ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Jep, wordt binnenkort een vaste snelheidsbeperking. Tzt wordt de kap vervangen door hetzelfde als het andere perron is de bedoeling, maar daar is weer geld voor nodig, dan weer hele gezeik met vergunningaanvraag en inplannen werkzaamheden, dus de komende jaren blijft het daar 80.
Sorry? Kan dat probleem niet veel makkelijker EN goedkoper worden verholpen? Iets als perron alleen daar een stukje verlagen en anders dan maar niet overal aan die heilige 76 cm voldoen?
Sorry? Kan dat probleem niet veel makkelijker EN goedkoper worden verholpen? Iets als perron alleen daar een stukje verlagen en anders dan maar niet overal aan die heilige 76 cm voldoen?
Sorry? Kan dat probleem niet veel makkelijker EN goedkoper worden verholpen? Iets als perron alleen daar een stukje verlagen en anders dan maar niet overal aan die heilige 76 cm voldoen?
perron kon niet verlaagd worden vanwege de constructie, dus het spoor werd opgehoogd. Men had niet voorzien dat dit problemen op zou leveren.
perron kon niet verlaagd worden vanwege de constructie, dus het spoor werd opgehoogd. Men had niet voorzien dat dit problemen op zou leveren.
Nee dat klopt maar verlaag het spoor dan terug en waar het kan doe je het perron mee. Ik bedoel, waar hebben we het over, ACHT centimeter. Een middelvinger. En anders, laat het zoals het is, treinen rijden daar in de praktijk toch al geen 100 meer lijkt me omdat Amsterdam Zuid er kort op ligt. Om dan die hele kap te gaan slopen...
Dat het perron niet verlaagd zou kunnen worden kan makkelijk als het één blok beton is, maar die bovenleiding hang je zo hoger, strip van porselein langs de kap, niet zo moeilijk doen.
Het gaat dan ook niet om de bovenleiding, maar om te kap zelf. Als een trein te hard schommelt, komt-ie tegen de kap aan met het schuitje. Althans, dat is de reden voor de snelheidsbeperking. Bij lagere snelheid schijnt die kans kleiner te zijn.
Attentie. Uw aandacht graag. U kunt de komende periode niet meer dammen over het spoornetwerk. Het dambord heeft een defect en is niet inzetbaar. Einde mededeling.
Op zaterdag 22 oktober 2016 19:52 schreef greavy het volgende: Attentie. Uw aandacht graag. U kunt de komende periode niet meer dammen over het spoornetwerk. Het dambord heeft een defect en is niet inzetbaar. Einde mededeling.
De wielbanden zijn enorm versleten en inmiddels vlakke plaatsen op de wielen. De lok mag niet meer ingezet worden. Of er nog andere defecten zijn, is mij echter niet bekend. Momenteel rijdt de HSL 186 181 de diensten van de HSL 1832, maar dat zal ongetwijfeld binnenkort ook weer eindigen. HSL heeft ook een week of 3 een LOCON 990x gehuurd.
HSL is definitief gestopt met project 1300'en reactivatie. De 1304, die enige tijd terug defect ging met vastgelopen tractiemotoren/assen, staat nog steeds roerloos op Dordrecht Zeehaven bij VolkerRail. De 1315 wordt door HSL niet meer opgeknapt.
Op zaterdag 22 oktober 2016 19:57 schreef greavy het volgende: HSL is definitief gestopt met project 1300'en reactivatie. De 1304, die enige tijd terug defect ging met vastgelopen tractiemotoren/assen, staat nog steeds roerloos
Volgens mij sinds er een machinist was die tussen Amersfoort en Apeldoorn de 1304 goed gesloopt had. De lok is nog steeds niet gerepareerd, terwijl de afspraak tussen HSL en de stichting KLOK is dat HSL de lok rijvaardig terug levert.
22 Oktober 2016 - Nadat de 186 181 los de haven in was gereden, bleek hij na iets meer dan een uur niet in de Botlek te staan, wat eigenlijk wel verwacht werd (de meeste treinen van HSL vertrekken vanaf de Botlek). Na het klikken van Locon in Pernis werd er snel de havens doorgereden om te kijken wat de lok aan het uitspoken was. Totaal onverwachts troffen wij de lok nog aan op de Maasvlakte, en stond tegen een uiterst fraai keteltreintje aan te wachten op vertrek. De trein was beladen bij Lyondell op de Maasvlakte. Snel werd koers gezet naar de Rotterdamse Botlek, daar de zon verder moeizaam was.
Hier passeert de fraaie trein de 3 toegesnelde fotografen, en zal verder rijden richting Duitsland. Op de achtergrond een politiebusje, die net bij ons weggereden was om te vragen of wij hier voor het vogelspotten stonden. Er schijnt een ultra zeldzaam vogeltje in de havens rond te vliegen, die mensen uit het hele land en ver daarbuiten naar de Maasvlakte trekt. Na een kort babbeltjje, melden dat wij treinen fotograferen, vertrok de politie weer.
De 186 181 wordt ingezet door een defect aan de HSL 1832.
Op zaterdag 22 oktober 2016 20:02 schreef greavy het volgende: Volgens mij sinds er een machinist was die tussen Amersfoort en Apeldoorn de 1304 goed gesloopt had. De lok is nog steeds niet gerepareerd, terwijl de afspraak tussen HSL en de stichting KLOK is dat HSL de lok rijvaardig terug levert.
Dat is dan het probleem van HSL.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 22 oktober 2016 19:57 schreef greavy het volgende: De wielbanden zijn enorm versleten en inmiddels vlakke plaatsen op de wielen. De lok mag niet meer ingezet worden. Of er nog andere defecten zijn, is mij echter niet bekend.
Wordt er uberhaupt wel onderhoud op dat ding gepleegd dan?!?
Die 186 181 reed al langer (sinds december 2015) bij HSL, maar dan voor HSL Duitsland incl bestickering. Nu wordt die lok gebruikt voor het grensoverschrijdend verkeer naar Nederland, terwijl ze eerst lokwissel deden in Bad Bentheim, want dan hoefde HSL Duitsland niet moeilijk te doen met welke lok ze stuurden (ivm toelatingen Nederland, en HSL Duitsland heeft ook oude meuk rijden).
Dat zou echt een naaistreek zijn richting een museumclub.
Ik mag hopen dat ze die afspraken duidelijk op papier hebben staan. Als het werkelijk zo simpel is als hier gezegd dan maakt kan een rechter vrij makkelijk vorderen om dat ding te repareren toch?
Ik heb net een Mat '24 groot onderhoud gegeven en hij rijdt weer. Je gaat het niet geloven maar het probleem zat hem in de moderne elektronica die een of andere idioot ingebouwd had. IC's vervangen door werkende exemplaren en ik kan weer reizigers vervoeren.
Jaaa ik weet dat dit niet het modelspoortopic is, sue me
Ik mag hopen dat ze die afspraken duidelijk op papier hebben staan. Als het werkelijk zo simpel is als hier gezegd dan maakt kan een rechter vrij makkelijk vorderen om dat ding te repareren toch?
Er zal wel een zak met doekoes geschoven worden als het zo ver komt. Is minder werk.
Op zaterdag 22 oktober 2016 20:45 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik heb net een Mat '24 groot onderhoud gegeven en hij rijdt weer. Je gaat het niet geloven maar het probleem zat hem in de moderne elektronica die een of andere idioot ingebouwd had. IC's vervangen door werkende exemplaren en ik kan weer reizigers vervoeren.
Jaaa ik weet dat dit niet het modelspoortopic is, sue me
Nieuwe decoder?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ben blij dat ik niet meer bijsturing/planning bij HSL doe, stressbaan De machinist die dat hele 1300en project regelde is er ook weg, niet gek dat dat verhaal ten einde is
Op zaterdag 22 oktober 2016 21:29 schreef Dr_Flash het volgende: Wat is dat witte ding rechts??? Een overbrenging van een Arriva GTW die in Leer vaststond na de sloop van de Friesenbrücke??
Op zaterdag 22 oktober 2016 21:01 schreef Maegrim het volgende: Ben blij dat ik niet meer bijsturing/planning bij HSL doe, stressbaan De machinist die dat hele 1300en project regelde is er ook weg, niet gek dat dat verhaal ten einde is
Ja, die is na wat meningsverschillen weggegaan. Hij werd nogal tegengewerkt begreep ik van 'm. Hij zit nu ergens anders, en rijdt regelmatig de Noorse treinstellen, en begeleidt dan helemaal tot in Noorwegen.
Echt he. Wat DAAR gewoon zomaar over straat mag lopen, jezus
Nog nooit daar geweest. Wel es op een vakantiepark gezeten hier in NL waar toen de dames elftallen van een of andere Zweedse volleybalclub verbleven. Dat was ook niet mis.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ja en wij waren ZO slecht dat we laatste wisten te worden in het ENIGE klassement waar geen poedelprijs voor was. Soortvan nul Kelvin dat niveau.
Restecp. Maar bier dus tof.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Of was het presteren zonder invloed en is James nu aan het bijtanken?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ze hebben wel geweten dat we er waren ja De showmaster was nog zo nieuwsgierig om te vragen wat onze teamnaam betekende. Tsja, stel een vraag, krijg een antwoord
In Breda is NS trouwens alvast begonnen met het plaatsen van 'overstapmeubels', zoals die op de internationale stations staan. Zelfs met een bord erboven!
Zou iemand NS stations al hebben verteld dat de Benelux een jaar later komt?
Vanaf Parijs Montparnasse naar Parijs Nord op een vrijdag in mei, in de spits, haal je toch wel in circa een uur met het OV daar? Trein komt aan op Montparnasse om 16:11, en is dan op Parijs Nord de Thalys van 17:25 te halen? Hoewel er ook wel 1 om 18:25 gaat, natuurlijk.
"Spanning op het spoor" dat was echt erg. Elke keer, zogenaamd spannende stem: "over een half uur moet het spoor in dienst, maar een of andere josti heeft een kabel gesloopt. hoe moet dat worden opgelost?"
De oplossing is een kroonsteen en alles gaat op tijd in dienst.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Die ging de vorige keer pas 20 minuten voor vertrek open, op een zaterdagavond met de laatste naar het Noorden. Ik kom bepakt en bezakt met bagage vanuit Roscoff. En daarvoor uit Engeland.
Maar ik zie dat de boot uit Cork alleen op zaterdagen vaart in mei. En ik MOET zaterdagmiddag/begin avond weer thuis zijn. Dus wordt waarschijnlijk vanaf Rosslare naar Roscoff, maar de boot komt om 10:30 aan, en de trein vertrekt 11:20. De volgende trein vertrekt daar pas om 15:11 Op een vrijdag Hoezo bedoel je, dat station wordt nauwelijks bedient
Is amper 2km naar treinstation, dus dat zou makkelijk haalbaar moeten zijn. Normaal gesproken.
Maar ik snap het niet. Geen treinen voor forenzen daar. Treinen op dagen dat er niet een boot naar Cork of Rosslare vertrekt of aankomt. WAT moet je dan met zo'n trein daar? Hier trek je toch geen passagiers mee?
Oja, er komen ook nog boten uit Wales daar inderdaad. Die rijdenvaren wel heel veel frequenter. Cork en Rosslare 1 of 2 keer per week, maar in het winterseizoen vrijwel niet (enkel ergens rond feestdagen dacht ik).
Heb ook de reisoptie nog openstaan om uit Ierland eerst naar Wales te trekken, en dan uit Wales weer richting het vaste land, enkel als ik tijd over hou.
Op zaterdag 22 oktober 2016 16:59 schreef Peterselieman het volgende: Zijn ze er al uit wat ze willen doen met de perronoverkapping op Amsterdam RAI? Dit omdat er treinen richting Schiphol met beperkte snelheid moeten rijden omdat ze anders de rand van de overkapping kunnen raken?
Ah, vroeg me een paar dagen terug toen ik daar zelf reed al af waarom ik géén TSB had terwijl mijn buurman op het naastgelegen spoor (die dus wel langs het perron van RAI komt) 80 moest
Begin nu met: zaterdag 6 mei Hoek v Holland - Harwich zondag 7 mei Harwich - York (bezoek spoorwegmuseum) maandag 8 mei York - Aberdeen Dinsdag 9 mei naar Aviemore voor de Strathspeyrailway Dan nog ergens de Jacobite en nog wat lijnen Boot Stranrear - Noord-Ierland treinen door Ierland indien tijd over naar Wales en naar huis
Denk dat het wel past via Wales, maar zitten wat tijdrovende dingen in denk ik. Dus als je tips hebt voor Wales/Ierland qua routes, graag.
Ah, vroeg me een paar dagen terug toen ik daar zelf reed al af waarom ik géén TSB had terwijl mijn buurman op het naastgelegen spoor (die dus wel langs het perron van RAI komt) 80 moest
Uhm, alle sporen te Rai liggen toch aan een perron?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 22 oktober 2016 22:27 schreef James1988 het volgende: In Breda is NS trouwens alvast begonnen met het plaatsen van 'overstapmeubels', zoals die op de internationale stations staan. Zelfs met een bord erboven!
Zou iemand NS stations al hebben verteld dat de Benelux een jaar later komt?
en een Lounge? die hebben wij niet in Utrecht, terwijl als je naar alle festiviteiten kijkt hoe groot het wel is en dat er in de toekomst weet-ik-hoeveel reizigers er zullen vertoeven is er geen Lounge .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 22 oktober 2016 23:24 schreef James1988 het volgende: Als je met de boot gaat ben je om 09:00 in Newcastle en kun je ietd meer dan een uur later in York zijn.
Wil je nog iets in harwich e.o. doen, of enkel slapen?
Niet specifiek, nee. Ik ga die optie dan ook ff in overweging nemen. Maar een dagboot vind ik ook wel eens leuk, hoewel er vast niet heel veel te beleven is op open zee.
Rotterdam - Hull is voor jou misschien nog wel beter geschikt. Om 19:00 uit Rotterdam vertrekken, en om 08:00 in Hull zijn. Dan kun je kort na 9:00 al in York zijn.
Die nachtboten zijn echt awesome. Zou dat echt 100/100 doen. Zodra je op de boot bent ben je op vakantie Pint erbij, Nieuwe Waterweg uit varen of whatever, fantastisch
De zon in zee zien zakken wanneer je Nederland verlaat, en aan het ontbijt zitten wanneer je Hull of Newcastle nadert. Ik zou het denk ik doen als ik naar bijvoorbeeld Schotland wil gaan en mijn auto mee wil nemen.
En uiteindelijk spaar je er niet eens iets mee uit, ik denk dat je de lasten tegenover elkaar legt, je ongeveer gelijk uit gaat komen. Maar wel weer tijdswinst.
Op zondag 23 oktober 2016 00:08 schreef Dr_Flash het volgende: JAMES godverdomme. We hebben het aan de Methusalem van ons team gevraagd en die wist het ook niet. Dus donder ff op met je te moeilijke vragen
Op zondag 23 oktober 2016 00:08 schreef Dr_Flash het volgende: JAMES godverdomme. We hebben het aan de Methusalem van ons team gevraagd en die wist het ook niet. Dus donder ff op met je te moeilijke vragen
Nou ja, correct me if I'm wrong, James had er van die drie wel verreweg het meeste tijd in gestoken. Maarten deed de foto's voor de site en het blad, en Bastiaan was "de jury". Lees: Als je wat gevraagd wordt, knik van Ja, kunst.
Op zondag 23 oktober 2016 00:51 schreef James1988 het volgende: Bastiaan had er ook redelijk wat moeite ingestopt hoor, bijna al die Zwitserland- en tramvragen kwamen van hem.
Wat me wel erg opviel was dat Team 010 vooral won omdat alle antwoorden in het vorige OdR-magazine stonden en in dat team alle schrijvers zaten, ja zo kan ik ook wel winnen
Wat is er mis met Nederland eigenlijk? Behalve Roodeschool en Veenenhoer werd het compleet kapotgezwegen.
Nietus. City of Amsterdam, Beilen, HTM, wel érg veel NZH, De Vlugtlaan, handgreep Benelux, Zwenzwoka, etc. *antwoordformulier weer weglegt, niet onthouden*
Op zondag 23 oktober 2016 00:55 schreef James1988 het volgende: Ik vond die Ouigo-vragen ook wel leuk. Vooral dat de tweede vraag de eerste beantwoordde
Gratis puntjes voor de mensen die nog scherp waren
Nee James dat was niet "leuk" dat was "dom". Van jullie.
En gewoon minachting van je publiek
En die Karel De grote dan, die VIER van de 33 punten had in de individuele ronde Daar moeten we het ook nog even over hebben.
Was toch veel leuker om de vraag te formuleren als "Vanaf welk Parijs' station vetrekt de drie vragen geleden bedoelde goedkope TGV-variant?" DAN ben je echt aan het nadenken over wat je doet
Op zondag 23 oktober 2016 00:58 schreef Prins_Pils het volgende: Ik was bij die Veenendaalvraag helemaal vergeten dat je helemaal via Utrecht moet ipv via Db
Op zondag 23 oktober 2016 01:01 schreef Prins_Pils het volgende: Ohja. Gewoon op TWEE verschillende ritten op stations komen waar je al eerder langs bent gekomen
de "mag je start- of eindpunt niet voorbij reizen"-regel TWEE KEER schenden
Ik ga trouwens op wijzemenjeplee.nl eens navragen over station De Pijp, is dat écht de diepste met 32 meter? Ik meende te hebben gelezen dat het station wel zo diep komt met alle onderbouw en technische ruimtes maar het onderste perron ligt toch echt op -26..
de "mag je start- of eindpunt niet voorbij reizen"-regel TWEE KEER schenden
Waar zou dat beter kunnen? In Duitsland is er wel een situatie waarbij je tijdens één rit twee keer op hetzelfde station stopt, je komt zeg maar uit noord en buigt af naar oost, stationnetje 1, kopstation, omkeren, wéér langs stationnetje 1, en dan verder richting zuid. Weet niet meer waar dat was, eens zoeken.
Op zondag 23 oktober 2016 01:03 schreef Prins_Pils het volgende: Ik ga trouwens op wijzemenjeplee.nl eens navragen over station De Pijp, is dat écht de diepste met 32 meter? Ik meende te hebben gelezen dat het station wel zo diep komt met alle onderbouw en technische ruimtes maar het onderste perron ligt toch echt op -26..
Op zondag 23 oktober 2016 01:03 schreef Prins_Pils het volgende: Ik ga trouwens op wijzemenjeplee.nl eens navragen over station De Pijp, is dat écht de diepste met 32 meter? Ik meende te hebben gelezen dat het station wel zo diep komt met alle onderbouw en technische ruimtes maar het onderste perron ligt toch echt op -26..
Ja joh er klopt uiteindelijk stiekem toch geen flikker van, maar hee wat boeit het iedereen heeft zich helemaal kleurenblind gelachen
Waar zou dat beter kunnen? In Duitsland is er wel een situatie waarbij je tijdens één rit twee keer op hetzelfde station stopt, je komt zeg maar uit noord en buigt af naar oost, stationnetje 1, kopstation, omkeren, wéér langs stationnetje 1, en dan verder richting zuid. Weet niet meer waar dat was, eens zoeken.
Ik citeer even 'Ronald' vanaf de Concurrent:
quote:
In Duitsland stopt de Cantus-trein Göttingen-Bebra twee keer in Eschwege-Niederhohne. Daartussen wordt kopgemaakt in Eschwege. Overbodig om te zeggen dat het voor doorgaande reizigers vrij frustrerend is om na een kwartier weer op hetzelfde punt te zijn
Wat is je punt? Dat gebeurt vaker. O.a. de nacht ICE Köln - München stopt om 0:04 op Frankfurt Flughafen Fern, om 0:24 op F Hbf, en om 0:41 WEER op Flughafen.
Wat is je punt? Dat gebeurt vaker. O.a. de nacht ICE Köln - München stopt om 0:04 op Frankfurt Flughafen Fern, om 0:24 op F Hbf, en om 0:41 WEER op Flughafen.
Naja met jouw voorbeeld blijkt dus dat het wel vaker voorkomt dat je op één rit twee keer op hetzelfde station stopt
nou en man. Ten opzichte van die levenswerkers weten wij toch van God noch zure appelen als het over treinen gaat. Zelfs de pure treinautisten die opgeslagen hadden dat het afvoeren van alle V250's 11 weken duurde, zijn op de vingers van een mismaakte hand te tellen.
nou en man. Ten opzichte van die levenswerkers weten wij toch van God noch zure appelen als het over treinen gaat. Zelfs de pure treinautisten die opgeslagen hadden dat het afvoeren van alle V250's 11 weken duurde, zijn op de vingers van een mismaakte hand te tellen.
Het verbaasde me serieus dat WIJ, zelfs mét doorgewinterde universitair treinmeukstuderende mensen en dergelijke, ALSNOG laatste werden terwijl alle vragen van het niveau 'hoe dan' waren
Wat is je punt? Dat gebeurt vaker. O.a. de nacht ICE Köln - München stopt om 0:04 op Frankfurt Flughafen Fern, om 0:24 op F Hbf, en om 0:41 WEER op Flughafen.
Ja, om daar vervolgens weer kop te maken, wat ie even daarvoor op Hbf ook al gedaan heeft
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het verbaasde me serieus dat WIJ, zelfs mét doorgewinterde universitair treinmeukstuderende mensen en dergelijke, ALSNOG laatste werden terwijl alle vragen van het niveau 'hoe dan' waren
Welbeschouwd is onze performance vooral pijnlijk voor de vragenstellers inderdaad
Op zondag 23 oktober 2016 01:25 schreef James1988 het volgende: Aanmelden is niet verplicht, maar wordt wel op prijs gesteld. Juist voor dit soort dingen.
Als we vooraf hadden geweten dat er nog eens 20 man meer zou komen dan zich hadden aangemeld hadden we nog wat meer tafels verschoven enzo.
Nou ja die vonden dat WEL een goed idee, maar dit was de ruimte die beschikbaar was, en daar hield het op.
Ze hadden ook andere goede argumenten: een andere ruimte kost geld en dan kan de winkel niet open, en dus ook geen inkomsten. Waar wat voor te zeggen valt
De rek is er wel een beetje uit. Met wat creatief verplaatsen van meubels hadden er misschien 6 stoelen extra gepast in het middendeel, maar meer ook niet.
Op zondag 23 oktober 2016 01:28 schreef Dr_Flash het volgende: Maar misschien heeft Mercia Charters wel een groter zaaltje. Als we toch alleen maar op engelse concessies gaan rukken en shit
Ze hadden ook andere goede argumenten: een andere ruimte kost geld en dan kan de winkel niet open, en dus ook geen inkomsten. Waar wat voor te zeggen valt
[..]
De rek is er wel een beetje uit. Met wat creatief verplaatsen van meubels hadden er misschien 6 stoelen extra gepast in het middendeel, maar meer ook niet.
Ja dat. En ik snap ook wel dat de jaarlijkse quiz niet als enige maatgevend is. Maar je gaat toch een grotere ruimte nodig hebben
Op zondag 23 oktober 2016 01:26 schreef Prins_Pils het volgende: Naja, het was leuk voor de omzet in de winkel Tsjonge wat een leuke boeken daar, kon haast niet kiezen
Tja, een bezoekje aan de winkel is meestal pijnlijk voor je portemonnee of bankrekening. Je ziet toch altijd wel weer wat leuks
De winkel is trouwens elke 1e, 3e en 5e zaterdagmiddag geopend
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zeg dennis is er ook een boek (bestaand of ooit bestaand hebbend) over de spoorwegen op Spitsbergen? Ik weet dat er in het mijnbouwverkeer van Ny Alesund tot 1958 met stoomtreinen gereden is.
En het enige resultaat in het archief van 85 jaar Op de Rails levert één hit op: een kandidaat-lid in 1979 die op het adres Spitsbergen 31 in Zaandam woont...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 23 oktober 2016 01:47 schreef dennistd het volgende: En het enige resultaat in het archief van 85 jaar Op de Rails levert één hit op: een kandidaat-lid in 1979 die op het adres Spitsbergen 31 in Zaandam woont...
