wow! Ben niet verbaasdquote:Op maandag 14 november 2016 20:49 schreef vinnypassy het volgende:
Ik ben gevraagd om tweede kerstdag betaalt te gaan koken ()
Sorry, weet niet genoeg van menu's samentellen e.d. om je hier antwoord op te geven, maar die aardappelsterren heb ik vast op mijn pinterest opgeslagen. Wat een leuk idee!quote:
Hmm ja misschien wel. Daarom ook daarna de frisse spoom. Maar sowieso ga ik het nog voorproeven natuurlijkquote:Op maandag 21 november 2016 16:31 schreef MrsDuck het volgende:
Klinkt goed! Al twijfel ik of de combi van de tompouce (wat natuurlijk een variant is van een pasteibakje) en uiencompote qua textuur een goede is. Het is beide zacht en met zoete tonen, de crunch komt van het bladerdeeg. Ik denk dat een beetje salade frisser is en daar zou je natuurlijk een rode kersttwist aan kunnen geven met roodlof, cranberries ed.
Ja ik vond ze ook erg leukquote:Op maandag 21 november 2016 16:44 schreef Bleie het volgende:
[..]
Sorry, weet niet genoeg van menu's samentellen e.d. om je hier antwoord op te geven, maar die aardappelsterren heb ik vast op mijn pinterest opgeslagen. Wat een leuk idee!
Kopje tomatensoep, pindasoep of wontonsoep? Pangsit goreng? DimSum? Daar zijn vast ook wel vegetarische varianten van te maken.quote:Op maandag 21 november 2016 19:21 schreef Aphrodyte het volgende:
Net als de voorgaande jaren wordt het dit jaar weer eerste kerstdag een driegangen diner in handen van mij en mijn moeder en tweede kerstdag een diner buiten de deur.
Wij zijn vegetariërs; dit jaar wordt het waarschijnlijk een Indonesisch thema.
Ik denk aan een rijsttafel met onder andere oerap, seitan sateh, blado kentang en sambal goreng telor met als dessert pisang goreng en ijs.
Ik zoek eigenlijk alleen nog naar een geschikt voorgerecht. Iemand suggesties?
Hmm, wontonsoep is wel een goed idee ja. Heldere bouillon lijkt me wel fijn om ruimte te houden voor de rijssttafel.quote:Op woensdag 23 november 2016 12:09 schreef MrsDuck het volgende:
[..]
Kopje tomatensoep, pindasoep of wontonsoep? Pangsit goreng? DimSum? Daar zijn vast ook wel vegetarische varianten van te maken.
Lijkt me wel lekker hoor, zo'n uitgebreid Indonesisch dinerquote:Op woensdag 23 november 2016 12:32 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Hmm, wontonsoep is wel een goed idee ja. Heldere bouillon lijkt me wel fijn om ruimte te houden voor de rijssttafel.
Vegetarische gyoza dacht ik ook al aan, alleen zijn deze twee dingen niet Indonesisch. Maar eigenllijk vind ik ze wel goed passen, dus bedankt voor de tip!
Hoe kom jij er aan dan?quote:Op woensdag 23 november 2016 21:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb net een Jamie Oliver kerstkookboek, heb hem doorgebladerd en ziet er goed uit maar ik heb weinig ruimte.. dus voor 15 euro (excl. verzendkosten) mag iemand hem kopen
gewonnenquote:
Op woensdag 23 november 2016 21:55 schreef uniekhoorn het volgende:
gister genomen foto alleen even doorgebladerdquote:Op woensdag 23 november 2016 21:57 schreef miss_sly het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 23 november 2016 21:55 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
gewonnen
[/quotes]
Tof!
Is het Nederlands of Engels? Indien Nederlands wil ik het wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Knakworst met bladerdeeg/ croissantdeegquote:Op dinsdag 29 november 2016 17:33 schreef Myraela het volgende:
Mensen, ik moet wat simpele, goedkope en voor de kinderen leuke hapjes hebben. Hebben jullie leuke ideeën? Ik moet de ochtend gewoon werken, dus erg veel tijd heb ik niet. Ook wil ik er niet teveel geld aan uitgeven, het zijn geen mensen die duurdere producten waarderen.
Ik heb nu:
Chip en dip
Gehaktballetjes
Kipkerrie saucijzenbroodjes
Roze gevulde eieren
Crostini met brie, honing en walnoten
Krabkoekjes met citroendip
Kokosgarnalen
Ik doe al kip saucijzenbroodjes, dus dat vind ik dan al teveel op die eerste twee opties lijken. Wraps zijn nog wel een idee, maar misschien iets te saai.quote:Op dinsdag 29 november 2016 17:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Knakworst met bladerdeeg/ croissantdeeg
Mini sate-spiezen
En ik weet niet of het inmiddels alweer hip is, maar wraps met zalm of kip doen het ook altijd wel goed.
Vind ik altijd wel lekker met geitenkaas, maar ben bang dat ze dat niet eten. Aan de ene kant wil ik geen te saaie dingen maken, maar aan de andere kant zijn het mensen die gewoon niets eten wat ze niet kennen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |