Waar wil jij je spullen dan verkopen ?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:11 schreef BoneThugss het volgende:
Je moet ook nooit op Mp 'zaken' doen.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:14 schreef kude82 het volgende:
[..]
Waar wil jij je spullen dan verkopen ?
Vraag & Aanbodquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:14 schreef kude82 het volgende:
[..]
Waar wil jij je spullen dan verkopen ?
Dit ja.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:20 schreef Elvi het volgende:
Nooit binnen laten. Altijd bij de voordeur blijven staan.
Ik heb al heel veel via Marktplaats verkocht en nooit enig probleem gehad. Ik selecteer wel op taalgebruik bij het eerste mailcontact. Met jou zou ik al geen zaken doen vanwege 'me vader'.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:09 schreef kude82 het volgende:
Ik had een mobiel telefoon op Marktplaats gezet wat niet goed was afgelopen.
De koper kwam bij mij thuis om de telefoon te bekijken.
Maar hij vond de telefoon waardeloos en te oud en ...
Terwijl de telefoon echt niet eens een kras op het beeldscherm had en ook achterkant krasloos was vond iet het toch niets. Zijkant had een lichte krasje had ik ook in de advertentie vermeld. Ik heb zelfs als "gebruikt" gemarkeerd terwijl veel mensen zo'n telefoon wel direct op "zgan" zou selecteren. Plotseling wilde hij 50 euro korting of 20 reiskosten vergoeding. Heel verbaasd keek ik hem aan. Hij keek ook hele tijd rond in huis net alsof hij naar iets zocht.
Toen zei ik dat we maar een agent moeten bijhalen en toen liep hij meteen weg.
Me vader werd boos op me dat ik vreemde mensen thuis haalde en wilde niet meer zoiets meemaken.
Is thuis verkopen wel veilig en hoe doen jullie dat ? Is het niet beter om gewoon ergens bij een winkel af te spreken ofzo ?
Als ik dingen zou verkopen die niet pluis zijn had ik niet eens thuis verkocht. Maar is dat volgens jou enige reden om niet thuis durven af te spreken. Heb je geen privacy en dergelijke ?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:22 schreef MCH het volgende:
Para mensen die niet thuis durven af te spreken. Dan verkoop je ook dingen die niet pluis zijn of wel?
Of als ze 2 maanden actief zijn op MPquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:22 schreef Tinos85 het volgende:
Altijd een beetje goed filteren qua biedingen. Ik had m'n iPhone 6 voor een prima prijs aan een normale man verkocht.
Zodra ik een mailtje ontvang in gebrekkig Nederlands of gewoon niet normaal opgesteld qua taalgebruik reageer ik al niet eens.
Iemand die 50 euro korting of 20 euro reiskostenvergoeding flikker ik helemaal gelijk de deur uit. Beetje normaal doen.
Meen je dat ? Maar waarom is taalgebruik dan zo bepalend. eerlijke mensen kunnen ook slechte Nederlands schrijven. Was nog laatst op nieuws dat leerlingen ontzettend veel zwak hadden met NL Taal les.quote:
Hoezo wordt mijn privacy geschonden als iemand in de deuropening staat? Of schreeuw jij ook door de brievenbus dat de bezorger van tnt het pakketje wel op de oprit mag leggen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:28 schreef kude82 het volgende:
[..]
Als ik dingen zou verkopen die niet pluis zijn had ik niet eens thuis verkocht. Maar is dat volgens jou enige reden om niet thuis durven af te spreken. Heb je geen privacy en dergelijke ?
Er kan zomaar iemand voor de deur komen die misschien gek in zen hoofd is. Veiligheid of misschien zelfs alleen om ellende te voorkomen en je familie beschermen.99 keer gaat het goed maar wat als het niet goed gaat.
Natuurlijk zijn er ook eerlijke mensen die slecht Nederlands schrijven. Die mis ik dan als klant. Maar de mensen die goed Nederlands schrijven zijn wel -veel- beter te vertrouwen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:30 schreef kude82 het volgende:
[..]
Meen je dat ? Maar waarom is taalgebruik dan zo bepalend. eerlijke mensen kunnen ook slechte Nederlands schrijven. Was nog laatst op nieuws dat leerlingen ontzettend veel zwak hadden met NL Taal les.
Ten eerste hen je je adres al bekend gemaakt en wat voor een product thuis ligt. En hoe je eruit ziet.quote:
Dus je slaapt vannacht slecht?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:33 schreef kude82 het volgende:
[..]
Ten eerste hen je je adres al bekend gemaakt en wat voor een product thuis ligt. En hoe je eruit ziet.
Oke maar de grote criminelen en oplichters zijn toch wel mensen die intelligent en goed opgeleid zijn en super goed teksten schrijven. Maar in dit geval toch wel effectief als factor op MP want grote criminelen komen niet op MP dingen kopen lijkt me.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er ook eerlijke mensen die slecht Nederlands schrijven. Die mis ik dan als klant. Maar de mensen die goed Nederlands schrijven zijn wel -veel- beter te vertrouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |