Omdat ik die lekker vind? En die met boekweit vond ik minder lekker. Dus daarom.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:18 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waarom wil je precies hetzelfde als je elders hebt geproefd.
Streef niet naar het beste, streef naar béter.
Ja die dingen zijn zeker niet verkeerd, kant en klare pannenkoeken daarentegen .......quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:49 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Voor mij was het een openbaring
Ik zou die pan maar even laten... De kans dat die het verschil maken is kleiner dan het weglaten van boekweit en het zorgen voor meer lucht in je beslag door voldoende tijd voor de gist om echt gas te vormen en/of je voegt bakpoeder toe.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:15 schreef Postbus100 het volgende:
Jakkes, mensen, is het nou nodig om elkaar hier zo aan te vallen? Niet leuk om door te lezen![]()
Ik vroeg alleen maar naar de truc waardoor je poffertjes krijgt zoals je ze bij de poffertjeskraam krijgt (ja, rare TT, I know).
Gebruiken ze daar boekweit, dan bak ik ze met boekweit. Gebruiken ze geen boekweit, dan bak ik ze zonder boekweit. Blijkbaar mogen ze ze dan volgens sommige users hier geen poffertjes heten, maar dat boeit me niet. Ik wil graag die smaak nabootsen. En blijkbaar is dat zonder boekweit en met een speciale gietijzeren (of koperen) pan. Ik ga eens onderzoeken.
Zo maak ik ze ook altijd. Maar moet zeggen dat een pak Koopmans aardig in de buurt komt.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 17:16 schreef sirdanilot het volgende:
https://www.bakkenzoalsom(...)s-met-boekweit.html/
Zó horen ze.
Al het andere zijn blinis of kleine pannenkoekjes en géén poffertjes.
Gesnob? Volgens mij begon jij zelf over de gietijzeren pan.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik zou die pan maar even laten... De kans dat die het verschil maken is kleiner dan het weglaten van boekweit en het zorgen voor meer lucht in je beslag door voldoende tijd voor de gist om echt gas te vormen en/of je voegt bakpoeder toe.
Dat gesnob kun je maar beter negeren.
Ik ben nog nooit in de Efteling geweestquote:Op donderdag 20 oktober 2016 21:36 schreef Tuned22 het volgende:
Wat zijn jullie allemaal lief voor elkaar zeg![]()
Nog even en we doen een gezellige topicmeet bij de poffertjeskraam in de Efteling
Wel het verkleinwoord gebruiken Mini, ookal zijn poffertjes voor jou reusachtig misschienquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 08:29 schreef minilot het volgende:
TS, ik waarschuw je vast: restaurant 't Poffertje in de Efteling serveert klassieke poffertjes met een snuf boekweit in de mix.
Verder topic opgeruimd. Het graag bij de poffers houden, lieve mensen! Thanks.
In.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 21:36 schreef Tuned22 het volgende:
Wat zijn jullie allemaal lief voor elkaar zeg![]()
Nog even en we doen een gezellige topicmeet bij de poffertjeskraam in de Efteling
Ik ben voordeliger uit als ik een poffertjespan koopquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 14:56 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
In.
Voor de poffertjes van de Efteling zou ik zo een kaartje kopen en naar Kaatsheuvel rijden.
Dat klopt!quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:43 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Kant en klare poffertjes 4 minuten op 180 graden in de airfryer!
Smaken net zo als bij de poffertjeskraam
En Boekweit.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 18:12 schreef sirdanilot het volgende:
Alleen hoort dat eigenlijk wel met rozijnen erin
Poffertquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 09:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wel het verkleinwoord gebruiken Mini, ookal zijn poffertjes voor jou reusachtig misschien
Want er bestaan ook pofferts
http://www.dideldom.com/resepten/povverd.shtml
quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:43 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Kant en klare poffertjes 4 minuten op 180 graden in de airfryer!
Smaken net zo als bij de poffertjeskraam
Drie in de pan hoeft niet met boekweit volgens mij maar wij maakten dat eigenlijk nooit.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 18:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En Boekweit.
Ik vraag me nog steeds af hoe jij denkt dat het allemaal volgens strenge regels moet omdat het anders niet volkseigen en authentiek is. Het is puur kooknazisme fundamentalisme m.i. Terwijl je gewoon puur iets willekeurigs kunt doen met uitstekend resultaat. Het luistert allemaal niet zo nauw. Laat dat los.![]()
Piet heeft altijd gelijk 😴quote:Op donderdag 20 oktober 2016 07:58 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je nog gelijk ook!
Prachtig! Hier laten ze trouwens dus wel ruimte over voor poffertjes met alleen tarwebloem. En stroop er dus doorheen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 13:59 schreef Curiosity het volgende:
Hier een recept uit een boek van 1964.
[ link | afbeelding ]
Maar natuurlijk. Doe ik straks even.quote:Op zondag 23 oktober 2016 15:22 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Prachtig! Hier laten ze trouwens dus wel ruimte over voor poffertjes met alleen tarwebloem. En stroop er dus doorheen.
Schaamteloze vraag: kan je ook een foto maken van dat volledige recept daaronder (poffert)
Alstublieftquote:Op zondag 23 oktober 2016 15:22 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Prachtig! Hier laten ze trouwens dus wel ruimte over voor poffertjes met alleen tarwebloem. En stroop er dus doorheen.
Schaamteloze vraag: kan je ook een foto maken van dat volledige recept daaronder (poffert)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |