Heb je die nog vervangen of gewoon weggelaten?quote:Op donderdag 22 december 2016 10:51 schreef MutedFaith het volgende:
Oh, dat probleem had ik niet want ik gebruikte sowieso al geen gedroogde shiitakes. Die kon ik namelijk de eerste keer dat ik m maakte niet vinden.
bladerdeegspektwisters.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:41 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Heb je die nog vervangen of gewoon weggelaten?
@ iedereen met tussengerechttips: thanks! Helaas lust een deel van de eters veel nietGeitenkaas, bietjes, kabeljauw, etc. Ik ben nu uitgekomen op waterkerssoep, dat vind ik zelf erg lekker en is volgens mij niet al te exotisch van smaak.
Iemand een leuk idee voor een krokantje o.i.d. bij een soep? Als ik google vind ik vooral een soort tuille van parmezaan, sowieso leuk maar misschien zijn er meer ideeën.
Spek jonge, waar is de spek.quote:Op donderdag 22 december 2016 12:08 schreef MutedFaith het volgende:
Als krokantje bij de soep:
Snij met een pizzaroller een plakje bladerdeeg in 4 lange repen. Besmeer met ei, strooi daar kaas en oregano overheen. Zet in een oven tot t bladerdeeg gaar is. Laat iets afkoelen.
Bladerdeegkaasstengels.
Recept?quote:Op maandag 31 oktober 2016 18:45 schreef Queenshore het volgende:
-Geglaceerde wortelen met honing,sinaasappel en tijm.
Ben bang dat ik het uit de losse pols heb gedaan. Redelijk bekende combinatie dus google biedt vast soelaas. Mijn recept is gewoon geschilde worteltjes(met steeltje, staat mooi) even in boter "bakken" met tijm. Afblussen met sinaasappelsap en honing. Inkoken tot de wortels gaar zijn en het sap stroperig. Crowd pleaser. Zout en peper etc lijkt me vanzelfsprekend. Succes!quote:
Geen we proberen, bedankt!quote:Op donderdag 22 december 2016 19:14 schreef Queenshore het volgende:
[..]
Ben bang dat ik het uit de losse pols heb gedaan. Redelijk bekende combinatie dus google biedt vast soelaas. Mijn recept is gewoon geschilde worteltjes(met steeltje, staat mooi) even in boter "bakken" met tijm. Afblussen met sinaasappelsap en honing. Inkoken tot de wortels gaar zijn en het sap stroperig. Crowd pleaser. Zout en peper etc lijkt me vanzelfsprekend. Succes!
Ik ga hem morgen voor het eerst maken.quote:Op donderdag 22 december 2016 10:08 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik zat nu eens serieus te kijken, maar ik snap um niet. Ze pleuren hele, gedroogde shhitakes in de soep en koken die een half uurtje? En dan serveren ze die zo, gewoon gekookt mèt steeltje en al??? En dat is lekker?
Ik had in mijn hoofd dat de hele santekraam tot romige emulsie gepureerd ging worden.... En de shiitakes toch zeker eerst geweekt.
Hm, ik zie een uitdaging.... De soep der soepen verbeteren.![]()
Vergeet de tijm niet;). Zoals je merkt vergeet ik meteen dingen als ik uit moet leggen hoe ik iets uit de losse pols doe.quote:
Laagjes biet en verse geitekaas!quote:Op donderdag 22 december 2016 09:26 schreef borisz het volgende:
Toch nog een last minute call voor een saladevoorgerecht. Nu nog de inspiratie. Iemand tips?
Shiitakes zijn altijd lekkerder als je ze eerst weekt. Overgieten met kokend water en nachtje of een paar uur laten weken. Het weekwater kun je als soepbasis gebruiken, ik ga shiitake bouillonblokjes gebruiken, met het weekwater dus.quote:Op donderdag 22 december 2016 19:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ga hem morgen voor het eerst maken.Geen ervaring met gedroogde shiitakes. Blijft dat hard? Ik was sowieso van plan om alles door een zeef te halen. Ik wil hem als tussengerecht serveren, dus zonder alles erin.
Honing, mosterd en tijmquote:Op donderdag 22 december 2016 21:51 schreef zlotka het volgende:
We hebben een mooie beenham van 2 kilo liggen hier, wil deze graag op de barbecue klaarmaken. Deze is al gepekeld maar nog niet gerookt. Ik zou deze graag indirect willen garen tot een kern van ongeveer 67 graden. Iemand nog suggesties wat ik hier verder mee kan doen? Ik weet niet zo goed of ik hem nog moet rubben of dat ik een glaze wil maken. Wat zijn jullie ervaringen
Hoewel ik truffelrisotto echt lekker vind, lijkt het me wel heel zwaar voor een voorgerecht, dan moet je echt een heel klein beetje doen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:02 schreef FutureFairytale het volgende:
2e kerstdag ben ik verantwoordelijk voor het voorgerecht.
Ik dacht eerst aan truffelrisotto (zo'n rondje) met een paar plakjes eendenborst p.p.
Maar nu twijfel ik... Ik ga nog ff dit topic door voor een leuk voorgerecht voor 8 volwassenen en 2 kleuters.
1e Kerstdag ga ik beef wellington maken volgens recept van AH. Eerste keer
hmm en heb je niet per ongeluk stukjes eigeel mee gepakt? ik pak uit voorzorg de laatste druppels eiwit niet mee. het enige dat ik verder nog kan bedenken is niet genoeg ontvet of niet lang genoeg geklopt.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Om nog even te checken of de pavlova nog goed zou gaan ben ik vadaag even gaan testen met dochterlief...maar het lukt me niet meer om het geheel stijf te krijgen![]()
Ik heb met citroensap het materiaal vooraf schoongemaakt
eerste poging, suiker bij eitwit en kloppen...lukte niet maar bedacht me toen ook dat ik dat normaal niet gelijk helemaal meng
dus poging 2 eiwit beetje kloppen en vervolgens langzaam de suiker erbij...lukte niet
poging 3..eerst eiwit stijfkloppen...lukte ook niet
normaal lukt het altijd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |