Ik vind absoluut niet dat de blanke man aangevallen wordt, maar onder andere Hoink had het over 'de superieure witman', dat is gewoon discriminatie.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:21 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik lees veel reacties van mensen die het idee hebben dat de blanke mens aangevallen wordt. Zelf zie ik dat niet echt terug. Zie vooral mensen die zo'n ouderwetse karikatuur met al zn verwijzingen uit een naar verleden niet meer vinden passen bij deze tijd.
Dan kunnen ze niet meer vervolgt worden, maar volgens jou houdt de misdaad en racisme dan ook daadwerkelijk op met bestaan alsof t nooit gebeurt is?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:20 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Misdaden kunnen verjaren ja, zeker in Nederland.
Ik heb vroeger met veel plezier Zwarte Piet gespeeld omdat ook ik geen notie had van de achterliggende associaties. Dat zou ik tegenwoordig niet meer kunnen nu ik die naïviteit heb verloren. Ik voel me echter niet aangevallen omdat ik er in het verleden met plezier aan heb meegedaan.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:21 schreef Baconbus het volgende:
Ik lees veel reacties van mensen die het idee hebben dat de blanke mens aangevallen wordt. Zelf zie ik dat niet echt terug. Zie vooral mensen die zo'n ouderwetse karikatuur met al zn verwijzingen uit een naar verleden niet meer vinden passen bij deze tijd.
Als jij dat zo ziet.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:21 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Een mensbeeld sterft niet met de slachtoffers. Daar lijk je nogal moeite mee te hebben.
Wit superioriteitsdenken.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:22 schreef BoneThugss het volgende:
Ik vind absoluut niet dat de blanke man aangevallen wordt, maar onder andere Hoink had het over 'de superieure witman', dat is gewoon discriminatie.
Nee.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:23 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dan kunnen ze niet meer vervolgt worden, maar volgens jou houdt de misdaad en racisme dan ook daadwerkelijk op met bestaan alsof t nooit gebeurt is?
Ohja tuurlijk, nu is het ineens 'anders'.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:24 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Wit superioriteitsdenken.
Dat is iets heel anders.
De vage herkomst legitimeert het in stand houden van onmiskenbare associatie met koloniale onderdrukking op geen enkele manier.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:23 schreef BoneThugss het volgende:
We weten simpelweg niet waar ZP vandaan komt, teveel verhalen.
Superioriteitsdenken is een idee. Geen persoon.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:25 schreef BoneThugss het volgende:
Ohja tuurlijk, nu is het ineens 'anders'.
De 'witte mens' bestaat niet.
We weten niet waar het vandaan komt.quote:
ASSOCIATIE.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:26 schreef BoneThugss het volgende:
We weten niet waar het vandaan komt.
De 'witman' is geen persoon?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:26 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Superioriteitsdenken is een idee. Geen persoon.
Ja, leuk, 86 procent van Nederland maakt die 'associatie' dus niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:27 schreef hoink581 het volgende:
[..]
ASSOCIATIE.
ASSOCIATIE.
ASSOCIATIE.
En wat als je feitelijk 200 jaar verder bent maar er nog steeds sprake is van een karikatuur die door die tijd ontstaan is? Dan hebben mensen volgens jou geen recht van spreken meer omdat het een karikatuur van 200 jaar geleden is?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:24 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nee.
Maar als we 200 jaar verder zijn mogen mensen er wel eens over op houden.
Ik heb je in deze reeks het meerdere malen zien gebruiken.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:29 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Quote even waar ik deze term heb gebruikt. Pas dan beantwoord ik deze vraag.
Ten eerste kloppen je statistieken niet i.c.m. deze uitspraak. Zelfs als je dat negeert dan betekent dat je associatie wel bestaat, anders was het minstens 99 procent geweest. Daarbij groeit de associatie onder de bevolking zodra daar op gewezen wordt.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:29 schreef BoneThugss het volgende:
Ja, leuk, 86 procent van Nederland maakt die 'associatie' dus niet.
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:31 schreef BoneThugss het volgende:
Ik heb je in deze reeks het meerdere malen zien gebruiken.
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:29 schreef hoink581 het volgende:
Quote even waar ik deze term heb gebruikt.
Google het woord anders even want wat hij bedoelt is niet discriminerend. Het is een idee, een mindset.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:31 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik heb je in deze reeks het meerdere malen zien gebruiken.
Dan passen we het aan en maken we er een leuk feest van!quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:30 schreef Baconbus het volgende:
[..]
En wat als je feitelijk 200 jaar verder bent maar er nog steeds sprake is van een karikatuur die door die tijd ontstaan is? Dan hebben mensen volgens jou geen recht van spreken meer omdat het een karikatuur van 200 jaar geleden is?
Dat laatste is nogal een open deur.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:32 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ten eerste kloppen je statistieken niet i.c.m. deze uitspraak. Zelfs als je dat negeert dan betekent dat je associatie wel bestaat, anders was het minstens 99 procent geweest. Daarbij groeit de associatie onder de bevolking zodra daar op gewezen wordt.
Ik heb je het nog steeds niet zien ontkrachten. (Geveinsde) onwetendheid pleit je niet vrij.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:33 schreef BoneThugss het volgende:
Die mensen beroepen zich op 'blackface' en dat is gewoon een kulverhaal.
Die kan de dialoog aangaan zonder de stelling al gelijk te verwerpen. Hetgeen wat je continue doet.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:34 schreef BoneThugss het volgende:
daar kan de blanke man die voor Piet speelt weinig aan doen lijkt mij.
Wat is daar gewoon zo kul aan?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:33 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dan passen we het aan en maken we er een leuk feest van!
Die mensen beroepen zich op 'blackface' en dat is gewoon een kulverhaal.
Dat verhaal is al meerdere malen ontkracht hier, het is hier geen Amerika.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:35 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ik heb je het nog steeds niet zien ontkrachten. (Geveinsde) onwetendheid pleit je niet vrij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |