abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 10:09:08 #76
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166076659
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 10:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Toch raakt het alleen een bepaald deel. Slechte stok dan.
Het is een kansloze missie, Zwarte Piet is nu eenmaal zwart, de naam zegt het al. :7
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_166076689
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 10:09 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Het is een kansloze missie
Ik denk het niet, maar we zullen zien.
pi_166076704
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 01:10 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Zwarte Pieten zonder kroeshaar, Zwarte Pieten zonder oorbellen, Zwarte Pieten met stroopwafel patroon, Zwarte Pieten met Kaaspatroon, Zwarte Pieten met blauwe/rode/paarse schmink.

Mocht allemaal niet baten...
Hoezo mocht niet baten? De meeste anti pieters waren er erg blij mee op een enkeling na. Bij de pro pieters werd dit amper tot niet geaccepteerd. Wat ging van vind ik helemaal niks tot regelrechte woede.

Heb je wel een beetje opgelet? Want elke aanpassing die er nu gedaan wordt wordt regelrecht verguist door een fikse groep die zich daarbij van letterlijk rasicme bediend. Er wordt zelfs opgeroepen tot boycott van winkels die het wagen wat aan piet te veranderen of geen piet te tonen. Scholen die het anders doen krijgen bedreigingen en een klachtenstroom van mensen die helemaal niets met die school te maken hebben.

Echt een beetje oneerlijk om naar die hele enkele anti pieter zoals Q te kijken die gewoon dwars doet om het dwars doen, maar die eng grote groep zware pro pieters die net zo dwars doen maar snel te vergeten. Want die laatste groep is het die nu de veranderingen tegen houdt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166076716
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 00:50 schreef richolio het volgende:

[..]

Nogmaals; dat jij vindt dat het er niet is, betekent niet dat het er ook echt niet is. Dat vind jij namelijk.

Dat jij vindt dat het er is betekent niet dat het er ook echt is. Dat vind jij namelijk.

En nu?
pi_166077005
quote:
Het is een kansloze missie
Wettelijk verbieden zal inderdaad niet lukken en dat is ook niet te hopen omdat je culturele processen niet in wetten moet willen vangen.

Het perspectief is echter al draaiende en als bedrijven en scholen zich blijven aanpassen dan volgt de rest van de maatschappij vanzelf. Het monopolie van Quincy Gario op deze discussie is gebroken en daarmee 'mainstream' gegaan.
pi_166077045
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 10:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoezo mocht niet baten? De meeste anti pieters waren er erg blij mee op een enkeling na. Bij de pro pieters werd dit amper tot niet geaccepteerd. Wat ging van vind ik helemaal niks tot regelrechte woede.

Heb je wel een beetje opgelet? Want elke aanpassing die er nu gedaan wordt wordt regelrecht verguist door een fikse groep die zich daarbij van letterlijk rasicme bediend. Er wordt zelfs opgeroepen tot boycott van winkels die het wagen wat aan piet te veranderen of geen piet te tonen. Scholen die het anders doen krijgen bedreigingen en een klachtenstroom van mensen die helemaal niets met die school te maken hebben.

Echt een beetje oneerlijk om naar die hele enkele anti pieter zoals Q te kijken die gewoon dwars doet om het dwars doen, maar die eng grote groep zware pro pieters die net zo dwars doen maar snel te vergeten. Want die laatste groep is het die nu de veranderingen tegen houdt.
Tendentieus gebruik van de zwart aangemerkte termen.

Wanneer de verhoudingen 86% - 14% is dan lijkt het me nogal wiedes dat je vaker geluid hoort vanuit die 86% wanneer die groep het ergens niet mee eens is dan vanuit die 14% wanneer die groep het er niet mee eens is. Bij beide partijen zitten radicalen e/o racisten.

M.i. valt namelijk die 'eng grote groep' wel mee. De meeste pro-Pieters uiten zich niet 'eng'. Social Media maakt het erger dan het is.

Wat dat betreft kan je misschien als voordeel van het project van Quinsy wel meenemen dat hij het latent racisme onder een (klein) deel van de bevolking onder de aandacht heeft gebracht (zo dat al niet bekend was).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166077091
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 10:39 schreef Montagui het volgende:
die 86% wanneer die groep het ergens niet mee eens is dan vanuit die 14% wanneer die groep het er niet mee eens is. Bij beide partijen zitten radicalen e/o racisten.
Deze statistieken duiden enkel op gemeentes die dit jaar wel of geen verandering in hun optocht doorvoeren. Het heeft niet bijster veel met de opvattingen van de Nederlanders als collectief te maken.
pi_166077364
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 10:41 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Deze statistieken duiden enkel op gemeentes die dit jaar wel of geen verandering in hun optocht doorvoeren. Het heeft niet bijster veel met de opvattingen van de Nederlanders als collectief te maken.
Lul toch niet zo stom man.

"Marc Giling van het Sint- en Pietengilde is niet verrast dat de traditie stand houdt. ,,Alle veranderingen die in de media breed worden uitgemeten, geven een vertekend beeld. De overgrote meerderheid ziet geen enkele reden iets te veranderen."

Overgrote meerderheid ziet geen enkele reden iets te veranderen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166077395
quote:

[..]

Het is een kansloze missie, Zwarte Piet is nu eenmaal zwart, de naam zegt het al. :7
Ik mag toch hopen van niet.
Met 25 jaar zou dit toch wel verdwenen moeten zijn zo lijkt me. Toekomstige volwassenen zullen ook meer wereldburgers zijn gok ik zo.
wooblabalurg
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 11:04:30 #85
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166077428
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 11:02 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen van niet.
Met 25 jaar zou dit toch wel verdwenen moeten zijn zo lijkt me. Toekomstige volwassenen zullen ook meer wereldburgers zijn gok ik zo.
Witte en/of regenboog Pieten, ik erken ze niet.
pi_166077483
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 10:58 schreef BoneThugss het volgende:
Lul toch niet zo stom man.

"Marc Giling van het Sint- en Pietengilde is niet verrast dat de traditie stand houdt. ,,Alle veranderingen die in de media breed worden uitgemeten, geven een vertekend beeld. De overgrote meerderheid ziet geen enkele reden iets te veranderen."

Overgrote meerderheid ziet geen enkele reden iets te veranderen.
Dit is geen wetenschappelijk instituut en de uitspraak is niets meer dan een reactie vanuit de perceptie van 1 van de 2 initiatiefnemers die het Sinterklaasfeest op de lijst van immaterieel erfgoed willen hebben.

Dat nu nog een overgrote meerderheid geen reden tot verandering ziet is geen teken dat het debat zich niet naar een breder terrein heeft verplaatst. Het is 'nog maar' 3 jaar aan de gang en de houding van de media en bedrijven zijn in die drie jaar al veranderd.
pi_166077488
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 11:04 schreef Mo_Muffin het volgende:
Heel volwassen.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 11:10:16 #88
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166077514
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 11:08 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Heel volwassen.
Lekker negeren, de zeurpieten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_166077517
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 11:04 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Hopelijk doen de kinderen dat dan wel want daar gaat t om volgens velen bij dit onschuldige kinderfeest vol tradities.
wooblabalurg
pi_166077526
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 11:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

Lekker negeren, de zeurpieten.
Flauw hoor.
wooblabalurg
  donderdag 20 oktober 2016 @ 11:11:46 #91
38496 Perrin
pi_166077535
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 11:11 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Flauw hoor.
Piet aanpassen zodat het geen karikatuur meer is, zou meer dan voldoende moeten zijn.
pi_166077562
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 10:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tendentieus gebruik van de zwart aangemerkte termen.

Wanneer de verhoudingen 86% - 14% is dan lijkt het me nogal wiedes dat je vaker geluid hoort vanuit die 86% wanneer die groep het ergens niet mee eens is dan vanuit die 14% wanneer die groep het er niet mee eens is. Bij beide partijen zitten radicalen e/o racisten.

M.i. valt namelijk die 'eng grote groep' wel mee. De meeste pro-Pieters uiten zich niet 'eng'. Social Media maakt het erger dan het is.

Wat dat betreft kan je misschien als voordeel van het project van Quinsy wel meenemen dat hij het latent racisme onder een (klein) deel van de bevolking onder de aandacht heeft gebracht (zo dat al niet bekend was).
Met die eng grote groep wijs ik naar de zware pro pieters, die bestaat uit meer mensen dan iedereen lief zou moeten zijn.
Feit is dat die het hardste van allemaal brullen en veranderingen tegen willen houden, anderen willen dwingen zp op hun manier te beleven.

Natuurlijk doen quinsy en co hetzelfde, maar dan van de andere kant, laten we daar geen misverstanden over laten bestaan. Dat vind ik net zo laakbaar. Maar dat net doen alsof het de anti pieters zijn die de pogingen tot aanpassing/verruiming hebben gefrustreerd doet de werkelijkheid zeer tekort.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166077566
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 11:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Piet aanpassen zodat het geen karikatuur meer is, zou meer dan voldoende moeten zijn.
Dus geen oorbellen, lippenstift en zwartgeplamuurt of wanneer is t geen karikatuur meer?
wooblabalurg
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 11:18:33 #94
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166077641
quote:

[..]

Heel volwassen.
Draai het eens om. :')
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 11:21:48 #95
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166077698
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 11:13 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dus geen oorbellen, lippenstift en zwartgeplamuurt of wanneer is t geen karikatuur meer?
Nooit geweten dat die 'slaven' sieraden en make-up droegen.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 11:23:22 #96
38496 Perrin
pi_166077726
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 11:13 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zwarte kleur moet prima kunnen toch. Oorbellen en dikke rode lippen zou ik dan laten om verwarring te voorkomen.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 11:24:29 #97
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166077740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 11:23 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zwarte kleur moet prima kunnen toch. Oorbellen en dikke rode lippen zou ik dan laten om verwarring te voorkomen.
Alsof Sinterklaas geen karikatuur is, ik draag ook geen jurk en lange baard, ik voel me beledigd.
pi_166077742
quote:

[..]

Dit is geen wetenschappelijk instituut en de uitspraak is niets meer dan een reactie vanuit de perceptie van 1 van de 2 initiatiefnemers die het Sinterklaasfeest op de lijst van immaterieel erfgoed willen hebben.
''Er is weinig steun voor aanpassingen aan Zwarte Piet. Een overgrote meerderheid (83%) vindt dat het uiterlijk niet moet worden aangepast. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder 27.000 leden van het Opiniepanel.''

Uit 2014.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166077750
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 11:21 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Nooit geweten dat die 'slaven' sieraden en make-up droegen.
Wil je een linkje voor meer info?
wooblabalurg
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2016 @ 11:25:37 #100
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166077760
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 11:25 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wil je een linkje voor meer info?
Nee, dank je.