aanklachten zijn.
pi_166147973
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een lastig verhaal wordt het sowieso. Maar dat lijkt me dan eerder omdat er geen gegronde aanklachten zijn.
Ik denk dat het proces het zelf lastig maakt. Dit zijn bijvoorbeeld wat regels:

quote:
(a) An action shall not be instituted upon a claim against the United States for money damages for injury or loss of property or personal injury or death caused by the negligent or wrongful act or omission of any employee of the Government while acting within the scope of his office or employment, unless the claimant shall have first presented the claim to the appropriate Federal agency and his claim shall have been finally denied by the agency in writing and sent by certified or registered mail. The failure of an agency to make final disposition of a claim within six months after it is filed shall, at the option of the claimant any time thereafter, be deemed a final denial of the claim for purposes of this section. The provisions of this subsection shall not apply to such claims as may be asserted under the Federal Rules of Civil Procedure by third party complaint, cross-claim, or counterclaim.

(b) Action under this section shall not be instituted for any sum in excess of the amount of the claim presented to the federal agency, except where the increased amount is based upon newly discovered evidence not reasonably discoverable at the time of presenting the claim to the federal agency, or upon allegation and proof of intervening facts, relating to the amount of the claim.
Dus ze moeten eerst het bedrag vaststellen, dat claimen bij het departement, en als die het formeel afwijzen kunnen ze daarmee verder met daadwerkelijk aanklagen.
pi_166148287
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 13:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik lees in een ander topic dat Clinton ook persoonlijk verantwoordelijk is voor de hoge prijzen van Aidsmedicijnen. Als al die beschuldigingen kloppen moet het een waarlijk Supermens zijn _O_
Ik snap niet zo goed wat er 'supermens'-achtig is aan het uitvoeren van wat degene die jou betalen willen.
pi_166148339
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Comey zelf wel;

[..]

Ze hebben dus niet alleen geen wet kunnen vinden om haar te vervolgen, want de zaak voor 'gross negligence' is niet sterk genoeg volgens de FBI, maar ook geen jurisprudentie met andere zaken. Kortom; het was niet erg handig van Hillary, maar niet misdadig. Daarom het advies haar niet te vervolgen.
Intentional and willfull zijn kernwoorden. Dat wordt nu dus door de FBI bepaalt zonder rechtszaak.
pi_166148375
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 16:04 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Intentional and willfull zijn kernwoorden. Dat wordt nu dus door de FBI bepaalt zonder rechtszaak.
Dat klopt. Het was ze namelijk gevraagd dit te onderzoeken, en dit is de uitkomst. Het is echter een advies, geen bindende uitspraak, dus een rechtszaak kan alsnog.
pi_166148438
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 16:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat er 'supermens'-achtig is aan het uitvoeren van wat degene die jou betalen willen.
Ze heeft blijkbaar in haar eentje bijzonder veel voor elkaar weten te krijgen als je ziet wat haar allemaal wordt verweten. Bijzonder harde en effectieve werker dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')