Tja, de bibliotheek krijgt helaas geen subsidie zoals normale bibliotheken, en moet volledig op de been gehouden worden door het uitlenen van boeken (lenen die boel!) en de contributie van leden. Je kunt dan niet onbeperkt gaan huren of zo...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Even gekeken in het jaarverslag: vorig jaar werd er slechts 595x iets geleend.
quote:
De totale collectie van de bibliotheek bestond op 31 december 2015 uit zo’n 21.800 boeken en circa duizend dvd’s. In 2015 bedroeg de uitbreiding 1618 titels. Deze toename is te verdelen in 728 boeken/dvd’s uit legaten, 190 uit eigen aankopen en de rest komt voornamelijk voort uit schenkingen.
Er is bijna 2 euro per lid naar de bibliotheek gegaan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Omdat elke keer lenen weer ¤1,50 oplevert. Maar daarvoor mag je een boek wel twee maanden in huis houden, en je kunt hem ook nog eens twee maanden kosteloos verlengen.
Omdat al die demente oudjes de inleverdatum vergeten en je inkomsten hebt uit te-laat-boetes
De boete is ook maar ¤1 per maand, een stuk minder dan de lokale bibliotheek hier. Daar betaal je ¤0,15 per dag, dus na een week zit je daar al overheen.
Omdat elke keer lenen weer ¤1,50 oplevert. Maar daarvoor mag je een boek wel twee maanden in huis houden, en je kunt hem ook nog eens twee maanden kosteloos verlengen.
1977 is voorbij vriend, je kunt beter vast naar een nieuw verdienmodel gaan kijken.
1977 is voorbij vriend, je kunt beter vast naar een nieuw verdienmodel gaan kijken.
Het boekje over de Berlijnse metro had 4,50 op de barcodesticker staan maar met pen was er 14,50 van gemaakt, dus zķ makkelijk verdienen ze extra knaken
Het boekje over de Berlijnse metro had 4,50 op de barcodesticker staan maar met pen was er 14,50 van gemaakt, dus zķ makkelijk verdienen ze extra knaken
Ik heb ook boeken voor 30 euro zien liggen die bij BOL.com tweedehands 49,95 moeten opbrengen. Zo misdadig is het allemaal niet hoor
Op zondag 23 oktober 2016 02:15 schreef Prins_Pils het volgende: Ik vond de prijzen ook heel schappelijk inderdaad! 30 euro voor mijn mooie boek over de verdwenen spoorlijnen, prima deal Wat kostte het jou Fles?
Op zondag 23 oktober 2016 02:19 schreef Prins_Pils het volgende: Iets als Blendle? Je mag een stukje lezen op de site maar als je meer wil moet je dokken.
Dat kan de NVBS nooit op poten zetten met de tienduizenden rechthebbenden in die boeken.
Volgens mij, was de uitleg van jullie teamnaam een mooiere actie, dan die toeter. Maar de sfeer zoals hij gisteren was,weer als vanouds en het was iets drukker dan vorig jaar. Alleen de score van ons team "Geerdijk Hbf" viel met 16 punten best wel wat tegen.
Volgens mij, was de uitleg van jullie teamnaam een mooiere actie, dan die toeter. Maar de sfeer zoals hij gisteren was,weer als vanouds en het was iets drukker dan vorig jaar. Alleen de score van ons team "Geerdijk Hbf" viel met 16 punten best wel wat tegen.
RTB Cargo heeft NS Traxx 186.122 gehuurd om goederentreinen te trekken. Krijg je een geel/blauwe loc voor een badslippertrein in plaats van voor een raampjestrein
Op zondag 23 oktober 2016 11:29 schreef Peterselieman het volgende: RTB Cargo heeft NS Traxx 186.122 gehuurd om goederentreinen te trekken. Krijg je een geel/blauwe loc voor een badslippertrein in plaats van voor een raampjestrein
Op zondag 23 oktober 2016 13:05 schreef greavy het volgende: De perrons langs sporen 3, 5, 8 en 10 aan de Rotterdamse zijde worden verbreed, maar de sporen worden niet verlegd.
Ze worden dus niet verbreed, maar ze storten de kuil die nu door de sporen 4 en 9 gevormd wordt, dicht en bestraten dat.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe