abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165983122

Stroef is het magische toverwoord. Het houdt beide ploegen enorm bezig, waar Bayern München dan nog de mazzel heeft dat ze stikken van de individuele kwaliteit. Bij PSV is dat er eenmaal wat minder en dan loop je tegen puntverlies aan. Iedereen boos, iedereen in paniek. In Nederland is er nog een enigszins eerlijke competitie waardoor puntverlies strafbaar kan zijn, in Duitsland zal dat hoogstwaarschijnlijk geen ene mallemoer uitmaken. We hebben het over waarschijnlijk de vierde beste ploeg in Europa tegen de tweejarig regerend landskampioen PSV. Woensdagavond kruisen ze de degens.

Aan de Säbener Strasse in München is er een wisseling van de wacht geweest. In december 2015 werd alles al in kannen en kruiken gemaakt. Guardiola zou naar Manchester City gaan en dan kwam Carlo Ancelotti ervoor terug. Van een controlfreak naar een vriendelijk vaderfiguur. Götze, Rode, Højbjerg en (verhuurde) Benatia wachtten de cultuuromslag niet af en zochten ergens anders hun heil. Der Rekordmeister was al eerder druk bezig op de transfermarkt. Mats Hummels en Renato Sanches werden nog in mei binnengehaald waardoor de sleutelklus niet groots was.

Het loopt nog lang niet soepel onder Ancelotti. De eerste vijf wedstrijden in de Duitse competitie werden wel gewonnen, maar het ging toch af en toe gepaard met horten en stoten. In de zesde en zevende speelronde werd daarvoor de rekening gepresenteerd. Köln en Eintracht Frankfurt snoepten Bayern München punten af. Al staan ze nog steeds eerste omdat Borussia Dortmund nog moeite kent met het inpassen van de slachtoffers en gelukkigen van de grote renovatie door miljoenenverkopen. In de Champions League werd de eerste wedstrijd ruim, met 5-0, gewonnen van Rostov. Echter werd de tweede wedstrijd met 1-0 verloren van Atlético Madrid in Vicente Calderon. Bayern München is er dus niet gebaat bij om tegen PSV een tandje of twee lager te schakelen.

Bij PSV draait de motor ook niet zoals gewenst. De regerend landskampioen maakt, tenminste volgens Cocu, haar kansen niet af en zodoende is een inhaalslag het enige wat PSV resteert. De leunstoel wordt verboden: vol gas. Na de eerste drie wedstrijden was PSV nog koploper, maar sinds speelronde vier loopt het niet. FC Groningen, Heracles Almelo en Heerenveen hebben zich in de afgelopen weken knap staande gehouden waardoor Ajax, dat in speelronde drie nog vijf punten achter PSV stond, morgen een gaatje van vier punten kan gaan slaan. Zo zit de gekke wereld die voetbal heet eenmaal in elkaar.

In de Champions League kennen we het verhaal van PSV. In de eerste speelronde werd er ongelukkig verloren van Atlético Madrid en in de tweede speelronde deed PSV zichzelf vreselijk tekort tegen Ajaxbeul FK Rostov. Nu staat er dus enorme druk, en dat duel is nog lang weg, op de thuiswedstrijd tegen Rostov. Die is hoogstwaarschijnlijk de deler tussen Europa League-voetbal en een Europeesloze lente. Van PSV mogen we toch gewoon verwachten dat ze dat gaan klaren. Misschien dat ze onverhoopt een puntje meepikken tegen Bayern of Atlético maar dat lijkt uitgesloten. God zal wel veel moeten compenseren om het tot een goed einde te laten brengen.

Speciale aandacht zal er zijn voor Arjen Robben. De zeer gevoelige glasplaat afkomstig uit Bedum maakte afgelopen zaterdag zijn rentree na weer een sloot aan blessures te moeten hebben verwerken. Deze rentree luisterde hij op met een mooie openingstreffer, al speelde Bayern München uiteindelijk gelijk. Arjen speelt ook weer voor het eerst in een officiële wedstrijd tegen de club waar hij écht groot werd: PSV. Tussen 2002 en 2004 heeft het Eindhovense publiek van hem mogen genieten voor hij voor 18 miljoen euro naar Chelsea vertrok. Hij schonk ze achttien goals en vijf assists. Het PSV-publiek zal hopen dat hij zich de komende twee wedstrijden koest houdt.

Woensdag 19 oktober 20:45, Allianz Arena, FC Bayern München - PSV.
pi_165984344
Mooie OP Stijn.

Robben is dan waarschijnlijk weer blessa. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Trouwste user 2022 zondag 16 oktober 2016 @ 11:30:32 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_165985470
Goeie OP en een mooie wedstrijd.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_165985515
PSV totaal kansloos, helaas.
Brutal. Fucking. Metal.
  Trouwste user 2022 zondag 16 oktober 2016 @ 11:38:01 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_165985590
quote:
19s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
PSV totaal kansloos, helaas.
Is Bayern zo in vorm ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_165985782
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Is Bayern zo in vorm ?

PSV zal in die ene kans die ze krijgen een doelpunt moeten maken. Het lukte ze gisteren niet in 12 kansen.
pi_165985787
Mooie OP. Zou je iets mee moeten doen. ;)
pi_165985820
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:49 schreef Vasion het volgende:

[..]

PSV zal in die ene kans die ze krijgen een doelpunt moeten maken. Het lukte ze gisteren niet in 12 kansen.
27 kansen.

quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Is Bayern zo in vorm ?

Nee, maar individueel veel sterker.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_165986120
PSV gaat dit winnen

0-1
pi_165988409
1-2

1x Robben
2x Zinchenko
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:43:44 #11
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_165998650
18 goals en 5 assists is ook niet veel wat Robben voor PSV heeft betekend.
Oh.
pi_165998702
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
18 goals en 5 assists is ook niet veel wat Robben voor PSV heeft betekend.
Heeft ook maar 2 seizoenen voor PSV gespeeld volgens mij.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:45:39 #13
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_165998730
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:45 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Heeft ook maar 2 seizoenen voor PSV gespeeld volgens mij.
Dan vind ik het nog niet heel veel.
Oh.
pi_165998814
6-1, Een totale vernedering.
Hey
pi_165998818
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:45 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dan vind ik het nog niet heel veel.
Voor een 18 / 19 jarige was het best aardig, maar je zag sowieso de klasse er van afdruipen. Weet eigenlijk niet meer of hij in zijn 1e seizoen al een basisspeler was, dacht van niet.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_166000100
Hopen dat Robben even doorgeeft dat ze bij max 3-0 moeten stoppen
pi_166000525
8-2
pi_166036589
quote:
Ancelotti blikt vooruit op duel met PSV: 'Robben is fit'

PSV wacht woensdagavond een getergd Bayern München in de Champions League. De Duitsers hebben een standje gekregen van trainer Carlo Ancelotti, die goed nieuws heeft over Arjen Robben. 'Ik weet zeker dat hij woensdag de groep kan helpen.'

Na het gelijkspel tegen Eintracht Frankfurt (2-2) van afgelopen weekend was Ancelotti kritisch op zijn ploeg. 'Ik moet mezelf zijn. Soms moet ik hard zijn. Ik was niet tevreden met het duel met Frankfurt. Met de houding van de spelers. Ik wil de speler niet straffen. De spelers moeten begrijpen wat er fout ging. Als dingen niet goed genoeg gaan, dan komt het woord crisis. In mijn ogen is dat te vroeg.'

'De laatste drie wedstrijden was het niet goed. Dat klopt. We moeten eerlijk zijn tegen onszelf. Mijn baan is het om te zien wat er fout ging en te zorgen dat het beter wordt. Gelukkig heb ik intelligente spelers. We zijn geen tovenaars, maar ik weet zeker dat de houding anders is.'

Ancelotti kent weinig personele problemen. Op de geblesseerde Franck Ribéry na, beschikt de trainer over een fitte spelersgroep. Ook Robben, die Ancelotti als een gevaarlijk wapen beschouwt. 'Hij is heel belangrijk. Robben is een fantastische speler en heeft goed gespeeld in de laatste wedstrijden. Ik weet zeker dat hij morgen de groep kan helpen. Of hij klaar is voor een volledige wedstrijd? Ik denk dat hij fysiek en conditoneel goed is. Dat hij negentig minuten kan spelen.'
quote:
Hummels bleek niets te weten van de moeite die de Eindhovense landskampioen heeft om te scoren en reageert gevat: "Wat is hun probleem? O, dan wens ik dat het zo blijft. Van harte."

Bayern draait zelf ook niet bepaald op volle toeren. "We zijn niet tevreden over onze laatste prestatie", zegt de Duitse international dan ook. "We hebben de koppen bij elkaar gestoken en willen tegen PSV beterschap tonen."
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:42:17 #20
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166037687
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:45 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

[..]

Met betrekking tot het laatste:

RIP PSV. Die gaan door tot 8/9-0
Oh.
  Redactie Sport dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:01:15 #21
274204 crew  Mexicanobakker
pi_166046241
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:48 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Voor een 18 / 19 jarige was het best aardig, maar je zag sowieso de klasse er van afdruipen. Weet eigenlijk niet meer of hij in zijn 1e seizoen al een basisspeler was, dacht van niet.
Hij was wel iets ouder he. In zijn eerste seizoen draaide ie vrij goed, maar in het tweede seizoen kreeg hij wat last van blessures. Die heeft ie normaal nooit, dus dat is toch wel een grote verrassing :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_166046300
De bal is als het goed is nog steeds rond.
graag op anoniem
pi_166046843
Scoren doen ze toch niet , dan maar gewoon een dubbeldekker parkeren en alles weg schieten.

Hopen op een 2-0 max
pi_166047634
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 22:19 schreef PSVCL het volgende:
Scoren doen ze toch niet , dan maar gewoon een dubbeldekker parkeren en alles weg schieten.

Hopen op een 2-0 max
Dit is de eerste realistische/semi-verstandige post die ik je op Fok! zie maken.

Van harte gefeliciteerd!

Zet 'm op, met de juiste instelling en toewijding moet dit je maandelijks lukken!
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_166047886
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 22:41 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Dit is de eerste realistische/semi-verstandige post die ik je op Fok! zie maken.

Van harte gefeliciteerd!

Zet 'm op, met de juiste instelling en toewijding moet dit je maandelijks lukken!
:N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')