ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op maandag 17 oktober 2016 16:25 schreef Prins_Pils het volgende: Ja ho, heb ik al definitief 'ja' gezegd? Wanneer moet ik dat doen? Treinreis wordt dus ¤80.-? + 40 hotel, +20 naar Arnhem, + vreten en drinken, + boot want die zal ook niet gratis zijn, wordt dus om en nabij ¤180-¤200.-? Nee, dat is me teveel, wil in feb ook nog weg met een vriend. Dus nee, sorry
Trein Deventer-Arnhem: ¤5,10 (korting, desnoods reis ik wel via Deventer) Trein Arnhem-Konstanz: ¤39 (schatting) Hotel: ¤40 Catamaran: ¤10,50 Trein Konstanz-Arnhem: ¤53 (schatting) Trein Arnhem-Deventer: ¤5,10
Totaal dus ¤152,70 excl. eten en drinken
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vanavond moet iedereen zijn mind upgemaked hebben over die hotelkamers, dan ga ik dat vastleggen. Nu hebben we 3 + 4, maar dat wordt dus 3+2? Of 2+2+1? Of nog weer wat anders?
Barre gaanders - fles - dennis - james - greavy - peter - ReisT - bitlord (?)
quote:
Op maandag 17 oktober 2016 16:32 schreef Dr_Flash het volgende: Vanavond moet iedereen zijn mind upgemaked hebben over die hotelkamers, dan ga ik dat vastleggen. Nu hebben we 3 + 4, maar dat wordt dus 3+2? Of 2+2+1? Of nog weer wat anders?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wer in den Jahren 2013 bis 2016 ein entsprechendes Gruppenticket gebucht hat, hat jetzt nämlich die Chance auf einen eCoupon in Höhe von 50 Euro. Die Auswahl der Teilnahmeberechtigten erfolgt bei dieser Aktion nach dem Zufallsprinzip, wobei du per E-Mail benachrichtigt wirst.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 17 oktober 2016 16:41 schreef James1988 het volgende: Ik slaap ook liever alleen en daarnaast schijn ik echt heel hard te snurken. Dat doe ik mijn kamergenoten liever niet aan
Op maandag 17 oktober 2016 16:58 schreef greavy het volgende: Ik heb een "DZ" geboekt, een Doppelzimmer voor éénpersoonsgebruik volgens de bevestiging. "DZ zur Einzelnutzung". ¤68
Eens kijken of ik vannacht net na 0:00 kan aanvragen. Toen met dat rondje via Luxemburg met overnachting had ik ook voor een reis met een kennis naar Frankrijk 3 maanden later 's nachts om 0:03 tickets geboekt
Ik hoor het morgen wel. Niet alleen de prijs maar ook de wagen- en zitplaatsnummers en de tijden en de treinnummers. En als het kan ook de kilometers graag
Iemand hier al eens in York, in het spoorwegmuseum geweest? Als ik daar rond 13:30 arriveer op een zondagmiddag, heb ik dan in 4,5u alles wel gezien? Vast wel toch?
Ik moet even bekennen dat ik echt ieder jaar weer oprecht geniet van het 'gedoe' (niet negatief bedoeld, in tegendeel zelfs!) rondom het nieuwjaarsrondje
Op maandag 17 oktober 2016 20:47 schreef greavy het volgende: Iemand hier al eens in York, in het spoorwegmuseum geweest? Als ik daar rond 13:30 arriveer op een zondagmiddag, heb ik dan in 4,5u alles wel gezien? Vast wel toch?
Volgens mijn vader en opa heb je 8 uur nodig maar volgens Google is 2,5 uur genoeg.
Op maandag 17 oktober 2016 20:48 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik moet even bekennen dat ik echt ieder jaar weer oprecht geniet van het 'gedoe' (niet negatief bedoeld, in tegendeel zelfs!) rondom het nieuwjaarsrondje
Railwaymuseum York, The Jacobite (combineren met Oban), Strathspey Railway, en de spoorlijn Glasgow – Stranraer. Die staan al ingepland. Iemand nog tips in Schotland?
Later kom ik ook in Ierland uit via Belfast (vanuit Stranraer(/Cairnryan) is eigenlijk de planning).
[ Bericht 15% gewijzigd door greavy op 17-10-2016 21:44:32 ]
Op maandag 17 oktober 2016 21:37 schreef greavy het volgende: Railwaymuseum York, The Jacobite (combineren met Oban), Strathspey Railway, en de spoorlijn Glasgow – Stranraer. Die staan al ingepland. Iemand nog tips in Schotland?
Corrour, naar verluidt het meest remote station van de UK. Er is alleen een enorm hotel / kroeg. Dichtstbijzijnde verharde weg is 10 km ver weg of zo.
Op maandag 17 oktober 2016 20:47 schreef greavy het volgende: Iemand hier al eens in York, in het spoorwegmuseum geweest? Als ik daar rond 13:30 arriveer op een zondagmiddag, heb ik dan in 4,5u alles wel gezien? Vast wel toch?
Dat moet wel lukken.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 17 oktober 2016 21:37 schreef greavy het volgende: Railwaymuseum York, The Jacobite (combineren met Oban), Strathspey Railway, en de spoorlijn Glasgow – Stranraer. Die staan al ingepland. Iemand nog tips in Schotland?
Later kom ik ook in Ierland uit via Belfast (vanuit Stranraer(/Cairnryan) is eigenlijk de planning).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 17 oktober 2016 20:48 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik moet even bekennen dat ik echt ieder jaar weer oprecht geniet van het 'gedoe' (niet negatief bedoeld, in tegendeel zelfs!) rondom het nieuwjaarsrondje
Op maandag 17 oktober 2016 22:16 schreef dennistd het volgende: In het kader van zaken die eerder op de agenda staan: wie doen er allemaal mee aan de Railquiz komende zaterdag?
Pilsie, b2py en ik zijn een team. En misschien doet deadcock ook wel mee.
Gruppenreisen ins Ausland ab 24.10.2016 Die Buchung internationaler Gruppenreisen ab dem Reisetag 11.12.2016 mit unseren Angeboten Sparpreis Europa Gruppe und Gruppe&Spar ist ab Montag, 24.10.2016 möglich.
Ik probeer het straks wel, maar vrees dus dat het niet lukt om te boeken vanaf Arnhem.
Heb nog geen reactie terug gehad. Ze gingen kijken of ze het konden regelen, zou het nog horen als ik de route liet weten. En dat laatste had ik gedaan.
Op maandag 17 oktober 2016 22:38 schreef greavy het volgende: Maare, Dennis. Welk rijtuig was het ook alweer voor die EC? Rijtuig 263 ofzo toch?
Wagen 263 ja. Als ze dat tenminste niet veranderd hebben. Het is in elk geval de middelste van de drie 1e klas rijtuigen. Ook te herkennen aan slechts 9 ipv 10 zitgroepen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
En kon jij je BahnCard-nummer nog ff sturen via PB/DM/mail? Dan krijg jij via onze boeking punten als het goed is.
Top!, komt er aan
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hou er wel rekening mee dat het een Zwitsers restauratierijtuig is met bijbehorende prijzen. Voor de belangrijkste drank voor sommigen ( bier ) vragen ze 6 CHF voor een halve liter.
Ben 18 dec t/m 2 januari in Freiburg, is wel zat denk je niet?
Oh, hij bedoelt als kaarthouder, das wel een goede, nee dat hoeft niet Fles.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hou er wel rekening mee dat het een Zwitsers restauratierijtuig is met bijbehorende prijzen. Voor de belangrijkste drank voor sommigen ( bier ) vragen ze 6 CHF voor een halve liter.
Hou er wel rekening mee dat het een Zwitsers restauratierijtuig is met bijbehorende prijzen. Voor de belangrijkste drank voor sommigen ( bier ) vragen ze 6 CHF voor een halve liter.
Alleen de prijs is nu ineens ¤76 ipv ¤29 op Oberhausen-Konstanz Zit hem puur in de ICE, want met de RE Oberhausen-Duisburg erin is het nog steeds maar ¤29
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Maar ik denk dat we dat panorama-gedoe maar ff buiten beschouwing moeten laten. Nu kan ik tickets vinden voor ¤76 (!) voor de groep, terwijl 2e klas ¤19 is (Oberhausen-Konstanz).
Er kan toch nog niet geboekt worden van/naar Arnhem, dus ik ga even uitzoeken of het goedkoper kan. Dat wordt morgen (of eigenlijk vandaag) wel vervolgd. Route blijft in ieder geval hetzelfde...
DB geeft bij de EC trouwens aan " Panoramawagen (Basel Bad Bf --> Zürich HB)". Neem toch niet aan dat ze die alleen voor Basel-Zürich erbij hangen (en dan al helemaal niet in Basel Bad...)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik denk dat het een foutje is in de online boekingsmodule. Want als je voor één persoon boekt, kan het wel voor ¤39. Daarvoor neem ik dus ff contact op met DB.
En eventueel splitten in Düsseldorf, want Düsseldorf - Konstanz is ¤29 in de eerste klas. Als Arnhem-Düsseldorf in de tweede klas dan max. ¤15 is, is dat toch prima?
Maar ik heb naar m'n kennis bij Bahnagentur Schöneberg in Berlijn ook ff een mailtje gestuurd, ook ff kijken wat hij kan regelen. Die weet er ook altijd veel vanaf. Die kan ook ff voor mij kijken of het panoramarijtuig geboekt kan worden, voordat ik overga op boeking.
Spoornummers ontbreken helaas, maar ik kom op: Duisburg Hbf 10:06 -> 10:13 Düsseldorf Hbf 10:20 -> 10:27 Köln Hbf 10:45 -> 10:53
Langste tijd is Köln dus, maar wat betreft drukte bij in- en uitstappen kun je misschien beter al in Duisburg of Düsseldorf overstappen. Daarnaast zal dat misschien voor de ICE ook goedkoper zijn?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Maar ik ga nu slapen, hopen dat mijn kennis uit Berlijn snel antwoord. Hij zit nu op kantoor om boekingen met collega's te doen voor 2017. Misschien klopt de online module wel niet, en is splitten niet eens nodig.
Maar met het splitten moet het denk ik wel weer leuk blijven, en zoals eerder gezegd rond de ¤40 voor de heenreis.
Moerdijkbrug volgend jaar 20 dagen dicht om 'oplapbeurt'
Het spoor op de Moerdijkbrug wordt volgend jaar geheel vervangen. Drie weken lang - verdeeld over twee keer tien dagen - kunnen er dan geen treinen rijden. Wat de gevolgen zijn voor de treinreizigers is nog niet bekend.
Topman Pier Eringa van spoorbeheerder ProRail spreekt van een 'oplapbeurt'. Over tien jaar moet een er definitieve oplossing zijn gevonden.
De spoorstaven over de Moerdijkbrug liggen er pas sinds 2003. Eigenlijk zou vervanging pas in 2033 aan de orde zijn, maar er zitten scheuren in de elastische kunstof bedding waarin de staven liggen. ,,Er is destijds voor kunsstof gekozen omdat daardoor de geluidsoverlast af zou nemen en de levensduur van de brug verlengd zou worden", zegt Eringa.
Door de scheuren breken de lassen tussen de staven en gaat het spoor ook wiebelen. De maximumsnelheid op de brug voor vrachttreinen werd al verlaagd naar 40 km/uur om de veiligheid te kunnen garanderen.
De komende maanden wordt in de weekeinden 's nachts aan de slechte lassen gewerkt. Wekelijks wordt met ultrasoon geluid gecontroleerd of er geen nieuwe breuken of scheuren zijn.
Met de nieuwe spoorstaven, zo verwacht ProRail, kan de brug er weer zonder problemen tien jaar tegen. In die periode moet worden nagedacht over een duurzame langetermijnoplossing. In 2055 zit de levensduur van de spoorbrug er op.
Over tien jaar is ook de betonnen Moerdijkbrug voor autoverkeer aan vervanging toe. De burgemeesters van Breda en Dordrecht willen een onderzoek om die brug te vervangen door een tunnel.
[ afbeelding ] In Vaires-sur-Marne. Maar daar liggen wel heul veul sporen.
Alsof dat een argument is "Nou op het perkeerterrein van de Walmart ligt wel heel veel asfalt, laat ik mijn redneck pickup truck maar even in de trailer van die pauper naast me boren!"
De problemen met ECTS lijkt grotendeels opgelost te zijn bij de Class66'en. De software krijgt een update, en dan mogen ze weer over de Betuweroute. Dat betekent het einde van de Rheincargo-opdrukloks in Venlo die de beladen treinen opdrukken van Venlo naar Viersen. Daarmee zou er ook (deels) een einde komen aan de "ATB-klazen" waar Rheincargo mee moet rijden.
Op dinsdag 18 oktober 2016 10:07 schreef greavy het volgende: De problemen met ECTS lijkt grotendeels opgelost te zijn bij de Class66'en. De software krijgt een update, en dan mogen ze weer over de Betuweroute. Dat betekent het einde van de Rheincargo-opdrukloks in Venlo die de beladen treinen opdrukken van Venlo naar Viersen. Daarmee zou er ook (deels) een einde komen aan de "ATB-klazen" waar Rheincargo mee moet rijden.
Ja joh, we leggen een mooie goederenspoorlijn aan met 25kV en we sturen er tweetakt diesels overheen
De opdrukloks waren ook gewoon Class66'en die niet meer in Nederland mochten komen want geen ATB oid. De ATB-klazen waren klazen die geen ERTMS hadden, en door Rheincargo de "ATB-klazen" genoemd.
Rheincargo heeft geen E-loks in Nederland. Wel in Duitsland. In Nederland hebben ze alleen de Class66 en de BR285/Dieseltraxx. De Dieseltraxx gebruikt Rheincargo voornamelijk voor de containertreinen tussen Maasvlakte en Duisburg, de Class66 voor de kolentreinen van- en naar de Maasvlakte, Amsterdam Westhaven en bij de sporadische kolentreinen naar de Sloehaven.
Moeten even wachten tot maandag om te boeken vanaf Arnhem. Maar ben nog ff aan het kijken om vanaf Duisburg alvast te boeken, en dan later vanaf Arnhem tot Duisburg erbij.
Voor de kosten is splitsen van de reis in Duisburg beter. Arnhem-Duisburg 2e klas, Duisburg-Konstanz 1e klas. Komen we ook op een euro of 40-45 uit. Zal ik alvast Duisburg-Konstanz boeken met verzoek voor rijtuig 263 in de 1e klas? Van/naar Arnhem kan pas a.s. maandag
Op dinsdag 18 oktober 2016 10:47 schreef greavy het volgende: Voor de kosten is splitsen van de reis in Duisburg beter. Arnhem-Duisburg 2e klas, Duisburg-Konstanz 1e klas. Komen we ook op een euro of 40-45 uit. Zal ik alvast Duisburg-Konstanz boeken met verzoek voor rijtuig 263 in de 1e klas? Van/naar Arnhem kan pas a.s. maandag
Ja doe maar.
Duisburg - Konstanz is maandag vast niet meer zo goedkoop te krijgen, zeker niet als we ook nog in die ene speciale wagen willen.
Puinzooi, volgens mij is het nu aan het bijtrekken, moet nog 1 reis boeken. Was vorig jaar precies hetzelfde, al die reistoko's hebben dan een hele trits aan reserveringen klaarstaan die dan allemaal geactiveerd worden.
Frappant is dat NS International een soort vertraging heeft, die hebben ongeveer een uur later de prijzen van de DB. Gunstiger zijn hun prijzen dan tussen 0.00-1.00 uur maar of het boeken dan ook lukt dat weet ik niet.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Knippen kan veel opleveren, je kan soms gewoon op je plek blijven zitten
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Heenreis wordt nu geboekt, terugreis regelen ze maandag. Dit via de Treinreiswinkel en niet via DB.
ICE105 zonder zitplaatsreservering, want anders kon dat ook pas maandag geboekt worden. Meestal is daar wel plek in die trein in het midden. ICE105 is wel tweede klas.
Op dinsdag 18 oktober 2016 11:23 schreef greavy het volgende: Als er een extra persoon bij moet, moet ik een aparte boeking maken. Dat kan ik niet meer bijboeken.
Hij kreeg het panoramarijtuig niet geboekt, dus had hij "fake" boekingen op de andere eerste klas rijtuigen gezet, totdat hij het panoramarijtuig kreeg
Op dinsdag 18 oktober 2016 11:29 schreef greavy het volgende: Hij kreeg het panoramarijtuig niet geboekt, dus had hij "fake" boekingen op de andere eerste klas rijtuigen gezet, totdat hij het panoramarijtuig kreeg
Op dinsdag 18 oktober 2016 11:34 schreef greavy het volgende: Terugreis geheel tweede klas komt naar alle waarschijnlijkheid ook uit op een euro of 45-50.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 18 oktober 2016 11:19 schreef greavy het volgende: Heenreis wordt nu geboekt, terugreis regelen ze maandag. Dit via de Treinreiswinkel en niet via DB.
ICE105 zonder zitplaatsreservering, want anders kon dat ook pas maandag geboekt worden. Meestal is daar wel plek in die trein in het midden. ICE105 is wel tweede klas.
ICE 105 gaat vanaf december ook met twee stellen rijden in Nederland (nu komt dat tweede stel er pas in Köln bij). Plek zat dus.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Weet iemand of er iets van een nachttrein bestaat tussen Boedapest en Warschau, en zo ja waar ik info en reserveringskosten kan vinden? Hij is wel te vinden in de reisplanners maar verder nergens info op het internet.
Op dinsdag 18 oktober 2016 13:00 schreef Jappie111 het volgende: Weet iemand of er iets van een nachttrein bestaat tussen Boedapest en Warschau, en zo ja waar ik info en reserveringskosten kan vinden? Hij is wel te vinden in de reisplanners maar verder nergens info op het internet.
Bovenaan op Engels zetten. Het Hongaarse datumformaat is het enige correcte datumformaat en dus afwijkend van wat wij gewend zijn, even rekening mee houden. Sleeper/couchette kiezen en gaan.
Op dinsdag 18 oktober 2016 13:00 schreef Jappie111 het volgende: Weet iemand of er iets van een nachttrein bestaat tussen Boedapest en Warschau, en zo ja waar ik info en reserveringskosten kan vinden? Hij is wel te vinden in de reisplanners maar verder nergens info op het internet.
Het kan zijn dat de vervoersvraag Amsterdam-Frankfurt het toelaat om een extra rit met een extra treinstel toe te staan, net zoiets als die voorlopige dienstregeling van Eurostar?
We krijgen nieuwe treinen! 79 hele mooie, nieuwe, glimmende intercity’s. In 2021 gaan ze rijden. We hebben dus nog even de tijd om ze goed te testen. Om te beginnen willen we weten of de stoelen lekker zitten. En daar hebben we jouw hulp bij nodig. Kun jij goed zitten? Kun je dinsdagochtend 1 november om 10 uur in Amersfoort zijn? En wil je daarna meedoen aan nog een aantal testdagen?
Geef je dan op voor het TreinTestTeam: vertel ons in de comments je leeftijd, lengte en hoe vaak je met de trein reist. Uit de aanmeldingen kiezen wij een zo gevarieerd mogelijk team, zodat iedereen er straks lekker bij zit.
hallo!! ik mag hier gewoon praten hoor. pleur zelf op vent!!
Meermalig is je door mij en Anne maar ook door de stamgasten hiero gevraagd hier normaal te reageren. Als je dat doet mag dat, anders kun je je beter stil houden. Verder commentaar op het modden mag in het PTA feedback topic
Meermalig is je door mij en Anne maar ook door de stamgasten hiero gevraagd hier normaal te reageren. Als je dat doet mag dat, anders kun je je beter stil houden. Verder commentaar op het modden mag in het PTA feedback topic
boeiend! wat intereseerd mij dat. ik ben trouwens al uitgepraat hier. ik wou alleen ff een opmerking maken.....let lekker op je eigen lelijke UI.
Maar om 17u zijn we daar nog niet: we komen pas om 17.05u aan op Köln Hbf.
Brabants kwartiertje Dennis .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wat ben ik blij dat ik niet mee ga, want ik zou niet weten wat ik allemaal moest kiezen
Qua bier heb je niet veel keuze. Er is enkel Gaffel, en enkel in 0,2 liter. Maar als het op is vullen ze het ook aan, ze lopen continu rond met glazen bier.
Qua bier heb je niet veel keuze. Er is enkel Gaffel, en enkel in 0,2 liter. Maar als het op is vullen ze het ook aan, ze lopen continu rond met glazen bier.
Ik drink geen bier Dilemma was meer grillhaxen, schnitzel, kasslerrib. Die voor- en nagerechten zien er ook goed uit
Tis ook goed. Ben er inmiddels 3 keer geweest denk ik in 2 jaar. Wilden er begin september even eten met een ander groepje van 14 man (geen Fok!kers), bij terugkomst uit Wuppertal. Dat werd um niet, want er was een groot Bierfest in Keulen. ALLES, maar dan ook ALLES, was 2 weken van te voren al helemaal volgeboekt. Toen maar in Wuppertal gegeten.
Zoiets doe je natuurlijk niet voor de prijs maar voor de lol
Klopt, maar ik vind de prijs ook niet achterlijk. Bestel zoiets een zo'n vleesplaat voor 6 man en je bent voor 27 de man klaar. Hoop lol, vlees und bier voor dat geld
Klopt, maar ik vind de prijs ook niet achterlijk. Bestel zoiets een zo'n vleesplaat voor 6 man en je bent voor 27 de man klaar. Hoop lol, vlees und bier voor dat geld
Zeg meneer de moderator, daar ga jij nou eens NIET over hea
Zo'n literpul in München gaat tegenwoordig ook al voor een tientje over de toonbankbar tetten van de serveerster .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het scheelt niet veel, en wel appels met appels vergelijken. Die toko waar ze heen gaan ligt midden in het centrum, daar betaal je je blauw in München
Euh, ik ben dit jaar ongeveer 30 keer uit eten geweest in München, waarvan minstens 10 keer in het centrum waaronder de legendarische Ratskeller en wat jij zegt is je reinste bullshit.
Euh, ik ben dit jaar ongeveer 30 keer uit eten geweest in München, waarvan minstens 10 keer in het centrum waaronder de legendarische Ratskeller en wat jij zegt is je reinste bullshit.
Haha precies, een mass kost 8,60 ofzo en hoofdgerechten vanaf 10 euro.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2016 17:18:52 ]
Waar zet je een goederentrein richting Utrecht in Rotterdam om de intercity naar Utrecht voor te laten gaan?
Juist, op linkerspoor ter hoogte van Blijdorp, zodat de sprinter en intercity náár Rotterdam niet binnen kunnen rijden. Vertraging gegarandeerd! Weer een klein succesje voor ProRail
Op dinsdag 18 oktober 2016 18:41 schreef FredvZ het volgende: Waar zet je een goederentrein richting Utrecht in Rotterdam om de intercity naar Utrecht voor te laten gaan?
Juist, op linkerspoor ter hoogte van Blijdorp, zodat de sprinter en intercity náár Rotterdam niet binnen kunnen rijden. Vertraging gegarandeerd! Weer een klein succesje voor ProRail
Waar laat je een zware goederentrein getrokken door een tweetakt olieboot in de ochtendspits tussen Rotterdam en Utrecht? Natuurlijk: voor de intercity!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Wikipedia heeft er zelfs een stukje over: With direct fuel injection and a sump-based lubrication system, a two-stroke engine produces air pollution no worse than a four-stroke, and it can achieve higher thermodynamic efficiency. Therefore, the cycle has historically also been used in large diesel engines, most notably large industrial and marine engines, as well as some trucks and heavy machinery. There are several experimental designs intended for automobile use: for instance, Lotus of Norfolk, UK, has a prototype direct-injection two-stroke engine intended for alcohol fuels called the Omnivore[4][5] which it is demonstrating in a version of the Exige.[6]
Waar laat je een zware goederentrein getrokken door een tweetakt olieboot in de ochtendspits tussen Rotterdam en Utrecht? Natuurlijk: voor de intercity!
er schijnt bij Rotterdam Stadion een en ander op de klem te liggen, waardoor je minder mogelijkheden hebt om vanaf de Waalhaven of Kijfhoek naar Rotterdam Centraal te gaan. Een van de overblijvende opties is op Centraal via spoor 5 te gaan en van via het spoorviaduct de oversteek te maken naar de sporen richting Gouda.
er schijnt bij Rotterdam Stadion een en ander op de klem te liggen, waardoor je minder mogelijkheden hebt om vanaf de Waalhaven of Kijfhoek naar Rotterdam Centraal te gaan. Een van de overblijvende opties is op Centraal via spoor 5 te gaan en van via het spoorviaduct de oversteek te maken naar de sporen richting Gouda.
Dat verklaart wel waarom het de laatste weken bijna iedere ochtend prijs is.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Wikipedia heeft er zelfs een stukje over: With direct fuel injection and a sump-based lubrication system, a two-stroke engine produces air pollution no worse than a four-stroke, and it can achieve higher thermodynamic efficiency. Therefore, the cycle has historically also been used in large diesel engines, most notably large industrial and marine engines, as well as some trucks and heavy machinery. There are several experimental designs intended for automobile use: for instance, Lotus of Norfolk, UK, has a prototype direct-injection two-stroke engine intended for alcohol fuels called the Omnivore[4][5] which it is demonstrating in a version of the Exige.[6]
Ja leuk nee.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
er schijnt bij Rotterdam Stadion een en ander op de klem te liggen, waardoor je minder mogelijkheden hebt om vanaf de Waalhaven of Kijfhoek naar Rotterdam Centraal te gaan. Een van de overblijvende opties is op Centraal via spoor 5 te gaan en van via het spoorviaduct de oversteek te maken naar de sporen richting Gouda.
Voorheen werd er ook nog wel eens een goederentrein bij spoor 15 op puntje perron stilgezet. De officiële goederenpaden door Rotterdam Centraal ri. Gouda zijn om .00/15/30/45 uit mijn hoofd.
De Treinreiswinkel heeft een online boekingsmodule gemaakt, waar je treinen door diverse landen direct kan boeken, en indien niet online beschikbaar kan je het aanvragen.
Op woensdag 19 oktober 2016 07:32 schreef greavy het volgende: De Treinreiswinkel heeft een online boekingsmodule gemaakt, waar je treinen door diverse landen direct kan boeken, en indien niet online beschikbaar kan je het aanvragen.
Op woensdag 19 oktober 2016 07:32 schreef greavy het volgende: De Treinreiswinkel heeft een online boekingsmodule gemaakt, waar je treinen door diverse landen direct kan boeken, en indien niet online beschikbaar kan je het aanvragen.
gisteravond sprong een jong persoon in spijkerbroek voor de passerende intercity Nijmegen vanaf het perron van station Heiloo. het treinverkeer Alkmaar-Zaandam/Haarlem was tot 22:00 uur gestremd. enkele omwonenden hebben de klap gehoord.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Intercity Den Bosch - Utrecht van 8:39 opgeheven vanwege een defecte trein, "neem de IC van 8:53, die rijdt wel."
En inderdaad, die rijdt. Spoor 3. De de machinist plempt 'm echter helemaal neer op 3a, terwijl ik op 3b stond te wachten. Dat was nog best een stukje lopen.
Ik wist niet dat spoor 3a lang genoeg was voor 10 bakken VIRM
Op woensdag 19 oktober 2016 08:55 schreef James1988 het volgende: Intercity Den Bosch - Utrecht van 8:39 opgeheven vanwege een defecte trein, "neem de IC van 8:53, die rijdt wel."
En inderdaad, die rijdt. Spoor 3. De de machinist plempt 'm echter helemaal neer op 3a, terwijl ik op 3b stond te wachten. Dat was nog best een stukje lopen.
Ik wist niet dat spoor 3a lang genoeg was voor 10 bakken VIRM
blij dat ik niet via Utrecht ben inderdaad. Dan had ik gewoon weer naar huis gegaan
Schuldige gevonden: vlak voor Geldermalsen staat er een goederentrein stil. De voorste helft staat op de boog richting de Betuweroute, de achterste helft staat dus nog op de lijn Utrecht - Den Bosch.
Ik heb niet kunnen zien wat ervoor hangt, maar ik gok een Traxx.
Op woensdag 19 oktober 2016 08:58 schreef James1988 het volgende: Ook lekker nuttig: in 's-Hertogenbosch was Tuffy aan het kwebbelen over een storing op de HSL tussen Amsterdam en Rotterdam.
Want daar heb je echt iets aan vanuit 's-Hertogenbosch?
Op woensdag 19 oktober 2016 08:55 schreef James1988 het volgende: Intercity Den Bosch - Utrecht van 8:39 opgeheven vanwege een defecte trein, "neem de IC van 8:53, die rijdt wel."
En inderdaad, die rijdt. Spoor 3. De de machinist plempt 'm echter helemaal neer op 3a, terwijl ik op 3b stond te wachten. Dat was nog best een stukje lopen.
Ik wist niet dat spoor 3a lang genoeg was voor 10 bakken VIRM
Den Bosch heeft vanwege de autotreinen echt achterlijk lange perrons.
Op woensdag 19 oktober 2016 08:55 schreef James1988 het volgende: Intercity Den Bosch - Utrecht van 8:39 opgeheven vanwege een defecte trein, "neem de IC van 8:53, die rijdt wel."
En inderdaad, die rijdt. Spoor 3. De de machinist plempt 'm echter helemaal neer op 3a, terwijl ik op 3b stond te wachten. Dat was nog best een stukje lopen.
Ik wist niet dat spoor 3a lang genoeg was voor 10 bakken VIRM
Dan zaten we in dezelfde trein. Gezien het sein was ik al wat naar voren gelopen.
Op woensdag 19 oktober 2016 08:33 schreef spectrumanalyser het volgende: gisteravond sprong een jong persoon in spijkerbroek voor de passerende intercity Nijmegen vanaf het perron van station Heiloo. het treinverkeer Alkmaar-Zaandam/Haarlem was tot 22:00 uur gestremd. enkele omwonenden hebben de klap gehoord.
Bedankt. Vooral dat van de spijkerbroek was nuttige informatie.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op woensdag 19 oktober 2016 08:55 schreef James1988 het volgende: Intercity Den Bosch - Utrecht van 8:39 opgeheven vanwege een defecte trein, "neem de IC van 8:53, die rijdt wel."
En inderdaad, die rijdt. Spoor 3. De de machinist plempt 'm echter helemaal neer op 3a, terwijl ik op 3b stond te wachten. Dat was nog best een stukje lopen.
Ik wist niet dat spoor 3a lang genoeg was voor 10 bakken VIRM
Den Bosch heeft toch zo'n hip bord waarop je de treinlengte en de positie kan zien?
Op woensdag 19 oktober 2016 11:30 schreef Dr_Flash het volgende: Museumloc 1254 staat tegenwoordig, redelijk ondergekliederd, aan de noordkant van station Zutphen. Vlak voor de brug zeg maar.
Zonde Achter die Buffel van de universiteit Twente?
De 1254 schijnt weer opgelapt te gaan worden bij Strukton aldaar. En die DM'90 is de 3424 als ik me niet vergis, die is een paar jaar terug verbouwd als test om met laserstralen de blaadjes (of beter gezegd het gladde laagje wat achterblijft) van het spoor te halen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 19 oktober 2016 12:33 schreef dennistd het volgende: De 1254 schijnt weer opgelapt te gaan worden bij Strukton aldaar. En die DM'90 is de 3424 als ik me niet vergis, die is een paar jaar terug verbouwd als test om met laserstralen de blaadjes (of beter gezegd het gladde laagje wat achterblijft) van het spoor te halen.
Proef is afgelopen dus het ding wordt weer weggehaald Overigens krijgt Den Bosch geen superintelligente perronbalk (althans niet in de huidige planning). Alleen Schiphol in eerste instantie, en men kijkt ook naar Utrecht en Amsterdam Zuid geloof ik.
Proef is afgelopen dus het ding wordt weer weggehaald Overigens krijgt Den Bosch geen superintelligente perronbalk (althans niet in de huidige planning). Alleen Schiphol in eerste instantie, en men kijkt ook naar Utrecht en Amsterdam Zuid geloof ik.
Helaas kon Siemens niet de juiste software en hardware leveren. Hé, waar kennen we dat van?
ATB zou als los beveiligingssysteem geleverd worden in plaats van als STM (Specific Transmission Module, een vertaalmodule voor het ETCS-systeem dat pulsen uit van een ander beveiligingssysteem vertaalt naar ETCS/EVC commando's (European Vital Computer, het 'hart' van de ETCS installatie)). Hierdoor zou de trein dus stilgezet moeten worden bij de grens ETCS / ATB en handmatig omgeschakeld moeten worden naar ETCS (of v.v.). Dat zou per keer een aantal minuten in beslag nemen. Dat was natuurlijk niet acceptabel. Bombardier was de enige die destijds op korte termijn een oplossing kon geven voor het al rijdend omschakelen. Dus daarom zitten we nu met Traxx + ICR in plaats van de Taurus
Ik sta liever een paar minuten stil zodat er fatsoenlijk omgeschakeld kan worden, en dan doorgereden kan worden. Dan dat je een paar uur op de hsl stil staat te wachten tot je eindelijk weggesleept kan worden, en dan bij voorkeur naar het punt van vertrek
Dit was destijds nog bij het Fyra-project (2006 of 2007 geloof ik). Toen bleek dat Ansaldobreda niet op tijd kon leveren moest er een spoedoplossing komen. Bombardier was simpelweg de enige die kon voldoen aan de vraag. Nu is het een definitief tijdelijke oplossing en is uitval niet meer te verantwoorden. Naast een enkel probleem met de locs (en afhandelingsproblemen bij storingen) is er helaas ook nog problematiek met de rijtuigen. Er rijden nu een aantal teststammen rond op een tijdelijke toelating en die lijken beter te presteren. De hoop is dat dit niet al te lang duurt voordat de toelating geheel rond is voor deze wijzigingen, waarmee de rest van de stammen ook omgebouwd kan worden. Daarmee zou een van de grootste issues getackeld worden.
Wacht maar tot de pers er lucht van krijgt dat Siemens het ook niet voor elkaar krijgt met de Eurostar Na jaren testen is het ding nog steeds niet toegelaten. Als het goed is krijgt die binnenkort ook een softwareupdate, en komt ie ook weer naar Nederland voor testritten.
Wacht maar tot de pers er lucht van krijgt dat Siemens het ook niet voor elkaar krijgt met de Eurostar Als het goed is krijgt die binnenkort ook een softwareupdate, en komt ie ook weer naar Nederland voor testritten.
Je kunt zeggen van Ansaldo wat je wilt, maar zij slaagden er wel in om met hun V250 de grens over te komen.
In Deventer schijnt de IC naar Enschede ontspoort te zijn. Fles, actiefoto's?
EDIT: aangezien het treinverkeer verder niet stilgelegd lijkt te zijn, heb ik geen idee wat er echt aan de hand is. De IC staat in ieder geval nog altijd stil aan het einde van het goederenemplacement.
[ Bericht 38% gewijzigd door MTL op 19-10-2016 18:57:21 ]
Afgelopen vrijdag (beter gezegd, in de nacht van vrijdag op zaterdag) zag ik zo'n stam een paar keer heen en weer gaan in Breda. Ergens rond 03:00, denk ik. Ik was zelfs nog even op het perron gaan kijken, maar hij reed weg toen ik net boven was
Het ziet er wel raar lang uit, 9 bakken tussen twee locs
Op woensdag 19 oktober 2016 19:00 schreef Prins_Pils het volgende: Ik zie hem staan, die ontspoorde trein, staat recht voor mijn huis Maar ontspoord? Hij staat wel op een verkeerd spoor. Al zeker een kwartier.