JBelfort | vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:45 |
Beste lezers, Een paar dagen geleden is de auto van mijn pa afgesleept omdat de accu leeg was. De auto gaf allerlei storingen door de lege accu, waardoor hij niet ter plekke gestart kon worden. Helaas voor ons betekende dat dit een hoge rekening (800) werd. De accu is nog geen twee jaar oud en van het merk Bosch. Volgens de garage heeft een Bosch garage ongeveer twee jaar geleden de verkeerde accu geplaatst waardoor dit gebeurd is. Nu is mijn vraag aan jullie, wat kunnen we hiermee? Zijn er kosten te verhalen op hun omdat ze een verkeerde accu hebben gemonteerd tijdens een beurt? Groetjes, | |
halfway | vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:47 |
Verkeerde accu?? | |
nikky | vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:51 |
Heeft geen verkeerde accu geplaatst, maar een accu die eigenlijk minder geschikt is voor de auto. Dat de auto nu twee jaar zonder problemen heeft gereden bewijst dat het geen 'verkeerde' accu was. | |
Kapt-Ruigbaard | vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:53 |
Je hebt de auto van Groningen naar Valkenburg laten afslepen? | |
#ANONIEM | vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:55 |
wacht ff, ze hebben het volgende gedaan: - Afslepen (normaal rond de 250 euro) - Onderzoek (1 uur á 65 euro) - Nieuwe accu geplaatst (150 euro voor de accu) en dat heeft 800 euro gekost? [ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2016 14:58:31 ] | |
hottentot | vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:59 |
Als je een start/stop systeem gebruikt of een micro-hybride hebt is niet elke accu geschikt, door de cyclische belasting zullen standaard startaccu's relatief snel om zeep zijn. Beter gebruik je dan een AGM voor micro-hybrides en een EFB of een ECM voor start/stop systemen. Zijn veel mensen die dit nog niet weten en bij de Halfords een accu kopen die na 2 jaar weer om zeep is. En ook garages maken fouten. | |
hottentot | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:00 |
Ik kan je uit ervaring vertellen dat op een Zondagmiddag met spoed af laten slepen van de snelweg je al een beste rekening bezorgt. | |
JBelfort | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:00 |
Ja, het is en blijft een vag auto, dan krijg je dat. Afslepen was minder dan 5 kilometer. Het werkplaatstarief was alleen al rond de 350. En de accu was inderdaad niet verkeerd, maar zou te weinig vermogen leveren voor onze auto. Bovendien begreep ik dat er ook 2 jaar garantie op Bosch accu's zit? Dat zal dan wel weer niet geldig zijn omdat we de accu niet correct gebruikt hebben? | |
JBelfort | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:00 |
Afslepen van een parkeerplaats, auto moest gedraaid worden met speciaal gereedschap aangezien het stuurslot er ook niet meer af kon. | |
hottentot | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:01 |
Euh, nee. Zo werkt het niet. Veel auto's hebben een bepaald type accu nodig, niet omdat ze anders niet uit de garage weg kunnen rijden, maar wel om te zorgen dat de accu een aanvaardbare levensduur heeft. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:01 |
Dat vermogen slaat alleen ergens op tijdens het starten en niet tijdens het rijden.... daarna levert je dynamo alle stroom (en zelfs meer stroom dan je auto gebruikt want je dynamo moet de accu ook laden) | |
hottentot | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:02 |
Als jij type accu en model auto op dezelfde bon hebt staan zou ik naar de garage gaan en daar een serieus gesprek aanknopen. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:05 |
zo zo, met speciaal gereedschap nog wel. ![]() kost toch al snel 125 euro per stuk ... je pa heeft zich ontzettend laten naaien lijkt het op. | |
JBelfort | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:07 |
Met speciaal gereedschap bedoelde ik dat ding dus, sorry dat ik niet weet hoe het heet. Hoe had ik het anders moeten omschrijven? Je wist toch wat ik bedoelde? | |
#ANONIEM | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:09 |
Het gaat er om dat je pa ontzettend hard genaait is door de garage De auto is 5km verplaatst, kost 200 euro max onderzoekskosten, 1 uur, 65 euro nieuwe accu 150 euro Incl de BTW had dit max 500 euro mogen kosten | |
hottentot | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:10 |
Klopt, maar dit is iets anders dan wat ik eerder schreef, een accu met te kleine capaciteit zal de auto prima starten gedurende een periode van 1 of 3 jaar, maar door het veelvuldig te ver ontladen help je de accu wel om zeep. Bij starten zijn de CCA's van belang (hoeveelheid stroom die geleverd kan worden om de accu 30 seconden lang boven de 9,6V te houden) Een accu van 25Ah kan prima een betere startaccu zijn dan een accu van 70Ah, maar als je met starten de accu steeds meer dan bijvoorbeeld 50% leeg trekt verniel je dat ding elke start een stukje verder. | |
JBelfort | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:13 |
Dat lijkt me niet aangezien er een storing kwam in het stuurslot. Dit is een bekende storing bij de Audi a6 en zelfs dealers kunnen deze storing vaak niet oplossen. De auto moet meestal naar een specialist. Het verbaast me dus ook niet dat deze garage (geen specialist) er meer tijd in moest steken. Maar bovendien gaat het hier niet om of we genaaid zijn of niet, het gaat erom dat de eerste Bosch garage een verkeerd type accu heeft geplaats. | |
jeroen25 | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:20 |
Hoezo 'volgens de garage'? Zagen ze dit in het boekje? Was de auto toen al in jullie bezit? Kun je aantonen dat die garage fout zat? Misschien wilde de vorige eigenaar of de pa van TS graag zuinig zijn. | |
hottentot | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:21 |
Ik zou beginnen met een mailtje naar PON en hun mening over deze accu voor deze auto, als zij het oordeel delen dusdanig sterk dat er geen discussie meer mogelijk is over of de accu geplaatst had mogen worden of juist niet. Bij de garage zou ik minimaal de kosten van de nieuwe Accu claimen, alle kosten claimen kun je in eerste instantie proberen maar lijkt mij een lastig verhaal (En ik gok dat een Bosch garage zich via de voorwaarden wel uitsluit van vervolgschade van verkeerd geplaatste accu's) Maar dat kan met sterk verwijtbaar gedrag weer van tafel, blijft de vraag hoe hard dit te maken is. Oh, hierboven ook een goede vraag. Was het al jullie auto destijds.. | |
JBelfort | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:28 |
Nee het was al onze auto destijds, we hebben er zelfs nog rekeningen van. Ik heb het net ook even opgezocht en ze hadden een 74 aH accu geplaatst terwijl een 100aH aangeraden is (en er nu ook in zit). Mijn pa bespaart ook absoluut niet op onderhoud, maar ik vond deze rekening zelf echt overdreven. | |
hottentot | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:29 |
Los van de capaciteit wel een goed type geplaatst of ook dat verkeerd? | |
nikky | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:31 |
Minder geschikt dus. | |
JBelfort | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:31 |
Daar stuur ik nu een mailtje over naar Pon. Trouwens erg bedankt voor de input ![]() | |
Speekselklier | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:38 |
Maar had je niet gewoon starthulp moeten krijgen? Dan had er niet gesleept hoeven worden en kon je gewoon naar je eigen garage rijden. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:43 |
als de accu stuk is kun je niet veel met een starthulp, maar of de accu echt stuk is valt te betwijfelen.... TS wil niet horen dat ie genaaid is, prima. | |
r_one | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:44 |
Ik was even bang in PTA beland te zijn. Heb even gecheckt maar het is toch echt WGR hier ![]() | |
Speekselklier | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:47 |
Je hebt een punt, maar TS heeft het over leeg. Niet over stuk. | |
r_one | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:48 |
Misschien handig als je die 800 euro en die 350 euro eens wat nader specificeert. Met bedragen onder de streep kunnen we niet zoveel hier. | |
Speekselklier | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:49 |
350 euro: 3/4 uur arbeid 50 euro 5 man die er met de handen in de zak omheen stonden.... 300 euro. | |
r_one | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:54 |
Dan hebben we het over fabrieksgarantie en moet die accu nu ook stuk zijn. Dat haal ik niet uit het topic. Fabrieksgarantie door Bosch is niet bedoeld voor fouten van de garage. | |
JBelfort | vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:06 |
Er is starthulp bij geweest maar de accu deed echt niks meer. We hebben het met startkabels geprobeerd en de garage heeft ter plekke met zo'n accupakket geprobeerd te starten. Op een begeven moment zat er genoeg spanning in de accu (gemeten) maar de auto wou niet op contact door een storing. Door die storing kon de auto ook niet uitgelezen worden, waardoor hij afgesleept moest worden. Als hij wel op contact kon, dan kon hij ter plekke gereset worden en dan was alles opgelost. De lichten deden het na de startkabels wel weer. | |
JBelfort | vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:07 |
De accu was leeg, maar kon ook niet echt meer opgeladen worden. Na 3* starten was hij weer leeg. | |
JBelfort | vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:18 |
Bergen op locatie 150 Accu 150 Gebruik uitleesapparatuur 15 Werkplaatstarief 1*323,13 En hierop nog 21% btw Het aantal uren staat er niet bij. Maar ze hebben op locatie al 1,5 uur geprobeerd dat ding te starten. Nog steeds vind ik het veel. | |
r_one | vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:19 |
En nou deze nog. | |
JBelfort | vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:22 |
Dat is het enige wat op de rekening staat. Er staat geen uur tarief bij en ook niet hoe lang ze er aan hebben gewerkt. | |
r_one | vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:25 |
En ook niet wát er precies in die prachtig mooie werkplaats van hun gebeurd is? Alleen 'werkplaatstarief ¤ *kaching*"? | |
JBelfort | vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:29 |
Oh sorry, in die richting. Ja er staat wel bij wat er gebeurd is. Een hele lap tekst zelfs. -Diagnose gesteld op locatie. (Auto gaat niet op contact) -Auto laten bergen en moeten omtrekken mbv krikken -Accu getest was geen 100%, deze vervangen voor het juiste type accu -Na diverse pogingen auto kunnen uitlezen en resetten -Accu aangemeld en opnieuw fouten gereset. -Diverse malen getest. | |
r_one | vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:52 |
De eerste 2 regels vallen niet onder werkplaatstarief en/of zijn al apart gefactureerd. Houden we over: accu vervangen (arbeidsloon) en alleen veel testen en resetten voor maar liefst 323 euro ??? ![]() ![]() ![]() Sodeknetter man, hebben ze er een VAG-ingenieur uit Wolfsburg voor in moeten vliegen ofzo? | |
JBelfort | vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:03 |
In businessclass | |
hottentot | vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:25 |
Maar de discussie spitst zich nu meer toe naar of het bedrag wel klopt, laten we niet vergeten dat een merkdealer gemiddeld al 80,- vraagt, maar dat 100,- ook geen uitzondering is. (LOL, tenminste iets wat in Nederland even duur is als hier) Uitgaande van een vakgarage en gemiddeld loon gaat hem om 4 uurtjes, vind ik niet heel bijzonder voor dit. En of er wel of geen uurtje is gesjoemeld ga je nooit achter komen. TS wil denk ik eerder weten in hoeverre hij de kosten (of een deel daarvan) kan verhalen op de eerdere garage welke hem door de verkeerde plaatsing met deze kosten heeft opgezadeld. | |
hottentot | vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:28 |
PTA kom ik echt nooit, dus dacht mijn ei hier even kwijt te kunnen ![]() | |
r_one | vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:33 |
Dat hoort dan weer in F&F of CUL ![]() | |
jeroen25 | vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:39 |
Dan zal uitgezocht moeten worden wat de minimale eisen voor een accu in de auto van TS zijn. Heeft de garage hem een gegeven die daar niet aan voldoet? Wat voor accu zat er in voordat de nu defecte accu is vervangen? Is die gelijk aan de vervanger? En heeft de garage voorlichting gegeven over de risico's en verkorte levensduur van een onvoldoende of nét voldoende accu? Welke keuzes heeft TS gemaakt in dit proces? Dat de computer in de auto na een spanningsuitval in storing gaat is niet de schuld van de accuverkoper. | |
r_one | vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:43 |
Error #2302: error loading sjoemelsoftware.exe, missing or corrupt sourcefile ![]() Ja, hij kon niet langer uitblijven | |
Ivo1985 | vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:48 |
Wat is dat voor een pruts auto, als de computer nadat een lege/kapotte accu is vervangen voor een goed exemplaar niet eens fatsoenlijk opnieuw opstart? Je probleem is de inferieure kwaliteit van je veredelde Volkswagen. Tuurlijk, een accu gaat wat sneller stuk als hij te weinig capaciteit heeft. 75Ah is wat weinig voor een diesel en/of wagen met start-stop systeem. Maar dat mag voor het functioneren van de systemen verder niet uitmaken. Is de accu (vroegtijdig) stuk, dan monteer je een goede accu, zet je er starthulp op en start je de wagen. Kwartiertje rijden en je bent de komende jaren weer vrij van accu ellende. En dat 'speciaal gereedschap en opkrikken' dat hoort gewoon inclusief te zijn in het bedrag voor afslepen. Het is vrij normaal dat een berger dit spul bij zich heeft. Het gebruiken indien nodig kost ook maar een paar minuten extra. Ik zou dan ook eerder twijfelen aan de garage en autofabrikant dan aan de acculeverancier. | |
hottentot | vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:51 |
TS maakt zich echt niet druk om de kwaliteit van Volkswagens denk ik. | |
Ou-Tannu | vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:53 |
sjoemelsoftware op windows platform ![]() ![]() ![]() | |
vaduz | vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:02 |
Staat dat niet gewoon in de handleiding welke accu je auto nodig heeft? | |
hottentot | vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:47 |
Leest iemand die dingen? Ik gooi dat soort dingen altijd in een doos welke pas bij verkoop weer tevoorschijn komt. Maar, vast wel. | |
jitzzzze | vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:50 |
Normaal wel. En bespaar jezelf de moeite van PON mailen; ze staan nou niet echt bekend om de after sales afdeling. Of juist wel, is maar net hoe je het uit wilt leggen ![]() | |
Catch22- | vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:53 |
Een 70aH accu in een zescilinder diesel gaat t niet lang redden | |
JBelfort | vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:57 |
Ten eerste klinkt het alsof je een beetje jaloers bent op onze auto. Ten tweede maakt het me geen reet uit wat jij of anderen van de auto vinden, als mij pa daarin wil rijden dan doet hij dat. De accu was stuk, en daardoor kwamen er storingen in de systemen. Dit gebeurd zelfs in de duurste auto's. De storing zat er dus in voordat de accu verwisseld werd (en kwam omdat deze helemaal leeg was). Toen de nieuwe accu gemonteerd werd duurde het inleren langer dan normaal aangezien de auto niet op contact ging. Verder vind ik de Volkswagen opmerking een beetje overbodig, aangezien een Bugatti dan een opgevoerde kever zou zijn. Een lexus is dan "maar" een Toyota, en een Renault maar een dacia. [ Bericht 1% gewijzigd door JBelfort op 14-10-2016 23:02:53 ] | |
Leandra | vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:07 |
![]() Het klopt helaas wel ![]() | |
JBelfort | vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:08 |
Pon is inderdaad een drama, maar ik heb gehoord dat als je auto duurder is dan één ton, de aftersales opeens heel goed is. [ Bericht 13% gewijzigd door JBelfort op 14-10-2016 23:15:56 ] | |
hottentot | vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:17 |
Neuh, het verschilt per geval. Toen ik een probleem met mijn auto had welke niet meer onder de garantie viel besloot men na 1 telefoontje van de dealer gelijk vanuit coulance de reparatie volledig zelf te dragen en aan de dealer te vergoeden. Bij een eerdere Auto was er een probleem met sensoren en valse meldingen maar de garage kwam er niet uit, ook met Pon gebeld en kosteloos aan het net gehangen en zij hebben er naar gekeken kostte niets en gelijk een goede diagnose gesteld. | |
Leandra | vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:18 |
Alleen als de kans groot is dat je er weer meer dan een ton gaat stukslaan. | |
JBelfort | vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:45 |
De service in Duitsland schijnt wel heel goed te zijn, maarja daar heeft Pon dan ook niks mee te maken. | |
r_one | vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:48 |
Wat moet ik mij voorstellen bij 'inleren'? Die past niet in het rijtje, dan zou je uit de VAG-stal een VW maar een Skoda of Seat moeten noemen (en niet een Bugatti met een kever moeten vergelijken). | |
JBelfort | vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:55 |
Inleren is de accu aanmelden in de auto, daarna werkt hij pas zonder storing. Dat klopt inderdaad, maar je begrijpt me vast wel. ![]() | |
r_one | vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:57 |
Zit er naast een 12V aansluiting dan ook nog een data-aansluiting op VAG-accu's? ![]() | |
JBelfort | vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:59 |
Geen idee, maar bij die auto's moet je zelfs een aux aansluiting aanmelden. En beide garages hebben me over de accu aanmelden verteld. | |
r_one | zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:01 |
Wtf ... waar slaat dat op? ![]() 12V is 12V, wat valt daaraan 'in te leren'? Alsof een A6 anders niet weet dat er een accu aangesloten is? | |
Leandra | zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:04 |
Heb je de stekker wel in het stopcontact gedaan? Ja, maar dat weet het apparaat niet ![]() | |
JBelfort | zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:06 |
Volgens deze thread: http://www.audiforum.nl/f(...)ren-van-de-accu.html Komen er extra storingen als een accu niet wordt aangemeld. (Sorry dat ik de link niet kan verkleinen, ik zit op de mobiel) | |
hottentot | zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:06 |
Inleren is een term die meer in lijkt te houden dan wat het in werkelijkheid is. Een accu kent een verwacht maximum voor na hoeveel keren starten hij nog betrouwbaar is, kom je daar overheen dan schakelt de start/stop functie meestal uit en krijg je een lampje op het dashboard, inleren is niets meer of minder dan de auto vertellen dat er een nieuw accu in zit en dat het alarm weer weg kan en de teller weer op nul. Vroeger niet van belang, maar als je de start/stop functie gebruikt kan het snel gaan. Doe je het nog moderner dan vertel je de auto zelfs wat voor accu erin zit en weet de auto het verwachte aantal en vermogen van die specifieke accu en kan hij nog meer bewaken dan alleen het aantal startmomenten. Word het toch PTA hier ![]() | |
r_one | zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:15 |
En vervolgens is je auto compleet dood omdat-ie niet op contact gaat (omdat? ![]() ![]() ![]() | |
JBelfort | zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:25 |
Ik vind het zelf ook zo mooi dat onze auto bijna niet van het stuurslot af te krijgen was, terwijl het dievengilde probleemloos elke vag auto meeneemt. [ Bericht 1% gewijzigd door JBelfort op 15-10-2016 00:35:06 ] | |
Leandra | zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:54 |
Zo te lezen kan VAG die diefstalproblemen oplossen door de primaire accu uit te schakelen als de auto uit is, en een kleine extra accu in te bouwen voor het openen en sluiten van de auto, het alarm en de parkeerverlichting. | |
r_one | zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:55 |
En het stuurslot ![]() | |
hottentot | zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:56 |
Gelijkwaardige accu is 1 druk op de knop, ander type of capaciteit dan moet de computer eraan wil je de juiste instellingen nemen. Maar de auto dient gewoon te kunnen rijden, dus dat is een storing. | |
hottentot | zaterdag 15 oktober 2016 @ 01:00 |
En de boordcomputer dan? Anders ben je daar ook weer instellingen kwijt. Het is niet zo simpel als dat jij schrijft bij de moderne bakken. (en het stuurslot, zet een voet tegen het stuur of draai krachtig het stuur om en het is eraf ![]() | |
Ivo1985 | zaterdag 15 oktober 2016 @ 07:52 |
Dat het gewenst is onderhouds-tellers worden teruggezet op 0 kan ik nog in komen. Dat een auto niet eens in een noodloop terug naar de garage te rijden is wanneer dit niet gebeurd omdat het stuurslot blokkeert, is een ernstige tekortkoming in het systeem. | |
Leandra | zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:22 |
Nee, die moet je dan juist aan de normale accu gekoppeld houden ![]() | |
r_one | zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:23 |
Want? Alle sloten op de kleine accu maar het stuurslot niet? | |
Leandra | zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:26 |
Omdat iedere VAG schijnbaar probleemloos gegapt kan worden, maar de VAG van de vader van TS is geen kant op te krijgen doordat hij niet meer van het stuurslot te krijgen is door de lege accu ![]() Dus zorgen dat de accu waar het stuurslot aan gekoppeld is pas in gebruik wordt gesteld nadat de auto op correcte wijze ontsloten is. Maar goed, het was een geintje naar aanleiding van de opmerking dat iedere VAG zo gegapt kan worden, maar ze de auto van de vader van TS niet mee konden krijgen door het stuurslot. | |
hottentot | zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:33 |
Stuurslot is echt het minste probleem als je een auto mee wilt krijgen. Die zijn zo zwak dat ze alleen een symbolische waarde hebben. En wat staat hier: (TS had zelf ook al gezegd trouwens dat dit een storing en geen ontwerp betrof) | |
JBelfort | zondag 16 oktober 2016 @ 20:56 |
Zo, gister met Pon gechat via hun website en die zeiden dat ik naar Audi Nederland moest mailen. Toen heb ik gechat met Audi Nederland, en volgens hen moest ik naar info@audi mailen. Die stuurde me weer door naar mijn dealer. Ondertussen ook nog gebeld met Audi Nederland en zij zouden mij terugbellen maar hier heb ik natuurlijk niks meer van gehoord. In het boekje staat overigens dat de accu moet vervangen worden worden door een accu met dezelfde specificaties. | |
TheThirdMark | zondag 16 oktober 2016 @ 21:12 |
Wie laat dan ook een auto met spoed afslepen? | |
hottentot | zondag 16 oktober 2016 @ 23:07 |
Je moet wat als je op de Autobahn zonder snelheidslimiet staat ![]() Maar je had al kunnen lezen dat ik op de snelweg stond, dus vind ik je vraag raar en overbodig. [ Bericht 7% gewijzigd door hottentot op 16-10-2016 23:17:09 ] | |
r_one | zondag 16 oktober 2016 @ 23:27 |
Je stond er middenop? ![]() | |
hottentot | maandag 17 oktober 2016 @ 00:12 |
LOL. Vluchtstrook, is mij beleving genoeg als menig auto je ruim boven de 200km/pu passeert. | |
TheThirdMark | maandag 17 oktober 2016 @ 12:56 |
Je kan het voertuig gewoon in de berm laten staan, wordt het voor je afgesleept. | |
r_one | maandag 17 oktober 2016 @ 13:33 |
Dat soort snelheden vind je niet gauw op de meest rechter rijstrook. | |
hottentot | maandag 17 oktober 2016 @ 14:07 |
Dat had gekund, moesten er wel aardig wat mensen meehelpen om dat ding over de vangrail te tillen. Echt, houd op met te denken dat je andermans situatie beter weet. Ik rijd zelf niet altijd links met topsnelheid, ligt eraan hoe druk het op dat moment op die plek is, daarnaast hadden vrachtwagens in Duitsland er nogal een handje van om deels op de vluchtstrook te rijden. | |
JBelfort | maandag 17 oktober 2016 @ 15:18 |
Ik ben erachter gekomen dat er origineel een 90Ah of 110Ah accu in zit. De oude garage had een van 74Ah geplaats. Wat kan ik hier nu mee? | |
hottentot | maandag 17 oktober 2016 @ 15:41 |
Niet zo heel veel denk ik. Met de juiste accu was ditzelfde later gebeurd. | |
Leandra | maandag 17 oktober 2016 @ 15:43 |
Wel raar dat zij de accu dan hebben kunnen vervangen zonder tegen allerlei issues aan te lopen. | |
Leandra | maandag 17 oktober 2016 @ 15:44 |
Met het verschil dat er dan misschien wel op locatie een vervangende accu geplaatst had kunnen worden zonder allerlei issues. | |
hottentot | maandag 17 oktober 2016 @ 15:45 |
Ze doen het prima, maar de accu gaat over het algemeen minder lang mee dan een grotere accu. | |
hottentot | maandag 17 oktober 2016 @ 15:46 |
Neuh, die storing zat al in die auto en zou zijn opgetreden bij elke lege accu. Daar heeft Bosch niets mee nodig. | |
JBelfort | maandag 17 oktober 2016 @ 15:54 |
Maar mag je niet verwachten dat een accu wordt teruggeplaatst die door Audi aanbevolen is? Ze hebben mijn pa nieteens geďnformeerd over de kleinere capaciteit. Hij rijdt veel kleine stukjes dus een grote accu is voor hem wel handig. Bovendien was de accu nog geen 2 jaar oud. | |
Leandra | maandag 17 oktober 2016 @ 15:57 |
Ik krijg uit je reacties het idee dat de garage die de te kleine accu heeft geplaatst een andere is dan de garage waar hij nu is vervangen. Wat is de reden daarvan? | |
hottentot | maandag 17 oktober 2016 @ 16:03 |
Accu hebben meestal 2 jaar garantie op fabrieksfouten, daar lijkt mij hier geen sprake van. Maar wat staat er in de voorwaarden van de garage van de kleinere accu? | |
JBelfort | maandag 17 oktober 2016 @ 16:13 |
De garage waar hij nu staat zijn kennissen van mijn pa, ze zijn goed met elektronica en komen eerlijk over. We krijgen zelfs altijd de kapotte onderdelen te zien. Hier is hij nu 1,5 jaar in onderhoud. Daarvoor zaten we bij een onbetrouwbare garage en zochten we naar een nieuwe. Toen kwamen we bij de garage die de verkeerde accu plaatste, die hebben toen ook iets met remmen verkeerd gemononteerd wat ze later hebben opgelost. Maar dat was genoeg rede om weer naar een andere te gaan, de huidige dus. | |
Leandra | maandag 17 oktober 2016 @ 16:14 |
En het zijn beiden Volkswagen- of Audi garages? | |
JBelfort | maandag 17 oktober 2016 @ 16:16 |
De eerste was een autofirst garage, de tweede een goed aangeschreven Bosch gespecialiseerd in vag, en de huidige is andere autofirst. | |
xzaz | maandag 17 oktober 2016 @ 16:17 |
Van de snelweg af laten slepen is toch gratis? In ieder geval, als je op de vluchtstrook staat | |
Leandra | maandag 17 oktober 2016 @ 16:33 |
Dus die foute accu is niet geplaatst door een VAG dealer maar door een gewone garage die gespecialiseerd is in VAG? En Pon erkent ze ook als specialist? | |
JBelfort | maandag 17 oktober 2016 @ 16:46 |
Geen idee, zou ik moeten uitzoeken. Maar ik ga uit van niet. | |
jitzzzze | maandag 17 oktober 2016 @ 17:18 |
Leuk verhaal, maar hier kan je natuurlijk niets mee. | |
Fer | maandag 17 oktober 2016 @ 18:12 |
Dit is gewoon straf van de VAG dealer, omdat je die prutaccu bij de bosch-universeel hebt laten fitten. | |
JBelfort | dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:38 |
Jammer dat ik er niks mee kan, in ieder geval bedankt voor het meedenken! |