Ik respecteer iedereen zijn mening hierin, echter vind ik die mening wel onzin.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:07 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Het vooraf diskwalificeren van je gesprekspartner.
Dan heeft ironisch genoeg deze discussie ook geen zin. Dan kun je beter stoppen.

Yup, ik vond het altijd supervrolijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:09 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Maar het stak toch zo goed af tegen zwart?

Ja dat is gewoon een feit.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:09 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Maar het stak toch zo goed af tegen zwart?

Jij hebt al bepaald dat je ze niet valide vindt dus alles wat ze aandragen zul je afwijzen.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:08 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Vrij weinig, als ze nou een valide punt hadden, maar dat hebben ze niet.
Bovendien is dit niet de manier waarop onze democratie werkt, je kunt geen dingen gaan lopen eisen als zeer kleine etnische groep,

Je zwakt je eerste stelling af. Dat is precies wat deze post scriptum doet.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:08 schreef Montagui het volgende:
maar dat staat niet in de weg dat voor zo goed als alle karikaturale kenmerken ook alternatieve verklaringen bestaan die (met name m.b.t. de oorbellen) vanuit de Sinterklaastraditie plausibeler zijn dan de verwijzing naar negerslaven.

Zelf vind ik het een beetje eng.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, ik vond het altijd supervrolijk.

Zonder enige ironie dit durven schrijven.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:09 schreef BoneThugss het volgende:
Ik respecteer iedereen zijn mening hierin, echter vind ik die mening wel onzin.

Mis je 't nu al?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:10 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja dat is gewoon een feit.
En nu is het weg, door wat zeurpieten.

Nee hoor, maar refereren aan de slavernij komt nogal over als een calimerocomplex.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:11 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Jij hebt al bepaald dat je ze niet valide vindt dus alles wat ze aandragen zul je afwijzen.
In een democratie mag iedereen gehoord worden, ook de mensen waarvan anderen vinden dat ze geen stem mogen hebben of verdienen.

Ik denk dat hij in de war is met tolereren. Zoals een huilende baby in een vliegtuig.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:12 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Zonder enige ironie dit durven schrijven.
[ afbeelding ]

Ze mogen die mening van mij hebben, dus respecteer ik hun mening. Ik vind het wel de grootse onzin.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:12 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Zonder enige ironie dit durven schrijven.
[ afbeelding ]

Wat vind jij dan plausibeler en waarom?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:11 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Je zwakt je eerste stelling af. Dat is precies wat deze post scriptum doet.

Hoe is refereren naar slavernij een calimerocomplex?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:14 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nee hoor, maar refereren aan de slavernij komt nogal over als een calimerocomplex.
En dan ook nog dat domme 'argument', over dat 'racistische witdenken'. En dat is niet racistisch nee. Houd toch op.

Ik vind het er maar raar uitzien en in dit specifieke voorbeeld lijkt die man op dat plaatje meer op een neger dan Piet ooit heeft gedaan.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:14 schreef Montagui het volgende:
In het begin van dit topic #36 hebben we het even gehad over het uiterlijk van Zwarte Piet die wel door de beugel zou kunnen. Dus eentje zonder al die karikaturale opsmuk.
Daarom deze nogmaals gepost omdat die m.i. ok is, toch?
Geen kroeshaar, geen dikke rode lippen, geen oorbellen en geen pagepakje.
[ afbeelding ]
Moet wel zeggen dat ik hierbij een beetje een "Mr. Hanky" gevoel krijg

quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:15 schreef BoneThugss het volgende:
Ze mogen die mening van mij hebben, dus respecteer ik hun mening. Ik vind het wel de grootse onzin.
Respectquote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:15 schreef Baconbus het volgende:
Ik denk dat hij in de war is met tolereren. Zoals een huilende baby in een vliegtuig.

Dan tolereer je t. Respecteren is iets anders.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ze mogen die mening van mij hebben, dus respecteer ik hun mening. Ik vind het wel de grootse onzin.

Iedereen die toen leefde is allang dood en begraven.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:16 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Hoe is refereren naar slavernij een calimerocomplex?

Ook goed.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:16 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dan tolereer je t. Respecteren is iets anders.

Beweer je nu dat racisme en andere misdaden een houdbaarheidsdatum hebben en/of kunnen verjaren?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:17 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Iedereen die toen leefde is allang dood en begraven.
Wie weet heb ik voorouders die ooit zijn verkocht als slaaf, boeiend verder.

In het geval van de gouden oorbellen kan er inderdaad een overlap bestaan. Echter is het plausibeler dat het gegeven is overgenomen van een dominant beeld (karikatuur) dan van een christelijke referentie omdat die referentie zich niet manifesteert in de periode van voor de beïnvloeding door de karikatuur.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:15 schreef Montagui het volgende:
Wat vind jij dan plausibeler en waarom?
Dat oorbellen verwijzen naar slaven of naar zeelui?

Misdaden kunnen verjaren ja, zeker in Nederland.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:19 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Beweer je nu dat racisme en andere misdaden een houdbaarheidsdatum hebben en/of kunnen verjaren?

Ik lees veel reacties van mensen die het idee hebben dat de blanke mens aangevallen wordt. Zelf zie ik dat niet echt terug. Zie vooral mensen die zo'n ouderwetse karikatuur met al zn verwijzingen uit een naar verleden niet meer vinden passen bij deze tijd.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:18 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ook goed.
Ik vind het gewoon nogal een debiele mening om 'de blanke witman' hier de schuld in de schoenen te schuiven.

Een mensbeeld sterft niet met de slachtoffers. Daar lijk je nogal moeite mee te hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:17 schreef BoneThugss het volgende:
Iedereen die toen leefde is allang dood en begraven.

Dit.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:21 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik lees veel reacties van mensen die het idee hebben dat de blanke mens aangevallen wordt. Zelf zie ik dat niet echt terug. Zie vooral mensen die zo'n ouderwetse karikatuur met al zn verwijzingen uit een naar verleden niet meer vinden passen bij deze tijd.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |