abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166190531
tussendoor geglipt

Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15575
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

Naam: Suna Pelle tassen
Leendoel: Overig
Bedrag: 4.400 euro
Rente: 6,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 3
Graydon rating:

Ik zag het mailtje wel langskomen, maar aan de hand van de titel ben ik niet verder gaan kijken. Als ik het leenbedrag gezien had, dan was ik er waarschijnlijk wel even ingedoken.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:50:56 #277
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_166191038
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:24 schreef CaLeX het volgende:

Ik zag het mailtje wel langskomen, maar aan de hand van de titel ben ik niet verder gaan kijken. Als ik het leenbedrag gezien had, dan was ik er waarschijnlijk wel even ingedoken.
Zo dachten er wel meer over. Geen doorkomen aan.
pi_166191708
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:50 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Zo dachten er wel meer over. Geen doorkomen aan.
7k +4k moet inderdaad makkelijk terug kunnen komen uit eigen productie en uit het inkomen van haar vriend. Rente is wel opgelopen met het risico van 4 naar 6%. Risico van 1 naar klasse 3. Ik kon er overigens wel doorkomen en doe bescheiden mee.
pi_166192160
Vanmorgen van Collin een voorstel ontvangen inzake project:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er wordt al sinds juni niet meer betaald.
De kern van het voorstel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het bedrijf lijkt wel serieus werk te maken van het verbeteren van de situatie. Ook is men er blijkbaar in geslaagd om een aantal van de grootste crediteuren en financiers ervan te overtuigen hun vorderingen om te laten zetten in aandelen. Die partijen lijken er dus nog wel vertrouwen in te hebben.

14 dagen om al dan niet akkoord te gaan.
pi_166192168
quote:
Wel vreemd dat zo'n admin kantoor met zo'n aanvraag komt:
Doel van de kredietaanvraag is werkkapitaal en voorfinanciering van debiteuren i.v.m. slechte betalende klant in 2015.
Je zou toch zeggen dat hij die ene klant al eerder de wacht aangezegd zou moeten hebben. Je weet als admin kantoor toch precies wat voor een vlees je in de kuip hebt.
Verder zien de cijfers er wel aardig uit.
Blijf het vreemd vinden.
pi_166192200
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:42 schreef OpDieFiets het volgende:
SPOILER
SPOILER
Het bedrijf lijkt wel serieus werk te maken van het verbeteren van de situatie. Ook is men er blijkbaar in geslaagd om een aantal van de grootste crediteuren en financiers ervan te overtuigen hun vorderingen om te laten zetten in aandelen. Die partijen lijken er dus nog wel vertrouwen in te hebben.

Dit bedrijf kwam toch ook afgelopen week langs omdat het ergens anders geld aan het ophalen was met of een converteerbare lening of aandelen.
pi_166192224
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dit bedrijf kwam toch ook afgelopen week langs omdat het ergens anders geld aan het ophalen was met of een converteerbare lening of aandelen.
Aandelen via InvestorMatch.
pi_166192285
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:46 schreef Benger het volgende:

[..]

Aandelen via InvestorMatch.
Waarover de mail van Collin overigens niets vermeldt.
pi_166192401
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:49 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat het van IVM een beetje een wanhoopspoging is. De premium investeerders zien het blijkbaar niet zitten. Ik heb nog niet eerder een dergelijk aanbod van IVM gehad. Daarnaast is het twijfelachtig of het wel mag (want IVM heeft geen vergunning).

IVM heeft trouwens ook niets vermeld over de problemen met afbetalen van de lening van Collin.
pi_166192546
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:42 schreef OpDieFiets het volgende:
SPOILER
SPOILER

De normale procedure bij Collin is dat het bedrijf de rente wel gewoon zal voldoen. Dat is in dit geval ook zo mag ik aannemen?
pi_166192633
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:49 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Tja, Het verse Kapitaal van Collin van 02-2016 heeft dus niet geholpen. Er wordt dus op de achtergrond gewerkt aan sanering van schulden en vers kapitaal. Ik denk dat je verder geen andere keus hebt dan akkoord te gaan. Zeg je nee als merendeel Collin investeerders dan gaat dit bedrijf denk ik direct door naar de curator.
pi_166192822
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Tja, Het verse Kapitaal van Collin van 02-2016 heeft dus niet geholpen. Er wordt dus op de achtergrond gewerkt aan sanering van schulden en vers kapitaal. Ik denk dat je verder geen andere keus hebt dan akkoord te gaan. Zeg je nee als merendeel Collin investeerders dan gaat dit bedrijf denk ik direct door naar de curator.
Ja, ik denk dat er ook niet veel te kiezen is. Verder maar hopen dat het het komende jaar goed komt.
pi_166192986
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De normale procedure bij Collin is dat het bedrijf de rente wel gewoon zal voldoen. Dat is in dit geval ook zo mag ik aannemen?
Klopt. Om precies te zijn is het voorstel
SPOILER
pi_166193985
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wel vreemd dat zo'n admin kantoor met zo'n aanvraag komt:
Doel van de kredietaanvraag is werkkapitaal en voorfinanciering van debiteuren i.v.m. slechte betalende klant in 2015.
Je zou toch zeggen dat hij die ene klant al eerder de wacht aangezegd zou moeten hebben. Je weet als admin kantoor toch precies wat voor een vlees je in de kuip hebt.
Verder zien de cijfers er wel aardig uit.
Blijf het vreemd vinden.
Misschien is hij wel grotendeels afhankelijk van deze ene klant. En dat dat ook de reden is waarom Funding Circle er een label E op plakt.
pi_166194061
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:13 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Misschien is hij wel grotendeels afhankelijk van deze ene klant. En dat dat ook de reden is waarom Funding Circle er een label E op plakt.
Als die klant helemaal omvalt, heeft hij een nog groter probleem. Vreemd verhaal trouwens als hij grotendeels afhankelijk zou zijn van één klant want een administratiekantoor heeft doorgaans dozijnen kleine(re) klanten.
Pecunia non olet
pi_166195201
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als die klant helemaal omvalt, heeft hij een nog groter probleem. Vreemd verhaal trouwens als hij grotendeels afhankelijk zou zijn van één klant want een administratiekantoor heeft doorgaans dozijnen kleine(re) klanten.
Ik snap er nog steeds niets van. Hij draait met zijn eenmanszaak in 2016 volgens zijn ytd cijfers een prima jaar en dan toch die 15k halen en risico E. Ik neem aan dat die klant die hem in 2015 voor 15 k genaaid heeft in 2016 geen klant meer is en niet in de 2017 cijfers voorkomt.
Ik zou er bijna wat in stoppen om te ontdekken of het goed blijft gaan en te kijken waar gevaar van de E zit. 15.xx% rente is niet verkeerd.
pi_166195502
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik zou er bijna wat in stoppen om te ontdekken of het goed blijft gaan en te kijken waar gevaar van de E zit.
Tja, dat blijft een beetje paradoxaal aan Funding Circle: van de ene kant zijn ze een van de weinige platformen die echt inzage geven in de cijfers, maar van de andere kant is de niet-cijfermatige informatie meestal zo summier dat het gissen blijft naar wat er echt speelt in een bedrijf.
pi_166195525
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wellicht is het meer een ZZP'er dan een administratiekantoor. Ik probeer er ook naar te gissen.
pi_166196015
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:25 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Wellicht is het meer een ZZP'er dan een administratiekantoor. Ik probeer er ook naar te gissen.
Hij heeft het bedrijf al 26 jaar en woont ook in een aardige straat in een klein dorpje bij Steenwijk. Ik stop er een klein bedrag in.
pi_166196091
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hij heeft het bedrijf al 26 jaar en woont ook in een aardige straat in een klein dorpje bij Steenwijk. Ik stop er een klein bedrag in.
Ik waag ook een gokje. Het totaal leningbedrag is niet al te groot en kan uiteindelijk denk ik wel terugbetaald worden.
pi_166196567
Tsja ik heb bij FNC slechts één C en die betaalt na een jaar al niet meer dus categorie E daar waag ik me niet aan, er zal vast een smeuïg verhaal aan vast zitten dat bij FNC ongetwijfeld bekend is.
Pecunia non olet
pi_166196628
15% lijkt veel maar niet als er een theoretische kans is van stel 25% dat hij de kerst niet haalt😎
Pecunia non olet
pi_166196805
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:19 schreef obligataire het volgende:
15% lijkt veel maar niet als er een theoretische kans is van stel 25% dat hij de kerst niet haalt😎
vroeger werd er nog een percentage weergegeven wat de kans was op wanbetaling binnen een jaar... helaas is die functie verloren gegaan bij de update.
pi_166196986
Over FNC gesproken, hoe zou het staan met onze Koi Karpers?
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')